2019-2022 m. verslo aviacijos sektoriaus laukia istoriniai metai. Privačioji aviacija pritraukė naujų klientų Kovid. Verslo aviacijos sektoriaus 2023 m. skaičiai rodo precedento neturintį lygį. Po neramumų laikotarpio ir veiklos sulėtėjimo 2022 m. pabaigoje, visi verslo aviacijos rinkos dalyviai nukreipė akis į 2023 m. tendencijas. ar 2023 m. bus verslo aviacijos pakilimo, ar tolesnio augimo metai? Kokie bus 2022 m. šios nišinės rinkos rezultatai? Kokie iššūkiai laukia orlaivių gamintojų, oro linijų bendrovių ir tarpininkų? AEROAFFAIRES apžvelgia 2022 m. ir dalijasi 2023 m. verslo aviacijos tendencijomis.
2022-ieji verslo aviacijos sektoriui buvo netipiški metai:
Rekordinė privačių skrydžių paklausa 2022 m.
Aviacijos duomenų specialistė „WingX” ką tik atskleidė pasaulinius verslo aviacijos duomenis. 2022 m. pabaigoje pasaulinė verslo aviacijos rinka turėtų išaugti 10 proc. Europoje verslo aviacijos rinkai sekasi labai gerai. Iš tiesų,EBAA (Europos verslo aviacijos asociacija) paskelbė, kad , palyginti su 2021 m., ji padidės 11,8 %. Iš viso šiais metais Europoje užfiksuoti 793 152 skrydžiai. Nepaisant šių gerų rezultatų, sektoriaus dalyviai (oro transporto brokeriai ir oro transporto bendrovės) pastebi sulėtėjimą. Manoma, kad nuo 2022 m. spalio mėn. jis sudarys 13,6 %. Dėl šio sulėtėjimo nerimauti nereikėtų. Tai reiškinys, būdingas 3 ankstesniems metams. Ne, privatus lėktuvas nėra miręs.
Paryžiaus Le Buržė oro uostas pirmauja dinamiškiausių Europos oro uostų sąraše. EBAA duomenimis, jame užfiksuotas 24,1 proc. eismo padidėjimas. Tarp sparčiausiai augančių oro uostų 2022 m. taip pat yra Londono (Farnborough ir Lutono) ir Šveicarijos (Ženevos Cointrin ir Ciuricho) oro uostai. Galiausiai Stambulo Atatiurko oro uostas yra dešimtoje vietoje, jo eismo srautas 2022 m. padidės 17,6 %.
Verslo aviacijos rinką sukrėtė „reaktyvinių lėktuvų smūgis”:
Šią vas arą Europoje vasara įsibėgėja, tačiau 2022 m. vasarą į vakarėlį pakvietė „jet bashing”. Su privačių reaktyvinių lėktuvų naudojimu susijusi kontroversija įsiplieskė be įspėjimo. Kai kurie politikai įžiebė ugnį siūlydami reguliuoti, apmokestinti ar net uždrausti privačius reaktyvinius lėktuvus. Verslo aviacijos sektoriaus dalyviai ėmėsi žodžio, kad apgintų šią gamybos priemonę. Tai buvo puiki proga paaiškinti šios aviacijos rūšies privalumus ir pasakyti „ne” „Flygskam” – gėdai skraidyti. Taip kalbėjoIsabelle Clerc,AEROAFFAIRES generalinis direktorius, kurį pakvietė didžioji žiniasklaida. Jai žodį suteikė M6, TF1 ir BFM. Ji sugebėjo paaiškinti, kad verslo aviacija ir toliau turi būti produktyvumo šaltinis tiems, kurie ja naudojasi.
„Jet bashing” – tai kritika privačių orlaivių naudojimo, paprastai dėl aplinkosaugos priežasčių. Kritikai teigia, kad pernelyg dažnas privačių orlaivių naudojimas prisideda prie šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo ir oro taršos ir kad tai ypač neatsakinga tuo metu, kai aplinkosaugos problemos tampa vis svarbesnės.
