Prancūzijoje ir Europoje, kai matote dangų kertantį lėktuvą, tai yra arba skrydis, kuriam taikomos viešojo, arba privataus transporto taisyklės. Kokią įtaką tai turi jūsų skrydžiui privačiu lėktuvu?
PagalPrancūzijos civilinės aviacijos kodekso L330-1 straipsnį viešasis transportas (TP) arba viešasis keleivinis transportas (TPP) – tai prekyba skrydžiais orlaiviais keleiviams.tai skrydžiai, už kuriuos keleiviai moka, o bendrovės gauna pelno. Nesvarbu, ar tai būtų krovinių, ar keleivių skrydžiai, orlaivis turi būti sertifikuotas kaip viešasis transportas, kad būtų galima prekiauti skrydžiais. Šis teisinis režimas užtikrina didesnį keleivių saugumą.

Civilinės aviacijos kodekse nėra aiškios privataus transporto apibrėžties. Jame teigiama, kad šios dvi transporto sąvokos yra priešingos. Draudžiama prašyti finansinio atlygio už privataus transporto skrydį, tokiu atveju jis vadinamas neteisėtu viešuoju transportu (angl. Illicit Public Transport, IPT). Skrydžio paslauga turi būti teikiama nemokamai arba dalijamasi tik su skrydžiu susijusiomis išlaidomis.
Kaip oro transporto tarpininkas, AEROAFFAIRES siūlo tik skrydžius su oro vežėjais pagal viešojo keleivinio transporto sistemą.
Šiame straipsnyje mūsų aviacijos ekspertai paaiškina, kuo skiriasi viešasis ir privatusis vežimas, ir apžvelgia dažniausiai užduodamus klausimus apie neteisėtą keleivių vežimą.
Viešojo transporto sertifikavimas: garantuotas saugumas

Viešojo transporto pažymėjimas suteikiamas orlaiviams, kuriuos naudoja viešieji arba juridiniai asmenys, turintys AOC (oro transporto pažymėjimą).
Oro vežėjo pažymėjimas (AOC) – tai oro vežėjui išduodamas leidimas, leidžiantis už atlygį vykdyti komercines keleivių vežimo operacijas. Šiuo dokumentu patvirtinamas oro vežėjo gebėjimas užtikrinti skrydžius geriausiomis saugos sąlygomis.
Šį pažymėjimą, galiojantį visoje Europoje, išduoda šalies narės kompetentinga institucija. Prancūzijoje už viešojo transporto licencijų išdavimą atsakinga Generalinė civilinės aviacijos direkcija (Direction Générale de l’Aviation Civile, DGAC). DGAC reglamentuoja galimybę gauti šį pažymėjimą.
Skrydžiai viešuoju transportu: kontroliuojamos saugos taisyklės
Verslo aviacijai taikomos tos pačios procedūros ir saugos standartai kaip ir didžiosioms oro linijų bendrovėms, pavyzdžiui, „American Airlines” ir „Air France”.
Pasaulyje už civilinės aviacijos saugos priežiūrą atsakingos dvi institucijos: Federalinė aviacijos administracija (FAA) irEuropos aviacijos saugos agentūra (EASA).
Pilotų sveikatos patikrinimai
Pilotai kasmet privalo pasitikrinti sveikatą. Sulaukus 40 metų, patikrinimas atliekamas kas šešis mėnesius, t. y. du kartus per metus. Nuo 65 metų amžiaus pilotai nebegali užsiimti savo profesija. Sveikatos patikrinimo metu aviacijos gydytojas patikrina jūsų bendrą sveikatos būklę. Pilotams taip pat atliekamas šlapimo tyrimas, elektrokardiograma, kraujo tyrimas, plaučių funkcijos tyrimas, audiograma, LOR tyrimas ir akių tyrimas. Jei gydytojas nepatvirtina kriterijų, priklausomai nuo anomalijos, jis gali laikinai arba visam laikui atimti piloto licenciją.

Griežta orlaivio techninė priežiūra
Privačių lėktuvų techninė priežiūra negali būti atliekama jokioje struktūroje. Orlaiviai turi būti prižiūrimi įstaigoje, kurią patvirtino jų gamintojas ir šalies, kurioje jie įregistruoti, kompetentinga institucija. Prancūzijoje tai yra DGAC. Priklausomai nuo orlaivio naudojimo, yra 4 techninės priežiūros lygiai – nuo A iki D. A ir B lygiai atitinka orlaivį, kuriame nėra jokių anomalijų. Techninė priežiūra atliekama prieš kiekvieną skrydį ir po jo. Kita vertus, C ir D lygiai yra kruopštesni, todėl orlaivį reikia ilgesniam laikui sustabdyti, kad būtų galima patikrinti kiekvieną detalę. Praėjus tam tikram laikui, technikai keičia dalis. Dalys keičiamos neatsižvelgiant į jų būklę.

Pilotų žinių vertinimas
Kartą per metus pilotai simuliatoriuje atlieka savo aplinkos techninių žinių testus. Šie testai, kuriuos prižiūri instruktoriai, skirti patikrinti piloto žinias apie aplinką. Klausimai paprastai būna susiję su konkrečiomis orlaivių charakteristikomis, skrydžio situacijomis arba konkrečiais oro uostais.

