Svajojate tapti skrydžio palydove ir nežinote, nuo ko pradėti? O gal tiesiog norite daugiau sužinoti apie šią profesiją ir įsitikinti, ar ji jums tinka? Tuomet skaitykite toliau, nes patekote į tinkamą puslapį.
Skrydžių palydovai, paprastai vadinami keleivių salono įgulos nariais, pirmiausia yra atsakingi už keleivių komfortą ir saugumą.
Skrydžių palydovai atlieka dvi pagrindines funkcijas: saugos ir (arba) saugumo bei pardavimų. Kalbant konkrečiai, skrydžio palydovas yra atsakingas už :
- iš anksto patikrinti, ar salono įranga (kaukės, gelbėjimosi liemenės, nusileidimo kalneliai) veikia
- pasitikti keleivius ir juos apgyvendinti
- supažindinti su saugos priemonėmis
- užtikrinti, kad būtų laikomasi nurodymų
- dalyti užkandžius, gėrimus ir maistą
- pardavinėti papildomus produktus ir tvarkyti sąskaitas
- reaguoti į keleivių prašymus
- palaikyti ryšius su skrydžio denio darbuotojais
Kodėl verta tapti skrydžio palydovu?
Skrydžių palydovai atstovauja bendrovei, kurioje dirba, todėl privalo būti nepriekaištingo elgesio, turėti atsakomybės jausmą ir gerbti taisykles. Taip pat labai vertinami organizaciniai įgūdžiai, gebėjimas prisitaikyti ir savikontrolė.
Jei svarstote, ar šis darbas jums tinka, pagalvokite, kaip bendraujate su žmonėmis, ar jums patinka bendrauti su skirtingų kultūrų atstovais, dirbti komandoje ar, pavyzdžiui, bendrauti užsienio kalba. Gera stiuardesė tarnauja keleiviams ir turi mokėti maloniai ir kantriai reaguoti į kartais subtilius prašymus, taip pat nuraminti keleivius iškilus problemai. Trumpai tariant, tai žmogiškas ir į aptarnavimą orientuotas darbas.
Galiausiai, priešingai tam tikriems išankstiniams įsitikinimams, skrydžių palydovės darbas yra sunkus, reikalaujantis tiek fizinių, tiek psichologinių pastangų. Turite sugebėti kelias valandas išbūti ant kojų, susidoroti su reaktyviniu vėlavimu ir kartais vienatve tarpinių sustojimų metu. Suderinti darbą ir šeimyninį gyvenimą nėra lengva užduotis, nes darbo valandos yra nereguliarios. Apskritai tai darbas žmonėms, kurie aistringai mėgsta savo darbą, bet gali daug keliauti.

Kaip tapti skrydžio palydovu?
Prieš pradėdami bet kokią mokymo procedūrą, įsitikinkite, kad atitinkate šias sąlygas:
- Esate vyresnis nei 18 metų
- Esate įgijęs bakalauro laipsnį
- Gerai mokate anglų kalbą (daugiau kaip 720 TOEFL balų)
- Esate geros fizinės būklės ir mokate plaukti
- Neturite matomų tatuiruočių
- Turite galiojantį pasą ir ilgiau nei šešis mėnesius galiojantį leidimą gyventi užsieniečiams
Rekomenduojama, kad prieš pradėdami kursus būtumėte baigę dvejus metus aukštojo mokslo ir mokėtumėte kelias kalbas. Taip pat labai vertinama patirtis viešbučių pramonėje arba pardavimų srityje.
Įvykdžius būtinąsias sąlygas, jums reikės gauti medicininių gebėjimų sertifikatą (Certificat d’Aptitude Médicale) ir, svarbiausia, CCA (Cabin Crew Attestation).
Pirmiausia turite būti pripažintas fiziškai ir psichiškai sveiku, atlikęs privalomą medicininę apžiūrą. Tai apima išsamius tyrimus ir gali kainuoti iki 400 eurų. Prancūzijoje pirmąją patikrą atliekate savo lėšomis, tačiau už vėlesnes patikras, kurios turi būti atliekamos kas dvejus metus, apmoka įmonė, kurioje dirbate. Anglosaksų, Azijos ir Artimųjų Rytų oro linijų bendrovėse pirmasis sveikatos patikrinimas yra mokamas ir atliekamas, kai praeinate keleivių salono įgulos narių įdarbinimo procedūrą.
Prancūzijoje mokymus rengia valstybinės mokyklos, kurias patvirtino Prancūzijos civilinės aviacijos tarnyba ( DGAC) . Neįmanoma laikyti CCA egzaminų kaip savarankiškam kandidatui.
