Sprendimus priimantiems asmenims skirta veiklos ir reguliavimo nuoroda
Tarpininkavimas oro transporto bendrovėse – tai pusiausvyros tarp reguliavimo griežtumo, operatyvaus reagavimo ir visiško klientų pasitikėjimo užtikrinimas.
AEROAFFAIRES norėjome šiame vadove surinkti visas nuorodas, tekstus ir geriausią praktiką, kuri sudaro šios profesijos struktūrą Europoje ir visame pasaulyje.
Šis dokumentas skirtas sprendimus priimantiems asmenims, veiklos vykdytojams ir tarpininkams, norintiems dirbti pagal viešojo keleivinio transporto standartus, laikantis EASA (Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūros), DGAC (Direction Générale de l’Aviation Civile), ICAO (Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos) taisyklių ir The Air Charter Association (ACA) beiEBAA (Europos verslo aviacijos asociacijos) nustatytų elgesio kodeksų.
1. Oro transporto brokerio vaidmuo
Oro transporto brokeris yra profesionalaus kliento ir sertifikuoto operatoriaus tarpininkas, užtikrinantis atitiktį teisės aktų reikalavimams, kvalifikuojantis riziką, organizuojantis vykdymą ir valdantis visapusiškus santykius. Jo misija – ne „surasti orlaivį”, bet surasti tinkamą operatorių, FBO, aptarnaujantį personalą, įgulą, muitinę, laiko tarpsnius, skrydžio planą, draudimą, mokėjimo priemones ir aptarnavimą po skrydžio, užtikrinant dokumentų atsekamumą.
Oro transporto brokeris nėra tik komercinis tarpininkas. Jų misija – paversti skrydžio užsakymą atitinkančia reikalavimus, saugia ir dokumentais pagrįsta operacija, neperduodant jokios rizikos klientui.
Oro transporto užsakomųjų skrydžių asociacijos praktikos kodekse nustatyta geriausia šios profesijos praktika, susijusi su skaidrumu ir pareiga teikti informaciją, išsamiai aprašytas pasiūlymų skaidrumas, brokerio statusas, teisinė atitiktis ir nuolatinis mokymas.

Oro transporto užsakomųjų skrydžių brokerio vaidmuo praktikoje su Hugo, „AEROAFFAIRES” vyresniuoju privačių pardavimų patarėju
Hugo yra tai, ką vadiname misijos pilotu ant žemės.
Jo vaidmuo neapsiriboja vien orlaivio paieška: jis sukuria skrydį nuo pirmojo prašymo iki galutinio nusileidimo, įtraukdamas visą grandinę – sertifikuotą operatorių, įgulą, FBO, tvarkytoją, muitinę, laiko tarpsnius, skrydžio planą, draudimą ir mokėjimo priemones.
Kiekvienas jo tvarkomas failas turi atitikti reikalavimus, būti atsekamas ir saugus.
Jo prioritetas – ne greitis, o patikimumas: atitiktis teisės aktams, AOC patikrinimas, skrydžio laiko laikymasis, skrydžio plano patvirtinimas ir dokumentų kontrolė.
Jo užduotis – pašalinti neaiškumus dar prieš klientui juos pamatant.
„Sėkmingas skrydis yra toks, apie kurį nekalbame, nes viskas buvo numatyta”, – apibendrina jis.
Sektoriaus nuoroda:
- Oro transporto užsakomųjų skrydžių asociacija – praktikos kodeksas
- Europos verslo aviacijos asociacija (EBAA)
2. Tarpininkavimo oro susisiekimo srityje reguliavimo sistema
2.1 Europa
Komercinėms operacijoms taikomas Reglamentas (ES) Nr. 965/2012 dėl oro susisiekimo paslaugų, kurį sudaro kelios dalys:
- ORO dalis (Oro susisiekimo veiklos organizavimo reikalavimai): reikalavimai, susiję su veiklos vykdytojų organizavimu;
- CAT dalis (Komercinės oro transporto operacijos): komercinės oro transporto operacijos;
- SPA dalis (Specialūs patvirtinimai): specialūs patvirtinimai (ETOPS – dviejų variklių orlaivių skrydžiai didesniu atstumu, RVSM – sumažintas minimalus vertikalusis išsiskyrimas, PBN – navigacija pagal eksploatacines savybes ir t. t.);
- NCC (Nekomercinis kompleksas ) / NCO (Nekomercinis kitas) / SPO (Specializuoti skrydžiai ): nekomerciniai ir specializuoti skrydžiai.
Konsoliduotoje Lengvos prieigos taisyklių versijoje galima naršyti po taikomus priedėlius ir AMC/GM.
AOC (oro vežėjo pažymėjimą ) išduoda kompetentinga institucija, Prancūzijoje – DGAC, prižiūrint Ekologinio perėjimo ministerijai.
Šaltiniai :
- EASA – Air OPS 965 (Lengvosios prieigos taisyklės)
- DGAC – Ekologinio pereinamojo laikotarpio ministerija
2.2 Lizdai ir tinklo valdymas
Oro uostų laiko tarpsniai nustatomi pagal Pasaulio oro uostų laiko tarpsnių gairių (WASG) 4 leidimą, galiojantį nuo 2025 m. rugpjūčio 1 d.
