NEDELSKITE UŽSISAKYTI SKRYDŽIŲ ŽIEMOS SEZONUI!

Pasiūlymo prašymas
Ieškokite lėktuvo, miesto ar informacijos…

Lyderis privačių lėktuvų nuomos srityje visame pasaulyje

Kaip įsigyti privatų lėktuvą Išsamus vadovas ir pagrindiniai modeliai

Privatinių lėktuvų nuoma
nuo 1991 m.

20 000
pasiekiamų prietaisų

45 000
užtikrintų skrydžių

120 000+
keleivių

4,9/5
klientų pasitenkinimas

100%
Anglies dioksido kompensacija

Nusprendėte dėl parduodamo privataus reaktyvinio lėktuvo modelio ir norite jį įsigyti? Norite įsigyti privatų lėktuvą, bet nežinote, kurį pasirinkti? Ar jums įdomu, kokius formalumus oro linijų bendrovės turi atlikti rengdamos pardavimo sutartis?

Tuomet pataikėte į tinkamą vietą. Pateiksime jums visus atsakymus ir išsamią informaciją, reikalingą norint sužinoti, kaip įsigyti privatų lėktuvą.

Kokį orlaivį pirkti?

Verslo aviacijos rinka turi daug ką pasiūlyti. Iš tikrųjų yra daugybė orlaivių, atitinkančių įvairius poreikius: laisvalaikio skrydžiai, tolimieji skrydžiai, verslo skrydžiai ir t. t. Jei nuspręsite įsigyti privatų lėktuvą, turėsite iš ko rinktis: dydžio, dizaino, našumo, technologinės įrangos ir t. t. Labai svarbu iš anksto nustatyti savo poreikius, kad galėtumėte teisingai pasirinkti. Todėl atrinkome geriausius rinkoje esančius orlaivius, atitinkančius jūsų konkrečius poreikius:

Perkate orlaivį laisvalaikiui?

Jei norite įsigyti privatų lėktuvą laisvalaikiui, pateikiame pagrindinius modelius, kuriuos turėtumėte apsvarstyti:

Pilatus PC-12, pagamintas Šveicarijoje, yra vieno variklio orlaivis su integruotu sraigtu. Jis yra saugus ir universalus, užtikrina tokius pačius saugos standartus kaip ir kiti šios kategorijos turbosraigtiniai lėktuvai. Pilatus PC-12 gali nusileisti daugiau kaip 2 500 Europos aerodromų, kuriuose negalėtų nusileisti privatus lėktuvas ar komercinis orlaivis. Jo privalumas – lengvai pasiekiami trumpi kilimo ir tūpimo takai Gštade – Saanene, Lozanoje, Arkašono Cap Ferret, Ile d’Yeu arba Saint-Tropez la Môle.

Specifikacijos:

. kreiserinis greitis: 464 km/val

. Didžiausias atstumas: 2090 km

. Kabinos dydis: 5,16 m ilgio – 1,47 m aukščio – 1,52 m pločio

. Kategorija: Turbosraigtiniai lėktuvai – 2 pilotai ir 6 keleiviai

Naujo orlaivio kaina: nuo 3,36 mln.

Nuotrauka: Pilatus

Phenom 100 yra labai lengvas verslo lėktuvas, kurį gamina Brazilijos gamintojas Embraer. Jo ištobulintą, elegantišką interjerą iki smulkmenų suprojektavo BMW. Jame yra daug vietos bagažui ir lizdų paltams bei kompiuteriams.

Techniniai duomenys:

. 720 km/h kreiserinis greitis

. Didžiausias nuvažiuojamas atstumas: 2200 km

. Kabinos dydis: 3 m ilgio, 1,37 m aukščio ir 1,40 m pločio

. Kategorija: labai lengvas reaktyvinis lėktuvas (LVJ) – 2 pilotai ir 4/5 keleivių

Naujo orlaivio kaina: nuo 3,581 mln. eurų

Nuotrauka: Embraer

Perkate lėktuvą verslui?

