Ar gali privatus lėktuvas, kuris yra prabangaus mobilumo simbolis, patenkinti visų savo keleivių norus ir pageidavimus? Ar žinojote, kad Europoje yra daugiau kaip 3 000 oro uostų, kuriuose galima priimti privačius lėktuvus? Ar privatūs reaktyviniai lėktuvai tikrai gali nusileisti bet kur? Kokias sąlygas jis turi atitikti, kad galėtų nusileisti arba pakilti? Šiame straipsnyje AEROAFFAIRES pateikia jums visus atsakymus.
Kas yra privatus lėktuvas?
Privatus reaktyvinis lėktuvas – tai mažesnis orlaivis nei laineris, skirtas privatiems keleiviams vežti. Yra kelios privataus lėktuvo kategorijos.
Turbosraigtiniai :
Turbosraigtinių orlaivių kategorijai priskiriami privatūs reaktyviniai lėktuvai – tai sraigtiniais varikliais varomi orlaiviai, kurie skristi naudoja variklyje esantį orą. Du pagrindiniai šios kategorijos orlaivių privalumai yra tai, kad jie yra :
- gali leistis trumpuose arba labai trumpuose kilimo ir tūpimo takuose
- ekonomiški. Iš tikrųjų jie sunaudoja daug mažiau parafino nei jų konkurentai.
- gali skraidinti iki 19 keleivių
Itin lengvi privatūs reaktyviniai lėktuvai:
Šie maži privatūs lėktuvai yra miniatiūriniai laineriai, pritaikyti prabangiai ir privačiai aviacijai. Prabangūs ir patogūs lėktuvai gali skraidinti iki 4 keleivių po Europą. Jie vadinami taksi lėktuvais. Šioje kategorijoje yra labai populiarūs „Citation Mustang” ir „Phenom 100”.
Lengvieji privatūs lėktuvai :
Šios kategorijos privačiu lėktuvu galima skraidinti iki 7 keleivių, kurie gali įveikti iki 3200 km atstumą. Šiuose privačiuose reaktyviniuose lėktuvuose įrengtos patogios sėdynės ir tualetai keleivių patogumui.
Tarpiniai privatūs reaktyviniai lėktuvai:
Tarpiniai privatūs lėktuvai – tai lėktuvai, kuriuose telpa ne daugiau kaip 10 keleivių. Jie gali skristi ilgiau (4 000 km atstumas) ir greičiau nei mažesni privatūs reaktyviniai lėktuvai. Jiems priskiriami „Challenger 3 500”, „Legacy 500” ir „Learjet 70”.
Tolimojo susisiekimo privatūs lėktuvai :
Šiuose tolimojo susisiekimo privačiuose lėktuvuose 16 privilegijuotų keleivių, galinčių įlipti į šiuos orlaivius, užtikrinamas labai aukštas komforto lygis. VIP keleiviams pritaikyta erdvė yra modulinė ir prabangi. Tolimojo susisiekimo privačiuose lėktuvuose įrengtos lovos, darbo vieta ir susitikimų kambarys. Šie orlaiviai skirti tolimiesiems skrydžiams, pavyzdžiui, Paryžius-Niujorkas. 2022 m. rinkoje pasirodysiantis naujausias privatus lėktuvas – „Falcon 10X”.
VIP privatūs lėktuvai:
Šios kategorijos orlaiviai skirti VIP klientams. Tai komerciniai orlaiviai, pertvarkyti ir pritaikyti šių klientų poreikiams. Jais gali skristi iki 30 keleivių.
Kokiomis sąlygomis gali leistis privatus lėktuvas?
Turint omenyje privačių orlaivių sąvoką, galima manyti, kad lėktuvams taikomos specialios privilegijos, leidžiančios kilti ir leistis bet kur ir bet kada. Tačiau, nors jie skirti privilegijuotiems keleiviams, privatiems reaktyviniams lėktuvams taikomos aviacijos taisyklės.