Eurokontrolės tinklo valdytojas koordinuoja ATFCM (oro eismo srautų ir pajėgumų valdymo) priemones ir teikia specialias B2B paslaugas veiklos vykdytojams.
Šaltinis: Eurokontrolė
2.3 Skrydžių ir paslaugų teikimo laikas
ORO.FTL poskyryje apibrėžti skrydžio laiko apribojimai (FTL) taikomi visiems viešojo transporto operatoriams.
Jie reglamentuoja maksimalų paslaugų teikimo laiką, poilsio laiką ir nuovargio valdymą pagal saugos valdymo sistemą (SVS).
Šaltinis :
2.4 Keleivių duomenys ir atitiktis
API (išankstinės informacijos apie keleivius) ir PNR (keleivio duomenų įrašo) sistemas reglamentuoja 2024 ir 2025 m. Europos tekstai, kuriuos prižiūri Migracijos ir vidaus reikalų generalinis direktoratas ir Europos Sąjungos Taryba.
Šie duomenys tvarkomi laikantis Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR) ir IATA sektoriaus standartų.
Šaltinis: Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija:
2.5 Kova su neteisėta veikla
Kova su šešėline keleivių frachtavimo veikla yra prioritetinė Jungtinėje Karalystėje ir Jungtinėse Amerikos Valstijose.
Profesinės organizacijos reguliariai skelbia prevencijos vadovus ir audito duomenų bazes:
- Oro transporto užsakomųjų reisų asociacija (kampanija ” Stop neteisėtiems užsakomiesiems reisams”);
- NBAA (Nelegalių čarterių informavimo programa).
Brokeriams deramas patikrinimas reiškia, kad reikia atsisakyti visų operacijų, neatitinkančių AOC, patikrinti leidimus ir dokumentais įrodyti atitiktį reikalavimams.
Šaltiniai :
- Corporate Jet Investor – Grey Charter Analysis
- Oro transporto užsakomųjų skrydžių asociacija
- NBAA – Nelegalūs užsakomieji skrydžiai
2.6 Vežėjo atsakomybė
Monrealio konvencijoje (1999 m.) nustatyta oro vežėjų atsakomybės tvarka.
Kompensacijų ribos buvo peržiūrėtos iki 2024 m. gruodžio 28 d:
- Keleivių vėlavimas: 6 303 SST;
- Bagažas: 1 519 SST;
- Krovinys: 26 SDR/kg.
Šaltinis:
2.7 Keleivių teisės
Reglamentas (EB) Nr. 261/2004 taikomas priklausomai nuo maršruto ir vežėjo statuso (tik viešasis transportas).
Šiuo metu Europos Sąjungoje vykdoma reforma, kuria siekiama atnaujinti kompensavimo ir pranešimo procedūras.
Tarpininko vaidmuo – nustatyti sutartinių lūkesčių pagrindą, ypač atšaukimo ar vėlavimo atveju.
Šaltinis :
3. Sauga ir kokybė – brokerio atskaitos taškas
3.1 Savanoriški tarptautiniai standartai
IS-BAO (skrydžių operacijų) ir IS-BAH (antžeminio aptarnavimo) standartai šiuo metu yra pasauliniai saugos ir atitikties standartai.
Šiose programose, kurias vykdoTarptautinė verslo aviacijos taryba (IBAC), nustatytos griežtos operatorių ir FBO (fiksuotųjų bazių operatorių) saugos valdymo, audito ir nuolatinio tobulinimo procedūros.
IS-BAO sertifikuotas operatorius arba IS-BAH ženklu pažymėtas oro uostas garantuoja geriausią pasaulinę praktiką atitinkantį vidaus kontrolės lygį.
Šaltinis :
IBAC – IS-BAO ir IS-BAH standartai
3.2 Trečiųjų šalių saugumo vertinimai
Nepriklausomi vertinimai ” Wyvern Wingman” ir ” ARGUS Ratings” suteikia papildomų oro vežėjų patikimumo garantijų.
Juose tikrinama, kaip laikomasi teisės aktų reikalavimų, kaip vyksta įgulos mokymas, techninė priežiūra, dokumentacija ir veiklos istorija.
Praktiškai profesionalus tarpininkas reikalauja :
- galiojančio „Wyvern” statuso arba ” ARGUS Gold/Platinum” reitingo;
- naujausių ataskaitų patikrinimo prieš pasirašant sutartį;
- ir dokumentais pagrįsto šių įrodymų saugojimo skrydžio byloje.
Šaltinis:
3.3 Komandų mokymas ir kvalifikacijos kėlimas
The Air Charter Association (Oro transporto užsakomųjų skrydžių asociacija) parengta brokerio kvalifikacija nustato bendrą oro transporto brokerių specialistų įgūdžių rinkinį.
Šie mokymai, kuriuos dabar galima rasti internete, apima Europos reglamentus, AOC atitiktį, rizikos valdymą, sutarčių skaidrumą ir santykius su klientais.
Jo tikslas – užtikrinti vienodą profesionalumo lygį ir teisinės sistemos išmanymą sektoriuje, kuriame pasitikėjimas priklauso nuo griežtumo.
