Airbus yra Europos aeronautikos gamintojas. Jis buvo nustatytas 60-ųjų pabaigoje, po kelių Europos gamintojų ir aeronautikos subjektų sujungimo. Jo būstinė yra netoli Tulūzoje, Prancūzijoje, tiksliau Blagnac. Šis lėktuvų gamintojas, anksčiau vadintas Airbus Commercial Aircraft, specializuojasi, ypač komercinių lėktuvų gamyboje ilgo nuotolio. Jis yra vienas iš didžiausių lėktuvų gamintojų pasaulyje. Išties, beveik pusė komercinių lėktuvų pasaulyje transporto aviacijoje priklauso Airbus ir yra eksploatuojami daugelio aviakompanijų. Airbus konkuruoja tiesiogiai su amerikiečių aeronautikos gamintoju Boeing. Mes kartu apžvelgsime istoriją, veiklas, Airbus akcijas bei jo lėktuvų parką.
Aeronautikos gamintojo Airbus kilmė
Po Antrojo pasaulinio karo, aeronautikos pasaulis plėtojasi. Atsiranda turbo varikliai, taip pat daugybė lėktuvų, skirtų keleivių transportavimui arba kroviniui, ypač. Jie gali būti civili, kariniai arba komerciniai. Tada atėjo 60-ieji metai ir augusi oro transporto paklausa. 1965 metais Bourget parodoje, Europos aeronautikos pasaulio dalyviai diskutuos apie projektus dėl lėktuvų, kad išsiskirtų iš amerikiečių milžinų ir jų sunkvežimių. Jiems reikėjo rasti kitą rinką. Tai turėjo būti didelio keleivių skaičiaus transportavimas trumpose ir vidutinėse distancijose. Kaip oro autobusai, “Air Bus”. Europos aeronautikos dalyviai ir gamintojai, turėdami visų savo atskiras misijas, pradeda mąstyti apie suvienijimą. Jie tada priima pavadinimą Airbus, kuris taip pat tapo Europos aeronautikos gamintoju.
Pirmieji aeronautikos gamintojo Airbus projektai nuo 1965 metų
- 1965: pirmasis didelės talpos lėktuvo projektas atsiranda. Prancūzijos, Anglijos ir Vokietijos tarpą sudaro projektas, kuris išsiskiria lėktuvu, turinčiu apie 225 vietas.
- 1966-1967: šis laikotarpis žymi Airbus istoriją su Airbus A300 projekto pasirodymu. Airbus nariai kuria didesnės talpos lėktuvą, 300 vietų, finansuojant 190 milijonų svarų. Šias sumas apmokės įvairios Airbus valstybės narės. 37,5% Prancūzijos ir Anglijos bei 25% Vokietijos.
- 1968: Airbus tikslas buvo pasiekti mažiausiai 75 užsakymus, kad būtų galima sėkmingai įgyvendinti A300 projektą. Tačiau daug oro linijų bendrovių nepažino didelio susidomėjimo šiuo aparatu. 1968 metų birželio mėnesį Airbus negavo jokių užsakymų. Tačiau, partnerystės jau buvo pasirašytos, ypač su Lockheed ir Rolls-Royce, kurie turėjo aprūpinti A300 variklius. Taigi reikėjo rasti sprendimą. Tada atsirado A300B. Tai buvo sumažinta A300 versija. Tai bus lengvesnis aparatas, turintis mažiau vietų nei 300 numatyta. Tačiau Anglija atsisako šio projekto. Vokietija ir Prancūzija tada finansuos projektą 50% kiekviena.
- 1969: abi šalys susijungia pagal susitarimą, pasirašytą aviacijos parodoje Bourget. Jie tada pristato A300B, 226 vietų dviejų variklių lėktuvą. Jis turės privalumų, nes bus ekonomiškesnis nei kiti konkurencinių lėktuvai (pavyzdžiui, keturių variklių ar trijų variklių). Bus atlikti keli pertvarkymai Airbus grupėje ir šiam projektui. Olandija prisijungia prie projekto ir finansiškai prisideda 6,6%.
- 1970: aeronautikos grupės Aerospatiale ir Deutsche Airbus sujungia jėgas, kad oficialiai sudarytų grupę Airbus Industrie. Ši grupė yra EDL (Ekonominis susivienijimas), apimantis kelias tautas. Būstinė tuo metu buvo Paryžiuje. Airbus Industrie grupės pirmininkas tuomet buvo Franz-Josef Strauss. Vėliau kitų Europos aeronautikos subjektų prisijungs prie Airbus susivienijimo. Pavyzdžiui, ispanų gamintojas CASA.