Orlaivių ir keleivių draudimas
AEROAFFAIRES siūlomos oro linijų bendrovės draudžia skrydžius. Priklausomai nuo orlaivių asortimento, draudimo polisas apima sumas nuo 10 iki 500 milijonų JAV dolerių. Siekdama savo klientams suteikti geriausias garantijas, AEROAFFAIRES prideda 20 mln.

Padidintos orlaivio kilimo ir tūpimo charakteristikos
Kai orlaivis išvyksta iš gamyklos, jis turi gamintojo jam priskirtus techninius įgūdžius, kurie, be abejo, yra daugybės bandymų ir skrydžio valandų rezultatas.
Kita vertus, sertifikuotų viešojo transporto orlaivių įgūdžiai tobulėja. Ne dėl techninių modifikacijų. Veikiau dėl to, kad EASA sumažino oficialius techninius reikalavimus viešojo transporto orlaiviams. Taip siekiama užtikrinti labai aukštą saugos lygį.

Laikantis šio požiūrio, mūsų siūlomi sertifikuoti viešojo transporto orlaiviai turi tūpimo apribojimus:
- Privatūs lėktuvai turi galėti sustoti ne didesniame kaip 60 % aerodromo kilimo ir tūpimo tako ilgio plote.
- Turbosraigtiniai orlaiviai turi galėti sustoti ne toliau kaip 70 % aerodromo kilimo ir tūpimo tako ilgio.
Esant blogoms oro sąlygoms arba šlapiam kilimo ir tūpimo takui, šie apribojimai padidėja 15 % dėl sumažėjusio kilimo ir tūpimo tako sukibimo su danga.
Jei orlaiviai negali nutūpti per šį atstumą, jie negali patekti į tą aerodromą viešuoju transportu. Turbosraigtiniai orlaiviai, turėdami daugiau erdvės manevruoti, gali patekti į daugiau aerodromų.
Pavyzdžiui, Saint-Tropez la Môle kilimo ir tūpimo taką viešuoju transportu gali pasiekti tik Pilatus PC12 ir Jet Mustang, jei leidžia oro sąlygos.tas pats pasakytina apie Kurševelio ir Gštado oro uostus, kurių kilimo ir tūpimo takai labai trumpi.
Privataus transporto sertifikavimas arba nuosavybiniai skrydžiai, mažiau prižiūrimi Civilinės aviacijos administracijos
Privačiojo transporto pažymėjimą gausite, kai išlaikysite privataus piloto licenciją (arba PPL). Turėdami šią licenciją galite skraidyti orlaiviu. Privataus transporto sertifikavimas turi privalumų ir trūkumų. Privatus transportas riboja piloto veiklą, bet kartu suteikia daugiau laisvės.
Europoje draudžiama prekiauti privataus transporto skrydžiais. Tokiu atveju tai vadinama nelegaliu viešuoju transportu. Kita vertus, būdamas privataus transporto naudotojas, turite teisę kviesti savo šeimos narius ir draugus skristi kartu su jumis.