Yra keletas veiksnių, į kuriuos reikia atsižvelgti nusileidžiant ar pakylant:
- Į orlaivio dydį
- Oro sąlygas
- Kilimo ir tūpimo tako tipas (dydis, sudedamosios dalys ir aplinka)
Kur gali leistis privatūs lėktuvai?
Privatūs lėktuvai gali naudotis 1 500 nusileidimo takų daugiau nei 3 000 aerodromų, o komercinės aviacijos lėktuvai – 300.
Jei kilimo ir tūpimo takas yra asfaltuotas ir pakankamai didelis, jame gali leistis bet kokios kategorijos privatūs lėktuvai.
Privatūs reaktyviniai lėktuvai gali leistis oro uostuose, aerodromuose ar net tarptautiniuose oro uostuose, jei juose yra verslo aviacijai skirtas terminalas.
Kada privačiam lėktuvui neleidžiama leistis?
Yra keletas atvejų, kai privačiam lėktuvui neleidžiama leistis.
Naktinių skrydžių taisyklės draudžia kilti ir leistis:
Pirmoji situacija, dėl kurios privatūs lėktuvai negali leistis ar kilti, yra su triukšmu ir triukšmo tarša susijusios taisyklės. Siekiant apsaugoti vietos gyventojų ramybę ir tylą, kai kurie oro uostai naktimis uždaromi ir nustatytu laiku neleidžia jokio judėjimo.
Dėl kilimo ir tūpimo tako tipo neleidžiama leistis:
Antroji situacija, dėl kurios privatūs lėktuvai negali leistis, susijusi su kilimo ir tūpimo taku ir jo konfigūracija. Priklausomai nuo kilimo ir tūpimo tako tipo, pavyzdžiui, kalnuose arba trumpuose žolės takuose, daugeliui privačių lėktuvų neleidžiama leistis saugumo sumetimais. Taip yra, pavyzdžiui,Kurševelio arba Gštadooro uostuose.
Komerciniai oro uostai paprastai nėra tinkami tūpimui:
Privatūs lėktuvai paprastai nesileidžia komerciniuose oro uostuose, net jei ir gali. Jų keleiviams tinkamiau ir patogiau leistis oro uostuose, kurie yra netoli galutinio kelionės tikslo ir kuriuose išsaugomas jų anonimiškumas. Dažnai tai būna mažesni oro uostai. Kai kuriuose komerciniuose oro uostuose, pavyzdžiui, Londono Hitrou oro uoste, privatiems lėktuvams draudžiama leistis, išskyrus avarinius atvejus.
Kariniai oro uostai draudžia privačių reaktyvinių lėktuvų judėjimą jų teritorijoje:
Galiausiai privatūs lėktuvai negali leistis kariniuose oro uostuose ar aerodromuose.
Kokios yra galimybės, jei privatus lėktuvas negali nusileisti oro uoste?
Jei dėl kilimo ir tūpimo tako konfigūracijos jame negali leistis privatūs reaktyviniai lėktuvai, galimi kiti sprendimai.
„AEROAFFAIRES”, kaip oro transporto užsakomųjų skrydžių ekspertai, galime rasti sprendimus visiems savo klientų poreikiams.
Pavyzdžiui, kad mūsų klientai galėtų pasiekti Kurševelio ar Gštado slidinėjimo kurortus, užsakome turbosraigtinį lėktuvą, kuriam leidžiama skristi ir leistis trumpuose uždaruose šlaituose. Tai „Aviator”.
Taip pat galime organizuoti skrydžius sraigtasparniu iš oro uosto į galutinį kelionės tikslą. Sraigtasparnio privalumas tas, kad jis gali lengvai nusileisti net stačioje vietovėje.
Galiausiai, galima prašyti atsisakyti nusileisti konkrečiame aerodrome ar oro uoste.
Net jei privatūs lėktuvai negali nusileisti visur, kaip matome, AEROAFFAIRES komanda gali rasti alternatyvų, kad jos klientai galėtų nusileisti kuo arčiau galutinio kelionės tikslo ir esant būtinoms saugumo sąlygoms. Verslo aviacijos pasaulis geba prisitaikyti.