Šaltinis :
Oro transporto užsakomųjų skrydžių asociacija – mokymas ir brokerių kvalifikacija



4. Rinka, priemonės ir svarbiausios jungtys
4.1 Aprūpinimas ištekliais ir kainodara
Dabar kiekvienas verslo aviacijos brokeris kuria savo paieškos ir kainodaros priemonę, kad užtikrintų tiesioginę, greitą ir saugią prieigą prie visos pasaulinės rinkos.
AEROAFFAIRES ši technologija leidžia realiuoju laiku sujungti daugiau kaip 20 000 orlaivių visame pasaulyje visose kategorijose: lengvųjų lėktuvų, tolimojo susisiekimo orlaivių, sraigtasparnių ir regioninių orlaivių.
Šios vidinės platformos užtikrina tiesioginį laisvų vietų, salono konfigūracijų ir optimizuotų maršrutų vaizdą, kartu integruojant Europos saugos ir atsekamumo standartus atitinkančius mokėjimo ir valdymo sprendimus.
4.2 Operatorių kontrolė ir tikrinimas
ARGUS ir ” Wyvern” nepriklausomo vertinimo registrai papildo teisės aktais nustatytas patikras (OVP, laivyno, techninės priežiūros).
Jie yra saugių ir reikalavimus atitinkančių operatorių atrankos etalonas, ypač vykdant didelės atsakomybės skrydžius (vadovų, ministrų komandų, medicininio transporto ir kt.).
Prieš kiekvieną skrydį tarpininkas patikrina :
- oVP galiojimą,
- operatoriaus saugos reitingą
- siūlomo orlaivio tipo ir patvirtintos veiklos srities atitiktį.
Šie patikrinimai padeda užtikrinti veiklos grandinę ir dokumentuoti atitiktį skrydžio byloje.
Šaltiniai :
4.3 Lizdai ir tinklo valdymas
Laiko tarpsnių planavimas koordinuojamuose oro uostuose grindžiamasIATA paskelbtomis Pasaulio oro uostų laiko tarpsnių gairėmis (WASG), kurių 4-asis leidimas įsigaliojo 2025 m. rugpjūčio mėn.
Prieš pateikdamas pasiūlymą, tarpininkas turi pasikonsultuoti :
- eurokontrolės tinklo leidiniais,
- aTFCM apribojimais,
- ir vietos automobilių stovėjimo aikštelių, FBO ir degalų pajėgumais.
Toks derinimas užtikrina faktinį skrydžio įvykdomumą ir užkerta kelią bet kokiai netikslumų rizikai klientui pateiktame tvarkaraštyje.
Šaltinis:
- IATA – Pasaulio oro uostų laiko tarpsnių gairės (4 leidimas)
- EUROCONTROL – Tinklo operacijų portalas
5. AEROAFFAIRES metodas, vykdymo grandinė
Kiekviena užduotis atliekama laikantis griežto, išsamiai dokumentais pagrįsto ir audituojamo proceso. Tikslas paprastas: užtikrinti atitiktį teisės aktų reikalavimams, keleivių saugą ir veiklos sklandumą nuo pirmojo kontakto iki bylos užbaigimo.
5.1 Užklausos kvalifikavimas
Viskas prasideda nuo išsamaus poreikio supratimo. Komanda analizuoja kelionės tikslą, dienotvarkės apribojimus, galimus oro uostus ir keleivių profilius. Taip pat išnagrinėjami konkretūs parametrai: bagažo kiekis, gyvūnų, jautrios įrangos, medicinos prietaisų ar reglamentuojamų prekių vežimas.
Šis pirmasis etapas suteikia aiškią sistemą prieš pradedant orlaivio paiešką.
5.2 Atitiktis teisės aktų reikalavimams
Prieš teikiant bet kokį komercinį pasiūlymą, AEROAFFAIRES patikrina kiekvieno operatoriaus AOC (oro vežėjo pažymėjimo) galiojimą, taip pat SPA patvirtinimus, reikalingus pagal misijos tipą. Tikrinamas IS-BAO sertifikavimo lygis, taip pat nepriklausomi „Wyvern” ir ARGUS reitingai.
Administraciniai skyriai taip pat atlieka mokėtojo KYC (angl. Know Your Customer) patikrinimą ir tarptautinių ar kriptovaliutos operacijų AML patikrinimą, laikydamiesi Europos direktyvų.
Šaltiniai :
EASA – Reglamentas (ES) Nr. 965/2012
IBAC – IS-BAO standartai
EVPRI – AML ir kriptovaliutų atitiktis
5.3 Aprūpinimas ir vertinimas
Nustačius reikalavimą, tarpininkas per „Avinode” platformą ir tiesioginį partnerių tinklą susisiekia su keliais patvirtintais operatoriais.
Vertinama salono konfigūracija, techninės priežiūros būklė, lėktuvo korpuso ir variklio darbo valandos, trumpojo skrydžio charakteristikos, incidentų istorija ir įgulos politika, susijusi su skrydžio laiko apribojimais (FTL).
Kiekvienas elementas lyginamas ir registruojamas, kad būtų galima dokumentuoti galutinį sprendimą.