Verslo skrydžiams atraskite lėktuvus su geriausias darbo sąlygas siūlančiomis kabinomis:

Keturias labai patogias VIP vietas turintis „Citation Mustang” yra puiki darbo priemonė. Šis itin lengvas privatus lėktuvas tinka klientams, ieškantiems praktiško ir labai ekonomiško sprendimo trumpoms kelionėms lėktuvu.

Techniniai duomenys:

skrydžio greitis: 630 km/val

. Didžiausias atstumas: 2160 km

. Kabinos dydis: 3 m ilgio, 1,37 m aukščio ir 1,40 m pločio

. Kategorija: labai lengvas reaktyvinis lėktuvas (LVJ) – 2 pilotai ir 4 keleiviai

Naujo orlaivio kaina: 2,94 mln. eurų

Nuotrauka: Cessna Citation

Verslo reaktyvinis lėktuvas „Citation XLS” idealiai tinka skrydžiams Europoje. Tai vidutinio dydžio orlaivis, kuris vis tiek gali pasiekti trumpus ar sudėtingus pakilimo takus, pavyzdžiui, kalnuose ar prie jūros. Jame gali tilpti iki dešimties keleivių ir yra labai erdvus krovinių skyrius.

Techniniai duomenys:

skrydžio greitis: 805 km/h

. Didžiausias atstumas: 3600 km

. Kabinos dydis: 5,79 m ilgio – 1,65 m aukščio – 1,70 m pločio

. Kategorija: Vidutinės klasės privatus lėktuvas – 2 pilotai ir 10 keleivių

Naujo orlaivio kaina: 13 mln. eurų

Nuotrauka : Cessna Citation

Perkate lėktuvą, kad galėtumėte keliauti patogiai?

Kaip ir „CAC 40” vadovai ar didžiausi futbolininkai, galite rinktis prabangesnius modelius:

Praetor 600 yra ypač technologiškai pažangus supervidutinio dydžio verslo lėktuvas. Jis pasižymi nemažu nuotoliu, todėl be sustojimo gali nuskristi beveik 4 500 km ir nesunkiai įveikti maršrutą Londonas-Niujorkas.

Pagrindinės savybės:

. Kreiserinis greitis: 850 km/val

. Didžiausias atstumas: 4500 km

. Kabinos dydis: 8,20 m ilgio, 1,83 m aukščio ir 2,49 m pločio

. Kategorija: Vidutinės klasės privatus lėktuvas – 2 pilotai, 12 keleivių

Naujo orlaivio kaina: 30 mln. eurų

Nuotrauka: Praetor

Derindamas technines galimybes ir prabangų dizainą, Falcon 6X atitiks reikliausių klientų lūkesčius. Dėl „Pratt & Whitney Canada PW812D” variklių, pasižyminčių neprilygstama galia, jis idealiai tinka vidutinio ir ilgo nuotolio skrydžiams. Galiausiai, jame įrengtas šiltas ir tylus salonas, pasižymintis moderniu stiliumi, kurį galima 100 % pritaikyti.

Savybės:

. Skrydžio greitis: 980 km/val

. Didžiausias atstumas: 10 186 km

. Kabinos dydis: 12,3 m ilgio, 1,98 m aukščio ir 2,58 m pločio

. Kategorija: Tolimųjų reisų privatus lėktuvas – 2 pilotai ir 16 keleivių

Naujo orlaivio kaina: 38 mln. eurų

Nuotrauka: Dassault Aviation

Elegantiško dizaino „Challenger 850” yra varomas GECF34-3B1 varikliais, kurie jam suteikia maksimalų 850 km/h greitį. Šis tolimųjų reisų lėktuvas vertinamas dėl neprilygstamo komforto erdviame salone. Jame 16 keleivių gali naudotis įvairiomis erdvėmis: virtuvėle, keliais tualetais..