Europos ir tarptautinės oro linijų bendrovės siūlo savo mokymo kursus, todėl CCA egzaminų laikyti nereikia.
Kaip vyksta CCA mokymas?
Kursai trunka mažiau nei metus. Jis trunka maždaug penkias savaites, paskirstytas per keturis mėnesius.
Teorinis mokymas trunka tris savaites. Jame aptariami techniniai orlaivio aspektai, taisyklės, pirmoji pagalba (žinios, kaip atpažinti medicininius atvejus ir kartais juos gydyti) ir sauga (žinios, kaip elgtis, pavyzdžiui, kilus gaisrui). Taip pat yra skyrius apie santykius su klientais ir žmogiškuosius veiksnius (kaip elgtis su stresu, nuovargiu ir pan.). Nacionalinis teorijos egzaminas laikomas keturis kartus per metus.
Praktinis mokymas trunka pusantros savaitės ir prasideda išlaikius teorijos egzaminą. Jų metu imituojamos situacijos ir būsimos šeimininkės mokomos, kaip greitai reaguoti iškilus problemai ar pavojui (kaip atlikti širdies masažą, kaip naudotis gesintuvu ir t. t.). Po šių mokymų stažuotojai turi dalyvauti egzamino dieną.
Per CCA arba po jo taip pat galima laikyti CQP PNC (Certificat de Qualification Professionnelle PNC). Šis kursas nėra privalomas, tačiau jis suteiks galimybę toliau tobulinti savo įgūdžius, ypač susijusius su sauga ir bendravimu.
Be to, jus įdarbinusi įmonė gali pareikalauti, kad išklausytumėte papildomus mokymo kursus.

Kas bus toliau?
Retai kada galėsite pasirinkti, prie kurios oro linijų bendrovės prisijungsite po mokymų, nes ne visos jos įdarbina tuo pačiu metu. Prancūzijos oro linijų bendrovės keleivių salono įgulos narius įdarbina kartu su CCA per atrankos dienas, kurių metu laikomi testai raštu ir asmenybės pokalbiai.
Pirmieji skrydžiai greičiausiai bus trumpais atstumais ekonomine klase, vėliau palaipsniui būsite paskirti į ilgesnius skrydžius, kuriais aptarnaujami reiklesni klientai.
Įgiję patirties ir darbo stažo, kilsite karjeros laiptais ir galite būti paaukštinti į vyriausiojo keleivių salono įgulos nario ir komandos vadovo pareigas, vėliau – į vyresniojo keleivių salono įgulos nario, instruktoriaus ir galiausiai vyriausiojo keleivių salono įgulos nario pareigas.
Kiek uždirba keleivių salono įgula?
Karjeros pradžioje keleivių salono įgulos nario darbo užmokestis yra apie 1 700 EUR bruto per mėnesį. Patyrusių keleivių salono įgulos narių atlyginimas padidėja iki 4700 eurų, neskaitant premijų. Skirtingose oro linijose gali labai skirtis darbo valandų skaičius ir darbo sąlygos.
Norėdami sužinoti daugiau
- Atkreipkite dėmesį, kad Prancūzijoje nebetaikomi minimalūs ūgio ir svorio reikalavimai, keliami norintiems tapti skrydžio palydovais. Tačiau praktiniais sumetimais įsitikinkite, kad esate pakankamai aukšto ūgio, kad galėtumėte prieiti prie keleivių bagažo ir orlaivio įrangos. Tarptautinėse oro linijose moterų ūgis turi būti nuo 1,58 iki 1,78 metro.
- Kad padidintumėte savo šansus būti įdarbintam, kartu su treniruotėmis galite lankyti ir trenerio užsiėmimus. Pavyzdžiui, jei neturite bakalauro diplomo, treniruotės gali padėti išlaikyti DAEU egzaminus ir suteikti galimybę tęsti vidurinį išsilavinimą.
- Rekomenduojame nuolat sekti aviacijos naujienas ir darbo pasiūlymus su aviacija susijusiose interneto svetainėse ir tinklaraščiuose, pavyzdžiui, ” Smart Cabin Crew”, ” PNC Contact”, ” Air Journal”, ” Le Journal de l’Aviation” ir ” L’Aérien”.
- Taip pat galite sužinoti apie galimybę vasarą tapti PCB (Personnel Complémentaire de Flight) darbuotoju. Taip galėsite padėti skrydžių palydovams ir šiek tiek užsidirbti. Tačiau įdarbinimas yra labai selektyvus.