Svajojate tapti skrydžio palydove ir nežinote, nuo ko pradėti? O gal tiesiog norite daugiau sužinoti apie šią profesiją ir įsitikinti, ar ji jums tinka? Tuomet skaitykite toliau, nes patekote į tinkamą puslapį.
Skrydžių palydovai, paprastai vadinami keleivių salono įgulos nariais, pirmiausia yra atsakingi už keleivių komfortą ir saugumą.
Skrydžių palydovai atlieka dvi pagrindines funkcijas: saugos ir (arba) saugumo bei pardavimų. Kalbant konkrečiai, skrydžio palydovas yra atsakingas už :
- iš anksto patikrinti, ar salono įranga (kaukės, gelbėjimosi liemenės, nusileidimo kalneliai) veikia
- pasitikti keleivius ir juos apgyvendinti
- supažindinti su saugos priemonėmis
- užtikrinti, kad būtų laikomasi nurodymų
- dalyti užkandžius, gėrimus ir maistą
- pardavinėti papildomus produktus ir tvarkyti sąskaitas
- reaguoti į keleivių prašymus
- palaikyti ryšius su skrydžio denio darbuotojais
Kodėl verta tapti skrydžio palydovu?
Skrydžių palydovai atstovauja bendrovei, kurioje dirba, todėl privalo būti nepriekaištingo elgesio, turėti atsakomybės jausmą ir gerbti taisykles. Organizuotumas, gebėjimas prisitaikyti ir savikontrolė – kitos labai vertinamos savybės.
Jei svarstote, ar šis darbas jums tinka, pagalvokite, kaip bendraujate su žmonėmis, ar jums patinka bendrauti su skirtingų kultūrų atstovais, dirbti komandoje ar, pavyzdžiui, bendrauti užsienio kalba. Gera stiuardesė tarnauja keleiviams ir turi mokėti maloniai ir kantriai reaguoti į kartais subtilius prašymus, taip pat nuraminti keleivius iškilus problemai. Trumpai tariant, tai žmogiškas ir į aptarnavimą orientuotas darbas.
Galiausiai, priešingai tam tikriems išankstiniams įsitikinimams, skrydžių palydovės darbas yra sunkus, reikalaujantis tiek fizinių, tiek psichologinių pastangų. Turite sugebėti kelias valandas išbūti ant kojų, susidoroti su reaktyviniu vėlavimu ir kartais vienatve tarpinių sustojimų metu. Suderinti darbą ir šeimyninį gyvenimą nėra lengva užduotis, nes darbo valandos yra nereguliarios. Apskritai tai darbas žmonėms, kurie aistringai mėgsta savo darbą, bet gali daug keliauti.

Kaip tapti skrydžio palydovu?
Prieš pradėdami bet kokią mokymo procedūrą, įsitikinkite, kad atitinkate šias sąlygas:
- Esate vyresnis nei 18 metų
- Esate įgijęs bakalauro laipsnį
- Gerai mokate anglų kalbą (daugiau kaip 720 TOEFL balų)
- Esate geros fizinės būklės ir mokate plaukti
- Neturite matomų tatuiruočių
- Turite galiojantį pasą ir ilgiau nei šešis mėnesius galiojantį leidimą gyventi užsieniečiams
Rekomenduojama, kad prieš pradėdami kursus būtumėte baigę dvejus metus aukštojo mokslo ir mokėtumėte kelias kalbas. Taip pat labai vertinama patirtis viešbučių pramonėje arba pardavimų srityje.
Įvykdžius būtinąsias sąlygas, jums reikės gauti medicininių gebėjimų sertifikatą (Certificat d’Aptitude Médicale) ir, svarbiausia, CCA (Cabin Crew Attestation).
Pirmiausia turite būti pripažintas fiziškai ir psichiškai sveiku, atlikęs privalomą medicininę apžiūrą. Tai apima išsamius tyrimus ir gali kainuoti iki 400 eurų. Prancūzijoje pirmąją patikrą atliekate savo lėšomis, tačiau už vėlesnes patikras, kurios turi būti atliekamos kas dvejus metus, moka įmonė, kurioje dirbate. Anglosaksų, Azijos ir Artimųjų Rytų oro linijų bendrovėse pirmasis sveikatos patikrinimas yra mokamas ir atliekamas, kai praeinate keleivių salono įgulos narių įdarbinimo procedūrą.
Prancūzijoje mokymus rengia valstybinės mokyklos, kurias patvirtino Prancūzijos civilinės aviacijos tarnyba ( DGAC) . Neįmanoma laikyti CCA egzaminų kaip savarankiškam kandidatui.
