Daug žmonių atlieka svarbų vaidmenį užtikrinant saugų pakilimą ir nusileidimą. Vos tik orlaiviui nusileidus, oro uosto rampos darbuotojas pradeda veikti ir vadovauja orlaivio manevrams. Šiame straipsnyje AEROAFFAIRES papasakos viską, ką reikia žinoti apie šį darbą, kuris yra labai svarbus visiems pakilimo ir nusileidimo darbams: mokymą, savybes, reikalingas geram perono darbuotojui, atlyginimą ir karjeros galimybes.
Darbas perone: darbo aprašymas
Oro uosto perono darbuotojas yra eismo priežiūros pareigūno padėjėjas. Jie atlieka svarbų vaidmenį užtikrinant sklandų eismą ant kilimo ir tūpimo tako. Iš tikrųjų oro uostuose orlaiviams duodamas nurodymas kilti ir leistis. Todėl prieš pakildami turite kelias minutes palaukti, kol ateis jūsų eilė.
Oro uosto perono agento užduotys yra įvairios:
- pakrauti
- iškrauti
- bagažo perkėlimas
- vilkimas
- pleištų montavimas..
Galite nuspręsti specializuotis vienoje iš šių užduočių.
Prieš nusileidimą jie paruošia visą įrangą, reikalingą orlaiviui aptarnauti ant žemės: bagažo vežimėlius, konvejerius, vilkikus ir keltuvus. Vėliau jie yra atsakingi už visos šios įrangos sudėjimą.
Be to, oro uosto perono agentas padeda orlaiviams judėti riedėjimo takais. Jis nukreipia orlaivį į stovėjimo aikštelę ir, orlaiviui visiškai sustojus, po važiuoklės ratais pakiša pleištus.
Oro uosto perono darbuotojai taip pat gali būti bagažo tvarkytojai. Jie gabena bagažą iš oro uosto į orlaivį ir atgal tūpimo metu. Užregistravus bagažą, visi lagaminai, prieš gabenant juos į lėktuvo bagažo skyrių, peršviečiami rentgeno aparatu. Šiuo etapu užtikrinamas keleivių saugumas skrydžio metu.
Jie dirba oro uosto zonoje, ant kilimo ir tūpimo takų, bet kokiu oru, kintančiomis darbo valandomis, darbo dienomis, savaitgaliais ir net švenčių dienomis. Lėktuvai kyla kiekvieną dieną, todėl perono darbuotojų reikia kiekvieną dieną. Būtina dėvėti apsaugos ir saugos priemones: šalmą, pirštines, apsauginius batus ir fluorescencinę liemenę.
Kokių savybių reikia, kad gerai dirbtumėte šį darbą?
Pirmiausia oro uosto perono agentas turi turėti neišnykusį teistumą, nes tai būtina sąlyga norint gauti oro uosto eismo leidimą keliauti rezervuotose zonose. Jie taip pat privalo turėti vairuotojo pažymėjimą.
Jie taip pat turi :
– Būti puikios fizinės būklės. Priimant į darbą atliekamas sportinis testas.
– Būti atsparūs klimato sąlygoms, nes nuolat tenka būti veikiamiems gamtos stichijų.
– Turėti gerą savikontrolę
– Gebėti numatyti. Svarbu numatyti kiekvieną manevrą.
– Būti greitas ir efektyvus rankomis. Lėktuvui nusileidus, turite tik kelias minutes jam pastatyti ir iš bagažo skyriaus išnešti bagažą į oro uostą.
– Turėkite pagrindines anglų kalbos, ypač techninės, žinias. Ryšiai su pilotais ir valdymo bokštu vyksta anglų kalba.
Išsilavinimas ir mokymas, kaip tapti perono darbuotoju
Specialaus mokymo, kaip tapti perono darbuotoju, nėra. Tačiau pageidautina turėti transporto srities profesinio mokymo pažymėjimą (CAP) arba profesinį bakalaurą (bac pro).
Tik po atrankos ir įdarbinimo kandidatai dalyvauja reglamentuotuose mokymo kursuose:
– gestų ir laikysenos” mokymas, kad jie galėtų bendrauti su pilotais ir kitais antžeminio personalo darbuotojais
– pakrovimo ir iškrovimo” mokymas
– mokymas apie rampos ir krovinių saugą”
Šie kursai vyksta mokymo centruose ir paprastai trunka 8-10 dienų.
Perono darbuotojas taip pat išlaiko T (perono) ir M (manevravimo zonos) leidimus. Todėl B kategorijos vairuotojo pažymėjimas yra privaloma išankstinė sąlyga.
Atranką ir įdarbinimą gali vykdyti oro linijų bendrovės, oro uostų valdytojai, oro uostų pagalbos bendrovės ar net kariuomenė.
Kiek uždirba perono agentas?
Pradinio lygio oro uosto perono darbuotojui mokamas minimalus darbo užmokestis. Tačiau pridedamos premijos.
Kokios karjeros galimybės?
Įgiję patirties, perono agentai gali patys atlikti vilkimo operacijas ir tvarkyti išvykimo iš šalmo operacijas anglų kalba.
Rampų agentai gali tapti komandų vadovais, eismo ar operacijų agentais ir prižiūrėtojais.