NEDELSKITE UŽSISAKYTI SKRYDŽIŲ ŽIEMOS SEZONUI!

Pasiūlymo prašymas
Ieškokite lėktuvo, miesto ar informacijos…

Lyderis privačių lėktuvų nuomos srityje visame pasaulyje

Kodėl skrendant turbulencija nėra tokia didelė problema?

Privatinių lėktuvų nuoma
nuo 1991 m.

20 000
pasiekiamų prietaisų

45 000
užtikrintų skrydžių

120 000+
keleivių

4,9/5
klientų pasitenkinimas

100%
Anglies dioksido kompensacija

„Prašome prisisegti saugos diržus, netrukus skrisime per turbulenciją”. Tikriausiai jau girdėjote šį kapitono pranešimą skrydžio metu. Po šio pranešimo paprastai seka keli smūgiai arba jausmas, kad po „oro kišenės” krentate į tuštumą… Bet ar žinote, kokia yra turbulencijos kilmė? Turbulencija kai kuriems žmonėms kartais gali atrodyti kaip pasaulio pabaiga, tačiau statistiškai nėra užfiksuota nė vienos lėktuvo katastrofos dėl turbulencijos. Štai kodėl neturėtumėte bijoti turbulencijos:

Šiame straipsnyje paaiškinsime, kas jos iš tikrųjų yra, kodėl jos įvyksta ir, svarbiausia, kodėl jos neturėtų jums kelti nerimo.

kas yra turbulencija?

Atmosferos turbulencija – tai laikinas orlaivio trajektorijos sutrikimas skrydžio metu.

Kitaip tariant, tai yra vėjo krypties ir intensyvumo pokytis, kuris sutrikdo orlaivio stabilumą.

Dėl to atsiranda vertikalūs arba horizontalūs pagreičiai, dėl kurių orlaivis staigiai trūkčioja arba staigiai juda, o poveikis yra įvairaus laipsnio.

Tačiau būkite ramūs, ši valdoma situacija neturi jokios įtakos skrydžio saugai.

Kokios yra pagrindinės turbulencijos priežastys?

turbulencija gali būti kelių priežasčių, kurios paprastai skirstomos į tris kategorijas: geografines, meteorologines ir mechanines.

1. Geografinės priežastys

Kalnuotas reljefas daro įtaką ne tik Žemės paviršiui, bet ir oro masių judėjimui.

Kaip upė, susidūrusi su „kliūtimis” ir pakeitusi kryptį, taip ir oras, susidūręs su kalnais, gali sutrikti ir sukelti turbulenciją.

Todėl tam tikrose vietovėse šis reiškinys yra labiau pažeidžiamas, ypač oro uostuose, esančiuose netoli kalnų grandinių.

Pavyzdžiui, jei skrendate virš Europos, tikėtina, kad turbulenciją patirsite kirsdami Alpes.

2. Meteorologinės priežastys

Oras nuolat juda, juo teka įvairios srovės: šiltos oro masės kyla aukštyn, o šaltos – žemyn.

Šis reiškinys, vadinamas konvekcija, sukelia vertikalų oro judėjimą. Susidūręs su žemyn besileidžiančiu srautu orlaivis gali prarasti keliasdešimt metrų aukščio.

Dėl tokio staigaus pokyčio keleiviams susidaro įspūdis, kad orlaivis „krenta”, o tai dažnai yra nemalonus pojūtis, paprastai vadinamas „oro kišene”.

3. Mechaninės priežastys

Retais atvejais turbulenciją gali sukelti pats orlaivis. Taip dažniausiai atsitinka kilimo ir tūpimo etapais.

Tuo metu oras, tekantis aplink sparnų galus, suformuoja mažus sūkurius, vadinamus „pabūklo turbulencija”.

Šie reiškiniai yra gerai žinomi pilotams ir į juos atsižvelgiama skrydžio procedūrose, kad būtų užtikrinta sauga.

Nuotrauka: Pixabay

Ar turbulencija yra pavojinga?

