Belgijos nevyriausybinė organizacija „Transportas ir aplinka” (T&E) pristatė oro eismo išmetamo CO2 kiekio tyrimą. Ataskaitoje nurodoma, kad komerciniams skrydžiams reikėtų įvesti parafino mokestį. Šis mokestis palaipsniui būtų taikomas šiems skrydžiams Europos Sąjungoje. 2021 m. liepos viduryje Europos Komisija pasiūlė, kad šis mokestis neturėtų būti taikomas verslo lėktuvams (taip pat krovininiams ir oro transporto skrydžiams).
Priemonė, kuriai prieštarauja kai kurios oro transporto bendrovės
T&E ataskaitoje apmokestinimas būtų vertinamas atsižvelgiant į degalų aplinkosauginį ir energinį naudingumą. Taip siekiama paskatinti oro transporto bendroves naudoti vis daugiau SAF (tvariųjų aviacinių degalų), kurių sudėtyje būtų biodegalų, kurie nėra apmokestinami.
Mokestį ketinama įvesti per maždaug dešimties metų laikotarpį ir tikimasi gauti 325 mln. eurų pajamų per metus, nes jis taikomas skrydžiams ES ir į Jungtinę Karalystę. Ataskaitoje teigiama, kad šios pajamos galėtų būti panaudotos aviacijos anglies dioksido išmetimo mažinimui.
Kai kurios ES valstybės narės (Austrija, Liuksemburgas ir Belgija) jau pasisakė už tai, kad mokestis būtų taikomas nedelsiant. Tačiau prieš pradedant taikyti šį mokestį, tam turi pritarti visos 27 ES valstybės narės, o tai nėra lengva užduotis.
Europos oro transporto bendrovės, pavyzdžiui, „Air France” ir „Lufthansa”, nerimauja, kad šis mokestis iškraipys konkurenciją. Ne visi pritaria šiai priemonei. Organizacija „Airlines For Europe” išreiškė susirūpinimą dėl to, kad šie orlaiviai gali sąmoningai dalį degalų įsigyti ne ES, kad bent jau būtų atleisti nuo mokesčio.

Verslo aviacijos nauda?
Šiuo metu šis mokestis dėl teisinių apribojimų netaikomas privatiems reaktyviniams lėktuvams ir krovinių gabenimui oru (krovininiams skrydžiams).
Tačiau reikėtų pažymėti, kad verslo reaktyvinių lėktuvų aviacijai sekasi gerai. 2019 m. kas dešimtas iš Prancūzijos pakilęs orlaivis buvo privatus reaktyvinis lėktuvas. Per sveikatos krizę, priešingai nei komercinė aviacija, kurios srautas sumažėjo 60 %, jai pavyko išsilaikyti. Tačiau tai nepraėjo be pasekmių išmetamam CO2 kiekiui. T&E praneša, kad nuo 2005 iki 2019 m. privačių lėktuvų išmetamų teršalų kiekis padidėjo 31 %, palyginti su 25 % komercinėje aviacijoje.
Tačiau turime suprasti, kad privačios aviacijos sektorius ketina greičiau pasiūlyti mažiau taršius orlaivius ir kelionių sprendimus.
Verslo aviacija dvigubai daugiau bus naudojama trumpesnėms nei 500 km kelionėms. Tai didelis privalumas, jei atsižvelgsime į tai, kad šiems skrydžiams idealiai tiks CO2 neišmetantys orlaiviai. Per ateinančius kelerius metus dienos šviesą išvys nemažai hibridinių arba 100 proc. elektra varomų orlaivių projektų, iš kurių daugiausia naudos gaus verslo aviacija.
AEROAFFAIRES taip pat yra prisijungusi prie SKYCO2 iniciatyvos, kuri reiškia, kad 100 proc. skrydžio metu išmetamo CO2 kiekio kompensuojama vykdant sertifikuotą miškų atkūrimo projektą.
Ar norėtumėte išsinuomoti privatų lėktuvą? Mūsų aviacijos ekspertai AEROAFFAIRES visą parą, 7 dienas per savaitę yra pasiruošę jums pasiūlyti privatų skrydį telefonu+33 (0) 1 44 09 91 82. Nedvejodami pasinaudokite mūsų internetiniu pasiūlymu ir gaukite privataus skrydžio kainos sąmatą.