Kuris sraigtasparnis yra greičiausias?
Greičiausias pasaulyje sraigtasparnis yra hibridinis ir eksperimentinis „Eurocopter X3” (prancūziškai tariamas „X-cube”). 2013 m. birželio 7 d. jis pasiekė 472 km/h greitį.

Greičiausias pasaulyje sraigtasparnis „Eurocopter X3
Šiek tiek istorijos
„Eurocopter X3″ yra ” Girodyne”– sraigtasparnio ir lėktuvo hibridas. Konkrečiai kalbant, stovėdamas orlaivis skrenda kaip sraigtasparnis, o skrydžio metu jis gali būti paverstas lėktuvu, kai skrenda horizontaliai.
Jį sukonstravo bendrovė „Eurocopter”, kuri 2014 m. tapo Airbus Helicopters, kad konkuruotų su „Bell-Boeing CV-22 Osprey”. 2000-ųjų pradžioje šios dvi aviacijos milžinės ieškojo geriausio įmanomo būdo, kaipsuderinti lėktuvo nuotolio ir greičio galimybes su sraigtasparnio naudojimo patogumu. Tačiau tam reikėjo didelio biudžeto.
Todėl „Eurocopter” pradėjo X3 programą, kurios vienintelis tikslas buvo atlikti aviacinius bandymus, o ne masiškai gaminti naują orlaivį.
Kaip jis buvo sukurtas?
„Eurocopter X3” yra dviejų orlaivių derinys, nes :
- Jis turi varikliu varomą pagrindinį rotorių, skirtą vertikaliam judėjimui, kaip sraigtasparnis.
- Jo trauką (horizontalųjį judėjimą) palaiko vienas ar daugiau variklių, panašiai kaip orlaivio.
Darbui naudojamas AS-365N3 Dauphin 2, todėl jo išorė labai panaši į Eurocopter. Be to, „Eurocopter” turi EC155 penkių menčių rotorių ir visą EC175 transmisijos sistemą. Turbosraigtiniai varikliai yra Rolls-Royce Turboméca RTM322. Iš viso 35 % dalių yra sukurtos specialiai „Eurocopter X3”.
Viena iš „Eurocopter” ypatybių yra ta, kadjis neturi galinio rotoriaus, vietoj jo įrengti du turbopropeleriniai varikliai, sumontuoti ant trumpų sparnų, leidžiantys pasiekti didelį pagreitį. Be to, sraigtai išdėstyti taip, kad pagreitis būtų horizontalus. Stabdymas taip pat daug efektyvesnis nei įprastinių sraigtasparnių. Pagrindinė pavarų dėžė suka ir pagrindinį rotorių, ir abu turbosraigtinius variklius.
Pirmieji „Eurocopter X3” skrydžiai įvyko 2010 m. rugsėjį Prancūzijos pietuose (Istres-Le Tubé oro bazėje Nr. 125).
„Eurocopter X3” gali skraidinti du žmones, jis sveria 5 200 kg. Jį ketinama naudoti gelbėjimo ir paieškos misijoms, tačiau jis niekada nebus pradėtas eksploatuoti ar naudoti oro transportui.

Kokiu greičiu gali skristi sraigtasparnis?
Vidutinis sraigtasparnio greitis
Vidutinis sraigtasparnio kreiserinis greitis yra 300 km/h, o lėktuvo – 850 km/h. Taip yra dėl sraigtasparnio ir jo rotoriaus veikimo principo.
Sraigtasparnio greičio rekordas:„Eurocopter X3
Sraigtasparnio „Eurocopter X3” kreiserinis greitis yra 407 km/h, tačiau jis taip pat sumušė kelis greičio rekordus. 2011 m. jis kelias minutes skriejo 430 km/h greičiu, naudodamas mažiau nei 80 % savo galios. Tais pačiais metais jis buvo pristatytas kaip Paryžiaus aviacijos parodos žvaigždė. 2012 m., gavęs Amerikos sraigtasparnių draugijos Howardo Hugheso apdovanojimą, „Eurocopter” du mėnesius atliko bandymus Jungtinėse Valstijose.