Nors ir nemaloni, turbulencija nėra pavojinga. Tai normalus, netgi natūralus reiškinys, kuris nekelia grėsmės keleivių saugumui. Yra dvi pagrindinės priežastys, kodėl skrydžio metu turbulencijos nereikėtų bijoti:

1. Lėktuvai yra suprojektuoti taip, kad atlaikytų tokį reiškinį

Pirma, gamintojai projektuoja orlaivius, galinčius atlaikyti visų formų slėgį ir išorinius pavojus.

Todėl orlaiviams atliekami labai tvirti atsparumo bandymai labai didelio arba labai mažo svorio sąlygomis. Be to, orlaivis niekada nesuges dėl turbulencijos.

Galiausiai, esant trikdžiams, įvairios orlaivio konstrukcijos dėl vibracijas sugeriančių sparnų sumažina turbulencijos poveikį skrydžio metu.

2. Pilotai mokomi numatyti trikdžių zonas

Labai anksti pilotai supažindinami su meteorologiniais tyrimais ir atmosferos turbulencijos stebėjimu. Rengdamiesi skrydžiui, pilotai pateikia skrydžio planą, kurį galima keisti esant turbulencijai.

Be to, jiems padeda orlaiviuose įdiegtos technologijos, kurios gali nustatyti turbulencijos zonas skrydžio metu ir jų išvengti. Galiausiai, piloto požiūriu, turbulencija yra labiau klientų aptarnavimo, o ne saugumo problema.

Pilotai nesijaudina dėl to, kad orlaivis gali būti sugadintas, jie tik rūpinasi, kad klientams būtų užtikrinta kuo geresnė patirtis, o gėrimai būtų vietoje.

Taigi būkite ramūs, jei skrendate į turbulenciją, esate saugūs.

Kuriose pasaulio vietovėse turbulencija būna dažniausia?

Tam tikri pasaulio regionai yra labiau linkę į turbulenciją dėl savo geografinės konfigūracijos arba tam tikrų atmosferos reiškinių. Štai pagrindiniai iš jų, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį:

  • Alpės, Uoliniai kalnai, Himalajai ir Andai sukelia vadinamąsias orografines bangas, kurios sutrikdo oro mases ir dažnai sukelia turbulenciją.
  • Ekvatorinės zonos: dėl didelio karščio susidaro stiprūs oro srautai ir reguliariai formuojasi tropinės audros, ypač virš Centrinės Afrikos, Pietų Amerikos ir Pietryčių Azijos.
  • Reaktyviniai srautai: Tai dideliame aukštyje esantys greitai judantys vėjai. Orlaiviai, kertantys šias zonas, ypač virš Šiaurės Atlanto ar Šiaurės Ramiojo vandenyno, gali susidurti su vadinamąja „skaidria” turbulencija (be matomų debesų).
  • Pakrančių ar vandenynų teritorijos yra veikiamos vėjų: Pavyzdžiui, Pietų Afrikos Žaliojo kyšulio regione arba Japonijos pakrantėje gali būti staigių vėjo svyravimų.

Verta žinoti: Pilotai puikiai žino šias vietoves ir pritaiko skrydžio trajektoriją, kad lėktuve būtų kuo patogiau.

Turbulencija ir orlaivių tipai: ką reikia žinoti

Ne visi orlaiviai vienodai reaguoja į turbulenciją. Skrydžio metu patiriamiems pojūčiams įtakos turi keli veiksniai:

  • Dideli orlaiviai (pvz., „Airbus A350”, „Boeing 777”): dėl didelio svorio ir sparnų pločio šie orlaiviai pasižymi didesniu stabilumu skrydžio metu. Smūgiai paprastai būna mažesni.
  • Šiuolaikiniai privatūs reaktyviniai lėktuvai (pvz., „Gulfstream G700”, „Falcon 10X”): šiuose aukščiausios klasės orlaiviuose įrengtos pažangios stabilizavimo technologijos ir skrydžio valdymo sistemos, leidžiančios išvengti turbulentinių zonų. Jie užtikrina ypač sklandų skrydį.
  • Mažesni lėktuvai arba turbopropeleriniai orlaiviai: jie yra ne tokie sunkūs ir jautresni oro judėjimui, todėl gali labiau jausti turbulenciją, nors išlieka tokie pat saugūs.