Europos ir tarptautinės oro linijų bendrovės siūlo savo mokymo kursus, todėl CCA egzaminų laikyti nereikia.
Kaip vyksta CCA mokymas?
Kursai trunka mažiau nei metus. Jis trunka maždaug penkias savaites, paskirstytas per keturis mėnesius.
Teorinis mokymas trunka tris savaites. Jame aptariami techniniai orlaivio aspektai, taisyklės, pirmoji pagalba (žinios, kaip atpažinti medicininius atvejus ir kartais juos gydyti) ir sauga (žinios, kaip elgtis, pavyzdžiui, kilus gaisrui). Taip pat yra skyrius apie santykius su klientais ir žmogiškuosius veiksnius (kaip elgtis su stresu, nuovargiu ir pan.). Nacionalinis teorijos egzaminas laikomas keturis kartus per metus.
Praktinis mokymas trunka pusantros savaitės ir prasideda išlaikius teorijos egzaminą. Jų metu imituojamos situacijos ir būsimos šeimininkės mokomos, kaip greitai reaguoti iškilus problemai ar pavojui (kaip atlikti širdies masažą, kaip naudotis gesintuvu ir t. t.). Po šių mokymų stažuotojai turi dalyvauti egzamino dieną.
Per CCA arba po jo taip pat galima laikyti CQP PNC (Certificat de Qualification Professionnelle PNC). Šis kursas nėra privalomas, tačiau jis suteiks galimybę toliau tobulinti savo įgūdžius, ypač susijusius su sauga ir bendravimu.
Be to, jus įdarbinusi įmonė gali pareikalauti, kad išklausytumėte papildomus mokymo kursus.

Kas bus toliau?
Retai kada galėsite pasirinkti, prie kurios oro linijų bendrovės prisijungsite po mokymų, nes ne visos jos įdarbina tuo pačiu metu. Prancūzijos oro linijų bendrovės keleivių salono įgulos narius įdarbina kartu su CCA per atrankos dienas, kurių metu laikomi testai raštu ir asmenybės pokalbiai.
Pirmieji skrydžiai greičiausiai bus trumpais atstumais ekonomine klase, vėliau palaipsniui būsite paskirti į ilgesnius skrydžius, kuriais aptarnaujami reiklesni klientai.
Įgiję patirties ir darbo stažo, kilsite karjeros laiptais ir galite būti paaukštinti į vyriausiojo keleivių salono įgulos nario ir komandos vadovo pareigas, vėliau – į vyresniojo keleivių salono įgulos nario, instruktoriaus ir galiausiai vyriausiojo keleivių salono įgulos nario pareigas.
Kiek uždirba keleivių salono įgula?
Karjeros pradžioje keleivių salono įgulos nario darbo užmokestis yra apie 1 700 EUR bruto per mėnesį. Patyrusių keleivių salono įgulos narių atlyginimas padidėja iki 4700 eurų, neskaitant premijų. Skirtingose oro linijose gali labai skirtis darbo valandų skaičius ir darbo sąlygos.
Norėdami sužinoti daugiau
- Atkreipkite dėmesį, kad Prancūzijoje nebetaikomi minimalūs ūgio ir svorio reikalavimai, keliami norintiems tapti skrydžio palydovais. Tačiau praktiniais sumetimais įsitikinkite, kad esate pakankamai aukšto ūgio, kad galėtumėte prieiti prie keleivių bagažo ir orlaivio įrangos. Tarptautinėse oro linijose moterų ūgis turi būti nuo 1,58 iki 1,78 metro.
- Kad padidintumėte savo šansus būti įdarbintam, kartu su treniruotėmis galite lankyti ir trenerio užsiėmimus. Pavyzdžiui, jei neturite bakalauro diplomo, treniruotės gali padėti išlaikyti DAEU egzaminus ir suteikti galimybę tęsti vidurinį išsilavinimą.
- Rekomenduojame nuolat sekti aviacijos naujienas ir darbo pasiūlymus su aviacija susijusiose interneto svetainėse ir tinklaraščiuose, pavyzdžiui, ” Smart Cabin Crew”, ” PNC Contact”, ” Air Journal”, ” Le Journal de l’Aviation” ir ” L’Aérien”.
- Taip pat galite sužinoti apie galimybę vasarą tapti PCB (Personnel Complémentaire de Flight) darbuotoju. Taip galėsite padėti skrydžių palydovams ir šiek tiek užsidirbti. Tačiau įdarbinimas yra labai selektyvus.
Mūsų atsakymai į dažniausiai užduodamus klausimus apie skrydžio palydovo darbą
Kuo skiriasi skrydžio palydovo ir stiuardo pareigos?
