NEDELKITE UŽSISAKYTI SAVO SKRYDŽIŲ VASAROS SEZONUI!

Ieškokite lėktuvo, miesto ar informacijos…

Lyderis privačių lėktuvų nuomos srityje visame pasaulyje

Civilinių viršgarsinių skrydžių sugrįžimas: „Boom XB-1” įveikė garso barjerą

Privatinių lėktuvų nuoma
nuo 1991 m.

20 000
pasiekiamų prietaisų

45 000
užtikrintų skrydžių

120 000+
keleivių

4,9/5
klientų pasitenkinimas

100%
Anglies dioksido kompensacija

2025 m. sausio 28 d.Boom Supersonic” amerikiečių viršgarsinis demonstracinis lėktuvas XB-1 įveikė garso barjerą ir pasiekė 1,122 macho (apie 1210 km/h) greitį 35 290 pėdų (apie 10 750 m) aukštyje. Šis skrydis yra svarbus civilinės aviacijos etapas – pirmasis nepriklausomas civilinis viršgarsinis skrydis nuo „Concorde” laikų.

„Reikėjo būti šiek tiek pamišusiam”: „Concorde” – praeities viršgarsinio skrydžio legenda. Įžanga.

concorde

Konkordas įkūnijo aviacijos revoliuciją, nes jo skrydžiai, kurių metu buvo pasiektas 2 machų greitis, suteikė galimybę nuskristi iš Londono į Vašingtoną vos per 3 valandas.

Tačiau šis pasiekimas turėjo savo kainą: viršgarsinis sprogimas, intensyvus garso sprogimas, kuris trikdė praskrendančių regionų ramybę, kėlė nepatogumų ir diskomfortą vietos gyventojams. Dėl šios triukšmo problemos buvo uždrausti viršgarsiniai skrydžiai virš apgyvendintų teritorijų, o 2003 m. „Concorde” programa buvo nutraukta.

Tačiau dabar šį kraštovaizdį keičia didelė naujovė. 2025 m. sausio 28 d. Amerikos bendrovė ” Boom Supersonic” padarė išskirtinį proveržį su savo prototipu XB-1, elegantiškai pramintu „Baby Boom”. Jis kelis kartus įveikė garso barjerą neskleisdamas nė menkiausio nuo žemės girdimo triukšmo. Kaip tai buvo įmanoma?

XB-1 ir „Boomless Cruise” naujovė

Kad visiškai suprastume šį proveržį, pirmiausia turime suprasti viršgarsinio bumo sąvoką.
Pagalvokite apie baseiną: jei lėtai judinate ranką, vanduo švelniai teka aplink ją.
Tačiau jei staigiai pagreitinsite, kils galinga banga. Tas pats principas galioja ir ore: esant nedideliam greičiui lėktuvas generuoja garso bangas, išsisklaidžiusias ratu aplink lėktuvą; viršydamas garso greitį lėktuvas pasiveja ir paskui aplenkia šias bangas, kurios negali tolygiai išsisklaidyti, ir tada jos suformuoja kūgį lėktuvo gale. Tai sukelia smūginę bangą. Oro slėgis pasikeičia labai staiga, todėl atsiranda būdingas „sprogimas”. Šis triukšmas išlieka per visą lėktuvo kelionę, jei jis skrenda didesniu nei garso greičiu, o ne tik tada, kai įveikia garso barjerą.

murduson aeroaffaires

XB-1 šio reiškinio išvengia sudėtingu metodu, vadinamu „Macho atjungimu”. Skrendant didesniame aukštyje, kur oras yra mažiau tankus ir garsas sklinda kitaip, sprogimo bangos lengviau išsisklaido gerokai anksčiau, nei pasiekia žemę. Taigi reikia sukurti ne tik tylius orlaivius, bet ir orlaivius, galinčius skristi tokiame aukštyje, kad jų sklidimas taptų nepastebimas tiems, kurie lieka ant žemės.

Nors kai kurie kariniai orlaiviai jau naudoja šią technologiją, komercinėje civilinėje aviacijoje ji taikoma visiškai pirmą kartą.

boomless cruise mach cutoff

Pagrindiniai XB-1 duomenys

  • Didžiausias pasiektas Macho greitis: 1,18 (maždaug 1240 km/h)
  • Didžiausias aukštis: 36 500 pėdų (apie 11 100 m)
  • Bendras skrydžių skaičius: 13 (nuo 2024 m. kovo mėn. iki 2025 m. vasario mėn.)
  • Viršgarsinių skrydžių skaičius: 2
  • Fiuzeliažo ilgis: 21 metras (68 pėdos)
  • Sparnų plotis: 5,2 m
  • Varikliai: 3 GE J85-15 varikliai
  • Medžiagos: anglies kompozitai

