Kosmosas visada žavėjo žmoniją. Apie mūsų planetą supantį kosmosą išlieka daugybė klausimų. Šioje srityje padaryta didelė pažanga. Iš tiesų jie paliko pėdsaką XX amžiuje, ypač Neilas Armstrongas, kuris 1966 m. buvo pirmasis žmogus, vaikščiojęs Mėnulyje.
Šie atradimai, paprastai skirti tik astronautams, atveria naujas duris – kelionę į sritį, kuri vis dar išlieka gana neaiški.
Kosmoso sektoriuje daroma pažanga, todėl kelionės į kosmosą tampa prieinamos kai kurioms turtingiausioms pasaulio asmenybėms. Iš tiesų, daugelis jų nusprendė įsitvirtinti šioje srityje, norėdami keliauti į visatą ir daugiau sužinoti apie tai, kas mus supa. Kai kurie žengia dar toliau, norėdami pasidalyti šia unikalia patirtimi su privačiais asmenimis.
Patiems to nesuvokiant, atsiranda nauja turizmo forma. Dėl šio užmojo prasideda lenktynės dėl kosmoso turizmo plėtros. Ypač intensyviai lenktyniauja du vyrai – Džefas BEZOSAS ir Ričardas BRANSONAS, kurie kariauja dėl to, kas pirmas nukeliaus į kosmosą. Trečiasis vyras, Elonas Muskas, nepaisant kelių nesėkmių, dar nepasakė paskutinio žodžio.
Nuotrauka: „Space X
Džefas BEZOSAS, Ričardas BRANSONAS ir Elonas MUSKAS – trys vyrai ir noras demokratizuoti kosmoso turizmą
Džefas BEZOSAS pasiekė sėkmę įsivaizduodamas ir sukurdamas mums visiems žinomą įmonę – AMAZON: AMAZON. Įkūrėjas ir pagrindinis akcininkas, jis taip pat iki šiol buvo bendrovės pirmininkas ir generalinis direktorius. Šiandien šis amerikietis, garsiojo žurnalo „Forbes” duomenimis, yra turtingiausias pasaulio žmogus, kurio turtas vertinamas daugiau kaip 200 mlrd. dolerių.
2000 m. jis įsteigė naują bendrovę „Blue Origin”, kurios tikslas – demokratizuoti prieigą prie kosmoso, sudarant sąlygas technologinei pažangai. Jis suprojektavo „New Gleen” – sunkiąją nešančiąją raketą, kurios pirmasis skrydis turėtų įvykti 2022 m.
Norėdami gauti vietą erdvėlaivyje, turėsite sumokėti nuo 200000 iki 300 000 JAV dolerių.
Nuotrauka @blueorigin
Ričardas BRANSONAS išgarsėjo su savo britų prekės ženklu „Virgin Group”, kurio dalis veiklos susijusi su oro linijomis. Jo bendrovė leido jam patekti į „Forbes” sudarytą 300 turtingiausių pasaulio žmonių sąrašą.
2004 m. jis įkūrė bendrovę„Virgin Galactic „, kurios tikslas – pardavinėti suborbitinius skrydžius. 2021 m. liepos 11 d. jis taps pirmuoju milijardieriumi, kuris jo bendrovės sukurtu laivu „VVS Unity” keliaus į kosmoso pakraščius.
Norint pasimėgauti keliomis minutėmis kosmose, teks sumokėti 200 000 dolerių.
Nuotrauka @virgingalactic
Galiausiai „Tesla” pirmininkas Elonas MUSKAS taip pat norėtų prisidėti prie kosmoso turizmo. Vadovas 2002 m.įkūrė bendrovę„Space X”, kuri laimėjo sutartį su NASA dėl krovinių gabenimo. Tačiau atrodo, kad šis milijardierius šiek tiek atsilieka nuo kitų savo konkurentų. Tiesą sakant, jam kilo keletas problemų kuriant kapsulę „Crew Dragon Demo-1”.
Pasikėsinęs į turtingiausio pasaulio žmogaus poziciją, aplenkęs Džefą BEZOSĄ, dabar jis yra trečias turtingiausias pasaulio žmogus.
Bilietai į „Crew Dragon Demo-1” kainuos 250 000 dolerių.
Nuotrauka @spacex
„Virgin Galactic” ir „Blue Origin” – dvi bendrovės, kurios 2021 m. liepos mėn. atliks pirmąjį skrydį
Richardas BRANSONAS pirmąjį skrydį atliko vos keliomis dienomis anksčiau nei Jeffas BEZOSAS. Buvo siekiama pajusti, ką tokio skrydžio metu gali patirti būsimasis keleivis.
