ACMI (orlaivio, įgulos, techninės priežiūros ir draudimo)– tai orlaivio nuomos sutartis, į kurią įeina orlaivis, įgula, techninė priežiūra ir draudimas. Tai užsakomoji nuoma tarp oro transporto bendrovių arba lizingo bendrovei (lizingo davėjui), kai užsakomasis operatorius suteikia orlaivį ir visas susijusias paslaugas. Už kitas su skrydžiu susijusias išlaidas, pavyzdžiui, degalų, oro uosto pagalbos, skrydžių teisių ir perskridimo mokesčių, atsako užsakančioji oro transporto bendrovė.
Oro transporto bendrovės, kurioms reikia papildomų paslaugų, kreipiasi į specializuotus oro transporto brokerius, tokius kaipAEROAFFAIRES, šio sektoriaus lyderė, kad padėtų joms rasti papildomą arba pakaitinį orlaivį.

Klientų bendrovei ACMI siūlo lankstų sprendimą, kaip patenkinti numatomus poreikius arba suvaldyti nenumatytus atvejus. Jis leidžia joms kompensuoti skrydžių tvarkaraščio perkrovą, kad būtų galima padengti sezoninius pikus arba pradėti naujus maršrutus. Susidarius nenumatytoms aplinkybėms, pavyzdžiui, sugedus lėktuvui ar esant įtampai skrydžių įgulos tvarkaraštyje, ACMI padeda išvengti skrydžių atšaukimo ar atidėjimo, taip užtikrindama keleiviams tinkamą vežimo sprendimą.
Oro transporto bendrovei nuomotojai orlaivio suteikimas yra galimybė naudoti orlaivį, kuris nebūtų naudojamas jos tinkle mažo aktyvumo laikotarpiu. Kai kurios oro transporto bendrovės netgi specializuojasi nuomoti orlaivius su įgula, todėl ši veikla yra neatsiejama jų verslo modelio dalis.

