
Ar matėte parduodamą nedidelį privatų lėktuvą? Ar jus vilioja kelionė į abi puses verslo lėktuvu?
Jei nusprendėte ryžtis ir įsigyti orlaivį, nesvarbu, ar tai būtų laineris, ar privatus reaktyvinis lėktuvas, tikriausiai susidūrėte su svarbiu klausimu: kurį pasirinkti?
Žinoma, viskas priklauso nuo jūsų poreikių, lūkesčių ir biudžeto lankstumo. Naudotas orlaivis nekainuos tiek pat, kiek naujas.
Pateikiame lėktuvų modelius, kuriais prekiaujama po 2018 m., ir nurodome šių naujų lėktuvų kainas. Taip pat pateikiame keletą palyginimų su senesniais modeliais.
Privačios aviacijos rinkoje dominuoja Europa ir Jungtinės Amerikos Valstijos, kurioms kartu tenka beveik 80 % pasaulio lėktuvų parko, tačiau ji taip pat tampa vis konkurencingesnė. Kaip pamatysite, daugelis prabangiausių privačių reaktyvinių lėktuvų, pasirodysiančių 2019 ir 2020 m., nėra pagaminti „Airbus” ar „Boeing”, kurie geriausiai žinomi dėl savo lainerių.
Taigi pateikiame sąrašą, į kurį įtraukti tiek keleivinių orlaivių modeliai, tiek privačiai nuomai skirti lėktuvai, tiek privatūs reaktyviniai lėktuvai.
Naujo keleivinio orlaivio kaina
Pradėtas eksploatuoti: 1970 m
Skrydžio nuotolis: 2 700 km
Talpa: 5 keleiviai
Pastabos: Beechcraft Baron 58 yra neabejotinai populiariausias dviejų variklių stūmoklinis orlaivis pasaulyje. Juo 370 km/val. greičiu galima skraidinti iki 5 keleivių. Jis gaminamas nuo 1970 m. ir nuo to laiko buvo daug kartų modifikuotas.
Kaina: 1,4 mln. eurų
Pradėtas eksploatuoti: 2011 m
Skrydžio nuotolis: 3 000 km
Talpa: 5 keleiviai
Pastaba: geidžiamiausią TBM versiją – TBM 900 – galima įsigyti nuo 2019 m.
Kaina: nuo 1,5 mln. eurų

Nuotrauka: Commons Wikimedia
Naujo lengvojo privataus lėktuvo kaina
Pradėjimas naudoti: 2009 m
Skrydžio nuotolis: 3 600 km
Talpa: 6 keleiviai
Pastaba: šis „Embraer” modelis gali įveikti didelius atstumus lengvajam privačiam lėktuvui.
Kaina: 8 mln. eurų
Pradėtas eksploatuoti: 2008 m
Skrydžio nuotolis: 2 200 km
Talpa: 4 keleiviai
Pastabos: Nuo 2008 m. buvo kelios versijos. Naujausia – 2018 m. išleistas „Phenom 100EV”.
Kaina: 4,5 mln. eurų

Nuotrauka: Commons Wikimedia
Pradėtas naudoti: 2015 m
Skrydžio nuotolis: 1 300 km
Talpa: 6 keleiviai
Pastabos: naujausia versija – „HondaJetElite”, puikiai pritaikyta verslo aviacijai ir 17 % padidinusi nuotolio nuotolį. Jis parduodamas už 5 mln. eurų ar daugiau.
Kaina: 4,5 mln. eurų
Naujo vidutinio nuotolio verslo reaktyvinio lėktuvo kaina
Jei norite įsigyti verslo reaktyvinį lėktuvą vidutinio nuotolio ar turistiniams skrydžiams, rekomenduojame „Cessna” asortimentą.