Patogus patarimas: orlaivio svorio centras yra sparnų lygyje. Todėl pasirinkę vietą šioje vietoje galite sumažinti drebėjimo pojūtį.

Praktiniai patarimai, kaip įveikti turbulenciją

Nors turbulencija nepavojinga, kai kuriems keleiviams ji gali sukelti diskomfortą ir nerimą. Štai keletas patarimų, kaip ramiau įveikti turbulenciją:

  • Visada prisisekite saugos diržą, net jei signalas išjungtas.
  • Klausykitės atpalaiduojančios muzikos, podkasto arba meditacijos, kad nukreiptumėte dėmesį.
  • Venkite alkoholio ar kofeino, kurie gali padidinti nerimą.
  • Rinkitės rytinį skrydį: atmosfera paprastai būna stabilesnė, mažiau šiluminio judėjimo.

Jei neprieštaraujate, pasikalbėkite su skrydžio palydovais. Jų ramybė ir profesionalumas gali jus nuraminti.

Kodėl verta rinktis privatų lėktuvą, kad būtų patogiau skristi turbulentinėmis sąlygomis?

Privačiais lėktuvais galima ne tik sutaupyti laiko ir būti lankstesniems, bet ir patogiau skristi net ir turbulentinėmis sąlygomis.

Štai tik keletas privalumų:

  • Slėginiai, tylūs kabinetai, sukurti taip, kad slopintų oro bangavimą.
  • Naujausios kartos skrydžio stabilizavimo technologijos.
  • Pritaikyti maršrutai: pilotas gali realiuoju laiku koreguoti aukštį arba keisti kursą, kad išvengtų turbulentinių zonų.
  • Mažiau laukimo ant žemės, todėl mažiau streso prieš skrydį.

Keliaukite ramiai su AEROAFFAIRES

Nuo 1991 m. AEROAFFAIRES specializuojasi privačių lėktuvų nuomos ir verslo aviacijos srityje. Mūsų pilotai yra patyrę, mūsų orlaiviai sertifikuoti, o keleivių saugumas ir komfortas yra mūsų prioritetai.

Keletas svarbiausių asmenų:

  • 20 000 orlaivių visame pasaulyje
  • 45 000 skrydžių, surengtų nuo mūsų įkūrimo
  • pervežta daugiau nei 120 000 keleivių
  • 100 % kompensuojamos anglies dvideginio emisijos
  • Vidutinis pasitenkinimo įvertinimas: 4,9/5

Trumpai tariant

Turbulencija gali būti nemaloni, bet ji nėra nei reta, nei pavojinga. Dėl mūsų patikimų orlaivių ir patyrusių pilotų galite keliauti ramia galva net ir turbulentiniame danguje.

AEROAFFAIRES daro viską, kad jūsų skrydžio patirtis išliktų komforto, efektyvumo ir ramybės sinonimu.

Mūsų konsultantai yra pasirengę suteikti daugiau informacijos. Mūsų komandos, pasiekiamos 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, reaguoja į visus jūsų prašymus.

Gaukite pasiūlymą internetu arba susisiekite su mumis telefonu +33 (0)1 44 09 91 82.

  • Kaip pilotai valdo turbulenciją skrydžio metu?

    Pilotai naudojasi realiuoju laiku veikiančiomis oro sąlygų priemonėmis ir bendrauja su skrydžių valdymo tarnybomis, kad prireikus galėtų pakoreguoti skrydžio trajektoriją. Jie gali keisti aukštį arba maršrutą, kad išvengtų intensyvių turbulencijos zonų, kartu užtikrindami, kad skrydis būtų kuo patogesnis keleiviams.

  • Ar turbulencija gali sužeisti keleivius?

