Tikriausiai jau pastebėjote, kad lėktuvai kelia daug triukšmo. Priklausomai nuo to, kurioje Prancūzijos vietoje gyvenate, oro triukšmo lygis skiriasi. Taigi jus daugiau ar mažiau erzina šių mašinų skraidymas. Akivaizdu, kad Prancūzijoje labiausiai paveikta teritorija yra aplink Roissy Charles de Gaulle oro uostą. Šiuo metu tai didžiausias Prancūzijos aviacijos kompleksas. Kaip pavyzdį galima paminėti, kad prieš sveikatos krizę Roissy Charles de Gaulle oro uoste buvo užregistruota beveik 500 000 išvykimų į 4 pasaulio kraštus. Taip pat reikėtų nepamiršti, kad oro uostas veikia dieną ir naktį. Kituose oro uostuose ritmas gali būti kitoks, pavyzdžiui, Lille-Lesquin oro uoste, kuris skrydžius pradeda 6 val. ryto ir baigia apie vidurnaktį.
Kokia yra reali oro eismo triukšmo padėtis Prancūzijoje?
Triukšmo taršos matavimas
Kaip matuojama oro triukšmo tarša?
Kai norite išsinuomoti arba pirkti nekilnojamąjį turtą, turite užpildyti oro taršos triukšmu deklaraciją arba ENSA per triukšmo poveikio planą (PEB). Ši forma yra nekilnojamojo turto techninės diagnozės dalis, kurią turėtumėte užpildyti vyriausybės svetainėje service.gouv. Savo PEB galite peržiūrėti svetainėje geoportail.gouv. Svetainėje pateikiamas žemėlapis, kuriame matomas ore sklindančio triukšmo užterštumo lygis įvairiose miestų teritorijose. Jame pateikiama nuoroda į miestų planavimo kodekso R112-3 straipsnį.
Prieš pateikiant zonas, keletas žodžių iš žodyno:
- Lden (diena vakaras naktis) – vidutinis 24 valandų triukšmo lygis. (Šaltinis: data.gouv)
- PI arba triukšmo indeksą suprasti sudėtingiau. Jis matuojamas naudojant logaritminę funkciją. Bendrąja prasme tai Prancūzijoje naudojamas triukšmo keliamo pavojaus indeksas. „Jis apskaičiuojamas atsižvelgiant į triukšmo lygius, išmatuotus atliekant orlaivių akustinį sertifikavimą, orlaivių parko, naudojančio platformą, sudėtį ir teorines trajektorijas, išskiriant : Naktiniai judėjimai (nuo 22 val. vakaro iki 6 val. ryto) ir dieniniai judėjimai (nuo 6 val. ryto iki 22 val. vakaro)”. (Šaltinis: Germain Gaston – Observatoire des Nuisances Aérienne -ONA)
Oro eismo triukšmo veikiamos teritorijos
Šie indeksai naudojami 4 zonoms aplink oro uostus klasifikuoti :
- A zona: raudona, didelio triukšmo zona.
- B zona: oranžinė, didelio triukšmo zona, kurios išorinė riba yra nuo Lden 65 iki 62 arba zona, kurios IP vertė yra nuo 96 iki 89.
- C zona: žalia, vidutinio triukšmo zona tarp B zonos išorinės ribos arba IP = 89 ir ribos tarp Lden 57 ir 55 arba IP nuo 84 iki 72.
- D zona: mėlyna, triukšmo zona tarp C zonos išorinės ribos ir ribos, atitinkančios Lden 50.
ADP grupės teigimu, „aplink Paryžiaus oro uostus įdiegta pagrindinė stebėsenos sistema”. naudojamos 44 matavimo stotys orlaivių keliamam triukšmui miestuose registruoti. Šių matavimų rezultatai teikiami Oro uostų triukšmo kontrolės tarnybai (Acnusa) ir Prancūzijos civilinės aviacijos administracijai (DGAC).
Prancūzijoje yra 600 oro uostų. iš jų 170 turi oro eismo triukšmo vertinimo sistemą. Pagrindiniai stebimi oro uostai yra šie:
- Paryžiaus Roissy Charles de Gaulle
- Paryžiaus Orli
- Paryžiaus Le Bourget
- Beauvais
Triukšmo taršos šalinimas
Triukšmo taršos poveikis sveikatai
Taigi, kokie yra sprendimai, kaip suderinti aviacijos veiklą, tokią svarbią Prancūzijos ekonomikai, su miesto gyvenimu?