Savybės:

. Skrydžio greitis: 850 km/val

. Didžiausias atstumas: 5000 km

. Kabinos dydis: 14,7 m ilgio, 1,85 m aukščio ir 2,49 m pločio

. Kategorija: Tolimųjų reisų reaktyvinis lėktuvas – 2 pilotai ir 13/16 keleivių

Naujo orlaivio kaina: 21 mln. eurų

Nuotrauka: Bombardier

Kaip oro transporto bendrovės rengia sutartis?

Kasmet užsakomi orlaivių užsakymai yra ilgų ir audringų derybų rezultatas. Jose dalyvauja oro linijų bendrovės ir privačių lėktuvų gamintojai ir jos gali trukti kelerius metus. Iš tikrųjų šie milijonų eurų vertės orlaivių užsakymai prasideda gerokai anksčiau, nei jie pristatomi Paryžiaus aviacijos parodoje. Šių užsakymų kilmė gali būti dvejopa: arba jie sudaromi orlaivių gamintojų inicijuotu konkursu, arba vežėjams paskelbus konkursą.

  • Aviakompanijų gamintojų inicijuoti konkursai

Šiuo atveju konkursą inicijuoja pats orlaivių gamintojas. Turėdami žinių apie oro transporto bendrovių poreikius ir jų buvimo vietas, orlaivių gamintojai galės reguliariai teikti pasiūlymus.

  • Vežėjų skelbiami konkursai

Antrasis variantas – siųsti gamintojams „Prašymus teikti pasiūlymus”. Tuomet bendrovė iš anksto parengia viso orlaivių parko planą, kad per kelerius metus patenkintų savo reikalavimus, susijusius su orlaivių kiekiu ir tipu. Kai kurios bendrovės, vykdydamos didžiausius užsakymus, parengia orlaivių parko planus net 20 metų laikotarpiui. Atsižvelgiama į daugelį kriterijų: konkurentų orlaivių parkus ir projektus, prognozuojamą eismą, pelningumo tikslus, naftos kainų tendencijas, investuotiną biudžetą ir t. t. Be to, jei siekiama papildyti orlaivių parką jau gerai žinomais arba naujais rinkoje esančiais modeliais, procedūros nebus vienodos. Pavyzdžiui, „klasikiniam” orlaiviui pakanka paprastos preliminariosios sutarties. Kita vertus, naujesniems modeliams reikės išsamesnio techninio, komercinio ir finansinio tyrimo.

Kokie yra kriterijai, pagal kuriuos galima laimėti sutartį?

Nuo pat kampanijos pradžios taikomi keli kriterijai. Svarbiausias elementas yra orlaivio eksploatacinių savybių įvertinimas, į kurį įeina variklių kokybė ir variklių gamintojų, dalyvaujančių įrenginėjant orlaivį, skaičius. Tačiau tai dar ne viskas: įtakos turi ir kiti veiksniai, pavyzdžiui, aptarnavimo ir techninės priežiūros išlaidos, pristatymo laiko tarpsniai, orlaivių pakuočių prieinamumas ir t. t. Dauguma bendrovių, kurioms tenka didelės investicijos, parengia tam tikras programas, kad sumažintų išlaidas ir apsidraustų. Todėl kai kurios sutartys gali būti beveik 600 puslapių apimties.

Kaip deramasi dėl kainų?

Kaip vyksta derybos? Nors kai kurios oro transporto bendrovės, pavyzdžiui, „Ryanair”, daro viską, kad sumažintų sąnaudas, dažnai laimi gamintojas. Orlaivių gamintojui pateiktam užsakymui automatiškai bus taikoma kainų kitimo formulė. Šį metodą, dar vadinamą „eskalacijos formule”, sudaro kainų pokyčių indeksavimas pagal įvairius parametrus: darbo jėgos, žaliavų, naftos kainą ir t. t. Tokiu būdu taikoma mažėjanti masto ekonomija: kuo didesnis lėktuvų parkas, tuo brangesnis užsakymas.

