Ar matėte parduodamą nedidelį privatų lėktuvą? Ar jus vilioja kelionė į abi puses verslo lėktuvu? Jei nusprendėte ryžtis ir įsigyti orlaivį, nesvarbu, ar tai būtų laineris, ar privatus reaktyvinis lėktuvas, tikriausiai susidūrėte su svarbiu klausimu: kurį pasirinkti? Žinoma, viskas priklauso nuo jūsų poreikių, lūkesčių ir biudžeto lankstumo. Naudotas orlaivis nekainuos tiek pat, kiek naujas.
Pateikiame lėktuvų modelius, kuriais prekiaujama po 2018 m., ir nurodome šių naujų lėktuvų kainas. Taip pat pateikiame keletą palyginimų su senesniais modeliais.
Privačios aviacijos rinkoje dominuoja Europa ir Jungtinės Amerikos Valstijos, kurioms kartu tenka beveik 80 % pasaulio lėktuvų parko, tačiau ji taip pat tampa vis konkurencingesnė. Kaip pamatysite, daugelis prabangiausių privačių reaktyvinių lėktuvų, išleistų 2019 ir 2020 m., nėra pagaminti „Airbus” ar „Boeing”, kurios geriausiai žinomos dėl savo lainerių.
Taigi pateikiame sąrašą, į kurį įtraukti ir keleivinių orlaivių modeliai, ir lėktuvai, kuriuos galima išsinuomoti privačiai, ir privatūs reaktyviniai lėktuvai.
Naujo keleivinio orlaivio kaina
Pradėtas eksploatuoti: 1970 m
Skrydžio nuotolis: 2 700 km
Talpa: 5 keleiviai
Pastabos: Beechcraft Baron 58 yra neabejotinai populiariausias dviejų variklių stūmoklinis orlaivis pasaulyje. Juo 370 km/val. greičiu galima skraidinti iki 5 keleivių. Jis gaminamas nuo 1970 m. ir nuo to laiko buvo daug kartų modifikuotas.
Kaina: 1,4 mln. eurų
Pradėtas eksploatuoti: 2011 m
Skrydžio nuotolis: 3 000 km
Talpa: 5 keleiviai
Pastaba: geidžiamiausia TBM versija – TBM 900 – siūloma nuo 2019 m.
Kaina: nuo 1,5 mln. eurų

Naujo lengvojo privataus lėktuvo kaina
Pradedamas eksploatuoti: 2009 m
Skrydžio nuotolis: 3 600 km
Talpa: 6 keleiviai
Pastabos: šis „Embraer” modelis gali įveikti didelius atstumus lengvajam privačiam lėktuvui.
Kaina: 8 mln. eurų
Pradėtas naudoti: 2008 m
Skrydžio nuotolis: 2200 km
Talpa: 4 keleiviai
Pastabos: Nuo 2008 m. buvo kelios versijos. Naujausia – 2018 m. išleistas „Phenom 100EV”.
Kaina: 4,5 mln. eurų

Pradėtas eksploatuoti: 2015 m
Nuvažiuojamas atstumas: 1 300 km
Talpa: 6 keleiviai
Pastaba: naujausia versija – „HondaJetElite”, puikiai pritaikyta verslo aviacijai ir 17 % padidinusi nuotolio ribą. Ji parduodama už 5 mln. eurų ar daugiau.
Kaina: 4,5 mln. eurų
Naujo vidutinio nuotolio verslo reaktyvinio lėktuvo kaina
Jei norite įsigyti verslo reaktyvinį lėktuvą vidutinio nuotolio ar turistiniams skrydžiams, rekomenduojame „Cessna” asortimentą.