Kredito nuotrauka: Airbus
Aeronautikos gamintojo Airbus lėktuvų veikla
- 1974: pirmasis A300B modelis atliko savo pirmąjį komercinį skrydį. Pradinis A300B projektas buvo išvystytas įvairių modelių (nuo A300B1 iki B11), kad geriau atitiktų rinkos poreikius. Yra versijos kroviniams, lengvesnės versijos, didesnės veikimo nuotoliai, sumažinti nusileidimo šakiai arba ilgesnės versijos; daug įrenginių galėjo atlikti skrydžių bandymus ir vėliau įrodyti savo vertę. Toje metų buvo pirmas kartas, kai A300 aparatas buvo naudojamas aviakompanijos, Air France. Ši bendrovė yra viena iš nedaugelio, pasirinkusių didelės talpos lėktuvus. Aparatas atliko savo pirmąjį komercinį skrydį balandžio mėnesį tarp Paryžiaus ir Londono.
- 1978: Airbus bando įsitvirtinti JAV keletą metų, bet be sėkmės. Tada šiais metais lėktuvų gamintojas užsiregistruoja pirmasis tikras užsakymas iš amerikiečių kompanijos Eastern Air Lines (EAL), užsakęs 23 A300 B4 modelius. Skirtingi A300 modeliai yra sėkmingi ir rimtai konkuruoja su amerikiečių milžinu Boeing. Tai suteikia oro linijų kompanijoms motyvaciją sukurti naujus lėktuvų modelius, labiau atitinkančius jų poreikius. Kadangi A300 originalus modelis turi savo sėkmės dalį Air France, kuri reikia didelių lėktuvų, bet tai nėra priežastis visoms oro linijoms. Pradeda projektas naujo modelio A310, pristatyto 1978 m. Hanoveryje, aviacinėje parodoje.
- 1979: A310 žavi, ir daugelis oro linijų kompanijų jau užsako. Nors Jungtinė Karalystė atsisakė ankstesnio projekto, ji prisideda 20% prie A310 kūrimo. Prancūzija ir Vokietija po 37,9% kiekviena, o Ispanija 4,2%.
- 1982: bandomasis skrydis A310.
- 1983: pirmieji aparatų pristatymai, ypač Swissair ir Lufthansa. Airbus gamins kelias versijas (pavyzdžiui, A310-200, A310-300, arba net A310-600). Šios skirtingos versijos turės modifikacijų sparnine, uodega, taip pat aparatos talpa, arba net pavyzdžiui krovinių versija.
- 1984: A300B modelių gamyba nutraukiama.
Aeronautikos gamintojo Airbus įrenginių parkas įvairinasi
- 80-ųjų pradžioje, Airbus mato galimybę ir paklausą kurti lėktuvus, turinčius apie 150 vietų, galinčius skristi vidutiniu nuotoliu. Kad galėtų konkuruoti, ypač su Boeing 737-200, GIE planuoja panašaus lėktuvo projektą. 1981 metais prasideda A320 projektas, 150 vietų lėktuvas. Siekdama išsiskirti iš konkurencijos, lėktuvų gamintoja nori, kad jos būsimi įrenginiai būtų ekonomiškesni kuro atžvilgiu ir turėtų pažangias technologijas (ypač pastebimas elektrinių valdymo sistemų atsiradimas).
- 1984: oficialiai paskelbia A320 paleidimą. Užsakymai jau sėkmingai pateikti, 80 aparatų 5 aviakompanijoms.
- 1988: Pirmasis komercinis lėktuvas A320 atliko savo pirmas misijas. Prancūzijoje jis buvo pristatytas Tulūzoje ankstesniais metais. Air France tada jį pradėjo naudoti 1988 metais. A320 sulaukė didelio pasisekimo ir netgi dethronavo savo amerikiečių konkurentą Boeing, ypač gauti didelį užsakymą iš Pan Am, amerikiečių aviakompanijos.
A320 yra tarsi svertas Airbus aeronautikos gamintojui, kuris tada laikomas vienu iš svarbiausių pasaulinių gamintojų. Šis lėktuvo modelis turi 400 užsakymų rekordą, pateikto prieš pradedant naudoti, palyginus su tik 15 A300 modelyje.
- 1989: pasinaudodamas sėkmės banga su A320, Airbus nusprendžia sukurti A321, ilgą modelį, skirtą 186 keleiviams.