Kitas elementas, iš kurio oro transporto bendrovės gauna maržą, yra susijusios paslaugos. Pagrindinė šių paslaugų paskirtis – orlaivio techninė priežiūra įvairiais lygmenimis: perono techninė priežiūra, orlaivio konstrukcijos, variklių, įrangos ir komponentų techninė priežiūra. Šie kapitaliniai remontai paskirstomi laike ir skirstomi į skirtingas kategorijas. Nuo A kategorijos, kai techninė priežiūra atliekama kas mėnesį, iki D kategorijos, kai techninė priežiūra atliekama kas 4/5 metų, šis elementas yra realus pajamų šaltinis gamintojų nuolaidoms amortizuoti. Šis sektorius, kuriame iš pradžių dominavo variklių gamintojai, sparčiai auga ir neseniai buvo išplėstas įtraukiant orlaivių gamintojus. Tikimasi, kad MRO (techninė priežiūra, remontas ir kapitalinis remontas) rinka iki 2025 m. išaugs 20 proc.

Kokios didelės yra nuolaidos? Kokią galutinę kainą moka bendrovė?

Nuolaidos priklauso nuo užsakymo dydžio ir sudėties. Priklausomai nuo užsakyto orlaivio tipo, užsakymo tikslo ir užsakovo dydžio, nuolaida gali svyruoti nuo 40 % iki 55 %. Labai didelių orlaivių, tokių kaip A380, užsakymų atveju tai reiškia didelį nukrypimą nuo skelbiamos kataloginės 400 mln. dolerių kainos. Nors oro transporto bendrovės labai retai moka šią kainoraščio kainą, ji yra orientacinė. Pavyzdžiui, ji naudinga apskaičiuojant pradines įmokas. Pirmosios įmokos, kurias vežėjas sumoka pateikdamas užsakymą, yra labai mažos ir palaipsniui didėja. Po pusantrų metų ši įmoka paprastai sudaro apie 25 %, ir tik pristatymo etape sumokamas visas likutis.

Dažniausiai užduodami klausimai apie privačių orlaivių pirkimą ir naudojimą

Kokie privalumai perkant privatų orlaivį, o ne nuomojantis jį kiekvienai kelionei?

Privataus lėktuvo pirkimas suteikia neprilygstamą laisvę: galimybę iš karto naudotis lėktuvu, visiškai pritaikyti interjerą ir įrangą bei didesnį konfidencialumą.

Skirtingai nei nuomos atveju, išvengsite užsakymo, laiko apribojimų ir nuolatinių kiekvieno skrydžio išlaidų. Be to, tai apčiuopiama investicija, kurios vertė gali padidėti (tam tikrų retų modelių atveju) arba kurią galima perparduoti.

Kita vertus, tai susiję su fiksuotomis išlaidomis (techninė priežiūra, angaras, draudimas) ir aktyviu valdymu. Išperkamoji nuoma tebėra ideali retkarčiais naudoti arba išbandyti įvairius modelius prieš perkant.

Ar galima įsigyti naudotą privatų lėktuvą? Kokia yra rizika?

Be abejo! Naudotų lėktuvų rinka yra aktyvi, todėl galima įsigyti lėktuvą už mažesnę kainą (iki 50 % pigiau nei naują). Pagrindinė rizika yra susijusi su technine būkle (variklio nusidėvėjimas, korozija) ir techninės priežiūros istorija. Norėdami išvengti šios rizikos, reikalaukite, kad :

  • Nepriklausomo eksperto atlikto patikrinimo prieš pirkimą (PPI).
  • Techninės priežiūros žurnalų (kapitalinio remonto stebėjimas, bet kokie nelaimingi atsitikimai).
  • Teisinį auditą (nuosavybė, su orlaiviu susijusios skolos).