Nuotrauka: Wikimedia Commons
Pradedamas eksploatuoti: 2019 m
Skrydžio nuotolis: 6300 km
Talpa: 12 keleivių
Pastabos: Nuo 2020 m. jį galima išsinuomoti, jame yra tam tikri skaitmeniniai pasiekimai, pavyzdžiui, belaidis internetas ir palydovinis radijas. Kitas lygiagrečiai kurtas modelis – „Cessna Citation Hemisphere” – galiausiai buvo sustabdytas.
Kaina: 25 mln. eurų
Pradėjimas naudoti: 2019 m
Skrydžio nuotolis: 4 500 km
Talpa: 12 keleivių
Pastabos: Tai patobulinta „Legacy 500” versija, nuomos rinkoje esanti nuo 2019 m. Pagrindiniai jo konkurentai yra „Gulfstream G280” ir „Bombardier Challenger 350”.
Kaina: 30 mln
Pradedamas eksploatuoti: 2020 m
Skrydžio nuotolis: 3 700 km
Talpa: 9 keleiviai
Pastabos: „Legacy 450” įkvėptas modelis gali viršyti 800 km/val. greitį, taupydamas laiką ir darydamas šį modelį vienu greičiausių savo kategorijoje. Planuojama, kad jis pasirodys 2020 m.
Kaina: 17 mln. eurų
Naujo tolimųjų reisų verslo lėktuvo kaina
Pradedamas naudoti: 2000-aisiais
Skrydžio nuotolis: 11 300 km
Talpa: 16 keleivių
Pastabos: Tai vienas pažangiausių tolimojo susisiekimo orlaivių. Neseniai jį pakeitė „Global 7500”.
Kaina: 45 mln. eurų
Pradedamas eksploatuoti: 2019 m
Skrydžio nuotolis: 13 000 km
Talpa: 19 keleivių
Pastabos: Šis modelis konkuruoja su „Gulfstream G700”, tačiau jo pranašumas tas, kad 2019 m. jau pagaminta 30 modelių.
Kaina: 65 mln. eurų

Nuotrauka: Commons Wikimedia
- Gulfstream G700
Pradedamas eksploatuoti: 2021 m
Skrydžio nuotolis: 13 000 km
Talpa: 19 keleivių
Pastabos: šis orlaivis konkuruoja su „Global 7500” ir yra G650 ir G650ER tęsinys. Tai vienas didžiausių privačių reaktyvinių lėktuvų pasaulyje.
Kaina: 68 mln. eurų
- Dassault Falcon 6X
Pradedamas naudoti: 2022 m
Skrydžio nuotolis: 10 000 km
Talpa: 16 keleivių
Pastabos: Anksčiau žinoma dėl savo karinių, „Rafale” ir naikintuvų lėktuvų, šį kartą „Dassault” pristatys privatų lėktuvą, skirtą verslo keliautojams. Pirmasis skrydis planuojamas 2021 m., o eksploatuoti pradedamas 2022 m. „Falcon 6X” galės išvystyti iki 1 000 km/val. greitį.
Jo apdovanojimus pelnęs salonas – plačiausias ir aukščiausias pasaulyje – siūlo erdvės, komforto, produktyvumo ir saugumo standartus, kurie nustato naujus standartus tolimųjų verslo lėktuvų segmente.
„Dassault Aviation” generalinis direktorius Ericas Trappier apie „Falcon 6X”.
Kaina: 40 mln. eurų
Naujausių vidutinio ir ilgo nuotolio komercinių orlaivių bei jų privačių versijų kainos (2018-2022 m.)
Jei jus domina vidutinių ir ilgų nuotolių skrydžiai, malonaus skaitymo.
Iš „Airbus
- Airbus A350-1000
Pradedamas eksploatuoti: 2019 m
Skrydžio nuotolis: 14 700 km
Talpa: 366 keleiviai
Pastabos: Iš pradžių sukurtas konkuruoti su „Boeing 777-300ER”, jų charakteristikos panašios. Dabar jis konkuruoja su „Boeing 777-X”.
Kaina: 330 mln. eurų
- „Airbus A321neo” (neo dėl naujo variklio pasirinkimo)
Pradedamas eksploatuoti: 2019 m
Skrydžio nuotolis: 9 000 km
Talpa: 244 keleiviai
Pastabos: neo programa buvo sukurta siekiant pagerinti A320 efektyvumą, kad būtų galima 15 % sumažinti degalų sąnaudas.
Airbus321 dažnai liekaAirbus 320 šešėlyje, tačiau jis yra už pastarąjį talpesnis ir komfortiškesnis laineris. Tiesioginis jo konkurentas yra „Boeing 737 Max”. Airbus nuolat tobulina savo modelius, ir netrukus rinkoje pasirodys A321XLR.
Kaina: 117 mln. eurų

