Kaip mums priminė naujausi ginčai dėl privačių lėktuvų, tvarus vystymasis yra vienas svarbiausių XXI a. klausimų. Paprasčiausiai mums visiems rūpi tvarus vystymasis ir tai, kaip mūsų visuomenė veikia aplinką. Aeronautikos pramonei pagarba aplinkai yra svarbus ateities orlaivių technologinės plėtros veiksnys. Tačiau kaip galime pasiekti 2050 m. anglies dioksido išmetimo mažinimo tikslus? Su kokiais iššūkiais susiduria aviacijos ir kosmoso pramonė tvaraus vystymosi požiūriu?

Dabartinė aeronautikos pramonės būklė
Aeronautikos pramonė skaičiais
GIFAS duomenimis, Prancūzijos aerokosminės pramonės apyvarta siekia 55,2 mlrd. eurų. Nuo 2022 m. sausio 1 d. iki šios dienos, 2022 m. rugsėjo 8 d., aeronautikos pramonės apyvarta sudarė 34,79 mlrd. eurų. Be to, Prancūzijoje kasmet pervežama 170 mln. keleivių.
Kalbant apie poveikį aplinkai, ši pramonė kasmet išmeta 660 mln. tonų CO2, o tai sudaro 3 proc. viso pasaulio išmetamųjų teršalų kiekio. Iš šio skaičiaus žinome, kad apie 99 % oro linijų ir apie 50 % oro uostų išmetamų teršalų yra susiję su degalų suvartojimu.
Aviacijos tikslai, susiję su tvariu vystymusi
2050 m. tikslas – sumažinti anglies dioksido išmetimą aviacijos sektoriuje. Kitaip tariant, statymai yra dideli. Lėktuvams reikės rasti kitą degalų rūšį. Šiandien visi civilinės aviacijos skrydžiai vykdomi naudojant iškastinį kurą. Visi žinome klasikinį parafiną. Pastaraisiais mėnesiais žibalui buvo taikomi dideli mokesčiai, kurie, be abejo, bus taikomi ir ateinančiais metais.
Remiantis pirmiau pateiktais skaičiais, pirmasis sprendimas – naudoti SAF: tvarųjį aviacinį kurą. Ši įprastinių iškastinių degalų alternatyva jau sukurta ir išbandyta komerciniuose orlaiviuose. Tačiau dauguma jų dar nenaudoja. Tad kodėl jis nenaudojamas plačiu mastu?
SAF naudojimas aviacijos pramonėje

SAF naudojimo nauda
FAS yra didelis privalumas darniam aviacijos pramonės vystymuisi. Šios rūšies degalai jau sukurti ir gali būti naudojami be rizikos. Tai tik keletas privalumų:
- Gaminant SAF perdirbamas išmetamas CO2 kiekis.
- Naudojimo metu išsiskiriančių mikrodalelių sumažėjimas: naudojant SAF, dalelių sumažėja 90 %, o tai yra papildomas balas oro kokybei.
- Energijos vartojimo efektyvumas: naudojant FAS energijos vartojimo efektyvumas yra 3-1 ,5 proc. didesnis nei naudojant įprastą kurą.
- atsinaujinančių medžiagų naudojimas: pagrindinės medžiagos, naudojamos FAS gamybai, yra :
- Augaliniskepimo aliejus
- Komunalinės atliekos
- Cukrus
- Biomasė
- Medienos atliekos
- Jūros dumbliai
FAS trūkumai
Pagrindinis FAS trūkumas yra jo kaina. Kaip minėta pirmiau, nors FAS yra funkcionalus, jis nėra plačiai naudojamas. Tačiau naudojant produktą dideliais kiekiais būtų galima pasinaudoti masto ekonomija ir jo kaina būtų konkurencinga įprastiniams degalams.
Deja, taip nėra. SAF yra brangesnis už įprastinį parafiną, todėl keleiviams kaina padidės. Jei oro transporto bendrovės nesutiks sumažinti savo maržų, rizika tapti mažiau konkurencingomis, ypač pigių skrydžių rinkoje, yra per didelė. Rinka, kurioje FAS galėtų geriausiai prisitaikyti, yra privačių lėktuvų rinka. Privataus lėktuvo vartotojas už skrydį greičiausiai mokės didesnę kainą nei pigių skrydžių bendrovės vartotojas.
Kitas didelis FAS trūkumas yra jos platinimas. Ji platinama ne visuose oro uostuose. Ji daugiausia naudojama Šiaurės Amerikos ir Europos oro uostuose. Nors FAS sistemas turi daugelis didelių oro uostų, atsižvelgiant į tai, kad FAS dar nėra populiari tarp visų didžiųjų oro transporto bendrovių, jų neišvengiamai yra mažiau oro uostuose ir FBO. Tie, kurie jų neturi, turi pertvarkyti savo struktūras, kad galėtų jas platinti. Be to, FAS negalima laikyti taip pat kaip įprastus degalus. Nėra stebuklingo sprendimo visiems šiems trūkumams pašalinti. Daugiau oro transporto bendrovių turi pereiti prie FAS ir atverti kelią dideliam vartojimui.
Aviacija – tvaraus vystymosi iššūkiams įveikti
Nors pagrindinis darnaus vystymosi iššūkis aviacijos srityje yra susijęs su degalų išmetimu, yra ir darnesnių sprendimų, susijusių su infrastruktūra, orlaivių įranga, pilotavimo metodais ir pan.
Tvaraus vystymosi iššūkius atitinkanti infrastruktūra