Įtemptas ekonominis ir politinis kontekstas, neramumų šaltinis 2022 m. pabaigoje:
- Konfliktas Ukrainoje, turintis neigiamų pasekmių oro transporto pramonei:
Dėl legendinio Ukrainos strateginio krovininio lėktuvo„Antonov-225” sunaikinimo Rusijai pradėtos taikyti įvairios sankcijos.
Nuo 2022 m. vasario mėn. padaugėjo skrydžių draudimų. Britų inicijuoti, o po jų – JAV, Europos ir Kanados, oro erdvė palaipsniui buvo uždaryta visiems Rusijos orlaiviams. mainais už sankcijas jiems buvo uždrausta skraidyti virš šių šalių ir žemynų. Rusija greitai ėmėsi atsakomųjų veiksmų ir uždraudė skrydžius virš savo teritorijos.
Šis atviras karas oro erdvėje tampa tikru galvos skausmu verslo aviacijos bendrovėms. Joms nuolat tenka keisti skrydžių maršrutus. Kai kurie maršrutai ilgėja, todėl didėja kelionių privačiu lėktuvu kaina.
- Verslo aviacijai nepalankūs svyruojantys valiutų kursai.
Aviakompanijos yra labai priklausomos nuo valiutų kursų svyravimų. Jų sąnaudos yra išreikštos užsienio valiuta, o pajamos – vietos valiuta. Pavyzdžiui, degalų sąnaudos, orlaivių pirkimo ir techninės priežiūros sąnaudos. Valiutų kursų svyravimai daro didelę įtaką oro linijų sąnaudoms ir maržoms.
Šiais, 2022 m., valiutų kursas oro transporto bendrovėms buvo nepalankus. Dėl to padidėjo jų veiklos sąnaudos ir sumažėjo pelno marža.
- Išskirtinis degalų kainų kilimas 2022 m.
Degalai sudaro apie 30 proc. oro linijų veiklos sąnaudų. 2022 m. verslo aviacijos sektoriuje smarkiai išaugo parafino kaina. Kaip ir komercinės aviacijos atveju, šiam sektoriui nepavyks išvengti šio pabrangimo poveikio privačių reaktyvinių lėktuvų skrydžių kainoms.
Apskaičiuota, kad iki 2022 m. naftos kaina padidės 80 proc. Barelio naftos kaina nuo 75 dolerių pakilo iki 135 dolerių aukščiausio lygio. Prie to prisideda ir Europos embargas rusiškiems bareliams, kuris didina degalų kainas. Ir ši tendencija gali išlikti iki 2023 m.
2023 m. verslo aviacija susidurs su keliais iššūkiais:
Verslo aviacija turi susigrąžinti plačiosios visuomenės simpatijas, daugiausia dėmesio skirdama novatoriškiems projektams:
Aviacijos rinką, ypač privačią aviaciją, ištiko reaktyvinių lėktuvų niokojimas ir gėda skraidyti. Todėl visas sektorius turėjo pateisinti savo padėtį ir susigrąžinti visuomenę, kuri nėra jo klientai. Tai pavojingas stiliaus pratimas, kurį galima pasiekti tik bendraujant ir rodant pavyzdį.
Plačioji visuomenė nėra verslo aviacijos klientūra. Tačiau ji turi galios savo daromu spaudimu daryti įtaką verslo ir privačių klientų elgesiui. Oro linijų tarpininkai, pavyzdžiui, AEROAFFAIRES ir oro linijų bendrovės, tai puikiai supranta. Isabelle ClercAEROAFFAIRES generalinis direktorius sako, kad „turėti privatų lėktuvą nebėra ore. Matome naują tendenciją. Kai kurie savininkai atsisako savo lėktuvų ir renkasi nuomą, siekdami didesnio konfidencialumo ”
Siekdami susigrąžinti plačiąją visuomenę, aviacijos pramonės dalyviai netaupo savo komunikacijos priemonių. Taip išryškėja orlaivių gamintojų iniciatyvos ir įsipareigojimai mažinti anglies dvideginio emisiją. Visa aviacijos pramonė gerina savo įvaizdį investuodama į miškų atkūrimo ir anglies dioksido išpirkimo programas. AEROAFFAIRES buvo šios srities pirmūnė, užmezgusi tvirtą partnerystę su EcoTree.