ACMI ir privačių reaktyvinių lėktuvų nuomos skirtumai
ACMI
Kai kalbama apie orlaivių nuomą, yra dvi skirtingos galimybės: ACMI ir privačių reaktyvinių lėktuvų nuoma. ACMI apima orlaivį, įgulą, techninę priežiūrą ir draudimą, todėl tai yra praktiškas pasirinkimas oro transporto bendrovėms.
Privataus lėktuvo nuoma
Privataus reaktyvinio lėktuvo nuoma suteikia daugiau lankstumo ir pritaikomumo individualioms ar verslo kelionėms.
Pažvelkime į šiuos skirtumus atidžiau:
Įtraukiama įgula
Pirma, sudarant ACMI sutartį, skrydžio įgula yra įtraukta, o tai reiškia, kad nuomininkui nereikia rūpintis personalo samdymu ar valdymu. Pagal nuomos sutartį galima išsinuomoti tik orlaivį, todėl nuomininkas turi pats pasirūpinti įgula.
Techninė priežiūra
Be to, su ACMI į sutartį įskaičiuota orlaivio techninė priežiūra, todėl nuomininkui nebereikia prisiimti papildomų įsipareigojimų. Išperkamosios nuomos atveju atsakomybė už techninę priežiūrą gali tekti nuomininkui, jei nenurodyta kitaip.
Draudimas
Be to, į ACMI sutartį įtrauktas draudimas, kuris suteikia nuomininkui daugiau ramybės. Nuomojantis nuomininkui gali tekti sudaryti savo draudimo sutartį.
Lankstumas
ACMI ypač naudinga oro transporto bendrovėms, kurioms reikia laikinų orlaivių, kad galėtų patenkinti paklausos padidėjimą ir neinvestuoti į naujus pirkinius. Nuoma dažnai naudojama privatiems ar verslo skrydžiams. Ji suteikia daugiau lankstumo renkantis orlaivį ir kryptis.
Sutarties trukmė
ACMI sutartys gali būti įvairios trukmės ir naudojamos trumpalaikiams poreikiams tenkinti. Nuoma gali apimti ilgalaikes sutartis arba nuomą vienkartiniams skrydžiams.
Trumpai tariant, ACMI yra išsamesnis ir praktiškesnis sprendimas tiems, kurie nori išsinuomoti orlaivį, nesirūpindami įgula ir technine priežiūra. Kita vertus, privataus lėktuvo nuoma suteikia daugiau lankstumo ir pritaikomumo.
Atraskite ACMI su AEROAFFAIRES!
Privatinių lėktuvų nuoma
nuo 1991 m.
20 000
pasiekiamų prietaisų
45 000
užtikrintų skrydžių
120 000+
keleivių
4,9/5
klientų pasitenkinimas
100%
Anglies dioksido kompensacija
ACMI privalumai
ACMI suteikia daug privalumų oro transporto bendrovėms, nes leidžia joms nuomotis orlaivius su įskaičiuota įgula, technine priežiūra ir draudimu. Šis lankstus sprendimas ypač naudingas sprendžiant veiklos ir sezoninius iššūkius. Pateikiame keletą pagrindinių ACMI privalumų skrydžių operacijoms valdyti:
Optimalus sezoninių skrydžių pikų valdymas
ACMI leidžia oro transporto bendrovėms veiksmingai reaguoti į sezoninės paklausos svyravimus. Per didžiausius skrydžių pikus, pavyzdžiui, atostogų ar turizmo sezonus, gali būti sunku greitai pritaikyti orlaivių parką, kad būtų galima susidoroti su didėjančiu keleivių skaičiumi. Naudodamos ACMI oro transporto bendrovės gali nuomotis orlaivius su įgula. Taip jos gali laikinai padidinti savo transporto pajėgumus, išvengti perkrovų ir vėlavimų, o kartu optimizuoti klientų pasitenkinimą.
Lankstumas pradedant naujus maršrutus
ACMI suteikia didelį lankstumą pradedant naujus oro maršrutus. Kai oro transporto bendrovė nori išbandyti naują rinką arba pradėti maršrutą į dar neištirtą vietovę, ji gali naudoti pagal ACMI nuomojamus orlaivius ir taip sumažinti finansinę riziką, susijusią su naujo orlaivio įsigijimu. Šis sprendimas leidžia greitai ir mažesnėmis sąnaudomis pradėti maršrutus be jokių ilgalaikių įsipareigojimų. Be to, pagal jį lengva koreguoti operacijas atsižvelgiant į rezultatus.
Reagavimas į nenumatytus atvejus paskutinę minutę
Susidarius nenumatytoms situacijoms, pavyzdžiui, orlaiviui atsidūrus ant žemės (AOG – Aircraft on Ground) arba dėl socialinės įtampos sutrikus skrydžiams, ACMI yra idealus sprendimas skrydžių tęstinumui užtikrinti. Kai nutinka nenumatytų įvykių, oro transporto bendrovėms labai svarbu greitai reaguoti, kad būtų kuo mažiau trikdžių. Naudojant ACMI, orlaivis gali būti greitai dislokuotas vietoj nutraukto skrydžio. Taip užtikrinama, kad reguliarūs skrydžiai būtų tęsiami be didesnių trikdžių.
Skrydžių tvarkaraščio perkrovų ar sutrikimų sušvelninimas
Kai skrydžių tvarkaraštis sutrinka dėl perkrovų ar netikėtų įvykių, ACMI leidžia oro transporto bendrovėms prisitaikyti prie jo nedarant neigiamo poveikio veiklai. Laikinai pritaikydamos orlaivių parko pajėgumus išnuomotais orlaiviais, oro transporto bendrovės gali sušvelninti paklausos svyravimus ar veiklos sutrikimus. Kartu jos gali išlaikyti savo tvarkaraščių sklandumą. Taip užtikrinama, kad įsipareigojimai keleiviams bus vykdomi, o finansinis poveikis bus mažesnis.
Pakeitimai planuotos techninės priežiūros operacijų metu arba vėluojant pristatymams
ACMI ypač naudinga, kai orlaivis negali būti naudojamas dėl planuotų techninės priežiūros darbų arba vėluojant pristatyti naują orlaivį. Užuot šiais kritiniais laikotarpiais mažinusios orlaivių parką, oro transporto bendrovės gali rinktis ACMI orlaivius, kad išlaikytų savo veiklos pajėgumus. Tai leidžia joms išvengti veiklos sutrikimų ir toliau tenkinti keleivių poreikius.
Trumpai tariant, ACMI oro transporto bendrovėms siūlo lankstų ir operatyvų sprendimą, leidžiantį optimizuoti jų veiklą įvairiose situacijose. Nesvarbu, ar tai būtų sezoninio eismo piko valdymas, naujų maršrutų bandymas, greitas reagavimas į nenumatytas aplinkybes, ar kompensacija už orlaivio nebuvimą, ACMI užtikrina veiksmingą paslaugų tęstinumą. Lengviau prisitaikant prie svyravimų ir veiklos apribojimų, šis metodas leidžia oro transporto bendrovėms optimizuoti savo pelningumą ir kartu užtikrinti sklandų ir patenkinamą klientų aptarnavimą.
Palyginimas su kitais lizingo sprendimais
Aviakompanijos gali sudaryti kelių rūšių orlaivių nuomos sutartis, kurių kiekviena turi savo ypatumų. Dvi pagrindinės formos yra sausoji nuoma ir nuoma su įgula, o tarp jų yra keletas variantų.

