Dornier yra vokiečių aviacijos konstruktorius, kurį įkūrė aviacijos ekspertas ir inžinierius Claudius Dornier. Ši aviacijos kompanija, įkurta tarpukariu 1922 metais, buvo uždaryta 2002 metais. Ji paliko gražią istoriją ir pasiekimus aviacijos pasaulyje. Dornier ypatingai išsiskyrė kurdamas propelerinius lėktuvus (turbo propeleriai, turborakwažiai). Šie lėktuvų modeliai yra Dornier 328 ir Dornier 228. Skrydis iš karto ir tyrimas apie šią buvusią vokiečių kompaniją, specializuojančiąsi aviacijoje.
Claudius Dornier, aviacijos konstruktoriaus Dornier įkūrėjo istorija
Kiekviena graži istorija pradeda su pagrindiniu veikėju. Tai yra Claudius (arba Claude) Dornier. C.Dornier gimė 1884 m. gegužės 14 d. Vokietijoje, Kempteno mieste, Pietvakarių Bavarijoje. Jo šeima yra prancūzų kilmės, konkrečiai iš Arçono miesto Burgundijoje. C.Dornier tėvai: Dauphin-Désiré Dornier ir Mathilde Buck, po santuokos įsikūrė Vokietijoje.
Generalinis direktorius Claudius Dornier visada buvo aistringas aviacijos ir kosminėmis sritimis. 1907 metais 23 metų vyras baigė technikos universitetą Miunchene. Turėdamas prancūzo pilietybę iš tėvų, tačiau visą laiką gyvenęs Vokietijoje, C.Dornier 1913 metais tapo Vokietijos piliečiu. Tačiau jis išlaiko ir prancūzo pilietybę. Jis pradeda dirbti inžinerijos srityje Karlsruhe mieste. Dėl savo sėkmingos patirties aviacijos kompanijoje Zeppelin, C.Dornier pradeda kelias tyrimų kryptis. Viena vertus, jis studijuoja, galima sakyti, kaip įprastas operacijas, kai kurių lengvųjų metalų konstrukcijas ir stiprumą. Jo tikslas yra inovuoti aviacijos srityje, lėktuvams ar hidroplanams.
1922 metais sukurtas Dornier Wal, hidroplanas. Pavadinimas Wal kilo iš vokiečių žodžio „baleinė“, ir tai nurodo šių lėktuvų išvaizdą.
Vėliau jis gamins propelerinius lėktuvų tipus su išradingai paruoštomis sistemomis. Tai buvo pradžia aviacijos kompanijos lėktuvų flotilės. C.Dornier sukonfigūruoja sistemą su propeleriais tiek priekyje, tiek už variklio. Tai sukuria trauką priekyje ir stūmimą gale, leidžiančią geriau manevruoti lėktuvams. Šis variklio tipas padarė jį autoritetu šioje srityje.
C.Dornier daro karjerą aviacijoje ir gamina daugybę lėktuvų, nuo medžiagų mokslų iki jų galutinio sujungimo. Jis miršta 1969 metais Šveicarijoje. Jis turėjo 4 vaikus, tarp kurių buvo Peter Dornier, kuris tęsė šią veiklą bendrovėje iki 2002 metų (metai, kuriuose mirė P.Dornier, taip pat liudija Dornier pramonės pabaigą).
Aviacijos konstruktoriaus Dornier istorija
Dornier konstruktoriaus pradžia tarpukariu
Kaip matėme su jos įkūrėjo Claudius Dornier istorija, bendrovė buvo įkurta 1922 metais tarpukariu. Pirmieji Dornier Wal hidroplanai buvo gaminami Italijoje, pajūrio kurorte Marina di Pisa. Kodėl Italijoje? Nes Dornier turėjo spręsti Versalio sutarties keliamus reikalavimus, kad galėtų gaminti lėktuvus. Šie hidroplanai bus eksportuojami visame pasaulyje.
Būtent tarpukariu Dornier iš tikrųjų mato savo aviacijos kompanijos plėtrą. Iš tiesų, Dornier lėktuvai atliko pirmą aviacijos bandymą, ypač jų korpuso hidroplanai, kurie idealiai tinka tarptautiniams ir ypač transatlantiniams skraidymams. Iš tiesų tai buvo Dornier (Do) Wal bei jų įpėdiniai Do 18 ir Do 26, kurie atidarė pirmuosius keleivių pervežimo maršrutus, leidžiančius kirsti Ramųjį vandenyną. Taip pat prieš Antrąjį pasaulinį karą Dornier pagamino didžiausią lėktuvą tarpukariu, Do X. Tai lėktuvas, turintis ne mažiau kaip 12 propelerių, išdėstytų po dvi. Jis buvo vadinamas skraidančiu laivu. Claudius Dornier vėliau stengėsi rasti būdų, kaip patobulinti šių lėktuvų aerodinamiką. Pavyzdžiui, modelyje Do 26, jis įrengia sulankstomus plūdurius skrydžio metu, kurie išsiskleidžia prieš nusileidimą, ir galiausiai nusileidimą ant vandens! Šis pasiekimas pagerina šių masyvių lėktuvų skrydžio savybes.