Yra vienas naudingas reaktyvinių lėktuvų naikinimo aspektas – tai inovacijų spartinimas. Ateities orlaiviai jau atsiranda. Daugybė „žaliųjų orlaivių” projektų, tokių kaip eVtol projektas ir 10 kitų novatoriškų projektų, yra visiška mada. Ekologiškumas ir CO2 išmetimo mažinimas yra pagrindiniai iššūkiai, su kuriais orlaivių gamintojai susidurs 2023 m. ir vėliau.
SAF spartesnio naudojimo aviacijoje svarba 2023 m.
SAF (sintetiniai aviaciniai degalai) yra alternatyvus kuras. Jis gaminamas iš atsinaujinančių išteklių, pavyzdžiui, augalų, dumblių ir organinių atliekų. Jis gaminamas paverčiant biomasę degalais. Tai gali apimti tokius etapus kaip fermentacija, distiliacija ir katalizė. Vienas iš svarbiausių FAS privalumų yra tas, kad, palyginti su tradiciniais aviacijoje naudojamais degalais, jis gerokai sumažina šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą.
Yra keletas priežasčių, kodėl SAF naudojimas yra dėmesio centre. Jis laikomas idealiu sprendimu siekiant sumažinti aviacijos poveikį aplinkai. Visa pramonė deda viltis į šią naująją energiją. Visų pirma, SAF gali būti gaminamas iš atsinaujinančių išteklių. Tai reiškia, kad jis nedidina CO² emisijos, susijusios su tradicinių degalų gavyba ir perdirbimu. Be to, FAS laikomas pakaitiniais degalais, suderinamais su esamais varikliais. Taigi norint jį naudoti, nereikia investuoti į brangias technologijas. Orlaivių gamintojai tai vertina.
Apskaičiuota, kadiki 2050 m. 63 proc. degalų sudarys SAF. Tokį augimą lemia Europos Komisijos aviacijos sektoriui nustatyti įpareigojimai.
Tačiau reikėtų pažymėti, kad FAS gamyba dar nėra pakankamai išvystyta, kad visiškai pakeistų tradicinius degalus. Gamybos sąnaudos vis dar didesnės nei tradicinių degalų. Todėl svarbu ir toliau investuoti į mokslinius tyrimus ir plėtrą. Tikslas – didinti TAS gamybą ir didinti šios alternatyvos prieinamumą bei konkurencingumą.
Būtinybė pereiti prie ekologiškos aviacijos: verslo aviacijos ateities užtikrinimas.
Privačių orlaivių naudojimas verslo kelionėms prisideda prie šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo ir oro taršos. Privačiais orlaiviais besinaudojančios įmonės ir privatūs asmenys vis labiau supranta šį poveikį. Jie siekia sumažinti anglies dioksido pėdsaką naudodami ekologiškesnius orlaivius ir mažindami nereikalingų skrydžių skaičių. Todėl aviacijos pramonė turi prisitaikyti prie šio iššūkio ir pasiūlyti „žaliąją” aviaciją. Žalioji privati aviacija reiškia naudojimąsi privačiais orlaiviais, kurie daro mažesnį poveikį aplinkai nei tradiciniai orlaiviai. Šiam tikslui pasiekti yra keletas būdų:
- Alternatyvių degalų naudojimas: Naudojant alternatyvius degalus, pavyzdžiui, FAS arba elektrą, galima gerokai sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą.
- Ekologiški orlaiviai gali naudotis technologijomis, kurios pagerina degalų naudojimoefektyvumą. Pavyzdžiui, naudojami efektyvesni varikliai, lengvos orlaivių konstrukcijos medžiagos ir pažangios energijos valdymo sistemos.
- Ekologiški orlaiviai gali naudoti technologijas, leidžiančiasoptimizuoti skrydžių maršrutus. Tai leidžia sutrumpinti skrydžio laiką ir atstumą.
