Naujas naujos kartos orlaivio fiuzeliažas
2021 m. Long Biče įkurta Kalifornijos pradedančioji įmonė „JetZero” siekia išrasti naują komercinės aviacijos modelį ir sukurti iš esmės kitokį orlaivio dizainą. Jos Z4 modelis, kurio pirmieji skrydžiai turėtų įvykti 2030 m., visai nepanašus į įprastus orlaivius. Jame pritaikyta vadinamoji BWB (Blended Wing Body) architektūra: trikampis fiuzeliažas integruotas į sparnus, du varikliai išdėstyti virš fiuzeliažo, o ne po sparnais, o siluetas atitrūksta nuo dabartinių „Boeing” ar „Airbus” lėktuvų ilgo cilindro.
Z4 gali skraidinti 250 keleivių daugiau kaip 9 000 kilometrų atstumu, kuris prilygsta skrydžiui Paryžius-Los Andželas be persėdimų, ir žada, kad Z4 pasižymės vienodomis eksploatacinėmis savybėmis ir degalų naudojimo efektyvumu.
Iš naujo apgalvota keleivių patirtis
Lėktuvo vidus išsiskiria ne tik savo konfigūracija, bet ir išorine forma. Vietoj vienos ar dviejų centrinių perėjų Z4 siūlo keturias, padalytas tarp aštuoniolikos ekonominės klasės sėdynių, sėdinčių viena priešais kitą. Taip siekiama, kad įlaipinimas būtų sklandesnis ir sumažėtų tradiciniuose lėktuvuose susidarančių spūsčių.
Verslo klasėje bus platesnės erdvės ir patogesnis išdėstymas, o net sanitarinės zonos bus pertvarkytos taip, kad jose būtų daugiau erdvės. Šią viziją „JetZero” apibendrina paprasta formule: „Pasiekėme dabartinės geometrijos ribas”. Oro linijų bendrovių tikslas – pritraukti keleivius didesniu komfortu, nesutrikdant oro uostų logistikos, nes Z4 suprojektuotas taip, kad būtų galima panaudoti esamą infrastruktūrą.

Kuro ekonomija ir pramonės pažadas
Tikrasis šio dizaino iššūkis – jo energetinės charakteristikos. Bendrovė „JetZero” paskelbė, kad degalų sąnaudos, palyginti su įprastais orlaiviais, sumažėja 50 %. Tuo metu, kai kiekviena oro transporto bendrovė siekia sumažinti anglies dvideginio išmetimą ir apriboti veiklos sąnaudas, toks skaičius patraukia dėmesį.
Skirtingai nei kituose projektuose, kuriuose naudojamavandenilio arbaelektros energija, Z4 išsaugojo degalais kūrenamą variklį, todėl išvengta tam tikrų techninių kompromisų. Jo propaguotojai taip pat nurodo, kad sumažėja triukšmas, o tai yra privalumas oro uostams, kuriems taikomos griežtos taisyklės.
Pirmąjį bandomąjį skrydį „JetZero” planuoja atlikti 2027 m., o pradėti eksploatuoti 2030 m. Projektui įgyvendinti numatytos 4,7 mlrd. dolerių investicijos, Šiaurės Karolinoje planuojama sukurti 14 500 darbo vietų ir atidaryti gamyklą, galinčią surinkti tris orlaivius per mėnesį. Didžiausios JAV oro transporto bendrovės neliko abejingos: ” United Airlines” jau užsakė 200 orlaivių, o „Delta” tiesiogiai dirba prie orlaivių kūrimo, kad pritaikytų juos veiklos poreikiams.
Išvada: drąsus statymas dėl dangaus ateities
JetZero Z4 yra dalis ilgos vizionieriškų aeronautikos projektų tradicijos. Dėl integruoto fiuzeliažo ir pažadėto efektyvaus degalų naudojimo iki 2030 m. jis gali iš naujo nustatyti tolimųjų skrydžių standartus. Dar neaišku, ar BWB architektūra, kurią jau tiria „Airbus” ir kiti gamintojai, išlaikys įprastų komercinių skrydžių išbandymą.
Derindamas technologinius užmojus, aplinkosaugos lūkesčius ir pramoninius iššūkius, „JetZero” siūlo ateitį, kurioje komfortas, našumas ir degalų naudojimo efektyvumas susilieja į vieną visumą.
AEROAFFAIRES: jūsų aviacijos partneris šiandien
AEROAFFAIRES atidžiai stebime naujoves, kurios keičia aviacijos ateitį. Tačiau jau šiandien vadovams, įmonėms ir privatiems keliautojams siūlome praktiškus, išbandytus ir patikrintus sprendimus:
Mūsų naujausios kartos privatūs lėktuvai užtikrins, kad jūsų tarptautinės kelionės būtų patogios ir diskretiškos. Mūsų sraigtasparniai greitai sujungia oro uostus, miestų centrus ir slidinėjimo kurortus. Mūsų reguliaraus skrydžio bilietų pardavimo paslauga užbaigia sklandžių ir optimizuotų kelionių paketą. Galiausiai, kiekvienai misijai teikiama išskirtinė parama: dirba specialus patarėjas, o mūsų skrydžiai visiškai kompensuoja anglies dvideginio išmetimą.
Jau daugiau nei 30 metų savo įsipareigojimų esmė –aukščiausi aptarnavimo standartai ir asmeninis požiūris.