Aviacija yra nuolat besivystantis sektorius. Tačiau ji taip pat susiduria su daugybe iššūkių, ypač susijusių su poveikiu aplinkai. Aviacijos išmetamos šiltnamio efektą sukeliančios dujos yra pagrindinis klimato kaitos veiksnys. Todėl Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija (ICAO) nustatė ambicingą tikslą šiam sektoriui. Siekiama, kad iki 2050 m. aviacijos sektorius išmestų 0 CO2.
AEROAFFAIRES pristato veiksmų planą, kuriuo siekiama ICAO nustatyto aviacijos sektoriaus tikslo – iki 2050 m. išmesti 0 CO2.
Kas yra ICAO?
ICAO yra Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija. Ši organizacija yra atsakinga už civilinės aviacijos reguliavimą ir standartizavimą. ICAO supranta, kad reikia mažinti aviacijos išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį. Todėl organizacija parengė veiksmų planą, kuriuo siekiama iki 2050 m. pasiekti, kad į atmosferą nebūtų išmetamas joks CO2 kiekis.
Kokiomis priemonėmis ICAO siekia, kad iki 2050 m. CO2 nebūtų išmetama?
ICAO veiksmų plane numatytos kelios priemonės. Jomis siekiama sumažinti aviacijos sektoriaus išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį. Apskaičiuota, kad tam reikalingos investicijos sieks 1 550 mlrd. dolerių. Susitarimą 2022 m. spalio 7 d. pasirašė 193 šalių atstovai, sutikę dalyvauti bendromis pastangomis remiant Paryžiaus susitarimus, kuriuose numatyta kova su visuotiniu atšilimu. Sužinokite daugiau apie priemones šiam tikslui pasiekti.
Didesnis tvariųjų degalų naudojimas SAF :
Siekdama sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą, TCAO skatina oro transporto bendroves naudoti tvarius degalus, vadinamus SAF. Tvarūs degalai – tai degalai, gaminami iš augalų, atliekų ir kitų atsinaujinančių šaltinių. Panašu, kad SAF yra veiksmingas sprendimas mažinant šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį (80 %). Tačiau oro linijų bendrovėms vis dar sunku juos įsigyti. Artimiausiais metais bus siekiama, kad jie taptų prieinamesni ir įperkamesni. 2023 m. AEROAFFAIRES siekia bendradarbiauti su oro transporto bendrovėmis ir sistemingai siūlyti savo klientams orlaivius, naudojančius šios rūšies degalus.
Energijos vartojimo efektyvumo didinimas:
ICAO skatina oro linijų bendroves didinti savo orlaivių energijos vartojimo efektyvumą naudojant pažangesnes ir efektyviau energiją vartojančias technologijas. Orlaivių gamintojai siekia sumažinti būsimų orlaivių išmetamo anglies dioksido kiekį taikydami įvairius procesus:
- kurtielektrinius ir vandenilinius orlaiviusir investuoti į juos
- tobulinant orlaivių konstrukciją, kad būtų pagerinta aerodinamika
- lengvinti tai, ką galima palengvinti: pavyzdžiui, variklius, akumuliatorių svorį
- kurti hibridines varomąsias jėgas
Ekologiškų oro uostų skatinimas:
ICAO skatina oro uostus taikyti tvarią praktiką. Taip siekiama mažinti jų poveikį aplinkai, ypač šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą. EDEIS Aéroport ir Vinci Aéroport gerai supranta šį tikslą ir kasdien dirba, kad pagerintų oro uostų struktūrą ekologiškumo ir išmetamo anglies dioksido kiekio požiūriu.
Dalyvavimas anglies dioksido kompensavimo programose:
ICAO skatina oro transporto bendroves dalyvauti anglies dioksido kompensavimo programose. AEROAFFAIRES yra pirmoji oro linijų tarpininkė, užmezgusi partnerystę su ECO-TREE. AEROAFFAIRES siūlo savo klientams galimybę investuoti į Prancūzijos miškus užsisakant skrydį privačiu lėktuvu.
2050 m.: visi aviacijos sektoriaus dalyviai pakeliui į ekologiškesnę aviaciją
Pasiekti ICAO tikslą – iki 2050 m. neišmesti jokio CO2 kiekio – bus įmanoma tik tuo atveju, jei oro transporto bendrovės, oro uostai ir vyriausybės kartu imsis reikiamų priemonių. Tačiau svarbu pažymėti, kad šį tikslą galima pasiekti tik sukūrus ir įdiegus reikiamas technologijas.