Skraidantys taksi – kiekvieno mokslinės fantastikos gerbėjo svajonė. Oro transporto priemonė, kuriai nereikia kilimo ir tūpimo tako, bet kuri kyla vertikaliai. Tarsi automobilis su propeleriu, kuris skrieja virš miesto, jo dangoraižių ir spūsčių. Daugeliui ši naujovė yra utopinė svajonė, o ne netolimos ateities dalykas.
Ir vis dėlto už informuoto plačiosios visuomenės žvilgsnio mobilumo mieste pasaulis ruošiasi pokyčiams. Pradedančiosios įmonės ir orlaivių gamintojai lenktyniauja dėl pirmojo skraidančio taksi ir ieško idealios partnerystės. Didieji miestai pasirašo sutartis ir rengia infrastruktūrą, kad galėtų priimti šias naujas mašinas. Jau paskelbta data ir vieta: 2024 m. Paryžiaus olimpinės žaidynės. Valérie Pécresse (Île de France regiono prezidentė) šią naujieną pranešė laikraščiui „Le Parisien”. Île de France regionas tikisi, kad paslauga bus pradėta teikti iki 2030 m.
Kaip šie skraidantys taksi padės verslo keliautojams? Kas yra šių skraidančių taksi gamintojai? Kokia ateitis laukia judumo mieste?
Šiuos klausimus spręsime, remdamiesi mūsų aviacijos ekspertų informuotu požiūriu į šias futuristines mašinas.
Verslo aviacija netrukus skraidins jus tiesiai į biurą
Apskritai sukurtos mašinos yra panašios pagal tai, kaip jos skrenda, leidžiasi ir kyla. Šių mašinų tikslas – skraidyti nedideliame aukštyje (iki 600 metrų). Todėl skraidantis taksi turėtų būti panašus į didelį droną su elektrine vertikalaus kilimo ir tūpimo (eVTOL) sistema. Jame yra centrinė kabina, kurioje telpa skirtingo modelio keleiviai, o aplink šią kabiną – propeleriai. Būtent dėl šių savybių skraidantys taksi gali būti naudojami skrydžiams miestuose.
Netrukus į Le Buržė bus galima skristi ilgai lauktu naujausiu „Falcon 6X” lėktuvu. Skraidantis taksi jūsų lauks ant asfalto. Tuomet, negaišdamas nė minutės, vos per 10 minučių jis jus nugabens į La Défense verslo rajoną.
Kas yra skraidančius taksi plėtojantys dalyviai?
Kiekvienas gamintojas, kurdamas skraidančiąją transporto priemonę, naudojasi savo paslaptimis. Tuomet inžinieriai stengiasi optimizuoti orlaivio greitį, nuotolį ir keleivių skaičių.
Iš visų išsiskiriančių pradedančiųjų įmonių mūsų dėmesį patraukė trys. Vokietijos bendrovė „Volocopter”, Kinijos bendrovė „EHang” ir JAV bendrovė „Joby Aviation”
-
Volocopter
„Volocopter” yra 2007 m. įkurta Vokietijos bendrovė. Jos tikslas – kurti „VoloCity”. Tai oro taksi, sukurtas pagal Europos aviacijos saugos agentūros (EASA) saugos standartus. „VoloCity” gali skraidinti du keleivius ir jų rankinį bagažą. šį taksi ore skraidins 18 rotorių, kuriuos maitins 9 ličio jonų baterijos. Lėktuvas pasieks 135 km/val. greitį. Bendrovė „Volocopter” taip pat kuria šių skraidančių taksi infrastruktūrą – ” Voloports”.

-
EHang
2014 m. Kinijoje atsirado EHang– bendrovė, kuri specializuojasi oro transporto mieste srityje. Jie sukūrė du skirtingus oro taksi modelius. Šie du skraidantys taksi automobiliai ” Ehang 184″ ir „Ehang 216” yra bepiločiai. Pirmasis modelis turėjo vieną sėdimąją vietą ir buvo varomas 8 rotoriais. Antrasis – ambicingesnis, dvivietis, varomas 16 sparnuočių ir akumuliatorių. Galiausiai 216-asis modelis siekia 130 km/h greičio ir 16 km nuotolio. EHang bendradarbiauja su Austrijos gamintoju FACC AG, kad orlaivis būtų pagamintas pagal Europos standartus.

-
„Joby Aviation
Bendrovė„Joby Aviation” yra Amerikos bendrovė, įkurta 2009 m. Nuo dviejų ankstesnių bendrovių ji skiriasi tuo, kad turi ambicingesnį projektą. Siekiama sukurti orlaivį, kurio nuotolis siektų 240 km, o didžiausias greitis – 320 km/val. Joby orlaivyje galėtų tilpti 4 keleiviai. Taip amerikiečių bendrovė išsiskiria iš savo konkurentų, nes orientuojasi ne tik į miesto transportą. Lėktuvas varomas baterijomis.
Bendrovė „Joby” taip pat įsigijo „UberElevation” – VTC eksperto kuriamą oro linijų dukterinę įmonę. Šis įsigijimas suteiks jiems galimybę kurti platformą, kuri leis žmonėms lengviau susisiekti vieniems su kitais.