Nuotrauka: Flickr
Airbus ACJ320neo (ACJ – Airbus Corporate Jets)
Pradedamas eksploatuoti: 2018 m
Skrydžio nuotolis: 11 000 km
Talpa: 25 keleiviai
Pastabos: „Airbus Corporate Jets” yra „Airbus” patronuojamoji įmonė, parduodanti aštuonis verslo lėktuvus. ACJ320neo yra vienas populiariausių.
Kaina: 85 mln
2019 m. Karališkojoje tarptautinėje oro tatuiruotėje Airbus taip pat pristatė savo futuristinio orlaivio koncepciją. Pavadintas ” Bird of Prey„, jis yra hibridinis elektrinis orlaivis.
Boeing
- Boeing 787-10
Pradedamas eksploatuoti: 2018 m
Skrydžio nuotolis: 12 000 km
Talpa: 336 keleiviai
Pastabos: dar žinomas kaip „Dreamliner”, tai efektyviausias 787 šeimos modelis.
Kaina: 265 mln. eurų
- Boeing 737 Max 10
Pradedamas eksploatuoti: 2018 m
Skrydžio nuotolis: 6 100 km
Talpa: 230 keleivių
Pastabos: 2017 m. „Boeing” pristatė „737 Max” kartos lėktuvą su didesniais ir efektyvesniais varikliais nei ankstesniuose modeliuose.
Kaina: 123 mln. eurų

Nuotrauka: Commons Wikimedia
- „Boeing BBJ Max 7” (BBJ – „Boeing Business Jets”)
Pradedamas eksploatuoti: 2019 m
Skrydžio nuotolis: 13 000 km
Talpa: 19 keleivių
Pastabos: Šis modelis sukurtas siekiant 13 % pagerinti degalų sąnaudas ir 40 % sumažinti triukšmą, palyginti su pradiniu BBJ, sukurtu remiantis 737 lėktuvu. Nepainioti su BBJ 777-X, kurį planuojama pristatyti 2020 m.
Kaina: 90 mln
Tarptautiniai konkurentai
- Embraer E195-E2
Pradedamas eksploatuoti: 2018 m
Skrydžio nuotolis: 4800 km
Talpa: 120 keleivių
Pastaba: Brazilijos bendrovė pirmuosius „EJet E-2” modelius pristatė 2016 m.
Kaina: 55 mln. eurų