    Nors turbulencija nekelia pavojaus lėktuvui, kartais ji gali sužeisti keleivius, jei jie neprisisegę saugos diržų. Todėl rekomenduojame skrydžio metu neprisisegti saugos diržo, net kai signalas išjungtas, ypač jei prognozuojama turbulencija.

  • Ar yra laikotarpių arba oro maršrutų, kuriuose turbulencija yra dažnesnė?

    Taip, tam tikrose geografinėse vietovėse (pvz., kalnuose ar reaktyvinių srovių zonose) ir tam tikrais metų laikais (pvz., žiemą, kai būna žema temperatūra) turbulencija būna dažnesnė. Transatlantiniai skrydžiai arba skrydžiai per atogrąžų regionus taip pat gali būti labiau pažeidžiami.

  • Ar turbulencija yra stipresnė tam tikrų tipų orlaiviuose?

    Mažų orlaivių, pavyzdžiui, privačių lėktuvų, turbulencija dėl jų dydžio ir svorio gali būti stipresnė nei didesnių orlaivių. Tačiau visi orlaiviai yra suprojektuoti taip, kad turbulencija nekeltų pavojaus.

  • Ar galima numatyti turbulenciją prieš pakilimą?

    Pilotai ir meteorologų komandos prieš skrydį analizuoja prognozes, kad nustatytų rizikingas vietoves. Tačiau tam tikrų rūšių turbulenciją, ypač vadinamąją „skaidraus oro” (be debesų), gali būti sunkiau numatyti.

  • Ar turbulencija turi įtakos degalų sąnaudoms?

    Taip, turbulencija gali šiek tiek padidinti degalų sąnaudas, nes pilotams kartais tenka keisti skrydžio trajektoriją arba aukštį, kad jos išvengtų. Tačiau šis poveikis bendram skrydžio laikui yra minimalus.

  • Kodėl turbulenciją sunku aptikti giedrame ore?

    Skirtingai nei debesų ar perkūnijos turbulencija, skaidraus oro turbulencija nėra matoma plika akimi ir ne visada aptinkama radarais. Norėdami ją numatyti, pilotai pasikliauja kitų orlaivių pranešimais ir meteorologiniais duomenimis.

  • Ar vaikai ir vyresnio amžiaus žmonės jautriau reaguoja į turbulenciją?

    Fiziškai turbulencija šiems keleiviams nekelia didesnio pavojaus, tačiau ji gali kelti didesnį diskomfortą ar išgąstį. Patartina tinkamai prisisegti diržus ir, jei reikia, prieš skrydį pasikonsultuoti su gydytoju, jei turite kokių nors sveikatos problemų.

  • Ar naminiams gyvūnams turi įtakos turbulencija?

    Gyvūnai gali jausti judesį ir patirti stresą, tačiau jiems negresia joks pavojus, jei narvas ar diržai yra tinkamai pritvirtinti. Prieš skrydį patartina juos nuraminti ir patikrinti vežimo taisykles.

  • Ar turbulencija gali pakenkti registruotam bagažui?

    Ne, registruotas bagažas yra saugiai sudėtas ir turbulencija jam pavojaus nekelia. Judėti gali tik blogai sukrauti rankinio bagažo daiktai, todėl taip svarbu juos tinkamai pritvirtinti.

  • Ką daryti, jei labai nerimauju dėl turbulencijos?

    Padėti gali atsipalaidavimo technikos, dėmesio atitraukimas (muzika, filmai) ar net oro saugos mokymai. Kai kurios oro linijų bendrovės taip pat siūlo programas, skirtas nuraminti fobiją jaučiančius keleivius.

  • Ar dėl klimato kaitos dažniau kyla turbulencija?

    Kai kurie tyrimai rodo, kad visuotinis atšilimas gali padidinti atmosferos nestabilumą, tačiau orlaiviai ir skrydžių procedūros nuolat pritaikomos siekiant užtikrinti saugumą.

  • Ar galime visiškai išvengti turbulencijos?

    Ne, nes jie yra natūralus reiškinys aukštyje. Tačiau pilotai daro viską, kad jų būtų kuo mažiau, pasirinkdami kuo stabilesnes trajektorijas.