Airbus yra Europos aviacijos pramonės gamintojas. Jis buvo įkurtas šeštojo dešimtmečio pabaigoje, po kelių Europos aviacijos gamintojų ir organizacijų sujungimo. Įmonės būstinė yra netoli Tulūzos Prancūzijoje, tiksliau Blagnake. Šis lėktuvų gamintojas, anksčiau vadintas Airbus Commercial Aircraft, specializuojasi Keleivinių lėktuvų gamybai ilgo nuotolio. Jis yra tarp didžiausių lėktuvų gamintojų pasaulyje. Iš tiesų, beveik pusė visų pasaulyje keleivinių lėktuvų priklauso Airbus ir juos eksploatuoja daugybė avialinijų. Airbus tiesiogiai konkuruoja su amerikiečių aviacijos gamintoju Boeing. Mes kartu pažvelgsime į istoriją, veiklą, Airbus akcijas ir jo lėktuvų parką.
Aviacijos gamintojo Airbus kilmė
Po Antrojo pasaulinio karo aviacijos pasaulis plėtojosi. Buvo sukurti reaktyviniai varikliai ir daugybė lėktuvų, skirtų keleivių transportavimui arba kroviniams. Jie buvo tiek civiliniai, tiek kariniai, o taip pat ir komerciniai. Atėjo 60-ieji metai ir oro transporto plėtra. 1965 metais Salone du Bourget Europos aviacijos atstovai diskutavo apie lėktuvų projektus, siekdami išsiskirti iš amerikiečių milžinų ir jų didelių transportinių lėktuvų. Jiems reikėjo rasti kitokią rinką. Ši rinka pasirodė esanti keleivių transportavimas per trumpas ir vidutines distancijas. Kaip oro autobusai, “Air Bus”. Europos aviacijos gamintojai, turintys savo atskiras misijas, užduoda klausimą, ar turėtų susivienyti. Jie tada priima pavadinimą Airbus, kuris taip tampa Europos aviacijos gamintoju.
Pirmieji aviacijos gamintojo Airbus projektai nuo 1965 metų
1965 : gimsta pirmasis didelės talpos lėktuvo projektas. Prancūzijos, Anglijos ir Vokietijos projektas, kuris buvo sukurtas, yra lėktuvas su maždaug 225 vietomis.
1966-1967 : šis laikotarpis pažymi Airbus istoriją su Airbus A300 projekto pasirodymu. Airbus nariai kuria didesnio talpumo lėktuvą, turintį 300 vietų, už 190 milijonų svarų finansavimo. Ši suma bus dengiama skirtingų Airbus valstybių narių. 37,5% iš Prancūzijos ir Anglijos ir 25% iš Vokietijos.
1968 : Airbus nustatė tikslą pasiekti bent 75 užsakymus, kad sėkmingai įgyvendintų A300 projektą. Tačiau daugelis avialinijų nerado akivaizdaus intereso šiam lėktuvui. Birželio mėnesį 1968 metais Airbus negavo jokių užsakymų. Tačiau partnerystės jau buvo pasirašytos su Lockheed ir Rolls-Royce, kurie turėjo aprūpinti A300 varikliais. Taigi reikėjo rasti sprendimą. Tada atsirado A300B. Tai buvo sumažinta A300 versija. Tai bus lengvesnis lėktuvas su mažiau vietų nei numatyta 300. Tačiau Anglija atsisakė šio projekto. Tada Vokietija ir Prancūzija kiekviena finansuoja projektą 50%.
1969 : abiejų šalių susitarimas, pasiektas Salone aéronautique du Bourget, leido joms sukurti A300B, 226 vietų dviejų variklių lėktuvą. Jis turės pranašumą būti ekonomiškesnis nei kiti konkurentų lėktuvai (ypač keturių ir trijų variklių). Grupėje Airbus vyks daugybė reorganizacijų, ypač dėl šio projekto. Paaiškėjo, kad Nyderlandai prisijungė prie projekto ir finansavo 6,6%.
1970 : aviacijos grupės Aerospatiale ir Deutsche Airbus susijungia, kad oficialiai suformuotų grupę Airbus Industrie. Ši grupė yra GIE (Ekonominės Interesų Gruozė), junganti kelias tautybės. Būstinė yra Paryžiuje. Airbus Industrie grupę tuo metu vadovauja Franz-Josef Strauss. Vėliau į Airbus grupę prisijungia kitos Europos aviacijos organizacijos, įskaitant Ispanijos gamintoją CASA.