Pagrindinis skirtumas slypi tik termino lytyje: „skrydžio palydovas” reiškia moterį, o „stiuardas” – vyrą. Praktiškai jų užduotys yra identiškos. Abu jie priklauso keleivių salono įgulai ir yra atsakingi už keleivių saugumą, komfortą ir priėmimą. Jie praeina tuos pačius mokymus, turi tuos pačius sertifikatus (pvz., CCA) ir turi tas pačias karjeros galimybes.
Kiek kainuoja mokytis tapti skrydžio palydove?
CCA (Cabin Crew Attestation) mokymo kaina priklauso nuo pasirinktos valstybinės mokyklos. Vidutiniškai už visą sesiją, įskaitant teoriją ir praktiką, turėtumėte tikėtis sumokėti nuo 3 000 iki 5 000 eurų. Taip pat yra nemažai papildomų išlaidų, pavyzdžiui, pirminė medicininė apžiūra (apie 400 EUR) ir anglų kalbos testas. Jei nuspręsite papildomai laikyti CQP PNC, išlaidos gali būti šiek tiek didesnės. Kita vertus, kai kurios tarptautinės oro transporto bendrovės apmoka už mokymą, kai tik patvirtinamas įdarbinimas.
Kokias kalbas turiu mokėti, kad būčiau įdarbintas?
Anglų kalba yra pagrindinė darbo kalba, nes ji yra tarptautinė aviacijos kalba. Reikalaujamas geras anglų kalbos lygis, paprastai patvirtinamas ne mažesniu kaip 720 TOEFL arba pripažinto lygiaverčio egzamino balų skaičiumi. Tačiau kitų užsienio kalbų mokėjimas yra tikras privalumas. Ispanų, italų, vokiečių, arabų, mandarinų ir rusų kalbos yra ypač paklausios, priklausomai nuo oro linijų aptarnaujamų krypčių. Kuo daugiau kalbų mokate, tuo daugiau galimybių būti įdarbintam.
Kokio mažiausio ūgio reikia norint tapti skrydžio palydove?
Prancūzijoje nebėra jokių oficialių minimalaus ūgio kriterijų, nustatytų teisės aktuose. Tačiau grynai praktiniais sumetimais pageidautina, kad jūsų ūgis būtų ne mažesnis kaip 1,58 m, kad galėtumėte lengvai pasiekti bagažo skyrius ir saugos įrangą. Tarptautiniu mastu kai kurios oro linijos vis dar nustato kriterijus: dauguma jų reikalauja, kad moterų ūgis būtų nuo 1 m58 iki 1 m78, o vyrų – nuo 1 m68 iki 1 m90.
Ar galima tapti skrydžio palydovu neturint bakalauro diplomo?
Teoriškai bakalauro laipsnis yra būtina sąlyga norint dalyvauti mokymuose Prancūzijoje. Tačiau yra alternatyvų asmenims, neturintiems diplomo. Pavyzdžiui, galite laikyti DAEU (Diplôme d’Accès aux Études Universitaires), kad patvirtintumėte lygiavertį bakalaureatui lygį. Be to, kai kuriose užsienio įmonėse didelė patirtis viešbučių, restoranų ar mažmeninės prekybos sektoriuose kartais gali kompensuoti bakalauro diplomo neturėjimą. Specializuotas instruktažas taip pat gali padėti pasirengti alternatyviam karjeros keliui.
Kokių asmeninių savybių ieško oro transporto bendrovės?
Aviakompanijos tikisi, kad kandidatai turės puikių bendravimo įgūdžių ir bus nepriekaištingai pristatyti. Būtina kantrybė, empatija ir gebėjimas valdyti stresines situacijas. Skrydžių palydovai turi būti universalūs, gebėti greitai reaguoti kritiniais atvejais ir išlaikyti šaltą protą. Organizaciniai įgūdžiai, komandinė dvasia ir gebėjimas prisitaikyti taip pat yra pagrindinės savybės, lemiančios sėkmę šioje sudėtingoje profesijoje.
Ar galiu tapti skrydžio palydovu su tatuiruotėmis?
Įmonės sistemingai nedraudžia tatuiruočių, tačiau reikalauja, kad jos nebūtų matomos dėvint uniformą. Todėl tatuiruotės ant rankų, kaklo, veido ar rankų gali kelti problemų. Kai kurios tarptautinės bendrovės taiko griežtą toleranciją ir neleidžia daryti jokių matomų tatuiruočių, net jei naudojamos makiažo priemonės ar tvarsčiai.
