„
Dornier yra vokiečių oro transporto konstruktorius, kurį įkūrė aviacijos ekspertas ir inžinierius Claudius Dornier. Ši aviacijos įmonė buvo įkurta 1922 metais tarpukariu ir užsidarė 2002 metais. Ji paliko už savęs gražią istoriją ir pasiekimus aviacijos pasaulyje. Dornier, ypač išsiskyrė kuriant varomus lėktuvus (turbo propelerinius, turborėktuvus). Pagrindiniai šių modelių lėktuvai yra Dornier 328 ir Dornier 228. Skrydis iš karto ir tyrimas apie šią buvusią vokiečių įmonę, specializuojančiąsi aviacijoje.
Claudius Dornier, oro transporto konstruktoriaus Dornier įkūrėjo istorija
Kiekviena graži istorija prasideda nuo pagrindinio veikėjo. Tai yra Claudius (arba Claude) Dornier. C.Dornier gimė 1884 m. gegužės 14 d. Vokietijoje, Kempten mieste, Pietvakarių Bavarijoje. Jo šeima yra prancūzų kilmės, konkrečiau iš Arçon miesto Burgonijoje. C.Dornier tėvai: Dauphin-Désiré Dornier ir Mathilde Buck, po santuokos įsikūrė Vokietijoje.
Įmonės vadovas, Claudius Dornier visada buvo aistringas aviacijos ir kosminės sritys. 1907 metais 23 metų jaunuolis įgijo inžinieriaus diplomą iš Miuncheno technikos universiteto. Turėdamas prancūzo pilietybę per savo tėvus, bet visiškai gyvenęs Vokietijoje, C.Dornier 1913 metais tapo vokiečių piliečiu. Tačiau jis išlaikė savo prancūzų pilietybę. Jis pradeda dirbti inžinerijos srityje Karlsruhe mieste. Po sėkmingos patirties oro transporto įmonėje Zeppelin, C.Dornier pradėjo kelis tyrimus. Viena vertus, jis tiriama, panašiai kaip rutininės operacijos, tam tikrų lengvųjų metalų projektavimas ir atsparumas. Jo tikslas buvo inovuoti oro transporto priemonių, lėktuvų ir hidroavionių srityse.
1922 m. buvo sukurtas Dornier Wal, hidroplanas. Pavadinimas Wal Vokietiškai reiškia banginį ir tai nurodo šių lėktuvų išvaizdą.
Vėliau jis pradėjo gaminti propelerinius lėktuvus su sumania konstrukcija. Tai buvo lėktuvų kompanijos flotilės pradžia. C.Dornier sukonfigūravo sistemą su propeleriais priekyje ir gale variklio. Tokiu būdu buvo galima gauti trauką priekyje ir stūmimą gale, taip užtikrinant geresnį lėktuvų valdymą. Šis variklio tipas tapo jo specializacija šioje srityje.
C.Dornier darė karjerą aviacijoje ir gamino daugybę lėktuvų, nuo medžiagų tyrimo iki galutinio surinkimo. Jis mirė 1969 m. Šveicarijoje. Turėjo 4 vaikus, įskaitant Peter Dornier, kuris perėmė jo darbą kompanijoje iki 2002 metų (metais, kada mirė P.Dornier ir sustojo Dornier pramonė).
Dornier oro transporto konstruktoriaus istorija
Dornier konstruktoriaus prasideda tarpukariu
Kaip matyti su savo įkūrėjo Claudius Dornier istorija, įmonė buvo įkurta 1922 metais tarpukariu. Pirmieji hidroplanai Dornier Wal buvo gaminami Italijoje Marie di Pisa pajūrio kurorte. Kodėl Italija? Nes Dornier turėjo susidurti su Versalio sutarties nurodytais apribojimais gaminant lėktuvus. Šie hidroplanai buvo eksportuojami visame pasaulyje.
Būtent tarpukariu Dornier pamatė savo aviacijos kompanijos augimą. Iš tiesų, Dornier lėktuvai atliko savo pirmus bandomuosius skrydžius, ypač jų korpusinius hidroplanus, kurie buvo idealūs ir labai naudojami tiek tarpkontinentiniais, tiek transatlantiniais skrydžiais. Iš tiesų, tai buvo Dornier (Do) Wal ir jų įpėdiniai Do 18 ir Do 26, kurie atidarė pirmąsias keleivių gabenimo linijas leido kertant Atlanto vandenyną. Taip pat prieš Antrąjį pasaulinį karą Dornier pagamino didžiausią lėktuvą tarpukariu, Do X. Tai buvo lėktuvas su ne mažiau kaip 12 propelerinių variklių, kurių po du. Pastarasis buvo vadinamas skrendančiu laivu. Claudius Dornier vėliau stengėsi rasti būdų, kaip pagerinti šių lėktuvų aerodinamiką. Pavyzdžiui, modelyje Do 26 buvo įrengti susišalinantys plūdurai, kurie išnykdavo prieš nusileidimą, o iš tikrųjų nutūpdavo vandenyje! Ši pažanga pagerino šių didelių lėktuvų pilotavimą ore.