Airbus aviacijos gamintojo lėktuvų veiklos pradžia
1974 : pirmasis A300B modelis atkeliavo į pirmąjį komercinį skrydį. A300B pirminis projektas buvo pritaikytas daugybei modelių (nuo A300B1 iki B11), kad geriausiai atitiktų rinkos poreikius. Buvo sukurta krovinių versija, lengvesnė versija, padidintas atstumas, sumažintas nutūpimo variklis arba dar ilgesnė versija, daugybė lėktuvų galėjo atlikti skrydžių bandymus ir vėliau pasirodyti. Šiais metais A300 pirmą kartą naudojamas avialinijoje Air France. Tai buvo vienas iš nedaugelio aviakompanijų, pasirinkusių didelės talpos lėktuvus. Lėktuvas atlieka pirmąjį komercinį skrydį balandžio mėnesį tarp Paryžiaus ir Londono.
1978 : Airbus bando įsitvirtinti JAV kelis metus, tačiau be sėkmės. Tačiau tais metais lėktuvų gamintojas užsako savo pirmuosius tikrus užsakymus iš amerikiečių avialinijos Eastern Air Lines (EAL) su 23 B4 modelių A300 užsakymu. Skirtingi A300 modeliai yra didelis sėkmė ir rimtai konkuruoja su amerikiečių milžinu Boeing. Tai suteikia Airbus norą gaminti naujus modelius, geriau atitinkančius avialinijų poreikius. Nes pirminė A300 versija savo sėkmę iš dalies gauna iš Air France, kuri reikia didelių lėktuvų, tačiau tai ne visiškai galioja visoms avialinijoms. Pradedamas naujo modelio projektas, tai A310, pristatytas 1978 metais Hanoveryje aviacijos parodoje.
1979 : A310 patraukia dėmesį, ir daugybė avialinijų jau reiškia užsakymus. Nors Jungtinė Karalystė atsisakė ankstesnio projekto, ji prisideda 20% prie A310 kūrimo. Prancūzija ir Vokietija po 37,9%, o Ispanija 4,2%.
1982 : bandymas A310.
1983 : pirmieji įrenginių pristatymai, ypač Swissair ir Lufthansa. Airbus pagamins įvairias versijas (pavyzdžiui, A310-200, A310-300 ar A310-600). Šios skirtingos versijos turės pakeitimų ant sparnų, uodegų, tačiau taip pat ir ant lėktuvo talpos, arba pavyzdžiui krovininė versija.
1984 : modelių A300B gamyba sustabdoma.
Aviacijos gamintojo Airbus lėktuvų parkas įvairovė
80-ųjų metų pradžioje Airbus mato galimybę ir paklausą gaminti apie 150 vietų lėktuvus, galinčius skristi vidutinio nuotolio. Norint konkuruoti su Boeing 737-200 ypač, GIE planuoja panašaus lėktuvo projektą. 1981 metais pradėtas projektas A320, 150 vietų lėktuvas. Kad išsiskirtų iš konkurentų, gamintojas nori, kad ateityje gaminami lėktuvai būtų ekonomiškesni ir turėtų technologijų pažangą (ypač pastebėtina elektrinių valdymų atsiradimas).
1984 : pažymi A320 oficialaus pristatymo pradžią. Užsakymai jau pateikti, 80 lėktuvų iš 5 avialinijų.
1988 : Pirmasis keleivinis lėktuvas A320 atlieka savo pirmąsias misijas. Prancūzijoje jis buvo pristatytas Tulūzoje praėjusiais metais. Air France vėliau jį pradėjo eksploatuoti 1988 metais. A320 patyrė didelę sėkmę ir netgi užgožė savo amerikietišką konkurentą Boeing, ypač su dideliu užsakymu iš Pan Am, amerikiečių avialinijos.
A320 tam tikra prasme yra siūlymo svertas Airbus aviacijos gamintojui, kuris tada laikomas vienu iš svarbiausių pasaulio gamintojų. Šis lėktuvas turi 400 užsakymų rekordą, atliktų prieš jo eksploataciją, priešingai nei tik 15 modeliui A300.
1989 : pasinaudodama A320 sėkme, Airbus nusprendžia sukurti A321, ilgesnį modelį, talpinantį 186 keleivius.
90-iųjų metai : Airbus diversifikuoja savo lėktuvų asortimentą ir didina savo gamybos tempą. Jis kuria įvairias A320 versijas (A318, A319 ir A321). Be to, jis gamina naujus ilgų atstumų lėktuvus, tokius kaip A330 ir A340 (visada turint galvoje išsiskirti nuo Boeing ir ypač jo naujo modelio Boeing 767).