- Oro uostų optimizavimas. Didžiausios oro uostų pramonės įmonės, tokios kaip EDEIS AEROPORTS ir ” Vinci AEROPORT”, stengiasi skatinti oro uostuose tausoti aplinką. Infrastruktūra pertvarkoma taip, kad būtų visapusiškai sprendžiami aplinkosaugos uždaviniai. Bendrovė „Edeis” sukūrė ” GREEN BUILD’ing” paslaugą, skirtą ekologiškiems oro uostams kurti.
2023 m. ES ir JAV verslo aviacijos tendencijos skiriasi.
Tikimasi, kad verslo klientai ir toliau naudosis verslo aviacijos paslaugomis.
Sunku tiksliai prognozuoti, kas bus verslo aviacijos klientai 2023 m. Tai priklausys nuo daugelio veiksnių, pavyzdžiui, pasaulinės ekonominės padėties raidos ir kelionių apribojimų, susijusių su COVID-19 pandemija. Tačiau galime tikėtis, kad verslo aviacijos klientų bazė ir toliau diversifikuosis. Kaip tai įvyks? Įvairių sektorių ir įvairaus dydžio įmonėms atrandant privačių orlaivių naudojimo verslo kelionėms privalumus.
Tikėtina, kad privačius orlaivius verslo kelionėms ir toliau naudos didelės bendrovės. Taip taupomas laikas ir didinamas produktyvumas. Mažesnės bendrovės taip pat gali būti labiau linkusios naudotis privačiais orlaiviais. Iš tiesų, vis sparčiau plėtojamos lojalumo programos, pavyzdžiui,AEROAFFAIRES” Flying Jet Card”. Vis populiaresnė ir prieinamesnė tampa ir kita praktika, pavyzdžiui, daliniai privatūs lėktuvai ir dalijimasis privačiais lėktuvais. 2023 m. viena iš verslo aviacijos sektoriuje ryškėjančių tendencijų – nuolatinė verslo klientų, įsitikinusių šios judumo priemonės nauda, paklausa.
Užsienio klientų sugrįžimas į Europą.
Daugelis sektorių, įskaitant turizmą, viešbučių pramonę ir verslo aviaciją, tikisi, kad 2023 m. į Europą sugrįš Azijos ir Amerikos klientai.
Po trejus metus trukusios griežtos kovidų politikos, draudžiančios bet kokias keliones iš šalies, Kinijos sienų atvėrimas yra puiki žinia verslo aviacijai. Dėl to šioje rinkoje turėtų padidėti paklausa iš šių regionų ir į juos. Šį skaičių reikėtų vertinti atsargiai, atsižvelgiant į dabartinę padėtį Kinijoje, susijusią su Kovidu. Kinai daugiausiai išleidžia turizmui (vien 2019 m. – 255 mlrd. JAV dolerių), o amerikiečiai – 127 mlrd. dolerių.
Verslo aviacijos rinkos dalyvių žvilgsniai tvirtai nukreipti į šiuos du žemynus, o tai gali paskatinti privačių lėktuvų rinkos augimą. Artimiausi mėnesiai bus labai svarbūs patvirtinant šias 2023 m. verslo aviacijos sektoriaus tendencijas.
Verslo aviacijos rinkos dalyvių koncentracija ir restruktūrizacija.
Aviacijos sektorių aptarnaujančių dalyvių skaičius viršija 2 000, o darbo vietų skaičius siekia 449 000 (2021 m.), todėl, atsižvelgiant į neaiškias pasaulines aplinkybes, šiuo metu susiskaidžiusi privačios aviacijos rinka 2023 m. turėtų toliau keistis. Remiantis 2022 m. įvykusio „VistaJet” ir „Air Hamburg” perėmimo pavyzdžiu, 2023 m. turėtų padaugėti perėmimų ir susivienijimų. Tokia dalyvių koncentracija padės užtikrinti tam tikrų oro transporto bendrovių pelningumą. Tokiu būdu būtų geriau įsisavinamos didėjančios sąnaudos ir optimizuojamos orlaivių eksploatavimo ir techninės priežiūros išlaidos.