Dornier oro transporto konstruktorius Antrojo pasaulinio karo metu
Antrojo pasaulinio karo pradžioje, lėktuvai modeliai Do 26 ir Do 18 buvo ginkluoti. Jie buvo naudojami Luftwaffe, Vokietijos oro pajėgos nuo 1939 metų. Šie hidroplanai leido atlikti žvalgybas, ypač Šiaurės jūroje. Modelis Do 24 buvo trimotorius, kuris buvo pagamintas keletą metų prieš karo pradžią. Jis atliko savo pirmą skrydį 1937 metais. Vokietijos oro pajėgos užsakė ne mažiau kaip 217 šių orlaivių. Šis tipas tapo vienu svarbiausių tuo metu ir ypač atliko jūrines gelbėjimo misijas. Po karo, modelis Do 24 buvo perduotas Prancūzijos karinei jūrai. Be to, Dornier pradėjo naudoti Do 17, kariniu lėktuvu, kuris buvo vadinamas „”skrajojančiu pieštuku””, dėl plonos jo korpuso formos.
Po karo pabaigos buvo pagamintas Dornier 335, kuris atliko savo pirmą skrydį 1943 metais. Tai buvo bimotoris, laikomas tuo metu greičiausiu savo kategorijoje, su greičiu 765 km/h. Ir naujovė to meto, su šiuo lėktuvu buvo įrengtas katapultuojantis sėdynės.
Dornier istorija po karo
Karo metu aviacijos milžinas Dornier buvo oro transporto pramonė, kuri gamino lėktuvus karui ir todėl tam tikra prasme gamino ginklus. Vokietijoje po karo buvo vykdoma denacifikacija, lėktuvų gamintojas Dornier nebuvo teisiamas, tačiau jo įmonė buvo sunkioje padėtyje. Iš tiesų, jo gamykla netoli Bodensee ežero buvo sunaikinta. Dornier nusprendė persikelti į Šveicariją, Zug miestą. Iš tiesų, Vokietijoje tam tikrą laiką po karo buvo draudžiama vykdyti aviacijos statybą. Paralele su savo gamykla Šveicarijoje, jis įsakė, kad jo orlaiviai būtų surenkami Ispanijoje. Kai šis draudimas buvo panaikintas, jis vėl įsteigė gamyklą Lindau (Vokietija).
Tik nuo 1956 metų Dornier pagaliau atsigavo su do 27, do 28 ir do 31 lėktuvų gamyba.
1962 metais, sulaukęs 78 metų, Claudius Dornier perdavė savo įmonę savo sūnums ir pasitraukė iš pareigų. Įmonė Dornier vis dar veikia ir vėliau išvysto turbininių lėktuvų Dornier 228 ir Dornier 328. Abu tai yra trumpųjų skrydžių lėktuvai.
1985 metais šeimos aviacijos įmonę Dornier įsigijo automobilių gamintojas Daimler Benz. Vėliau, 1996 metais, Dornier buvo parduota Fairchild, amerikiečių aviacijos gamintojui. Tai buvo Dornier įmonės ir lėktuvų gamybos nuosmukis, kuri turėjo ambicijų atlikti interkontinentinius skrydžius, tačiau dėl per didelių išlaidų ir nebaigtų projektų, kaip lėktuvų tipai, įmonė 2002 metais bankrutavo. Ji galutinai uždarė duris ir tai žymi Dornier oro transporto konstruktoriaus istorijos pabaigą.
Pagrindiniai Dornier oro transporto konstruktoriaus lėktuvai
- Dornier 328 : Šis lėktuvo modelis yra bimotoris reaktorius, specializuojantis regioniniame transporte ir trumpuose maršrutuose. Dornier neturi ilgųjų skrydžių lėktuvų. Po daugelio lėktuvų, pagamintų kariuomenei, taip pat hidroplanų, Dornier norėjo diversifikuoti savo pasiūlą. Taip gimė Dornier 328, regioninis lėktuvas, turintis 33 vietas keleiviams, daugiau įgulos narių erdvioje kabinoje. Šis lėktuvas atliko savo pirmą skrydį 1998 metais, vėliau buvo sertifikuotas kitais metais. Šiuo metu tarnauja apie šimtą Dornier 328 egzempliorių. Tai yra modelis, kuris artimiausiai atitinka verslo lėktuvą.
Kabinos vidus yra 1,87 m, kas leidžia didžiai daliai keleivių jaustis patogiai ir neįstrigti lėktuve. Šis regioninis lėktuvas turi visapusiškas paslaugas savo bordas su ypač tualetais ir gerai įrengta virtuve.
- Dornier 228 : Pagamintas nuo 1980 metų, Dornier 228 buvo prieš Dornier 328. Tai yra regioninis lėktuvas, galintis pervežti 16 keleivių, tačiau taip pat gali atlikti krovinių skrydžius prekių transportavimui. Kaip ir Do 328, šis regioninis lėktuvas yra idealus ir ekonomiškas trumpiems atstumams. Iš tiesų, jo veikimo nuotolis yra 1800 km. Šis lėktuvas buvo pripažintas ir įvertintas už savo tvirtumą bei efektyvumą sunkiomis sąlygomis. Be to, jis turi galimybę tūpti trumpuose ir kartais sunkiai prieinamuose takuose. Tai taip pat jam pelnė „”oro sunkvežimio”” pravardę.
Dornier 228 – Kredito nuotrauka: Commons Wikimedia
AEROAFFAIRES, mūsų privatūs aviacijos ekspertai yra prieinami 7 dienas per savaitę ir 24 valandas per parą ir atsako į visus jūsų užsakymus. Susisiekite su mumis telefonu +33 (0) 1 44 09 91 82, arba tiesiog užpildykite mūsų internetinės citatos.
„