1993 – 1994 : atitinkamai, tai buvo pirmųjų A340 ir A330 naudojimo pradžios metai.
1995 : mažesnė A320 versija, A319, atlieka savo pirmąjį skrydį. Šis įrenginys yra svarbus, nes jo A319-114 versija tarnauja kaip pavyzdys pirmiesiems Airbus Corporate Jets (ACJ) verslo lėktuvams 1999 metais.
Aviacijos gamintojas Airbus po 2000 metų
90-ųjų metų pabaigoje Airbus grupė buvo pertvarkyta, kad išliktų vieninga ir konkurencinga struktūra prieš amerikiečių milžiną, ir ypač sumažintų išlaidas. Įvyko kelios susijungimai tarp kelių aviacijos gamintojų, ir 2001 metais Airbus buvo 80% EADS nuosavybė (įkurta su Aérospatiale, CASA ir DASA) ir 20% BAE Systems. Airbus būstinė yra Tulūzoje Prancūzijoje. Jos generalinis direktorius yra Noël Forgeard.
2000 : pradėtas milžiniškas projektas, kurio studijos buvo pradėtos 80-aisiais. Tai didelis lėktuvas, turintis iki 800 vietų; jis bus vadinamas A3XX. Šis projektas buvo pervadintas į Airbus A380, kaip jis žinomas šiandien, didžiausias pasaulio lėktuvas keleivių transportavimui. Tuo metu Airbus jau turėjo 55 užsakymus iš 6 avialinijų.
2005 : A380 atlieka savo pirmąjį bandymų skrydį. Kuriant buvo sunku įgyvendinti kai kuriuos lėktuvo aspektus, ypač baigiamąjį surinkimą su skirtingomis lėktuvo dalimis. A380 pristatymai vėluoja. Pirmosios avialinijoms skirtos lėktuvai turėtų būti prieinami 2007 metais. Dėl šių nuolatinių vėlavimų Airbus patiria 4,8 milijardo euro nuostolį. Kai kurios avialinijos (pavyzdžiui, Emirates) reikalauja finansinių kompensacijų. Norėdama susidoroti su situacija, Airbus nusprendžia pertvarkyti savo gamybos vietas ir suvienodinti gamybos sistemas.
2005 : trumpai apie pagrindinius Airbus lėktuvus, šiuo metu žinoma, kad A320 sudaro 75% įmonės užsakymų.
2006 : Airbus kuria naują lėktuvą, A350. Jis bus pristatytas šiais metais Farnborough. Šis plačiojo korpuso lėktuvas konkuruos su Boeing 777. Jis turi 350 keleivių talpą. Jo pirmasis skrydis įvyko 2013 metais.
2007-2008 : startuoja restrukturizacijos planai (Power8, Power8 plus). Būtina sumažinti išlaidas, tai atsiranda apie 10 000 darbo vietų naikinimą ir intensyvias protestus. Kai kurios įmonės taip pat parduodamos, o kitos perkeliamos.
2011 : rūpindamasi aplinkos iššūkiais, Airbus atskleidžia savo NEO (New Engine Option) projektą. Jis bus taikomas A320neo, kuris tada sunaudoja 15% mažiau degalų. Šis lėktuvo modelis tampa labiausiai geidžiamu modeliu su 1425 užsakymais prieš jo eksploataciją.
2010-ųjų metai : Airbus stiprina savo pasaulinę buvimo rinkoje aviacijoje padėtį. Šiais metais jis nuosekliai pasiekia užsakymų ir produkcijos rekordus.
Dabar ir nuo 2018 metų grupės vadovas yra Guillaume Faury.
Aviacijos gamintojas Airbus po pandemijos
2020 – 2021 : aviacija, paveikta Covid-19 krizės, pranešė, kad 2020 metais prarado 481 milijoną eurų. Tačiau 2021 metais užsakymai vėl kilo, užfiksuodami 363 milijonų eurų apyvartą pirmąjį ketvirtį.
2021 metai taip pat buvo eksperimentas, kai Airbus pirmą kartą 100% naudojo biokuro savo skrydžiui. Ši iniciatyva yra dalis siekio tapti anglies neutraliu aviacijoje iki 2050 metų.