Kai kurių modelių, pavyzdžiui, „Cessna Citation” arba „Gulfstream G650”, perpardavimo vertė yra puiki dėl jų patvarumo.

Kaip galiu finansuoti privataus lėktuvo įsigijimą?

Yra kelios galimybės:

  1. Operatyvioji nuoma: lėktuvą nuomojatės nuo 5 iki 10 metų su galimybe jį įsigyti pasibaigus sutarčiai. Idealiai tinka pinigų srautams mažinti.
  2. Banko paskola: specializuoti bankai (pvz., BNP Paribas Jet Finance) siūlo 10-15 metų trukmės paskolas, dažnai užtikrintas pačiu orlaiviu.
  3. Dalinė nuosavybė: įsigykite dalį orlaivio (1/8 ar 1/2) per tokias bendroves kaip „NetJets” ir pasidalykite išlaidas.

Grynieji pinigai: skirti itin turtingiems žmonėms, tačiau už juos nemokamos palūkanos.

Kokios yra paslėptos išlaidos po pirkimo?

Be pirkimo kainos, turėtumėte tikėtis sumokėti :

  • Techninė priežiūra: 5-10 % orlaivio vertės kasmet (kapitalinis remontas, dalys).
  • Saugojimas: nuo 10 000 iki 50 000 EUR per metus už saugų angarą.
  • Draudimas: 1-3 % lėktuvo vertės per metus.
  • Įgula: nuo 150 000 iki 300 000 eurų per metus pilotui ir antrajam pilotui.

Degalai: apie 2 000 EUR už skrydžio valandą vidutinio dydžio reaktyviniam lėktuvui.

Kaip pasirinkti turbosraigtinį ar reaktyvinį lėktuvą?

Viskas priklauso nuo naudojimo paskirties:

„Embraer Phenom 300”): Greitis, kreiserinis aukštis (mažiau turbulencijos), hermetiškas salonas. Idealiai tinka tarptautinėms kelionėms arba skrydžiams dideliu greičiu.

Turbosraigtiniai lėktuvai (pvz., „Pilatus PC-12”): Ekonomiškesni (30 proc. pigiau už valandą), galimybė naudotis mažesniais kilimo ir tūpimo takais, tačiau mažesnis greitis ir komfortas. Puikiai tinka regioniniams maršrutams.

Kokie teisiniai veiksmai atliekami registruojant privatų orlaivį?

Įvairiose šalyse registracija skiriasi, tačiau štai pagrindiniai žingsniai Europoje:

Mokesčių deklaracija: PVM (20 % ES), kurį galima susigrąžinti, jei orlaivis naudojamas verslui.

Tinkamumo skraidyti pažymėjimas: išduoda EASA (Europos aviacijos saugos agentūra) po techninės patikros.

Privalomasis draudimas: civilinės atsakomybės ir materialinės žalos draudimas.

Registracija: per nacionalinę instituciją (pvz., DGAC Prancūzijoje). Galite pasirinkti privačią arba komercinę registraciją.

Ar galima įsigyti privatų orlaivį nebūnant pilotu?

Taip, ir tai gana dažnas atvejis! Dauguma savininkų samdo profesionalius pilotus. Tačiau jums reikės :

Gauti skrydžio licenciją: Jei siūlote mokamus skrydžius (net ir draugams), reikalingas komercinis pažymėjimas.

Samdyti įgulą: tiesiogiai (nuolatinė sutartis) arba per valdymo įmonę (kuri taip pat rūpinsis technine priežiūra).

Per kiek laiko pristatomas naujas orlaivis?

12-36 mėnesiai, priklausomai nuo modelio ir paklausos. Itin prabangių lėktuvų (pvz., „Dassault Falcon 6X”) laukiančiųjų eilės kartais trunka 3 metus. Kai kurie gamintojai už papildomą mokestį siūlo „laiko tarpsnius” ankstyvam pristatymui.