Pradedamas eksploatuoti: 2019 m
Skrydžio nuotolis: 6300 km
Talpa: 12 keleivių
Pastabos: Nuo 2020 m. jį galima išsinuomoti, jame įdiegti kai kurie skaitmeniniai pasiekimai, pavyzdžiui, „Wi-Fi” prieiga ir palydovinis radijas. Kitas lygiagrečiai kurtas modelis – „Cessna Citation Hemisphere” – galiausiai buvo sustabdytas.
Kaina: 25 mln. eurų
Pradėjimas eksploatuoti: 2019 m
Nuotolis: 4500 km
Talpa: 12 keleivių
Pastabos: Tai patobulinta „Legacy 500” versija, nuomos rinkoje esanti nuo 2019 m. Pagrindiniai jo konkurentai yra „Gulfstream G280” ir „Bombardier Challenger 350”.
Kaina: 30 mln
Pradedamas eksploatuoti: 2020 m
Skrydžio nuotolis: 3700 km
Talpa: 9 keleiviai
Pastabos: įkvėptas „Legacy 450”, jis gali viršyti 800 km per valandą greitį – tai garantuotai taupo laiką, todėl šis modelis yra vienas greičiausių savo kategorijoje. Planuojama, kad jis pasirodys 2020 m.
Kaina: 17 mln. eurų
Naujo tolimųjų reisų verslo lėktuvo kaina
Pradedamas eksploatuoti: 2000-ieji
Skrydžio nuotolis: 11 300 km
Talpa: 16 keleivių
Pastabos: Tai vienas pažangiausių tolimojo nuotolio orlaivių. Neseniai jį pakeitė „Global 7500”.
Kaina: 45 mln. eurų
Pradedamas eksploatuoti: 2019 m
Skrydžio nuotolis: 13 000 km
Talpa: 19 keleivių
Pastabos: konkuruoja su „Gulfstream G700”, tačiau jo pranašumas yra tas, kad 2019 m. jau pagaminta 30 modelių.
Kaina: 65 mln. eurų

- Gulfstream G700
Pradedamas eksploatuoti: 2021 m
Skrydžio nuotolis: 13 000 km
Talpa: 19 keleivių
Pastabos: šis orlaivis konkuruoja su „Global 7500” ir yra G650 ir G650ER tęsinys. Tai vienas didžiausių privačių reaktyvinių lėktuvų pasaulyje.
Kaina: 68 mln. eurų
- Dassault Falcon 6X
Pradedamas naudoti: 2022 m
Skrydžio nuotolis: 10 000 km
Talpa: 16 keleivių
Pastabos: Anksčiau žinoma dėl savo karinių, „Rafale” ir naikintuvų lėktuvų, šį kartą „Dassault” pristatys verslo keliautojams skirtą privatų lėktuvą. Pirmasis skrydis planuojamas 2021 m., o eksploatuoti pradedamas 2022 m. „Falcon 6X” galės išvystyti iki 1 000 km/val. greitį.
Jo apdovanojimus pelnęs salonas – plačiausias ir aukščiausias pasaulyje – siūlo erdvės, komforto, produktyvumo ir saugumo standartus, kurie nustato naujus standartus tolimųjų verslo lėktuvų segmente.
„Dassault Aviation” generalinis direktorius Ericas Trappier apie „Falcon 6X”.
Kaina: 40 mln. eurų
Naujausių vidutinio ir ilgo nuotolio komercinių orlaivių bei jų privačių versijų kainos (2018-2022 m.)
Jei jus domina vidutinių ir ilgų nuotolių skrydžiai, malonaus skaitymo.
Iš „Airbus
- Airbus A350-1000
Pradedamas eksploatuoti: 2019 m
Skrydžio nuotolis: 14 700 km
Talpa: 366 keleiviai
Pastabos: Iš pradžių sukurtas konkuruoti su „Boeing 777-300ER”, jų charakteristikos panašios. Dabar jis konkuruoja su „Boeing 777-X”.
Kaina: 330 mln. eurų
- „Airbus A321neo” (neo dėl naujo variklio pasirinkimo)
Pradedamas eksploatuoti: 2019 m
Skrydžio nuotolis: 9 000 km
Talpa: 244 keleiviai
Pastabos: neo programa buvo sukurta siekiant pagerinti A320 efektyvumą, kad būtų galima 15 % sumažinti degalų sąnaudas.
Airbus321 dažnai liekaAirbus 320 šešėlyje, tačiau jis yra už pastarąjį talpesnis ir komfortiškesnis laineris. Tiesioginis jo konkurentas yra „Boeing 737 Max”. Airbus nuolat tobulina savo modelius, ir netrukus rinkoje pasirodys A321XLR.
Kaina: 117 mln. eurų

Airbus ACJ320neo (ACJ Airbus Corporate Jets)
Pradedamas eksploatuoti: 2018 m
Skrydžio nuotolis: 11 000 km
Talpa: 25 keleiviai
Pastabos: „Airbus Corporate Jets” yra „Airbus” patronuojamoji įmonė, prekiaujanti aštuoniais verslo lėktuvais. ACJ320neo yra vienas populiariausių.
Kaina: 85 mln. eurų
2019 m. Karališkojoje tarptautinėje oro tatuiruotėje Airbus taip pat pristatė savo futuristinio orlaivio koncepciją. Pavadintas ” Bird of Prey„, jis yra hibridinis elektrinis orlaivis.
Iš „Boeing
- Boeing 787-10
Pradedamas eksploatuoti: 2018 m
Skrydžio nuotolis: 12 000 km
Talpa: 336 keleiviai
Pastabos: dar žinomas kaip „Dreamliner”, tai efektyviausias 787 šeimos modelis.
Kaina: 265 mln. eurų
- Boeing 737 Max 10
Pradedamas eksploatuoti: 2018 m
Skrydžio nuotolis: 6100 km
Talpa: 230 keleivių
Pastabos: 2017 m. „Boeing” pristatė „737 Max” kartos lėktuvus su didesniais ir efektyvesniais varikliais nei ankstesniuose modeliuose.
Kaina: 123 mln. eurų