Šaltinis :
„Avinode” – oro transporto užsakomųjų skrydžių specialistų rinka
5.4 Lizdai ir tinklo įgyvendinamumas
Koordinuotų oro uostų atveju, prieš patvirtinant skrydį, patikrinamas jo įvykdomumas. Analizuojami laiko tarpsniai, aptarnavimo pajėgumai, ATFCM apribojimai, oro sąlygos ir automobilių stovėjimo vietų prieinamumas.
Tarpininkas visada pateikia atsarginį sprendimą, kad būtų užtikrintas misijos tęstinumas iškilus veiklos pavojui.
Šaltinis :
IATA – Pasaulio oro uostų laiko tarpsnių gairės, 4-asis leidimas
5.5 Įkainojimas ir sutartis
Klientui pateiktame pasiūlyme skaidriai nurodomi visi parametrai: būsimasis operatorius, orientacinė registracija, atsakomybės ribos pagal Monrealio konvenciją (MC99), atšaukimo sąlygos, draudimas, bagažo ir degalų politika, SAF prieinamumas, bet kokie operatoriaus pakeitimai ir force majeure sąlygos.
Prie kiekvieno AEROAFFAIRES pasiūlymo pridedama išsami dokumentų byla, užtikrinanti įsipareigojimų atsekamumą.
Šaltinis :
IATA – Pasaulio oro uostų laiko tarpsnių gairės
5.6 Skrydžio vykdymas
Kai tik sutartis patvirtinama, AEROAFFAIRES koordinuoja visą skrydžių vykdymo grandinę: skrydžio planą, leidimus perskristi ir nusileisti, aptarnavimą, maitinimą, pervežimus, saugumo instruktažą ir keleivių duomenų valdymą (API/PNR).
Kiekvienas dokumentas patikrinamas prieš išskrendant. Skrydžio dieną eismas stebimas realiuoju laiku, o bet koks incidentas užregistruojamas ataskaitoje.
Šaltinis :
Europos Komisija – Migracija ir vidaus reikalai (Kelionių informacija)
5.7 Uždarymas ir reikalavimų laikymasis
Įvykdžius užduotį, Kokybės skyrius konsoliduoja ir archyvuoja sutartinius dokumentus: AOC, draudimo liudijimą, pasirašytą pasiūlymą, sąskaitą faktūrą ir vykdymo ataskaitą.
Punktualumo ir pasitenkinimo rodikliai įtraukiami į vidaus stebėseną, o KYC/AML procedūros ir operatorių auditas atnaujinami.
Taip kiekviena užduotis tampa pagrindu nuolat tobulinti vėlesnes užduotis.
Šaltinis :
Europos Komisija – Finansinių nusikaltimų ir kovos su pinigų plovimu sistema
6. Sutartys, atsakomybė ir klientų lūkesčiai
6.1 Tarpininkavimo sutartys
Kliento, brokerio ir operatoriaus santykiai grindžiami tikslia sutartine sistema.
AEROAFFAIRES oro transporto užsakomųjų skrydžių asociacijos (The Air Charter Association) paskelbtame Oro transporto užsakomųjų skrydžių praktikos kodekse apibrėžiama geriausia šios profesijos praktika: pasiūlymų skaidrumas, brokerio ir operatoriaus vaidmenų aiškumas, sąžiningas elgesys su turtu ir išsami kliento informacija prieš pasirašant sutartį.
Ši sistema užtikrina subalansuotą atsakomybės pasidalijimą ir aiškią teisinę apsaugą visoms šalims.
Šaltinis :
Oro transporto užsakomųjų skrydžių asociacija – Praktikos kodeksas (2023 m.)
6.2 Vežėjo atsakomybė
Monrealio konvencijoje (1999 m.) nustatyta tarptautinė atsakomybės tvarka, taikoma komerciniam oro transportui.
Nuo 2024 m. gruodžio mėn. peržiūros kompensacijos ribos yra 1 519 SST už bagažą, 6 303 SST už keleivių vėlavimą ir 26 SST už kilogramą krovinio.
Šios sumos, išreikštos specialiosiomis skolinimosi teisėmis (SST), periodiškai peržiūrimos atsižvelgiant į infliaciją ir rinkos sąlygas.
AEROAFFAIRES sistemingai informuoja vykdomuosius klientus ir teisės departamentus apie šias viršutines ribas, kad būtų užtikrintas išsamus taikytinos atsakomybės sistemos supratimas.
Šaltiniai :
ICAO – 1999 m. Monrealio konvencija (su pakeitimais)
Kennedys Law – Aviation Market Insights, 2025 m. balandis
6.3 Keleivių teisės
Europos Reglamente (EB) Nr. 261/2004 nustatytos oro transporto keleivių teisės atsisakymo vežti, skrydžio atšaukimo ar ilgo vėlavimo atveju.
Jo taikymas priklauso nuo maršruto ir vežėjo statuso: jis taikomas skrydžiams, kuriuos vykdo oro transporto bendrovės, turinčios pažymėjimą vežti keleivius viešuoju transportu.