Kokios karjeros perspektyvos po kelerių metų patirties?
Po kelerių metų skraidymo patirties skrydžio palydovė gali užimti vyriausiosios valytojos, o vėliau – vyresniosios valytojos pareigas, kur ji vadovauja komandai ir koordinuoja visas komercines ir saugos operacijas lėktuvo salone. Turint didesnį darbo stažą, taip pat galima tapti keleivių salono įgulos instruktoriumi, atsakingu už naujokų mokymą, arba keleivių salono įgulos vyriausiuoju nariu, užimančiu labai atsakingas pareigas oro linijų bendrovėje. Kai kurie skrydžių palydovai taip pat renkasi turizmo, viešbučių vadybos ar VIP priėmimo tarnybų darbą.
Ar šis darbas suderinamas su šeimyniniu gyvenimu?
Tai vienas didžiausių šio darbo sunkumų. Darbo valandos yra nereguliarios, dažnai susiduriama su laiko skirtumais, todėl dažnai pasitaiko ilgesnių kelių dienų nebuvimo darbe atvejų. Gali būti sudėtinga organizuoti normalų šeimos gyvenimą. Tačiau, turint patirties ir darbo stažo, kai kurios oro linijos suteikia daugiau galimybių rinktis užduotis ir tvarkaraščius, o tai užtikrina didesnį stabilumą. Daugelis keleivių salono įgulos narių taip pat išmoksta derinti darbą ir asmeninį gyvenimą dėl gero organizavimo ir aplinkinių palaikymo.
Kurios oro linijų bendrovės įdarbina daugiausiai skrydžių palydovų?
Prancūzijoje nuolat įdarbina ” Air France”, ” Transavia”,” Corsair” ir ” Air Corsica”. Tarptautiniu mastu tokios prestižinės oro transporto bendrovės kaip „Emirates”, „Qatar Airways”, ” Etihad Airways”, ” Singapore Airlines” ir ” Cathay Pacific” garsėja didelėmis įdarbinimo kampanijomis. Pigių skrydžių bendrovės, tokios kaip „Ryanair”, ” EasyJet” ir ” Wizz Air”, taip pat gausiai įdarbina darbuotojus, dažnai siūlydamos jauniems absolventams prieinamą pirmąją patirtį.
Ar galiu dirbti skrydžio palydovu ne visą darbo dieną?
Paprastai šis darbas dirbamas visą darbo dieną, nes skrydžių tvarkaraščiai yra labai nepastovūs, o oro linijų bendrovės turi užtikrinti savo darbuotojų užimtumą. Tačiau kai kurios oro linijos siūlo sezonines arba laikinas sutartis, ypač siekdamos sustiprinti savo komandą vasarą arba piko metu. Tai gali būti geras būdas susipažinti su darbu prieš prisiimant ilgalaikius įsipareigojimus.
Kokia yra praktinė skrydžių palydovo darbo nauda?
Skrydžių palydovai ne tik reguliariai keliauja ir pažįsta naujas kultūras, bet ir dažnai naudojasi įvairiomis socialinėmis lengvatomis: lėktuvo bilietai už mažesnę kainą sau ir savo šeimos nariams, apmokamas apgyvendinimas ir maitinimas tarpinių sustojimų metu, palankios socialinės garantijos, premijos už skrydžius, taip pat spartaus karjeros augimo galimybės. Ši profesija taip pat suteikia unikalią galimybę užmegzti tarptautinius ryšius ir įgyti platų kultūrinį išprusimą.
Ar lengva susirasti darbą baigus CCA?
Taip, tačiau tai labai priklauso nuo oro linijų, metų laiko, aptarnaujamų oro linijų tinklo ir jūsų įgūdžių (kalbų, bendravimo su klientais, geografinio pasiekiamumo). Dažnai CCA yra būtina sąlyga, bet ne visada pakankama: kai kurios oro linijos taip pat reikalauja ankstesnės patirties arba kalba apie „vidinį mokymo centrą” po įdarbinimo. Rinkoje gali būti didelė konkurencija, ypač didelėse, prestižinėse oro linijose, tačiau yra galimybių dirbti ir regioninėse bei pigių skrydžių bendrovėse, kur reikalavimai gali būti šiek tiek lankstesni.
Kaip turėčiau pasirengti keleivių salono įgulos narių įdarbinimo pokalbiui?
Kad padidintumėte savo šansus:
- Sužinokite daugiau apie oro linijų bendrovę: jos maršrutus, kultūrą, aptarnavimo lūkesčius, kad parodytumėte, jog atlikote namų darbus.