Aviacijos konstruktorius Dornier Antrojo pasaulinio karo metu
Antrojo pasaulinio karo pradžioje Do 26 ir Do 18 modeliai buvo aprūpinti ginklais. Jie buvo naudojami Luftwaffe, vokiečių oro pajėgos, nuo 1939 metų. Šie hidroplanai buvo naudojami žvalgybai, ypač Šiaurės jūroje. Do 24 modelis buvo trimotorinis, pagamintas keliais metais prieš karą. Jo pirmasis skrydis įvyko 1937 metais. Vokiečių oro pajėgos užsakė ne mažiau kaip 217 tokių lėktuvų. Šis tipas tapo vienu iš svarbiausių tuo laikotarpiu ir atliko ypatingas gelbėjimo misijas. Po karo Do 24 tapo Prancūzijos karinio jūrų laivyno dalimi. Taip pat Dornier įvedė Do 17, karinį lėktuvą, kuris buvo vadinamas „skraidančiu pieštuku“ dėl siauro korpuso.
O karo pabaigoje buvo pagamintas Dornier 335, kuris atliko savo pirmąjį skrydį 1943 metais. Tai buvo dvidiskis, tuo metu laikomas greičiausiu savo klasėje, su greičiu 765 km/h. Ir tuo metu naujovė – šiuo lėktuvu buvo įrengta katapultos sistema.
Dornier istorija po karo
Karo metu aviacijos milžinas Dornier buvo aviacijos pramonė, kuri gamino lėktuvus karui, todėl gamino lyg ir ginklus. Po karo Vokietijoje buvo atliktas denacifikavimas, Dornier lėktuvų gamintojas dėl to nebuvo teisiamas, tačiau jo įmonė nesijautė gerai. Iš tiesų, jo gamykla, esanti prie Bodeno ežero, buvo sunaikinta. Dornier nusprendė persikelti į Šveicariją, į Zug miestą. Iš tiesų Vokietijoje po karo kurį laiką buvo draudžiama vykdyti aviacijos statybas. Už Šveicarijos gamyklos jis taip pat davė nurodymus lukšenti savo aparatus Ispanijoje. Kai šis draudimas buvo panaikintas, jis vėl įsteigė gamyklą Lindau (Vokietija).
Tik nuo 1956 metų Dornier galiausiai atsigauna su lėktuvų Do 27, Do 28 ir Do 31 sekstim.
1962 metais, sulaukęs 78 metų, Claudius Dornier perduoda savo įmonę sūnums ir pasitraukia iš pareigų. Dornier įmonė vis dar veikia ir vėliau sukuria propelerinį lėktuvą Dornier 228 bei Dornier 328. Tai abu yra trumpų maršrutų lėktuvai.
1985 metais šeimos aviacijos įmonė Dornier buvo nupirkta automobilio gamintojo Daimler Benz. Tada 1996 metais Dornier buvo parduota Fairchild, amerikiečių aviacijos gamintojui. Tai buvo Dornier bendrovės ir lėktuvų gamybos nuosmūkis, kurio ambicija buvo skraidinti savo lėktuvus tarptautiniu lygiu, tačiau po didelių išlaidų ir nesėkmingų projektų, kaip lėktuvų tipai, bendrovė 2002 metais bankrutavo. Ji galutinai užvėrė duris ir pasirašė aviacijos konstruktoriaus Dornier istorijos pabaigą.
Pagrindiniai aviacinio konstruktoriaus Dornier lėktuvai
Dornier 328 : Šis lėktuvo modelis yra dvidiskis reaktyvinis lėktuvas, specializuotas regioniniam transportui ir trumpoms linijoms. Dornier neturi ilgų maršrutų lėktuvų. Po daugelio lėktuvų, pagamintų kariuomenei, taip pat hidroplanų, Dornier norėjo diversifikuoti savo pasiūlą. Tai yra Dornier 328, regioninis lėktuvas, turintis 33 vietas keleiviams, taip pat įgulos nariams erdvioje kabinoje. Šis lėktuvas savo pirmąjį skrydį atliko 1998 metais, o kitais metais buvo sertifikuotas. Šiuo metu yra apie šimtą Dornier 328 lėktuvų, kurie veikia. Tai yra modelis, labiau panašus į verslo lėktuvą.
Kabinos vidus yra 1,87m, leidžiantis didžiąjai daliai šių keleivių jaustis gerai ir neperkraunant aparato. Šis regioninis lėktuvas turi visus paslaugų poreikius, taip pat tualetus ir gerai įrengtą virtuvės kampą.
Dornier 228: Pagamintas nuo 80-ųjų, Dornier 228 yra prieš Dornier 328. Tai regioninis lėktuvas, galintis pervežti 16 keleivių, taip pat vykdyti krovinių skrydžius prekių transportavimui. Kaip ir Do 328, šis regioninis lėktuvas yra idealus ir pelningas trumpoms distancijoms. Iš tiesų, jo veikimo nuotolis yra 1800 km. Šis lėktuvas buvo pagerbtas ir pripažintas už tvirtumą ir efektyvumą sudėtingomis sąlygomis. Be to, jis turi galimybę leistis ant trumpų ir kartais mažai naudojamų takų. Dėl to jis gavo pravardę „orų sunkvežimis“.
AEROAFFAIRES, mūsų aviacijos specialistai yra prieinami 7 dienas per savaitę ir 24 valandas per parą bei atsako į visus jūsų užsakymus. Susisiekite su mumis telefonu +33 (0) 1 44 09 91 82 arba tiesiogiai užpildykite mūsų internetinę užklausą.