AEROAFFAIRES užtikrina, kad sutartiniai lūkesčiai būtų tiksliai apibrėžti, paaiškinant situacijas, kurioms taikoma sutartis, ir tekste numatytas išimtis.
Bendrovė susilaiko nuo bet kokių pažadų dėl kompensacijos, kurie viršija Europos Sąjungos nustatytą teisinę sistemą.
Šaltinis :
EUR-Lex – Reglamentas (EB) Nr. 261/2004
6.4 Profesinė kompensacija
Kaip ir visi licencijuoti verslo aviacijos veiklos vykdytojai, AEROAFFAIRES yra apsidraudusi specializuotu profesinės civilinės atsakomybės draudimu.
Tai apsaugo ir bendrovę, ir jos klientus nuo rizikos, susijusios su tarpininkavimo paslaugomis: administracinių klaidų, nesusikalbėjimo ar sutartinių incidentų.
Šio sektoriaus draudikai, ypač ITIC, į kurios sąrašą įtraukti tarptautiniai oro transporto brokeriai, reguliariai skelbia atsiliepimus ir žalų tyrimus, kuriais remiantis nuolat tobulinamos vidaus procedūros.
Šaltinis :
ITIC – Oro transporto užsakomųjų skrydžių brokerių profesinė civilinė atsakomybė
7. Mokėjimai, kriptovaliutos ir atitiktis
7.1 Finansinės priemonės ir srautai
Tarpprofesiniai sandoriai dabar iš esmės yra saugūs dėl ” Avinode” grupės sukurto mokėjimo sprendimo ” Paynode”.
Ši platforma, integruota tiesiogiai į rinką, palengvina atsiskaitymus tarp brokerių ir prekybininkų, kartu sumažindama operacinę riziką.
Finansiniai srautai vykdomi keliomis valiutomis, užtikrinant visišką atsekamumą ir Europos reglamentus atitinkančią bankinę sistemą.
Sistema pagrįsta ” Currencycloud” infrastruktūra, kuri yra įgaliota veikti kaip mokėjimo įstaiga Jungtinėje Karalystėje ir Europos Sąjungoje.
Šaltinis :
„Currencycloud” – atvejo analizė „Avinode Paynode
7.2 Kriptovaliutos ir MiCA reguliavimas
Europos Sąjunga priėmė Kriptovaliutų rinkų (MiCA) reglamentą, kurį papildė Lėšų pervedimo reglamento (TFR) peržiūra.
Šiais dokumentais visiems skaitmeninio turto paslaugų teikėjams (angl. CASP) nustatoma kelionių taisyklė, kuri įsigalios 2024 m. pabaigoje.
Aviacijos tarpininkas, priimantis mokėjimus kriptovaliuta, privalo bendradarbiauti su kompetentingoje nacionalinėje institucijoje registruotu paslaugų teikėju, užtikrinti visišką lėšų atsekamumą ir atnaujinti savo vidaus atitikties kovos su pinigų plovimu procedūras.
Siekiama užtikrinti tokį patį skaidrumą, kaip ir tradicinių bankinių mokėjimų atveju, tuo pat metu gerbiant klientų sutartinį konfidencialumą.
Šaltinis :
EVPRI – Kriptovaliutų rinkų reglamentas (MiCA)
7.3 AML atitikties ir KYC procedūros
Pagal Europos kovos su pinigų plovimu direktyvas (AMLD ) visi įgalioti finansų tarpininkai ir oro tarpininkai privalo patikrinti mokėtojo tapatybę ir nustatyti bet kokią susijusią riziką.
AEROAFFAIRES grupė taiko proporcingą sistemą, atitinkančią Europos 2025 m. teisės aktų paketo reikalavimus, kuri apima politiškai pažeidžiamų asmenų (PEP) patikrinimus, lėšų kilmės patikrinimą ir jautrių sandorių stebėseną.
Kiekvienas sandoris yra visiškai atsekamas ir saugiai archyvuojamas kaip vidaus atitikties sistemos dalis.
Šaltinis :
Europos Komisija – Kovos su pinigų plovimu ir terorizmo finansavimu sistema
8. Tvarus kuras, išmetamųjų teršalų kiekis ir klimato politika
8.1 Tausieji degalai (SAF) Europoje
Europos Komisijos priimtame reglamente ” ReFuelEU Aviation” nustatytos laipsniškos tvariųjų degalų kvotos oro transporto sektoriuje. Tikslas – suderinti SAF (tvariųjų aviacinių degalų ) naudojimą visoje ES, siekiant palaipsniui mažinti šio sektoriaus anglies dioksido intensyvumą.
Tekste nustatyti įpareigojimai oro uostams ir operatoriams, o integravimo grafikas išdėstytas per kelerius metus. Kartu siūlomi skatinimo mechanizmai ir subsidijos, skirtos vietos gamybai, kuri vis dar yra ribota ir brangi.
Ekonominės aplinkybės vis dar keičiasi: artimiausiu metu pagrindiniai iššūkiai yra žaliavų prieinamumas, pramonės struktūrizavimas ir valstybių narių biudžetiniai kompromisai.
Šaltinis: Europos Komisija – ReFuelEU
Europos Komisija – ReFuelEU aviacijos reglamentas
Reuters – SAF įgyvendinimo iššūkiai (2025 m.)
