NEDELKITE UŽSISAKYTI SAVO SKRYDŽIŲ VASAROS SEZONUI!

Ieškokite lėktuvo, miesto ar informacijos…

Lyderis privačių lėktuvų nuomos srityje visame pasaulyje

15 judriausių pasaulio oro uostų reitingas

Privatinių lėktuvų nuoma
nuo 1991 m.

20 000
pasiekiamų prietaisų

45 000
užtikrintų skrydžių

120 000+
keleivių

4,9/5
klientų pasitenkinimas

100%
Anglies dioksido kompensacija

Kokią vietą Paryžiaus oro uostai užima tarp judriausių pasaulio oro uostų? Ar Atlanta patenka į geriausiųjų trejetuką? Kuris oro uostas šiame pasiskirstyme debiutavo 2018 m.? Ar Afrikos judriausias oro uostas yra vienas iš 15-os? Kaip ir kasmet, Tarptautinė oro uostų taryba (ACI) skelbia pasaulio oro uostų eismo klasifikaciją, pagrįstą daugiau kaip 175 šalyse surinktais duomenimis. 2018 m. naudotojų srautas pasaulio oro uostuose išaugo 6,4 %, iš jų besiformuojančioje Azijos ir Ramiojo vandenyno rinkoje – net 8,1 %. Nepaisant to, be jokių realių staigmenų, penkiolikos labiausiai apkrautų pasaulio oro uostų hierarchija, palyginti su 2017 m., išliko palyginti nepakitusi.

Nuotrauka: Getty Images

Kuris oro uostas yra judriausias pasaulyje?

Hartsfildo-Džeksono Atlantos tarptautinis oro uostas – Jungtinės Valstijos

Atlantos Hartsfildo-Džeksono tarptautinis oro uostas Jungtinėse Valstijose, per kurio išvykimo sales 2018 m. iš viso praėjo 107 mln. keliautojų, pirmauja šiame sąraše ir nuo 2000 m. yra judriausias pasaulio oro uostas. Nuo XX a. septintojo dešimtmečio pirmaujantis oro transporto mazgas Atlantos oro uostas yra idealioje vietoje: 80 % JAV gyventojų jį gali pasiekti per mažiau nei 2 valandas skrydžio, o tai paaiškina, kodėl 90 % jo oro eismo sudaro vidaus skrydžiai. Jis taip pat yra pasaulio rekordininkas pagal tai, kiek krypčių aptarnaujama be persėdimų.

connexion monde
Nuotrauka: Getty images

Kokie kiti oro uostai dalyvauja šiame projekte?

indiros-Gandhi tarptautinis oro uostas Delyje, Indijoje, 2018 m. užima 12 vietą, patvirtindamas Azijos regiono augimą oro transporto rinkoje šiandien ir artimiausiais metais. Ten oro transporto bendrovės kovoja, kad išlaikytų savo rinkos dalį, prisitaikydamos prie augančios viduriniosios klasės, kurią traukia kelionės, paklausos. Oro uostų vadovai kuria naujas aikšteles, kad galėtų priimti vis daugiau skrydžių, taigi ir keleivių. Iki šiol 7 Azijos oro uostai pateko tarp 15 didžiausių pasaulio oro uostų pagal keleivių skaičių, palyginti su 4 Jungtinėse Valstijose ir 4 Europoje.

Pekino sostinės tarptautinis oro uostas – Kinija

Amžinai antras ant pakylos po Hartsfildo-Džeksono oro uosto, Pekino sostinės oro uostas nuo 2018 m. pervežė 101 mln. keleivių. Nuo 2009 m. jis yra judriausias Azijos oro uostas, aplenkęs Tokijo Hanedos oro uostą.

Dubajaus tarptautinis oro uostas – Jungtiniai Arabų Emyratai

Nuo 2015 m. reitinge užimantis trečiąją vietą, Dubajaus oro uostas tebėra pirmaujantis Jungtinių Arabų Emyratų oro uostas, kuriuo naudojasi 89 mln. vartotojų. Tačiau jis taip pat gali pasigirti didžiausiu pasaulyje oro transporto mazgu, pro kurio duris pravažiuoja daugiausia tarptautinių keleivių.

Los Andželo tarptautinis oro uostas – Jungtinės Valstijos

Po nedidelio nuosmukio 2017 m.Los Andželas susigrąžino 4-ojo pagal užimtumą oro uosto pasaulyje poziciją. Jame užfiksuotas 3,5 % didesnis keleivių skaičius – 87,5 mln. keleivių. Beje, kas 30 sekundžių čia pakyla arba nusileidžia lėktuvas, todėl šis oro uostas yra vienas iš tų, kuriuose dažniausiai įvyksta antžeminių avarijų.