Kaip galima sumažinti privataus lėktuvo poveikį aplinkai?

Yra keletas sprendimų:

Naujieji reaktyviniai lėktuvai („Gulfstream G700”, „Bombardier Global 7500”) sunaudoja 15-20 % mažiau degalų.

Anglies dvideginio emisijų kompensavimas: per programas, pavyzdžiui, tokias, kokias siūlo „ClimateSeed”.

Kai kurie oro uostai (Ženeva, Farnborough) siūlo tokius degalus, tačiau jie kainuoja nuo 2 iki 5 kartų brangiau.

Ką turėčiau daryti, jei užsienyje įvyktų techninis gedimas?

Savininkai paprastai užsisako pasaulines pagalbos programas (pvz., Jet Support Solutions Inc.). Šios paslaugos apima :

  • 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę teikiamą pagalbą dėl gedimo.
  • Pakaitinio orlaivio paskolinimas.

Keleivių priežiūra viešbutyje.
Patikrinkite, ar jūsų sutartis apima zonas, į kurias keliaujate (Afrika, Azija ir t. t.).

Kaip vyksta privataus orlaivio perpardavimas?

Rinka yra mažiau likvidi nei automobilių rinka. Norėdami gauti kuo didesnę grąžą:

Rinkitės augančias rinkas: Artimieji Rytai, Azija – aukščiausios klasės lėktuvai.

Paruoškite orlaivį: atnaujinkite techninę priežiūrą, atnaujinkite aptakus, atnaujinkite interjerą.

Kreipkitės į brokerius: jie turi prieigą prie tarptautinių pirkėjų tinklų (komisiniai: 3-6 % pardavimo kainos).

Ar privatus lėktuvas gali būti pelningas?

Taip, bet tik tam tikromis sąlygomis:

  • Nuoma trečiosioms šalims: per tokias platformas kaip „Victor” arba „Air Charter Service” (atkreipkite dėmesį į komercinio naudojimo taisykles).
  • Išlaidų pasidalijimas: leidžiama ES, jei kiekvienas keleivis moka savo dalį (be pelno).

Mokesčių atskaitymai : kai kuriose šalyse (pvz., Jungtinėse Amerikos Valstijose) nusidėvėjimą galima atskaityti, jei orlaivis naudojamas verslui.

Kuriuose oro uostuose patogiausia bazuoti orlaivį Europoje?
  • Liuksemburgas (ELLX): palankus mokesčių režimas.
  • Ženeva (LSGG): diskretiškas reaktyvinių lėktuvų centras.
  • Le Buržė (LFPB): netoli Paryžiaus, aukščiausios kokybės infrastruktūra.
  • Farnborough (EGLF): specializuojasi verslo aviacijos srityje.

Kaip oro transporto bendrovės finansuoja savo užsakymus?

Gali atrodyti, kad tokių oro linijų kaip „AirFrance KLM” milžiniškų „Airbus A350” ir „Boeing B787” užsakymų neįmanoma finansuoti. Tačiau didieji vežėjai turi keletą strateginių svertų, kad išvengtų bankroto.

Pirma, dabartinė išankstinių mokėjimų sistema leidžia oro transporto bendrovėms paskirstyti savo išlaidas per tam tikrą laiką. Visa kaina sumokama pristatymo metu, o ne užsakymo pateikimo metu. Todėl trumpuoju laikotarpiu bendrovė moka labai nedaug ir gali naudotis tam tikru lankstumu. Kitas svarbus elementas – oro transporto bendrovių naudojama išperkamoji nuoma. Aviakompanijos operatorius pagal šią strategiją išnuomoja savo orlaivį kitai bendrovei vidutiniškai šešeriems metams. Air France tokiu būdu finansuoja trečdalį savo orlaivių parko.