Į visiškai naują oro taksi sektorių investuoja ne tik pradedančiosios įmonės, bet ir didelės grupės. Tarp jų – Airbus ir „Hyunadai”, kuri glaudžiai bendradarbiauja su „Uber”.
-
Airbus
Prancūzijos orlaivių gamintojas kuria oro taksi, panašų į „Volocopter” ir „EHang” koncepcijas. CityAirbus – tai skraidantis taksi su 4 keleivių kabina. Tačiau jis galėtų skristi tik 15 minučių, važiuodamas 190 km/val. greičiu.

-
Hyundai ir Uber
Tiek „Hyundai”, tiek „Uber” rengia skraidančio taksi projektą. Viena vertus, „Hyundai” yra gamintojas. Kita vertus, su „Uber”, kuri yra susipažinusi su didžiule vartotojams reikalinga logistika. Ši partnerystė yra daug žadanti: „Hyundai” siekia sukurti 4 vietų 100 proc. elektra varomą transporto priemonę, galinčią išvystyti iki 289 km/val. greitį. 2023 m. siekiama pramoniniu būdu pagaminti transporto priemonę su ” Skyport” konstrukcija.

Tikslas: skraidantys taksi Paryžiuje 2024 m. olimpinėms žaidynėms
Paryžiaus miestas tikisi, kad 2024 m. olimpinių žaidynių žinomumą padidins visų pirma skraidančių taksi automobilių dėka. Paskelbtas konkursas, kuriuo siekiama suburti įvairių kategorijų bendrovių komandą. Kvietimas dalyvauti konkurse apėmė šias kategorijas. Transporto priemonės, operacijos, infrastruktūra, oro erdvės integracija ir priimtinumas. Kaip paaiškinta šiame RATP pranešime spaudai. Šias bendroves valdo naujas šiai progai sukurtas sektorius – „Oro mobilumo mieste” sektorius.
Tikslas yra dvejopas – ir miesto, ir šiam naujam projektui atrinktų bendrovių. Olimpinės žaidynės yra visame pasaulyje matomas renginys. Atrinktos įmonės galės pristatyti savo produktus ir paslaugas pasauliui. Paryžiaus miestas, kurdamas tokio pobūdžio infrastruktūrą, patvirtintų savo, kaip pasaulio lyderio, poziciją.
Siekiant užtikrinti ilgalaikę projekto ateitį, dalyvauja šios institucijos: Prancūzijos civilinės aviacijos administracija (DGAC), Paryžiaus oro uostai (ADP), RATP ir Europos aviacijos saugos agentūra (EASA). Šie subjektai įsitikinę, kad jie turi bendradarbiauti, norėdami pasiūlyti veiksmingą ir saugų modelį ilgalaikėje perspektyvoje.
Kalbant apie transporto priemones, pagrindinis pasirinktas žaidėjas yra Vokietijos bendrovė „Volocopter”, kuri jau skraidino savo orlaivius Helsinkyje ir Dubajuje. Airbus ir jos skraidantis taksi taip pat dalyvauja. Taigi kalbame apie europinį projektą. Kaip praneša ” France 3″, pasirinkta Ile-de-France bandymų vieta yra Pontoise aerodromas. Ile-de-France regiono tikslas – užtikrinti susisiekimą tarp olimpinio kaimelio Saint-Denis ir Roissy Charles de Gaulle oro uosto. Skraidančių taksi dėka sportininkai galės pasiekti Sen Deni per 10-15 minučių, o jų kelionė kainuos 70 eurų.
Kada skraidančiais taksi galės naudotis plačioji visuomenė?
Miesto oro transporto sektorius įsteigtas siekiant teikti šias paslaugas plačiajai visuomenei. RATP siekia, kad šios paslaugos būtų pradėtos teikti iki 2030 m. Pagrindinė tikslinė grupė – verslo keliautojai. Paslauga daugiausia bus teikiama iš oro uostų į verslo rajonus, pavyzdžiui, La Défense.
Kalbant apie plačiąją visuomenę, Catherine Guillouard (RATP prezidentė) pabrėžia, kad „skraidančių taksi tikslas – ne pakeisti RER, o pasiūlyti papildomą paslaugą „.

Todėl judumas mieste netrukus patirs revoliuciją. Kaip pabrėžia Franckas Margainas (agentūros „Choose Paris Region” prezidentas), Prancūzija nori tapti svarbia šių naujovių dalyve.
„Šio kvietimo pareikšti susidomėjimą, kurį kartu su ADP grupe ir RATP grupe surengėme sėkmingai, sėkmė rodo tarptautinį Paryžiaus regiono patrauklumą ir mūsų regiono svarbą plėtojant ateities pramonę.
Oro judumas mieste susiduria su daugybe iššūkių, susijusių su teisės aktais, integracija ir infrastruktūra.
Ar 2030 m. sostinėje ant RER stočių stogų žydės altiportai, kaip teigia RATP? Žinome tik tiek, kad šis naujas sektorius kupinas netikėtumų! Tęsinys..
Kol laukiame šių skraidančių taksi atvykimo, mūsų aviacijos ekspertai visą parą yra pasiruošę padėti jums atlikti privatų skrydį telefonu +33 (0) 1 44 09 91 82. Nedvejodami naudokitės mūsų internetiniu pasiūlymu ir gaukite privataus skrydžio kainos sąmatą.