8.2 Kompensavimas ir CORSIA
Tarptautinių skrydžių atveju anglies dioksido kompensavimą reglamentuoja Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) sukurta CORSIA schema (angl. Carbon Offsetting and Reduction Scheme for International Aviation).
Pagal šią schemą reikalaujama, kad operatoriai deklaruotų išmetamą teršalų kiekį ir jį kompensuotų naudodami sertifikuotus anglies dioksido kreditus. Aviakompanijų brokeriai, kaip tarpininkai, turi teikti konsultacijas ir užtikrinti skaidrumą: jie turi informuoti savo klientus apie naudojamus mechanizmus, pasirinktas programas ir kompensavimo apribojimus.
Siekiama išvengti neaiškaus informavimo ar „žaliojo” plovimo, pirmenybę teikiant atsekamiems, audituotiems ir oficialiuose Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) pripažintuose registruose įregistruotiems projektams.
Šaltinis :
ICAO – CORSIA apžvalga ir įgyvendinimas
8.3 AEROAFFAIRES doktrina
AEROAFFAIRES taiko pragmatišką ir pamatuotą požiūrį į aplinkosauginį veiksmingumą.
Prioritetas teikiamas realiam išmetamųjų teršalų kiekio mažinimui, o ne vien kompensacijoms. Ši politika grindžiama optimaliu skrydžių planavimu, griežtu masės ir balanso valdymu, efektyviai degalus naudojančių maršrutų pasirinkimu ir SAF mišinių naudojimu, kai tik leidžia galimybės.
Tuomet skaidriai ir atsekamai atliekama kompensacija, kad būtų pasiektas dokumentais patvirtintas kiekvienos misijos anglies dioksido neutralumas.
9. Segmento ypatumai
9.1 Sraigtasparnių operacijos
Sraigtasparnių skrydžiams taikomi konkretūs apribojimai, susiję su veiklos rezultatais ir vietos taisyklėmis.
Tarpininkas tikrina HEMS kategoriją, kai misija yra medicininė, praskridimo ir triukšmo apribojimus, FATO/TLOF procedūras tūpimo vietose ir vėjo bei apkrovos sąlygas fiksuotame taške.
Visa tai reglamentuojama EASA Air OPS taisyklių, taikomų specializuotiems skrydžiams, prieduose.
Šaltinis :
EASA – Lengvosios prieigos taisyklės, taikomos oro susisiekimo operacijoms
9.2 Grupiniai skrydžiai ir skatinamieji skrydžiai
Grupinius skrydžius reikia kruopščiai planuoti.
Tarpininkas turi atsižvelgti į koordinavimo apribojimus prisotintuose oro uostuose, vietų ir bagažo paskirstymą, įlaipinimo paslaugų organizavimą ir API (išankstinės informacijos apie keleivius) sąrašų bei keleivių sąrašų administracinį valdymą.
Didelės paklausos laikotarpiais laiko tarpsnių strategija grindžiama WASG (Pasaulio oro uostų laiko tarpsnių gairės) principais, kad būtų užtikrintas punktualumas ir veiklos įgyvendinamumas.
Šaltinis :
IATA – Pasaulio oro uostų laiko tarpsnių gairės, 4 leidimas
9.3 Skubūs kroviniai ir ypatingos svarbos transportas
Norint oro transportu vežti skubius krovinius, reikia visiškai įvaldyti teisinę ir techninę sistemą.
Brokeriai informuoja savo klientus apie Monrealio konvencijoje (MC99) nustatytas atsakomybės ribas ir visas išimtis, susijusias su krovinio pobūdžiu.
Jie koordinuoja pavojingų krovinių taisyklių (IATA DGR) laikymąsi, organizuoja muitinės formalumus ir užtikrina pakrovimo ir iškrovimo operacijų saugumą.
Kiekviena siunta tikrinama dokumentais ir deklaruojama vertė, kad būtų užtikrinta vežimo draudimo apsauga.
Šaltinis :
„Benesch Law” – Tarptautinio oro susisiekimo atsakomybės apribojimai (2024 m. atnaujinimas)
10. Kokybės rodikliai ir valdymas
AEROAFFAIRES veiklos rezultatai grindžiami nuolatiniu kokybės matavimu.
Po kiekvieno skrydžio vykdoma išsami stebėsena, įskaitant išvykimo ir atvykimo punktualumo rodiklius, orlaivių perskirstymą ir dokumentų laikymąsi.
Grįžtamasis ryšys apie saugą, pranešimai apie incidentus ir taisomieji veiksmai analizuojami pagal saugos valdymo sistemą (SVS).
Įmonė taip pat stebi skrydžių, vykdomų su SAF, dalį, vidutinį operatorių apmokėjimo laiką ir keleivių bei vadovų padėjėjų pasitenkinimo lygį (NPS).
Šie duomenys apibendrinami kas ketvirtį, kad būtų galima nuolat tobulėti ir išlaikyti aukštus standartus, kuriais AEROAFFAIRES išsiskiria tarptautinėje oro transporto tarpininkavimo rinkoje.