Nuotrauka: Wikimedia Commons
- Comac C919
Pradedamas eksploatuoti: 2021 m
Skrydžio nuotolis: 5 000 km
Talpa: 190 keleivių
Pastabos: tai Kinijos gamintojo dviejų variklių laineris. Pirmasis skrydis įvyko 2017 m., o pradėti eksploatuoti planuojama 2021 m.
Kaina: 46 mln. eurų
- Irkut MC-21 300
Pradėti eksploatuoti: 2021 m
Skrydžio nuotolis: 6300 km
Talpa: 168 keleiviai
Pastabos: Tai dar vienas dviejų variklių laineris, šį kartą Rusijos gamintojo. Šiuo metu orlaivis sertifikuojamas, tačiau jau užsakyta beveik 300 užsakymų.
Kaina: 82 mln. eurų
- Mitsubishi Space Jet 90
Pradedamas eksploatuoti: 2021-2022 m
Skrydžio nuotolis: 3 000 km
Talpa: 78 keleiviai
Pastabos: tikimasi, kad šis naujo modelio orlaivis, anksčiau žinomas kaip MRJ (Mitsubishi Regional Jet), 20 % sumažins degalų sąnaudas. Iš pradžių skelbta, kad jis bus pradėtas naudoti 2021 m., tačiau galiausiai gali būti pradėtas naudoti 2022 m.
Kaina: 43 mln. eurų
Į kokius veiksnius reikėtų atsižvelgti prieš perkant naują orlaivį?
Naujo orlaivio pirkimas yra didelė investicija, todėl, norint priimti teisingą sprendimą, reikia išanalizuoti keletą kriterijų:
- Be pirkimo kainos, reikia atsižvelgti į techninės priežiūros, draudimo, sandėliavimo (angaras), degalų ir personalo (pilotų, mechanikų) išlaidas. Šios išlaidos kasmet gali sudaryti iki 10-20 % orlaivio vertės.
- Numatoma paskirtis: trumpi / vidutiniai / tolimi skrydžiai? Keleivių ar krovinių vežimas? Šie veiksniai lemia reikiamą orlaivio dydį, nuotolį ir našumą.
- Orlaivyje įdiegtos technologijos: modernios navigacijos sistemos, „Wi-Fi” ryšys arba ekologiškos galimybės (pvz., taupūs varikliai) gali turėti įtakos pasirinkimui.
- Būsimas perpardavimas: kai kurie modeliai geriau išlaiko savo vertę nei kiti. Aukščiausios klasės verslo lėktuvai („Gulfstream”, „Bombardier”) dažnai yra stabilesni naudotų orlaivių rinkoje.
Prieš perkant rekomenduojama atlikti auditą pas aviacijos ekspertą, pavyzdžiui, AEROAFFAIRES, ir įvertinti šiuos aspektus.
Kokie privataus lėktuvo nuomos privalumai, palyginti su jo pirkimu?
Nors įsigyti naują orlaivį vilioja, lizingas išlieka lanksčia ir ekonomiška alternatyva daugeliui keliautojų. Štai keletas privalumų:
- Nėra fiksuotų išlaidų: Jokių techninės priežiūros, personalo ar saugojimo išlaidų. Į skrydžio kainą įskaičiuota viskas.
- Pritaikomumas: orlaivio pasirinkimas kiekvienai misijai (lengvasis reaktyvinis lėktuvas – trumpam skrydžiui, tolimųjų skrydžių lėktuvas – tarpžemyninei kelionei).
- Galimybė naudotis naujausiais modeliais: Lizingo bendrovės dažnai atnaujina savo orlaivių parkus ir siūlo naujausiomis technologijomis aprūpintus orlaivius.
- Ekologiškas sprendimas: kai kurios bendrovės, pavyzdžiui, AEROAFFAIRES, visiškai kompensuoja jūsų skrydžių metu išmetamo CO₂ kiekį.
Įmonėms ar asmenims, kurie per metus keliauja mažiau nei 100 valandų, išperkamoji nuoma dažnai yra naudingesnė. Prenumeratos formulės („jet card” tipo) taip pat leidžia pasinaudoti lengvatiniais tarifais.
Ir galiausiai
Pastarieji įvykiai padarė didelę įtaką daugumai oro transporto bendrovių. Pirma, aplinkosaugos krizė paskatino gamintojus ieškoti būdų, kaip sumažinti orlaivių degalų sąnaudas.
Be to, reaguodama į Covid-19 epidemiją, „Airbus” grąžino į prekybą keturis A320neo ir du A321neo orlaivius, iš pradžių skirtus „Air Asia”. Šie užsakymai, kaip ir daugelis kitų, dabar atšaukti, todėl tikriausiai šiek tiek sumažės kainos.
Galiausiai reikia nepamiršti, kad į nurodytas kainas neįtrauktos privačių lėktuvų techninės priežiūros, eksploatavimo ir įgulos organizavimo išlaidos, kurios vis dėlto yra didelės. Neretai metinės papildomos išlaidos siekia 350 000 eurų, be lėktuvo kainos. Jei jau galvojate, kaip sumažinti šias išlaidas, galite pabandyti nusipirkę privatų lėktuvą jį išnuomoti arba pasidalyti jo nuosavybę. Arba, kai nenaudojate savo verslo lėktuvo, galite pavesti jį valdyti privačiai oro linijų bendrovei, kuri skraidins jūsų lėktuvą, kai juo nesinaudosite.
Norėdami sužinoti daugiau, skaitykite mūsų straipsnius: kaip įsigyti orlaivį? pirkti ar nuomotis privatų reaktyvinį lėktuvą, kokį sprendimą pasirinkti?
Jei pageidaujate pradėti nuo privataus lėktuvo nuomos, susisiekite su mumis ir užsisakykite skrydį.