Pirma, infrastruktūra.
Iš tiesų, nustatant aeronautikos anglies pėdsaką taip pat atsižvelgiama į infrastruktūrą ir pastatus apskritai, kurie padeda užtikrinti eismą.
Pavyzdžiui, ant asfalto, keleiviams, lagaminams ir kitoms transporto priemonėms, kurioms reikalinga transporto priemonė, vežti dabar naudojame daug daugiau transporto priemonių, naudojančių ekologiškas dujas arba elektrą. Taip pat matome, kad atsiranda vis daugiau energiją taupančių oro uostų infrastruktūrų, pagamintų iš tvaresnių medžiagų. Taip pat vykdomos programos, kuriomis siekiama išsaugoti aplink oro uostus esančią augaliją ir gyvūniją. AEROAFFAIRES partneris ecotree, su kuriuo glaudžiai bendradarbiaujame, vykdo tokio pobūdžio tvarius veiksmus.
Technologijų vaidmuo tvarioje aeronautikoje
ekologinis pilotavimas – dar vienas sprendimas, kaip išspręsti per didelio išmetamųjų teršalų kiekio problemą. Ši technologija pagrįsta paprasta koncepcija: užtikrinti, kad orlaivis skristų mažiau teršdamas aplinką. Šiam tikslui pasiekti ekologinis pilotavimas naudoja technologiją, kuri apskaičiuoja išorinės aplinkos svyravimus ir nustato mažiau degalų naudojantį skrydžio būdą. Kitaip tariant, orlaiviui reikia mažiau pastangų manevruoti aplinkoje.
Kiti technologiją apimantys pokyčiai apima hibridinių elektrinių arba vandeniliu varomų orlaivių projektus, pavyzdžiui, ” Alice”, ” Voltaero” ir ” FlyZero”.
Mažesnis svoris – mažiau išmetamųjų teršalų

Norint sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį aviacijoje, kartais tenka mąstyti logiškai. Dėl svorio orlaiviai tampa sunkesni, o tam kompensuoti skrydžio metu neišvengiamai sunaudojama daugiau degalų. Todėl dabar projektuojama taip, kad sėdynių svoris būtų gerokai mažesnis. Apskritai šiuo metu lėktuvų konstrukcijoje naudojamos medžiagos yra 20 proc. lengvesnės už anksčiau naudotas.
Apskritai pokyčiai, susiję su darnaus vystymosi iššūkiais, tampa vis labiau pastebimi ir apčiuopiami aviacijos pramonėje. Jų pažangą visų pirma lems vyriausybės, investuotojų, oro transporto bendrovių ir vartotojų investicijos.
AEROAFFAIRES esame jūsų paslaugoms visą parą, kad galėtume atsakyti į jūsų užklausas dėl privačių reaktyvinių lėktuvų skrydžių. Jei norite daugiau laukti, užsisakykite kitą kelionę jau dabar. Mūsų komanda yra jūsų paslaugoms telefonu 33144099182 arba el. paštu charter@aeroaffaires.com. Taip pat galite prašyti pasiūlymo internetu ir gauti privataus skrydžio kainos sąmatą.