11. Paruošti naudoti kontroliniai sąrašai
11.1 Operatoriaus deramas patikrinimas
Prieš patvirtindamas bet kurį skrydį, brokeris patikrina visus elementus, kurie patvirtina oro vežėjo atitiktį reikalavimams.
Oro vežėjo pažymėjimas (AOC) turi būti galiojantis: tai nacionalinės institucijos (Prancūzijoje – DGAC) išduota veiklos licencija, leidžianti vykdyti viešąjį keleivių vežimą.
Specialiųjų patvirtinimų (SPA) srityje nurodomos operacijų, kurias vežėjui leidžiama vykdyti, rūšys, pavyzdžiui, skrydžiai sumažintoje erdvėje (RVSM), tikslieji artėjimai tūpti (PBN) arba skrydžiai už vandenyno ribų (ETOPS).
Būtina turėti galiojantį aviacijos civilinės atsakomybės draudimą, apimantį keleivius, trečiąsias šalis ir krovinius pagal Monrealio konvenciją.
Tada brokeris patikrina orlaivio tinkamumą skraidyti, t. y. jo techninę atitiktį, techninės priežiūros pažymėjimo (ARC) galiojimą ir techninės priežiūros terminų laikymąsi.
Įgula turi laikytis FTL (skrydžio laiko apribojimų), kuriuose nustatyti maksimalūs darbo ir poilsio limitai.
Operatoriui turi būti taikomas IS-BAO standartas (Tarptautinis verslo orlaivių naudojimo standartas) ir geriausia, jei jis yra atlikęs „Wyvern Wingman” auditą arba gavęs ARGUS auksinį ir (arba) platininį reitingą, patvirtinantį jo veiklos valdymo kokybę.
Galiausiai, jei turima duomenų apie atitinkamo orlaivio ar orlaivių parko SAFA (Safety Assessment of Foreign Aircraft) patikrinimų, kuriuos atliko Europos institucijos, istorija.
Šaltiniai :
EASA – oro vežėjo pažymėjimas (AOC)
Wyvern – saugos auditas ir Wingman programa
IBAC – IS-BAO standartas
11.2 Misijų planas
Maršruto lape apibendrinami visi sėkmingam skrydžio vykdymui reikalingi veiksmai.
Tarpininkas patvirtina oro uostų laiko tarpsnius, t. y. laiko tarpsnius, kuriuos leidžiama naudoti tūpimui ir kilimui, patikrinęsEurokontrolėje, ar nėra ATFCM (oro eismo srautų ir pajėgumų valdymo) priemonių, galinčių turėti įtakos eismui.
Patvirtinamos visų sustojimų aptarnavimo paslaugos, t. y. antžeminės paslaugos (pagalba keleiviams, pakrovimas, degalai, stovėjimo aikštelė, FBO koordinavimas).
Jei skrydžiai vykdomi ne ES šalyse, tarpininkas gauna atitinkamų trečiųjų šalių leidimus skristi ir leistis.
Tada parengiami API (išankstinė informacija apie keleivius ) ir PNR (keleivio duomenų įrašas) duomenys, kad reikiamą informaciją apie keleivius būtų galima perduoti valdžios institucijoms.
Maitinimas planuojamas atsižvelgiant į visus mitybos apribojimus. Pervežimai antžeminiu transportu užsakomi suderinus su atvykstančiu FBO.
Sistemingai sudaromas atsarginis planas, kuriame nenumatytų techninių ar meteorologinių aplinkybių atveju numatomas alternatyvus oro uostas ar orlaivis.
Galiausiai prieš skrydį keleiviams surengiamas saugumo instruktažas, kurio metu primenamos avarinės procedūros, konfidencialumo taisyklės ir nurodymai.
Šaltiniai :
IATA – Pasaulio oro uostų laiko tarpsnių gairės, 4 leidimas
Eurokontrolė – Tinklo operacijų portalas
11.3 Kliento pasiūlymas ir sutartis
Klientui pateikiamu sutartiniu pasiūlymu įforminamas tarpininko įsipareigojimas.
Joje nurodomas būsimas operatorius, jo reguliavimo statusas, orientacinė registracija ir esminės skrydžio sąlygos.
Atsakomybės ribos nurodomos pagal Monrealio konvenciją (MC99), kurioje nustatytos kompensacijos ribos, taikomos vėlavimo, bagažo praradimo ar incidento atveju.
Išsamiai aprašyta atšaukimo ir atidėjimo politika, taip pat degalų sąlygos (įskaitant galimybę iš dalies naudoti SAF(tvariųjų aviacinių degalų) mišinį).
Aiškiai nurodoma atsakomybė, susijusi su gyvūnų, trapios įrangos ar negabaritinio bagažo vežimu.
Sutartyje taip pat nurodytas tarpininkavimo ir incidentų valdymo procesas, priimtinos mokėjimo priemonės, kovos su pinigų plovimu (AML) sąlyga, susijusi su lėšų šaltiniu, ir pastraipa dėl asmens duomenų apsaugos (duomenų privatumo), atitinkanti RGPD.
Šaltinis :
IATA – Monrealio konvencija ir keleivių teisės
12. Nuorodos ir pagrindiniai pramonės šaltiniai
Tikrinimui, mokymui ir stebėsenai
– EBAA, užsakomųjų skrydžių sutarčių sudarymo gairės, dokumentas, paskelbtas kartu su Air Charter Association.