2021 m. liepos 11 d. britas pagaliau pirmą kartą paragavo „kartą gyvenime pasitaikančios patirties”. 16.41 val. vakaro (JAV laiku) Ričardas BRANSONAS su dviejų pilotų ir trijų specialistų komanda pakilo iš kosmodromo „Spaceport America” Naujojoje Meksikoje. Skrydžio metu jie pasiekė atmosferos ribą – 80 kilometrų aukštį, o po to pakilo į 86 kilometrų aukštį. Per penkiasdešimt minučių trukusį skrydį komanda vos kelias minutes galėjo patirti nesvarumo efektą.
Tai nebuvo pirmoji milijardieriaus kelionė į kosmosą. Tiesą sakant, 2000 m. jis jau turėjo galimybę patirti šį pojūtį Rusijos raketoje. Tačiau tai buvo pirmas kartas, kai žmogus keliavo į kosmosą naudodamasis savo paties įrenginiu.
Nuotrauka @richardbranson
po 9 dienų, liepos 20 d., amerikietis taip pat planuoja savo skrydį su raketa, pakrikštyta „New Shepard”. Kelionėje, kurios vienas iš tikslų bus pasiekti 100 km aukštį, dalyvaus „Amazon” įkūrėjas ir jo brolis. Apie „Blue Origin” taip pat rašoma, nes ji siųs jauniausią pasaulyje astronautą Olivier DAERMENĄ, kuriam vos 18 metų.
Nors Richardas BRANSONAS aplenkė Džefą BEZOSĄ, neatrodo, kad šie du vyrai konkuruotų. Iš tiesų, AMAZON kūrėjas pasveikino savo kolegą instagrame.
Šiuose dviejuose skrydžiuose nėra nieko nereikšmingo. Jie paspartino konkurenciją kosminio turizmo srityje.
Maža to, liepos 15 d. paaiškėjo, kad Elonas MUSKAS užsisakė vietą skrydžiui su „Virgin Galactic”. Šis veiksmas paryškino konkurenciją šioje srityje, ypač su Džefu BEZOSU, kuris norėjo tapti pirmuoju žmogumi, paleidusiu savo raketą. Dėl to užsimezgė Ričardo BRANSONO ir Elono MUSKO draugystė.
Kokią poziciją kosmoso turizmo srityje užima Prancūzija? Prancūzijos bendrovė atsiskiria nuo tradicinio kosminio turizmo ir siūlo į stratosferą galinčius pakilti oro balionus: ” Zephalto”
Ši jauna Prancūzijos bendrovė, įkurta 2012 m., nuo 2016 m. kuria „Céleste” – balioną, galintį pakilti į stratosferą. Projektas jau gerokai pasistūmėjęs į priekį. Jau atlikti keli prototipai ir bandomieji skrydžiai. Pirmieji turistiniai skrydžiai turėtų būti pradėti vykdyti iki 2024 m.
Vienas pagrindinių skirtumų nuo kitų pasiūlymų – mažas anglies dioksido pėdsakas. Oro balionas savo veikimui naudoja nešančiąsias dujas kartu su saulės energija.
Nuotrauka @Zephalto
Tačiau „Zephalto” nėra vienintelė, norinti siųsti turistus į kosmosą oro balionais. Jungtinėse Valstijose bendrovė ” Space Perspective” planuoja atlikti pirmuosius komercinius skrydžius jau 2024 m.
Keletas skaičių, padėsiančių suprasti kosmoso turizmo svarbą
Iki 2022 m.„Virgin Galactic” nori pasiūlyti 400 skrydžių per metus, kad galėtų atrasti ir plėtoti kosmoso turizmą. Jau parduota daugiau nei 600 bilietų į daugiau nei 60 skirtingų šalių. Tačiau nusipirkti bilietą į visatą yra labai brangu. Bilietas kainuoja nuo 200 000 iki 250 000 JAV dolerių. Teigiama, kad daugiau nei 50 000 žmonių domisi kosmoso atradimais. Nors tokia kaina prieinama ne visiems, kai kurie žmonės pasirengę mokėti beprotiškas sumas, kad turėtų vietą laive, kaip vienas žmogus, kuris sumokėjo 28 mln. dolerių, kad 2021 m. liepos 20 d. skrydžio metu lydėtų Džefą Bezosą.
Mūsų aviacijos ekspertai visą parą ir 7 dienas per savaitę teikia jūsų privačių skrydžių paslaugas telefonu +33 (0) 1 44 09 91 82. Nedvejodami naudokitės mūsų internetiniu pasiūlymu ir gaukite privataus skrydžio kainos sąmatą.