2022 metų sausis : lėktuvų gamintojas Airbus pasirašo 36 didelius užsakymus šių metų pradžioje. Taip pat šį patį mėnesį jis pristatė 30 lėktuvų apie dvidešimčiai klientų. Be to, aviacijos gamintojas pristatė savo pirmąjį ACJ TwoTwenty Šveicarijos avialinijai Comlux. Tai buvo specialiai verslo versijoje įrengtas Airbus 220-100.
2022 metų vasaris : su savo lėktuvų pristatymu Airbus praneša, kad 2021 metai buvo rekordiniai. Iš tiesų, aviacijos gamintojas pasiekė istorinių 4,2 milijardų eurų pelną su 611 komercinių lėktuvų pristatymais, tai yra 8% padidėjimą, palyginti su 2020 metais.
Pagrindiniai Airbus skaičiai
Aviacijos gamintojas gali būti apibūdintas keliais svarbiais skaičiais iki šiol:
130 000 darbuotojų iš daugiau nei šimto tautybių.
180 : tai yra Airbus svetainių skaičius visame pasaulyje.
12 000 : tai yra tiekėjų skaičius, kuriuos turi Airbus.
Įvairūs aviacijos gamintojo Airbus veiksmai
Airbus neapsiriboja tik pripažintais komerciniais lėktuvais, tokiais kaip A320 arba A380. Tai taip pat apima daugybę veiksmų ir pasiekimų kitose srityse. Žinoma, jau kalbame apie komercinių lėktuvų gamybą, tačiau taip pat ir apie sraigtasparnių gamybą (Airbus Helicopter), gynybai skirtus įrenginius, erdvinius projektus, taip pat saugumą. Įmonės tikslas yra sujungti gyventojus ir pasiūlyti novatoriškus bei saugius sprendimus.
Galiausiai, Airbus deda didžiulį dėmesį kuriant vis labiau atsakingus, švaresnius, mažiau teršiančius ir visada priekyje pramonės. Jis dalyvauja kuriant hibridinius, žales ir ekologiškus įrenginius, elektrinius ar netgi be pilotų dronus. Mobilumo ateitis yra sritis, kurią Airbus nuolat vysto ir inovuoja.
Įvairūs Airbus projektai tvariai aviacijai
Nulinio emisijos tema yra pionierinė šiam gamintojui. Aviacijos gamintojas remiasi keturiomis sritimis ir vysto įvairius projektus.
Visų pirma Airbus kuria įrenginius, kurie neturėtų išskirti CO2 emisijų. Tai rodo su jų CityAirBus projektu, pavyzdžiui. Elektrinis eVTOL, kuris jau atliko daug skrydžių bandymų.
Be to, aviacijos grupė planuoja įrenginius, maitinamus vandeniliu. Airbus manymu, vandenilis yra labai perspektyvi energijos šaltinis, kuris sumažins aviacijos poveikį pasaulio klimatui. Jie planuoja aprūpinti savo komercinius lėktuvus iki 2035 metų.
Kalbėdama apie natūralią energiją, Airbus taip pat nori naudoti saulę, kad maitintų savo įrenginius. Saulės kolektoriai galėtų surinkti saulės energiją ir paversti ją propulsijos sistema savo įrenginiams. Šiuo metu tai yra kosminis aparatas Zephyr, kuris veikia tik iš saulės spindulių.
Galiausiai, Airbus taip pat nori iš naujo sukurti miesto aviacijos mobilumą. Ateities miesto oro transportas jau yra planuojamas. Elektros lėktuvai yra gaminami teikiant sprendimus miesto mobilumui. Airbus netgi sukūrė specializuotą šiam projektui sritį, Airbus Urban Mobility.
Aviacijos gamintojo Airbus lėktuvų parkas
Airbus pagamino daugybę lėktuvų ir sraigtasparnių tiek komercinėms misijoms, tiek karinėje, kosminėje, ar net tvarių įrenginių projektams ateities aviacijai.
Norint sužinoti daugiau, apsilankykite šių pagrindinių komercinių įrenginių puslapiuose, kurie šiandien formuoja aviacinio gigante reputaciją: Airbus A319, Airbus A320, Airbus A321, Airbus A340, Airbus A330, Airbus A350, Airbus A318 ELITE, ACJ 220 ar dar CityAirBus.
Dabar žinote šiek tiek daugiau apie aviacijos milžiną. AEROAFFAIRES esame prieinami 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, įskaitant savaitgalius ir šventines dienas. Greitai atsakome į jūsų paprašymą dėl citatos internetu, taip pat telefonu +33 1 44 09 91 82.