Būtent 2013 m. birželio 7 d. jis tapo legenda; pasiekęs 483 km/h (263 mazgų) greitį nusileidimo metu, jo pilotas sugebėjo išlaikyti 472 km/h (255 mazgų) greitį horizontaliuoju skrydžiu 3050 m aukštyje. Nuo tada X3 priklausė nelicencijuotas sraigtasparnio greičio rekordas.
Vienas iš jo konkurentų yra eksperimentinis JAV bendrovės „Sikorsky” sraigtasparnis X2, kuris taip pat yra hibridinis modelis, tačiau pirmiausia skirtas kovinėms užduotims. Skirtingai nei X2, „Eurocopter X3” nereikalauja antivibracinės ir stabilumą didinančios sistemos.
Galiausiai po trejų su puse metų ir 199 bandomųjų skrydžių (155 skrydžio valandų) „Eurocopter X3” karjera baigėsi. Vienintelis pagamintas modelis eksponuojamas Oro ir kosmoso muziejaus Le Buržė salėje kartu su „Concorde” ir „Mirage IV”. 2017 m. jis buvo perkeltas į Aviacijos muziejų Sen Viktore.
Sraigtasparniai: didžiausias jų greitis
Pasiekęs 472 km/h greitį, „Eurocopter” aplenkė ” Sikorsky X2″, kuris 2010 m. pasiekė 463 km/h greitį, ir ” Westland Lynx”, kuriam nuo 1986 m. priklausė oficialus 400 km/h pasaulio rekordas. Vėlesnių pasaulio rekordų Tarptautinė aeronautikos federacija (FAI) nepatvirtino.
Šiandien kuriama daugybė prototipų, tiek lengvų, tiek sunkiųjų sraigtasparnių. Tarp jų yra :
- 2018 m. ” Bell V-280 Valor ” pasiekė 463 km/val. greitį, o galutinis tikslas – pasiekti 520 km/val. greitį kreiseriniu greičiu.
- 2019 m. pristatytas „Sikorsky X2″ įpėdinis ” Raider X”, skirtas naudoti JAV kariuomenėje, kuriame derinami naujausi technologiniai pasiekimai. Taip pat sukurtas S-97 pagrindu, jis gali pasiekti iki 463 km/val. greitį.
- X3 įpėdinis yra „Airbus RACER„, kurio pirmuosius skrydžius planuojama atlikti 2020 m. Tikimasi, kad jis 25 % sumažins išlaidas ir kartu viršys 400 km/h greitį.
Kol kas šie orlaiviai vis dar naudojami demonstravimui arba jiems lemta tapti koviniais sraigtasparniais. Ilgainiui pažangesni ir galingesni modeliai, kas žino, galėtų būti naudojami civilinei aviacijai ar verslo kelionėms.
Vaizdo įrašas, kuriame pristatomas „Eurocopter X3”:
Kaip išsinuomoti sraigtasparnį?
Išsinuomoti sraigtasparnį labai paprasta. AEROAFFAIRES turi sraigtasparnių parką ir profesionalius pilotus. Skrydį galima užsisakyti keliais būdais:
- Gaukite pasiūlymą internetu,
- Skambinkite mums tiesiogiai mūsų rezervavimo linija +33 144 0991 82, 7/7-24H/24.
Kodėl verta rinktis mus?
Taip pat siūlome papildomas paslaugas: viešbučių ir restoranų užsakymą pagal jūsų skrydžio planą, vairuotojo vairuojamus automobilius antžeminiam transportui ir kt
Norint pradėti skraidyti su AEROAFFAIRES, tereikia pateikti paprastą pasiūlymą. Užpildykite savo asmeninius duomenis internetu ir mes surasime geriausiai jūsų poreikius atitinkančią bendrovę. Tada atsiųsime jums sutartį, kurią turėsite pasirašyti ir grąžinti.