Galima dalytis skrydžio išlaidomis. Tokiu atveju tai vadinama bendruoju skrydžiu. Yra platformų, per kurias pilotai, orlaiviai ir keleiviai gali susisiekti vieni su kitais. Tačiau šiose platformose nėra ATC ar viešojo transporto ir jos neatsako už nelaimingą atsitikimą.
Skrydžiai, vykdomi kaip privatus transportas arba vykdomi privačių lėktuvų savininkų, turi galimybę naudotis daug daugiau kilimo ir tūpimo takų ir aerodromų. Tačiau prieš tai turėtumėte patikrinti draudimo sutartį, kad įsitikintumėte dėl siūlomos draudimo apsaugos. Nes net jei turite prieigą prie daugelio kilimo ir tūpimo takų, ne visi jie gali būti apdrausti draudimo sutartimi.
Jei norite išsinuomoti orlaivį ir jo įgulą, dėl savo saugumo turite patikrinti keletą dalykų. Visų pirma turite patikrinti, ar organizacija, kuriai priklauso privatus lėktuvas, turi OVP. Ir ar jos orlaiviai yra sertifikuoti viešajam transportui. Tai galite matyti iš skrydžio plano numerio (Tail Number), kurį atsiuntė tarpininkas: oro transporto bendrovės Civilinės aviacijos administracijai pateikia skrydžio planą, kuriame nurodo vykdomo skrydžio tipą. Skrydžio plane raidė nurodo skrydžio tipą:
G: bendroji aviacija (sportas, verslas ir t. t.)
S: reguliarusis oro transportas
N: nereguliarusis oro transportas
M: karinis
X: skrydžio tipas, neatitinkantis nė vienos iš pirmiau nurodytų kategorijų
Jei leidimo neturintis oro vežėjas vykdo skrydį pagal viešojo transporto režimą, tai yra neteisėtas keleivių vežimas. Nelaimingo atsitikimo atveju keleiviai negaus medicininių išlaidų ar finansinės kompensacijos. Tiesą sakant, draudikai automatiškai numato universalią sąlygą, pagal kurią jie gali būti atleisti nuo bet kokios finansinės atsakomybės įvykus avarijai, kurioje dalyvauja „neteisėtas” vežėjas.
Dažniausiai užduodami klausimai apie neteisėtą keleivių vežimą
Mūsų aviacijos ekspertai gali šiek tiek nušviesti mums dažnai užduodamus klausimus apie neteisėtų keleivių vežimą. Deja, daugelis žmonių naudojasi didelėmis privačių lėktuvų nuomos kainomis. Norėdami tai padaryti, jie siūlo paslaugas, kurios atrodo teisėtos ir nebrangios. Iš tikrųjų šios paslaugos yra neteisėtos.
Šie klausimai kyla teisėto skrydžio kontekste:
Mūsų aviacijos ekspertai visą parą dirba su jūsų privačiu skrydžiu telefonu +33 (0) 1 44 09 91 82. Nedvejodami naudokitės mūsų internetiniu pasiūlymu ir gaukite privataus skrydžio kainos sąmatą.
Reikia kainos sąmatos?
Kuo išsiskiria paslaugų kokybė verslo aviacijoje?
Verslo aviacijos paslaugų kokybė pasižymi aukštais saugos standartais, lankstesniu skrydžių tvarkaraščiu, didesniu komfortu nei komercinių oro linijų bendrovės ir asmeniniu klientų aptarnavimu.
Kaip verslo aviacijoje palaikomi saugos standartai?
Verslo aviacijoje saugos standartai palaikomi reguliariai tikrinant orlaivius, rengiant profesionalias ir patyrusias skrydžio įgulas, taikant griežtus saugos protokolus ir nuolat mokant įgulos narius.
Kaip verslo aviacijoje klientams teikiamos individualios paslaugos?
Verslo aviacija klientams teikia individualizuotas paslaugas, nes leidžia jiems individualiai pritaikyti savo kelionės patirtį, teikia viešbučių ir automobilių užsakymo konsjeržo paslaugas, privačiais automobiliais veža į oro uostą ir teikia individualizuotas bagažo paslaugas. Įgulos nariai taip pat yra apmokyti dėmesingai ir asmeniškai aptarnauti keleivius.
Kas teikia draudimą?
Skrendant privačiu užsakomuoju lėktuvu už skrydžio draudimą atsakinga bendrovė.
Kuri organizacija atsakinga už orlaivio techninę priežiūrą?
Orlaivių techninė priežiūra turi būti atliekama gamintojo ir DGAC patvirtintoje įstaigoje.
Ar galiu skraidyti orlaiviu, jei turiu piloto licenciją?
Kai nuomojatės privatų lėktuvą, niekas neturi teisės skraidyti orlaiviu, išskyrus skrydžiui susijusį pilotą.
Kas moka už automobilių stovėjimo, degalų ir kitas išlaidas?
Visos išlaidos įskaičiuotos į galutinę skrydžio kainą. Vienintelės išlaidos, kurios gali būti išskaičiuotos, yra išlaidos už orlaivio apledėjimo pašalinimą esant minusinei temperatūrai, skrydžio kapitono nuožiūra. Sumokėjus už skrydį, iš jūsų negali būti reikalaujama sumokėti už degalus ar stovėjimo aikštelės mokesčius.
Kaip sumokėti už skrydį?
Mokėjimai grynaisiais pinigais nepriimami. Leidžiama mokėti tik banko pavedimais ir kredito kortelėmis.
Ar galima užsisakyti tik vieną vietą privačiame lėktuve?
Kai nuomojatės privatų lėktuvą, jūs nuomojatės jį visą. Tarpininkas ar bendrovė negali imti iš jūsų mokesčio už vieną vietą verslo lėktuve. Kai taip nutinka, tai vadinama paslėptu keleivių vežimu. Tai yra neteisėta.
Kaip atliekama privačių lėktuvų pasienio kontrolė?
Keliaudami privačiu lėktuvu tarptautiniu mastu, jūs neaplenkiate pasienio kontrolės. Prancūzijoje, jei norite kirsti sieną privačiu lėktuvu, turite pakilti iš aerodromo, kuriame yra sienos kirtimo punktas (arba PPF). Jei skrydžiui į užsienį prašoma pakilti iš aerodromo, kuriame nėra PPF, vežate nelegalius keleivius. PPF atsitiktine tvarka lanko skraidantys muitininkai.
Kas tikrina, ar oro sąlygos tinkamos skrydžiui?
Už oro sąlygų patikrinimą atsakingas skrydžių valdymo bokštas, kuriame dirba pilotai.
Kaip galiu būti tikras, kad orlaivis atitinka galiojančius saugos standartus?
Kai orlaiviui išduodamas viešojo transporto sertifikatas, taikomi saugos standartai. Europos aviacijos saugos agentūra (arba EASA) yra atsakinga už viešojo transporto sertifikuotų orlaivių patikrą.