- 90-ųjų: Airbus įvairoja savo lėktuvų asortimentą ir didina savo gamybos tempo. Jis kuria įvairias A320 versijas (A318, A319 ar net A321). Be to, jis gamina naujus ilgalaikius lėktuvus, tokius kaip A330 ir A340 (taip pat prisimenant, kad išsiskiria iš Boeing ir jo naujo modelio, ypač Boeing 767).
- 1993 – 1994: pirmas A340 ir A330 įvedimas į eksploataciją.
- 1995: mažesnė A320 versija, A319, atliko savo pirmąjį skrydį. Šis aparatas yra svarbus, nes jo A319-114 versija tapo kriterijus pirmiesiems Airbus Corporate Jets (ACJ) versliniams lėktuvams 1999 metais.
Kredito nuotrauka: Airbus
Aeronautikos gamintojas Airbus po 2000 metų
Dešimtmečio pabaigoje grupė Airbus buvo reorganizuota, kad išliktų vieninga ir konkurencinga prieš amerikoną, o svarbiausia išlaikytų kainų kontrolę. Įvyksta susijungimai tarp kelių aeronautikos grupių, o 2001 metais Airbus sekasi 80% EADS (sudarytos su Aérospatiale, CASA ir DASA) ir 20% BAE Systems. Airbus būstinė yra Tulūzoje, Prancūzijoje. Jos generalinis direktorius yra Noël Forgeard.
- 2000: prasideda didelis projektas, kuris buvo pradėtas 80-ųjų metais. Tai bus sunkvežimis, turintis talpą iki 800 žmonių, vadinamas A3XX. Šis projektas pavadinamas Airbus A380, koks jis yra šiandien, didžiausias lėktuvas pasaulyje keleivių transportui. Tą metu Airbus jau turi 55 užsakymus iš 6 aviakompanijų.
- 2005: A380 atlieka savo pirmąjį testinį skrydį. Kurdamas, kai kuriuos lėktuvo aspektus buvo sunku realizuoti. Ypač dėl galutinio surinkimo įvairių lėktuvo dalių. A380 pristatymai užtruko. Pirmosios oro linijoms skirtos lėktuvas turėtų būti prieinami 2007 metais. Dėl šių vėlavimų Airbus patyrė 4,8 milijardo eurų nuostolį. Kai kurios oro linijos (pavyzdžiui, Emirates) reikalauja finansinės kompensacijos. Norėdami susidoroti su situacija, Airbus nusprendžia pertvarkyti savo vartus gamybos procesams ir suvienodinti gamybos sistemas.
- 2005: trumpa informacija apie Airbus pagrindines lėktuvus; tuo metu, A320 sudaro 75% gamintojo užsakymų.
- 2006: Airbus vysto naują lėktuvą, A350. Jis bus pristatytas šiais metais Farnborough. Šis platiūgrus lėktuvas konkuruos su Boeing 777. Jis turi talpą 350 keleiviams. Jo pirmasis skrydis įvyko 2013 metais.
- 2007-2008: numatyti restruktūrizacijos planai (Power8, Power8 plus) buvo įgyvendinti. Reikia sumažinti išlaidas, todėl darbo vietų sumažinimas liečia iki 10 000. Įvyksta intensyvios protesto akcijos. Kai kurie gamybos vietos yra parduodami, o kiti persikeliami.
- 2011: atsižvelgiant į aplinkosaugos problemas, Airbus pristato savo NEO (New Engine Option) projektą. Tai bus taikoma A320neo, kuris tuo tarpu mažina 15% kuro suvartojimą. Šis lėktuvo modelis tada tapo su 1425 užsakymais, labiausiai geidžiamas iki jo naudojimo pradžios.
- 2010-ųjų metų: Airbus tvirtina savo pasaulinę buvimą oro transporto rinkoje. Per šiuos metus jis įgyvendins užsakymų ir gamybos rekordus.
Šiuo metu, nuo 2018 metų grupės generalinis direktorius yra Guillaume Faury.
Aeronautikos gamintojas Airbus po sveikatos krizės
- 2020 – 2021: aeronautikos grupė, paveikta Covid-19 krizės, paskelbė, kad 2020 metais prarado 481 mln. eurų. Tačiau 2021 metais užsakymai vėl pradeda didėti, fiksuojant 363 mln. eurų pajamų pirmąjį trimestrą.
2021 m. taip pat yra pirmas kartas, kai Airbus naudojama 100% biokuro savo skrydžiuose. Ši iniciatyva siejasi su tvarumo tikslu aviacijoje iki 2050 metų.