Bandymai ir viršgarsinė tyla

2025 m. vasario 10 d. atlikus antrąjį viršgarsinį XB-1 skrydį, buvo atlikti papildomi bandymai, įskaitant aerodinaminius matavimus ir vibracijos elgseną esant dideliam greičiui (flutter). Naudojant naujovišką ” boomless cruise” technologiją, žemėje nebuvo užfiksuota jokio triukšmo, o tai įrodo, kad viršgarsiniai komerciniai skrydžiai gali būti tylūs.

xb 1 quote black scholl 1 768×960

„Viršgarsinis XB-1 skrydis įrodo, kad komercinių viršgarsinių skrydžių technologija jau parengta. Nedidelė talentingų ir ryžtingų inžinierių grupė pasiekė tai, kam kadaise reikėjo vyriausybės įsikišimo ir milijardų dolerių. Kitas mūsų žingsnis – pritaikyti XB-1 patikrintą technologiją viršgarsiniam laineriui „Overture”. Mūsų galutinis tikslas – padaryti viršgarsinio skrydžio privalumus prieinamus visiems

Blake’as Schollas, „Boom Supersonic” generalinis direktorius

Besikeičianti reguliavimo sistema

2025 m. birželio 6 d. JAV prezidentas Donaldas Trumpas pasirašė įsaką, kuriuo Federalinei aviacijos administracijai (FAA ) nurodė per 180 dienų panaikinti viršgarsinių skrydžių virš žemės draudimą, jei jie nesukelia žemėje girdimo trenksmo. Šis įsakas priimtas po to, kai 2025 m. gegužės mėn. buvo pristatytas Viršgarsinės aviacijos modernizavimo įstatymas, kuriam pritarė dviejų partijų JAV įstatymų leidėjų grupė ir kuriuo siekiama sudaryti palankesnes sąlygas inovacijoms ir įtvirtinti JAV lyderystę ateities civilinėje aviacijoje.

President Donald Trump signing

„Overture”, komercinis XB-1 įpėdinis

Demonstracinis lėktuvas XB-1 atveria kelią viršgarsinio komercinio orlaivio ” Overture” atsiradimui. Planuojama, kad „Overture” bus pradėtas eksploatuoti apie 2029-2030 m. Juo bus galima skraidinti 64-80 keleivių, jis skris 1,7 macho greičiu (apie 2220 km/h), o jo skrydžio nuotolis sieks beveik 7870 km.

Paskatinta techninės XB-1 sėkmės, „Boom Supersonic” dabar siekia nuo 2029 m. pradėti prekiauti savo pagrindiniu orlaiviu „Overture”. Šiame sudėtingame orlaivyje tilps 64-80 keleivių, o jo greitis sieks 1,7 macho (apie 2220 km/h, t. y. beveik dvigubai daugiau nei dabartinių komercinių orlaivių). Jo skrydžio nuotolis sieks beveik 7 870 km, todėl keliones, pavyzdžiui, Londonas-Dubajus, bus galima įveikti vos per 4 valandas.

Ši išskirtinė aviacijos naujovė, žinoma, skirta reikliems klientams, kuriems svarbi diskretiška prabanga ir optimalus efektyvumas. Bilietai bus siūlomi už didesnę kainą nei įprastų lėktuvų, o jų tikslinė grupė – verslo keliautojai ir privatūs klientai, kurie pirmenybę teikia greičiui, komfortui ir išskirtinumui.

Lėktuvas „Overture” bus varomas nuosavais ” Symphony” varikliais, kuriuos sukūrė „Boom Supersonic” Šiaurės Karolinoje, ir galės naudoti vien tik tausius aviacinius degalus (SAF).

IMG 8607

Praktinė reikšmė įmonėms

Viršgarsinio transporto sugrįžimas žada iš esmės pakeisti tarptautines verslo keliones:

  • Skrydis iš Paryžiaus į Tokiją gali sutrumpėti iki 6 valandų.
  • Aukščiausios klasės padėtis: bilietų kainos prilygsta geresnės verslo klasės kainoms.
  • Tvarūs įsipareigojimai: skrydžiai, kuriuose naudojama iki 100 proc. tvaraus kuro ir integruota anglies dioksido kompensacija.

Įmonės galės optimizuoti laiko valdymą, padidinti produktyvumą ir sustiprinti savo įsipareigojimus aplinkosaugos srityje.

Išvada: naujos viršgarsinių skrydžių eros link?