Pagal sausosios nuomos sutartį nuomotojas oro transporto bendrovei-klientui pateikia tik orlaivį. Pastaroji turi registruoti orlaivį savo orlaivių parke ir atsakyti už visas operacijas. Tai apima orlaivio eksploatavimą, įskaitant įgulą, techninę priežiūrą ir draudimą. Šio tipo sutartims dažnai teikiama pirmenybė ilgalaikės nuomos atveju, kai orlaivį reikia integruoti į kliento orlaivių parką, kad jis atitiktų nuolatinius reikalavimus.
Kita vertus, išperkamoji nuoma su įgula paprastai apima keturias ACMI sudedamąsias dalis: orlaivį (A), įgulą (C), techninę priežiūrą (M) ir draudimą (I). Šiuo atveju nuomotojas laiko orlaivį savo orlaivių parke. Tuo pat metu užsakovo bendrovė samdo visas paslaugas, įskaitant pilotus ir skrydžio įgulą. Tačiau nuomininkas yra atsakingas už komercines operacijas, susijusias su maršrutu. Tai apima skrydžio numerį, eismo ir perskridimo teises, taip pat oro uosto paslaugų (antžeminio aptarnavimo, degalų papildymo, aptarnavimo lėktuve ir kt.) valdymą. Šis modelis idealiai tinka laikiniems poreikiams arba piko metu, kai oro transporto bendrovė nori sumažinti valdymo sudėtingumą.


Įdomus nuomos su įgula variantas, pritaikytas ilgesnio laikotarpio sutartims, yra nuoma su įgula. Šiuo atveju nuomotojas teikia tik pilotų paslaugas, o oro transporto bendrovė klientė naudojasi savo keleivių salono įgula. Taip nuomininkui suteikiama tam tikra autonomija, o nuomotojas jam teikia dalinę paramą.
Galiausiai, retesniais atvejais, kai užsakovo bendrovė taip pat teikia pilotus, kalbama apie AMI (orlaivis, techninė priežiūra, draudimas) sutartį, kai nuomotojas teikia tik orlaivį ir technines paslaugas (techninę priežiūrą ir draudimą).

Kiekvienas iš šių variantų suteikia skirtingą lankstumo lygį, kuris priklauso nuo konkrečių oro transporto bendrovės poreikių, sutarties trukmės ir veiklos sąlygų. ACMI, kaip kompleksinė paslauga, išsiskiria tuo, kad gali pasiūlyti „iki raktų” sprendimą kritiniais atvejais arba esant perkrovai, o „sausoji” nuoma ir nuoma su drėgnuoju varikliu labiau tinka ilgalaikėms strategijoms.

Reikia kainos sąmatos?
Ar ACMI gali būti naudojama naujoms rinkoms išbandyti?
Taip, ACMI idealiai tinka naujiems maršrutams pradėti arba naujoms rinkoms išbandyti. Ji leidžia ištirti paskirties vietas nerizikuojant pirkti naujo orlaivio, todėl galima lanksčiau koreguoti operacijas atsižvelgiant į komercinius rezultatus.
Kokių tipų orlaiviai gali būti naudojami pagal ACMI?
Įmonės, siūlančios ACMI sutartis, paprastai siūlo platų orlaivių asortimentą – nuo regioninių reaktyvinių lėktuvų iki plataus korpuso orlaivių tolimiesiems skrydžiams. Orlaivių pasirinkimas priklauso nuo konkrečių kliento bendrovės poreikių, priklausomai nuo paskirties vietos, reikiamo pajėgumo ir skrydžio tipo.
Kaip pagal ACMI lizingo sutartį paskirstoma atsakomybė ir draudimas?
Lizingo davėjas orlaivį įtraukia į savo orlaivių parko registrą ir lieka pirmiausia atsakingas už orlaivį, jo tinkamumą skraidyti ir eksploatavimą. Klientų bendrovė, kuri nuomojasi orlaivį, atsako už vežamus keleivius ir krovinius. Kad būtų išvengta bet kokios ginčų rizikos, lizingo sutartyje nurodomi kiekvienos šalies vaidmenys ir atsakomybė.
Kalbant apie draudimą, labai svarbu, kad abi šalys patikrintų, ar draudimo apsauga yra išsami ir nepriekaištinga. Paprastai nuomotojas apdraudžia orlaivį (korpusą) ir ant žemės esančius trečiuosius asmenis, o nuomininkas – keleivius ir krovinį. Taip pat svarbu įsitikinti, kad keleivių draudimo suma yra pakankama ir kad abiejų šalių draudimo polisuose numatytos geografinės išimtys atitinka planuojamas operacijas.