- 2022 sausis: lėktuvų gamintojas Airbus pasirašo 36 didelės užsakymus šių metų pradžioje. Taip pat jis atliko 30 lėktuvų pristatymų per tą patį mėnesį apie dvidešimtai klientų. Be to, aeronautikos gamintojas pristatė savo pirmąjį ACJ TwoTwenty Šveicarijos aviakompanijai, Comlux. Tai yra Airbus 220-100, specialiai sukurta verslui.
- 2022 vasaris: su lėktuvų pristatymais Airbus, gamintojas praneša, kad jo 2021 metų rezultatai buvo rekordai. Išties, lėktuvų gamintojas padarė istorinius 4,2 milijardo eurų pelnus. Tarp jų buvo 611 komercinių lėktuvų pristatyta, tai yra 8% didesnis nei 2020 metais.
Kredito nuotrauka: Airbus
Pagrindiniai Airbus skaičiai
Aeronautikos gamintoją galima apibūdinti keliais svarbiais skaičiais:
- 130 000 darbuotojų iš daugiau nei šimto tautų.
- 180: tai skaičius Airbus svetainių visame pasaulyje.
- 12 000: tai skaičius tiekėjų, kuriuos turi Airbus.
Įvairūs aeronautikos gamintojo Airbus veiklos
Airbus – tai ne tik gerai žinomi komerciniai lėktuvai, tokie kaip A320 ar A380. Tai taip pat daugelis veiklų ir pasiekimų kitose srityse. Žinoma, jau suvokiamas komercinių lėktuvų gamybas, bet taip pat ir sraigtasparnių (Airbus Helicopter) gamyba, įrangos, skirtos gynybai, kosmosui ir saugumui. Įmonės tikslas yra sujungti populiacijas ir suteikti novatoriškas bei saugias sprendimus.
Galiausiai, Airbus turi didelį dėmesį, kad gaminti vis labiau atsakingus, švaresnius, mažiau teršiančius ir visada moderniausius prietaisus. Jis įsitraukia į procesą, sukuriant hibridinius, žalesnius ir ekologinius aparatus, elektrinius arba net pilotų neturinčius dronus. Mobilumo ateitis yra sritis, kurią Airbus nuolat eksploatuoja ir inovuoja.
Įvairūs Airbus projektai, skirti tvariai aviacijai
Nulinės emisijos klausimas yra inovatyras šiam gamintojui. Lėktuvų gamintojas remiasi 4 sritimis ir vykdo įvairius projektus.
Visų pirma Airbus kuria prietaisus, skirtus nenaudoti CO2 emisijų. Taip yra su jų CityAirBus projektu. Tai elektrinis eVTOL, kuris jau atliko daug skrydžių bandymų.
Tada aeronautikos grupė planuoja prietaisus, aprūpintus vandeniliu. Airbus nurodo, kad vandenilis yra labai perspektyvi energijos šaltinis, kuris sumažins aviacijos poveikį pasaulio klimatui. Jie nori aprūpinti savo komercinius lėktuvus 2035 metais.
Be to, lėktuvų gamintojas taip pat naudoja natūralią energiją, būtent saulę, kad aprūpintų šiuos prietaisus. Saulės kolektoriai galėtų surinkti saulės energiją ir konvertuoti ją į variklio sistemą savo prietaisams. Šiuo metu yra kosminis aparatas Zephyr, kuris yra vienintelis aprūpinamas tik saulės spinduliais.
Galiausiai, Airbus taip pat nori perkurti miesto oro mobilumą. Ateities miesto oro transportas jau yra kelyje. Elektriniai oro transporto priemonės yra gaminamos, kad būtų pateikti sprendimai miesto mobilumui. Airbus iš tiesų sukūrė specialią sritį šiam projektui, Airbus Urban Mobility.
CityAirbus NextGen Kredito nuotrauka: Airbus
Aeronautikos gamintojo Airbus lėktuvų parkas
Airbus pagamino daug lėktuvų, lėktuvų ir sraigtasparnių tiek komercinėms, tiek karinėms, kosminėms misijoms ar net tvariems aparatai ateities aviacijai.
Daugiau informacijos rasite apie šiuos pagrindinius komercinius įrenginius, kurie šiandien sukuria reputaciją aviacijos giganto: Airbus A319, Airbus A320, Airbus A321, Airbus A340, Airbus A330, Airbus A350, Airbus A318 ELITE, ACJ 220 ar net CityAirBus.
Dabar jūs žinote daugiau apie aeronautikos giganta. AEROAFFAIRES esame pasiekiami 24/7, savaitgaliais ir šventinėmis dienomis. Greitai reaguojame į jūsų pasiūlymo užklausas, taip pat telefonu +33 1 44 09 91 82.