- „Boeing BBJ Max 7″ (BBJ – ” Boeing Business Jets”)
Pradedamas eksploatuoti: 2019 m
Skrydžio nuotolis: 13 000 km
Talpa: 19 keleivių
Pastabos: Šis modelis sukurtas siekiant 13 % pagerinti degalų sąnaudas ir 40 % sumažinti triukšmą, palyginti su pradiniu BBJ, kuris sukurtas remiantis 737 lėktuvu. Nepainioti su BBJ 777-X, kurį planuojama pristatyti 2020 m.
Kaina: 90 mln. eurų
Tarptautiniai konkurentai
- Embraer E195-E2
Pradedamas eksploatuoti: 2018 m
Skrydžio nuotolis: 4800 km
Talpa: 120 keleivių
Pastabos: Brazilijos oro transporto bendrovė pirmuosius „EJet E-2” modelius pristatė 2016 m.
Kaina: 55 mln. eurų

- Comac C919
Pradedamas eksploatuoti: 2021 m
Skrydžio nuotolis: 5 000 km
Talpa: 190 keleivių
Pastabos: tai Kinijos gamintojo dviejų variklių laineris. Pirmasis skrydis įvyko 2017 m., o pradėti eksploatuoti planuojama 2021 m.
Kaina: 46 mln. eurų
- Irkut MC-21 300
Pradėti eksploatuoti: 2021 m
Skrydžio nuotolis: 6300 km
Talpa: 168 keleiviai
Pastabos: Tai dar vienas dviejų variklių laineris, šį kartą Rusijos gamintojo. Šiuo metu orlaivis sertifikuojamas, tačiau jau užsakyta beveik 300 užsakymų.
Kaina: 82 mln. eurų
- Mitsubishi Space Jet 90
Pradedamas eksploatuoti: 2021-2022 m
Skrydžio nuotolis: 3 000 km
Talpa: 78 keleiviai
Pastabos: tikimasi, kad šis naujo modelio orlaivis, anksčiau žinomas kaip MRJ(Mitsubishi Regional Jet), 20 % sumažins degalų sąnaudas. Iš pradžių skelbta, kad jis bus pradėtas naudoti 2021 m., tačiau galiausiai gali būti pradėtas naudoti 2022 m.
Kaina: 43 mln. eurų
Apibendrinant
Pastarieji įvykiai turėjo didelį poveikį daugumai oro transporto bendrovių. Pirmiausia matome, kad, kilus aplinkosaugos krizei, gamintojai galvoja, kaip sumažinti orlaivių degalų sąnaudas.
Be to, reaguodama į Covid-19 epidemiją, Airbus vėl pardavė keturis A320neo ir du A321neo orlaivius, iš pradžių skirtus Air Asia. Šie užsakymai, kaip ir daugelis kitų, dabar atšaukti, todėl tikriausiai šiek tiek sumažės kainos.
Galiausiai reikia nepamiršti, kad į nurodytas kainas neįtrauktos privačių lėktuvų techninės priežiūros, eksploatavimo ir įgulos organizavimo išlaidos, kurios vis dėlto yra didelės. Neretai metinės papildomos išlaidos siekia 350 000 EUR, be lėktuvo kainos. Jei jau galvojate, kaip sumažinti šias išlaidas, galite pabandyti nusipirkę privatų lėktuvą jį išnuomoti arba pasidalyti jo nuosavybę. Arba, kai nenaudojate savo verslo lėktuvo, galite pavesti jį valdyti privačiai oro linijų bendrovei, kuri skraidins jūsų lėktuvą, kai juo nesinaudosite.
Norėdami sužinoti daugiau, skaitykite mūsų straipsnius: kaip įsigyti orlaivį? pirkti ar nuomotis privatų reaktyvinį lėktuvą, kokį sprendimą pasirinkti?
Jei pageidaujate pradėti nuo privataus lėktuvo nuomos, susisiekite su mumis ir užsisakykite skrydį.