Kad šalia oro uostų gyvenančių žmonių gyvenimas būtų malonus, taip pat reikia saugoti jų sveikatą. Nors visi žinome, kad triukšmas turi įtakos kokybiškam miegui, iš tikrųjų jis turi ir kitų padarinių.
- Kurtumas: ilgai veikiant stipriam triukšmui, prastėja klausos kokybė.
- Prasta miego kokybė : kaip minėta pirmiau, triukšmo poveikis, ypač naktį, kenkia miegui. Miego trūkumas yra vienas iš pagrindinių veiksnių, lemiančių sveikatos sutrikimus ir prastesnę gyvenimo kokybę.
- Poveikis organizmui : įvairių tyrimų duomenimis, triukšmo poveikis gali sukelti širdies ir kraujagyslių bei endokrininių problemų.
Mechaniniai sprendimai triukšmo taršai mažinti
Yra keletas galimų sprendimų, kaip sumažinti triukšmo taršą, kai kurie iš jų jau įgyvendinti.
Nustatyti komendanto valandą: nustatyti komendanto valandą reiškia užtikrinti, kad tam tikru laikotarpiu nebūtų jokio eismo. Ypač naktį šis sprendimas yra idealus. Tokiu būdu aplink oro uostus nėra triukšmo, kuris trikdytų gyventojus. Tačiau komendanto valanda nėra privaloma. Tik keliuose oro uostuose galioja komendanto valanda. Pavyzdžiui, Orly, kuris uždaromas 23.30 val. ir atidaromas 6 val. ryto, arba Le Bourget, kuris daugumai orlaivių uždaromas 22 val. vakaro ir atidaromas 6 val. ryto.
Kitą sprendimo dalį sudarys technologijos. Iš tiesų, kaip žinome, aeronautikos sektorius yra Prancūzijos ekonomikos ramstis ir talentingas naujovių diegimo sektorius. Ateities uždavinys – sumažinti orlaivių keliamą triukšmą. Pažanga jau padaryta. Dabar orlaivių keliamas triukšmas yra 20 decibelų mažesnis nei anksčiau.
ONA (Observatoire des Nuisances Aériennes) duomenimis, reikia naujovių aerodinamikos ir variklių keliamo triukšmo srityje. Net jei variklio srityje jau yra naujovių, aerodinamika yra sudėtingesnė. Dabartiniai orlaiviai yra labai dideli, todėl kylant ir leidžiantis jie kelia dar daugiau triukšmo.
Miestų planavimo sprendimai
Jei kenčiate nuo oro keliamo triukšmo, galite turėti teisę gauti paramą būstui izoliuoti. Parama skirta Paryžiaus oro uostų poveikį patiriantiems žmonėms. Norint gauti šią pagalbą, turite būti būsto savininkas arba būsto savininkas. Be to, turite būti įsikūrę PGS (triukšmo keliamo pavojaus plano) teritorijoje. Priklausomai nuo zonos, kurioje esate, galite gauti tam tikrą sumą garso izoliacijai. Taip pat galima įsirengti langus, kad būtų apribotas išorinis triukšmas.
Kaip galite įsivaizduoti, ore sklindantis triukšmas labai trukdo judriose vietovėse. Nors dėl šio nepatogumo gali sumažėti nekilnojamojo turto vertė vietovėse, kuriose jis sklinda, sprendimų yra. Įstatymu ir naujovėmis įgyvendinami konkretūs gerinimo projektai. Viena vertus, siekiant padėti suinteresuotiems piliečiams, kita vertus, padėti aviacijos rinkai tęsti veiklą, nesukeliant daugiau nepatogumų vietos gyventojams.
AEROAFFAIRES rūpinasi jūsų komfortu ir jūsų reikalavimais, keliamais keliaujant privačiu lėktuvu. Dėl visų savo verslo lėktuvų užsakomųjų skrydžių reikalavimų kreipkitės į mus tel. + 33 1 44 09 91 82, el. paštu: charter@aeroaffaires.com arba užpildykite mūsų pasiūlymą internetu. Mes su jumis susisieksime kaip įmanoma greičiau.