Sėkmingai sukūrusi XB-1, „Boom Supersonic” siekia tapti civilinių viršgarsinių skrydžių atgimimo lydere. Netolimoje ateityje su„Overture” gali įvykti revoliucija verslo kelionėse ir vadovams pasiūlyti apčiuopiamą ir veiksmingą greitų tarptautinių kelionių sprendimą.

Kitus bandymus ir sertifikavimo etapus tikimasi atlikti iki 2027 m., prieš pirmuosius komercinius skrydžius, kurie numatomi apie 2029 m.

Ar esate pasirengę patirti šią naują viršgarsinę erą?

Klausimas? Susisiekite su mūsų komanda

Isabelle Clerc, nouvelle CEO AEROAFFAIRES

Izabelė Klerk

AEROAFFAIRES generalinis direktorius

François-Xavier CLERC, Fondateur AEROAFFAIRES

Francois-Xavier Clerc

AEROAFFAIRES įkūrėjas

Mūsų oro ekspertai yra pasirengę jums padėti kiekviename jūsų rezervacijos etape.

  • Kokios XB-1 ir "Overture" konstrukcijos ypatybės leidžia skristi viršgarsiniu greičiu be garso smūgių?

    Skirtingai nei vadinamiesiems „mažo šuolio” orlaiviams, ” Boomless Cruise” technologijai nereikia sudėtingos orlaivio formos. Vietoj to ji remiasi gebėjimu įveikti garso barjerą pakankamai dideliame aukštyje, kad viršgarsinis smūgis būtų nulaužtas nuo žemės ir netrikdytų žmonių.

    Lėktuve „Overture” šią technologiją ypač palengvina ” Symphony” varikliai, kurių transoninės charakteristikos yra geresnės nei įprastų komercinių variklių. Todėl „Overture” gali veiksmingai įveikti garso barjerą didesniame nei 30 000 pėdų aukštyje.

    Be to, naudojant ” Boomless Cruise” technologiją, pažangus autopilotas, derindamas realaus laiko meteorologinius duomenis su specialiais algoritmais, automatiškai parenka optimalų greitį ir užtikrina, kad ant žemės nesigirdėtų garso bangų.

  • Kokią įtaką energijos vartojimo efektyvumui daro "Boomless Cruise" technologija?

    Overture” suprojektuotas taip, kad efektyviausiai veiktų esant dideliam ikigarsiniam greičiui (0,94 Macho) ir viršgarsiniam kreiseriniam greičiui (1,7 Macho). Lėktuvui artėjant prie garso greičio, šiek tiek padidėja aerodinaminis pasipriešinimas, todėl degalų sąnaudos nedideliu viršgarsiniu greičiu šiek tiek padidėja. Nepaisant šio nedidelio aerodinaminio poveikio, „Overture” išlaiko pakankamą skrydžio nuotolį ilgiausiems transkontinentiniams skrydžiams, pavyzdžiui, Vankuveris-Majamis.

  • Ar pagal dabartines taisykles leidžiami kruiziniai skrydžiai be bumo?

    Jungtinėse Amerikos Valstijose galiojančios FAA taisyklės (14 CFR 91.817) draudžia viršgarsinius skrydžius virš žemės, nepaisant to, ar yra, ar nėra girdimas sprogimas ant žemės. Bendrovė „Boom Supersonic” ragina peržiūrėti šį reglamentą, kad būtų leista naudoti ” Boomless Cruise ” technologiją ir nustatyta sertifikavimo sistema būsimiems orlaiviams su mažu ūžesiu. Šių taisyklių atnaujinimas paskatintų inovacijas, sustiprintų JAV lyderystę civilinės aviacijos srityje ir įtvirtintų JAV nacionalinį saugumą.

    Tačiau reikėtų pažymėti, kad pirmoji „Overture” versija nėra suprojektuota kaip mažo šuolio orlaivis, o „Boom Supersonic” nenumato nedelsiant sertifikuoti neribotam viršgarsiniam skrydžiui virš sausumos.

    2025 m. birželio mėn. buvo imtasi konkrečių politinių veiksmų šioms taisyklėms pakeisti. JAV prezidentas Donaldas Trumpas pasirašė prezidento dekretą, kuriuo paprašė FAA panaikinti viršgarsinių skrydžių virš JAV teritorijos draudimą. Be to, JAV Senate viršgarsinės aviacijos modernizavimo įstatymą pristatė senatorius Tedas Budas (R-NC), o Atstovų rūmuose – kongresmenas Trojus Nehlsas (R-TX). Šiuo įstatymo projektu FAA prašoma peržiūrėti dabartinį draudimą vykdyti civilinius viršgarsinius skrydžius, viršijančius 1 macho greitį, su sąlyga, kad viršgarsinis sprogimas nepasiekia žemės.