- Paruoškite savo asmeninę istoriją: kodėl būtent šis darbas, kas jus motyvuoja, ką duosite bendrovei.
- Pasipraktikuokite klasikinius klausimus (streso valdymas, sunkios situacijos, komandinis darbas) naudodami STAR metodą (Situacija, Užduotis, Veiksmas, Rezultatas).
- Tobulinkite anglų (ir bet kurią kitą reikalingą) kalbą. Žodiniai įgūdžiai ir supratimas turi būti geri.
- Pasirūpinkite savo prisistatymu: apranga, laikysena, iškalba. Priėmimas yra darbo dalis.
Kokie testai ar egzaminai laikomi per keleivių salono įgulos narių atranką?
Atrankos dienomis jūsų gali būti paprašyta laikyti :
- Rašytinius arba psichotechninius testus, kad būtų įvertinta jūsų logika, organizuotumas ir gebėjimas greitai priimti sprendimus.
- Grupines vaidmenų užduotis: keleivių valdymas, aptarnavimas, imituojamos avarinės situacijos.
- Individualų pokalbį su personalo arba veiklos atrankos specialistais, kad būtų įvertinta jūsų motyvacija, asmenybė ir elgesio įgūdžiai.
Kokius medicininius testus turiu išlaikyti, kad galėčiau tapti keleivių salono įgulos nariu?
Be pagrindinio medicininio patikrinimo, čia pateikiami kai kurie elementai, kurie paprastai įtraukiami į testus:
- Teistumo patikrinimas: įmonė gali reikalauti švaraus išrašo.
- Bendrasis fizinis pasirengimas: teisingas regėjimas, klausa, širdies ir kraujagyslių testai pagal DGAC arba lygiavertės įstaigos standartus.
- Gebėjimas plaukti, kaip minėta, kai kuriose įmonėse dėl saugos procedūrų (vandens nutekėjimo ar gelbėjimo darbų atveju).
Ar skrydžio palydove dirbama „visam gyvenimui”, ar yra amžiaus apribojimų?
Apskritai nėra jokių teisinių amžiaus apribojimų dirbti stiuardese, tačiau kai kurios oro transporto bendrovės taiko apribojimus, susijusius su sveikatos patikrinimu, fiziniu pajėgumu ir darbu avarinėse situacijose ar ilguose skrydžiuose. Bėgant metams, nuovargis, fizinio krūvio reikalaujantys apribojimai (persėdimai, komandiruotės, krovinių gabenimas) ir gebėjimas laikytis saugos protokolų išlieka esminiais kriterijais. Kai kurios bendrovės gali turėti vidaus politiką dėl amžiaus ar darbo stažo ilgoms ar tarptautinėms komandiruotėms.
Į kokias papildomas išlaidas, be CCA mokymų, reikia atsižvelgti?
Štai išlaidos, į kurias dažnai neatsižvelgiama:
- (Kartais) pokalbio mokesčiai arba įdarbinimo pokalbio instruktažas.
- Transporto ir apgyvendinimo išlaidos, jei mokykla yra toli.
- Uniforma, tinkama avalynė, galbūt kalbų kursai arba kvalifikacijos kėlimo kursai.
- Kalbos testų (TOEFL, TOEIC ir kt.) išlaidos, jei jos neįtrauktos į kursus.
- Draudimas, sertifikatai ar administraciniai dokumentai.
Kokios yra keleivių salono įgulos narių išmokos ir pašalpos?
Be pagrindinio atlyginimo, keleivių salono įgula dažnai gauna :
- Skrydžio, patirties ir tolimojo darbo priemokas, priklausomai nuo vidaus politikos.
- Sustojimo arba dienpinigius (apgyvendinimas, maitinimas) kelionių metu.
- Lengvatinius lėktuvo bilietus sau ir (arba) savo šeimoms.
- Sveikatos draudimą, draudimą nuo nelaimingų atsitikimų ir repatriacijos draudimą, priklausomai nuo įmonės.
Ar visos įmonės pripažįsta Prancūzijoje ar Europoje įgytą CCA?
Ne sistemingai. Apskritai Europos aviacijoje CCA (arba lygiavertis dokumentas) yra pripažįstamas, tačiau kai kurios tarptautinės bendrovės arba bendrovės už Europos ribų gali reikalauti savų mokymų arba pritaikymų. Kita vertus, kai kurios bendrovės po įdarbinimo pačios apmoko keleivių salono įgulos narius, iš pradžių nereikalaudamos CCA. Svarbu išsiaiškinti kiekvienos oro transporto bendrovės (vietinės ar tarptautinės) keliamus stojimo reikalavimus.