Tokijo Hanedos tarptautinis oro uostas – Japonija

2018 m.Tokijo Hanedos oro uoste keleivių skaičius išaugo 2 %, o bendras keleivių skaičius siekė 87,1 mln. Tai antras pagal dydį Azijos oro uostas po Pekino sostinės ir pagrindinis Japonijos vidaus skrydžių centras.

Čikagos O’Haro tarptautinis oro uostas – Jungtinės Valstijos

Trečiame pagal dydį JAV oro uoste O’Hare’as aptarnauja 83 mln. keleivių, o 2018 m. keleivių skaičius jame padidėjo 4,4 %. Įpratęs vėluoti dėl didelio skrydžių rotacijų skaičiaus kartu su sudėtingomis oro sąlygomis šiame Didžiųjų ežerų regione, jis sudaro 16 % atšauktų skrydžių Amerikos teritorijoje.

Londono Hitrou oro uostas – Jungtinė Karalystė

Šiame reitinge pirmaujantis Europos oro uostas. 2018 m. per Hitrou oro uostą į savo skrydį keliavo 80 mln. keleivių. Tai pagrindinis oro transporto mazgas, pagal tarptautinį eismą jis yra antrasis judriausias oro uostas po Dubajaus.

Honkongo tarptautinis oro uostas – Kinija

Grįžkime į Aziją su vienu maloniausių oro uostų pasaulyje, anot „Skytrax”. 2018 m. jis, kaip ir jau kelerius metus, išsilaikė aštuntoje vietoje ir sulaukė 74,5 mln. keleivių.

Šanchajaus Pudongo tarptautinis oro uostas – Kinija

Devintoje vietoje – Šanchajaus Pudongo oro uostas, 2018 m. sulaukęs 74 mln. keleivių. Tai taip pat antras pagal užimtumą oro uostas žemyninėje Kinijoje.

Paryžiaus Šarlio de Golio oro uostas Prancūzija

Prancūzijos oro uostų reitinge dešimtoje vietoje yra Roissy-Charles de Gaulle oro uostas. Per 2018 m. per jo terminalus praėjo ne mažiau kaip 72 mln. lankytojų, todėl šis oro uostas yra antras pagal užimtumą po Hitrou oro uosto Europoje. Anekdotas apie didžiausių Prancūzijos oro uostų trejetuką: po Roissy yra Orly, bet taip pat, netikėtai, Nicos oro uostas.

amsterdamo-Schipholio oro uostas – Nyderlandai

2018 m. Amsterdamo-Schipholo oro uostas, pervežęs 71 mln. keleivių, šiame reitinge užima antrąją vietą Europoje. Ilgą laiką naudotojų vertinamas už priėmimo kokybę ir platų bei įvairų paslaugų, teikiamų vykdant Europos ir tarpžemyninius skrydžius, spektrą, „Skytrax” jį įvertino 4 žvaigždutėmis.

Indiros Gandhi tarptautinis oro uostas, Delis – Indija

Remdamasi statistiniais duomenimis apie Azijos aviacijos rinkos augimą dėl didėjančio skrydžių skaičiaus ir įvairių oro uostų statybų, Indija patenka į reitingą atimdama vietą iš Dalaso oro uosto. Nuo 2000 iki 2018 m. Indija užėmė 5,9 % pasaulinio keleivių srauto. Indiros Gandhi oro uoste 2018 m. keleivių skaičius smarkiai išaugo – 10,2 %, ir tais metais jis sulaukė 69,9 mln. keliautojų. Šiuo metu oro uoste yra 3 terminalai, o per kelerius ateinančius metus planuojama pastatyti dar 3, kad oro uostas galėtų aptarnauti 100 mln. lankytojų.

Guangdžou Baiyun tarptautinis oro uostas – Kinija

Trečias pagal dydį žemyninės Kinijos oro uostas, Guangdžou-Baiyun, 2018 m. aptarnavo 69,7 mln. keleivių.

Frankfurto prie Maino oro uostas – Vokietija

Frankfurto oro uostas yra vienas didžiausių Europoje pagal jungiamųjų keleivių srautą. Mūsų reitinge jis yra paskutinis Europos oro uostas, atsiliekantis nuo Kantono-Bajūno, kuriame buvo aptarnauta 69,5 mln. keleivių.

Dalaso-Fort Vorto tarptautinis oro uostas – Jungtinės Valstijos

Šį reitingą, nuo 2017 m. nukritęs 3 vietomis, užbaigia Dalaso-Fort Vorto oro uostas su 69,1 mln. keleivių. Nedidelis paguodos prizas pastarajam: vis dėlto tai trečias pagal plotą oro uostas pasaulyje.