– Oro transporto užsakomųjų reisų asociacija, praktikos kodeksas, brokerių kvalifikacijos mokymas, neteisėtos veiklos prevencija.
– IBAC, IS-BAO ir IS-BAH, saugos standartai veiklos vykdytojams ir krovinių tvarkytojams.
– EASA, Air OPS 965 ir Lengvosios prieigos taisyklės, AOC, FTL ORO. EASA
– DGAC Prancūzija, viešojo keleivinio transporto apibrėžtys ir institucijos vaidmuo. Prancūzijos ekologinio perėjimo ministerija
– IATA, Pasaulio oro uostų laiko tarpsnių gairės 4 leidimas ir laiko tarpsnių ištekliai. IATA
– Eurokontrolė, Tinklo valdytojas, tinklo operacijų ir ATFCM vadovai. eurocontrol .int
– ICAO, CORSIA ir 2024 m. MC99 ribų peržiūra. ICAO
– Europos Sąjunga, ReFuelEU Aviation, ES Tarybos sprendimai dėl MC99, API PNR sistema. Mobilumas ir transportas
– NBAA, ištekliai prieš neteisėtumą ir užsakomųjų skrydžių vadovai. NBAA
– Argus ir Wyvern, registrai ir reitingavimo kriterijai. Argus International
– Avinode Group, rinka, darbo eiga ir Paynode mokėjimai. Avinode
– MiCA ir TFR, kriptovaliutų sistema Europoje ir kelionių taisyklė, EVPRI ištekliai. esma.europa.eu
– Reglamentas Nr. 261 ir reformos, EUR-Lex šaltiniai ir vartotojų tinklai. EUR-Lex
– ITIC, oro linijų brokerių profesinės atsakomybės draudimas. ITIC
– SAF politikos naujienos ir Europos subsidijos, 2025 m. kontekstas. Reuters
12. Oficialios sektoriaus nuorodos
Institucija | Laukas | Nuoroda |
---|---|---|
EBAA | Europos verslo aviacija | ebaa.org |
Oro transporto užsakomųjų skrydžių asociacija | Elgesio kodeksas ir mokymas | theaircharterassociation.aero |
IBAC | IS-BAO / IS-BAH standartai | ibac.org |
EASA | Oro eismo taisyklės ir reglamentai | easa.europa.eu |
DGAC Prancūzija | Sertifikavimas ir priežiūra | ecologie.gouv.fr |
Eurokontrolė | Europos tinklo valdymas | eurocontrol.int |
IATA | Laivo tarpsniai ir tarptautinis reguliavimas | iata.org |
ICAO | MC99, CORSIA | icao.int |
Avinode / Paynode | B2B rinka | avinodegroup.com |
Wyvern / ARGUS | Saugumo auditas | flywyvern.com |
EVPRI / ES | MiCA ir AML | esma.europa.eu |
13. AEROAFFAIRES skirtumai
- Griežtas teisės aktų ir standartų laikymasis bei nulinės tolerancijos viskam, kas neteisėta, politika.
- Kiekvienos užduoties rizikos modeliavimas, pirmenybę teikiant saugai, atitikčiai ir komfortui.
- Dokumentų atsekamumas, užtikrinantis teisės ir pirkimų skyrių pasitikėjimą.
- Pragmatiška klimato politika, konkreti arbitražo tvarka dėl maršrutų, svorio, SAF prieinamumo ir rimtų kompensacijų.
- Vienas kontaktinis asmuo, atsakingas už kiekvieną bylą, atsakingas už rezultatą, neperkeliant naštos klientui.

Nos Certifications
AEROAFFAIRES sélectionne ses avions avec les standards les plus élevés de l’industrie aéronautique.
14. Praktiniai priedai
14.1 Informacija, kurią reikia įtraukti į pasiūlymą
Operatorius ir AOC, draudimo apsauga, orientacinė registracija, oro uostai ir laiko tarpsniai, WASG sąlygos, jei taikoma, MC99 apribojimai, bagažo ir gyvūnų politika, atšaukimo sąlygos, pakeitimo planas, degalų sąlygos ir SAF galimybė, mokėjimo priemonės ir AML KYC sąlygos, API PNR nuorodos, jei reikia. IATA
14.2 Atitikties rodikliai, apie kuriuos reikia pranešti klientui
AOC ir SPA atitiktis, FTL įgulos atitiktis, IS-BAO IS-BAH statusas, laiko tarpsnių patikra, ATFCM statusas, pranešimai apie incidentus, pranešimų terminų laikymasis, archyvuoti patvirtinamieji dokumentai.
14.3 Apsaugos nuo neteisėtumo priemonės
Visada reikalaukite AOC įrodymo ir tikslios veiklos apimties, atsisakykite bet kokių išlaidų pasidalijimo nuostatų, neatitinkančių sistemos, patikrinkite užsienio užsakomųjų skrydžių leidimus ir orlaivio tinkamumą siūlomiems segmentams, kiekvieną patikrinimą įforminkite dokumentais.