Oro linijų gamintojai deda daug pastangų, kad pasiūlytų vis naujoviškesnius ir efektyvesnius orlaivius.
Nesvarbu, ar tai būtų „Boeing”, „Dassault”, ar „Gulfstream”, šie trys aeronautikos pramonės gigantai padvigubina savo vaizduotę, kad išsiskirtų iš minios. Tai leidžia joms išlikti lenktynėse dėl privačių reaktyvinių lėktuvų rinkos 2023 m. Jie prisitaiko prie rytojaus iššūkių, pristatydami :
- daugiau naujovių
- efektyvesnį
- kurie žengia vis toliau ir toliau
- sunaudojant mažiau degalų ir išmetant mažiau anglies dvideginio.
2021 m. pasirodė Falcon 10X, o iškart po jo – konkurentas G800 iš Gulfstream. 2022 m. Bombardier išryškėjo, paskelbus apie Global 8000. Taigi privačių reaktyvinių lėktuvų gamyba ir pristatymas yra tendencija, kuri verslo aviacijos rinkoje turėtų pasitvirtinti 2023 m. Todėl tikimasi, kad privačios aviacijos sektoriui prieinamų orlaivių parką papildys vis daugiau technologinių perliukų.
Didėjanti JAV verslo aviacijos rinkos prognozė.
Kaip skelbia „Meeting Spotlight”, ACJ („Airbus Coporate Jet”) apklausė 100 aukščiausio lygio JAV vadovų dėl verslo aviacijos tendencijų 2023 m. Šių bendrovių pajamos viršija 500 mln. dolerių. Tarp respondentų buvo generalinių direktorių, finansų direktorių, valdybos direktorių ir vyresniųjų vadovų. Tyrimas atskleidė, kad 2023 m. verslo aviacijos rinkai ir toliau turėtų sektis gerai. Iš tiesų 89 % apklaustųjų mano, kad 2023 m. jie vėl naudosis verslo aviacijos paslaugomis. Jie pripažįsta, kad nuo „Covid 19” krizės tapo „priklausomi” nuo šios judumo priemonės, kuri, palyginti su tradicine komercine aviacija, suteikia jiems realią našumo naudą. Jungtinėse Amerikos Valstijose privačių skrydžių paklausos tendencija neabejotinai bus palanki verslo aviacijai.
Kokias išvadas galime padaryti iš 2023 m. verslo aviacijos tendencijų?
Kaip rodo visos šios tendencijos, 2023 m. verslo aviacijos sektoriaus laukia daug netikėtumų. Esant įtemptai geopolitinei situacijai, neramumų kamuojamai pasaulio ekonomikai ir kylančioms žaliavų kainoms, Europa tikisi, kad 2023 m. privačių reaktyvinių lėktuvų skrydžių paklausą padidins sugrįžtantys Azijos ir Amerikos klientai. Verslo aviacija turi ne vieną gudrybę rankovėje, jei nori atkurti savo įvaizdį ir toliau atlikti savo vaidmenį ateities judumo kraštovaizdyje. AEROAFFAIRES nuomone, 2023 m. bus spartesnio ekologiško augimo metai. Oro transporto tarpininkavimo įmonė dės daugiau pastangų sistemingai siūlydama ekologiškesnius orlaivius (turbosraigtinius arba SAF naudojančius orlaivius). Galiausiai, įmonė, kuri yra aplinkosaugos pradininkė, ir toliau įtrauks savo klientus vykdydama programą ” EcoTree” ir klientų investicijas į Prancūzijos miškus.
Norite užsisakyti privatų skrydį? Mūsų komanda visą parą pasirengusi atsakyti į visus jūsų prašymus. Greitai gaukite pasiūlymą naudodamiesi mūsų internetine pasiūlymo forma arba susisiekite su mumis tiesiogiai telefonu +33 (0)1 44 09 91 82 arba el. paštu charter@aeroaffaires.com.