Tai labai paprasta! Kad nuvyktume iš vieno miesto į kitą, važiuojame keliais, kuriuos suprojektavo ir apskaičiavo statybos inžinieriai, siekdami užtikrinti saugumą, patogumą ir logistiką. Oro transporto koridorius – tai tas pats principas, tik oro transportui.
Kaip veikia oro koridoriai?
Oro koridorius – tai maždaug 19 kilometrų ilgio ir nustatyto vertikalaus storio oro maršrutas, kuriuo orlaiviai skraido pagal tikslias taisykles ir kuriuo jie skraidinami iš vieno taško į kitą. Šie taškai gali būti ant žemės esantys radionavigacijos įrenginiai, perduodantys tikslius atpažinimo dažnius, kelių antžeminių radijo švyturių spindulių sankirtos arba, pastaruoju metu, palydovinės navigacijos sistemoms žinomos geografinės koordinatės.
Oro koridoriuje orlaiviai nuolat palaiko ryšį su valdymo centru, kuris užtikrina horizontalų orlaivių atskyrimą ir vertikalų atstumą, kad būtų užtikrinta skrydžių sauga. Iš valdymo bokšto skrydžių vadovas arba skrydžių vadovas užtikrina, kad oro eismasvyktų sklandžiai ir nė vienas orlaivis nesusidurtų su kitu ant žemės ar ore. Žemėje jie nukreipia orlaivius maršrutais, panašiais į tuos, kuriais važinėja automobiliai. Ore skrydžių vadovas pritaiko orlaivio maršrutą, kad išvengtų kito orlaivio.
Oro koridoriais taip pat užtikrinamas ne mažesnis kaip 1 000 pėdų saugus atstumas nuo kliūčių žemėje lygumose ir 2 000 pėdų kalnuotuose regionuose.
Už eismo valdymą atsakingam skrydžiųvadovui gali tekti sukti orlaivius į laukimo schemas, kad būtų galima spręsti eismo spūsčių danguje problemą (pavyzdžiui, dėl to, kad kilimo ir tūpimo takas negali būti naudojamas dėl blogų oro sąlygų). Orlaiviai bus išdėstyti į krūvas, kuriose pastoviame aukštyje jie atliks standartines laukimo schemas.
Kaip bendrauti oro koridoriuje?
Dialogas tarp dispečerio, atsakingo už oro eismo valdymą, ir orlaivio užtikrinamas radijo ryšiu dažnių diapazone, skirtame naudoti aviacijos reikmėms, kad būtų išvengta bet kokių trukdžių. Regioniniame oro eismo valdymo centre skrydžių vadovai dirba komandomis ir kas dvi valandas keičiasi, kad išlaikytų sprendimų priėmimo potencialą. Artėjimo tūpti sektoriuje, kuriame valdoma orlaivio nusileidimo fazė, visi orlaiviai prisijungia prie tos pačios tūpimo trajektorijos, o atstumas tarp jų sumažinamas iki 3 jūrmylių.
Dispečeriai su pilotais bendrauja anglų kalba.
Prancūzijos oro erdvė
Oro navigacijos paslaugų direktoratas (DSNA) yra oro navigacijos paslaugųteikėjas pagal Europos reglamentus. Ji yra atsakinga už oro eismo valdymą Prancūzijos oro erdvėje tiek žemyninėje Prancūzijoje, tiek už jos ribų.
Prancūzijos oro erdvė suskirstyta į penkis rajonų skrydžių valdymo centrus (Eks-en-Provansas, Atis-Monsas prie Orli, Bordo, Brestas ir Reimsas). Šiose zonose oro erdvė suskirstyta į maršruto kontrolės sektorius. Kiekviename sektoriuje dirba po du kontrolierius, kurie vienu metu gali aptarnauti iki 25 orlaivių, priklausomai nuo eismo sudėtingumo. Lėktuvai iš vieno sektoriaus į kitą pereina keisdami dažnį, kad visada galėtų susisiekti su kontrolieriumi, kuris juos nugabens į paskirties oro uostą. Maršruto kontrolieriai perduoda valdymą nusileidimo etape artėjimo tūpti kontrolieriams. Jie užtikrina, kad nusileidimai vyktų sklandžiai.
Oro koridorių vis daugėja, ypač artėjant prie Roissy Charles-De-Gaulle tarptautinio oro uosto Paryžiuje, kur kasdien užregistruojama daugiau kaip 1 300 judėjimų.