NEDELKITE UŽSISAKYTI SAVO SKRYDŽIŲ VASAROS SEZONUI!

Ieškokite lėktuvo, miesto ar informacijos…

Lyderis privačių lėktuvų nuomos srityje visame pasaulyje

Viršgarsiniai orlaiviai

Privatinių lėktuvų nuoma
nuo 1991 m.

20 000
pasiekiamų prietaisų

45 000
užtikrintų skrydžių

120 000+
keleivių

4,9/5
klientų pasitenkinimas

100%
Anglies dioksido kompensacija

Kas yra viršgarsinis orlaivis? Ar žinojote, kad viršgarsinis orlaivis – tai orlaivis, kuris gali skristi didesniu nei garso greičiu (1 Machas)? Ar žinote viršgarsinių orlaivių istoriją? Šiame straipsnyje sužinosite viską, ką visada norėjote sužinoti apie viršgarsinius orlaivius.

Viršgarsinių orlaivių istorija

Šaltasis karas viršgarsinių orlaivių ištakose :

Šaltasis karas buvo palankus laikotarpis technologijų plėtrai. Be kosminių lenktynių tarp Jungtinių Amerikos Valstijų ir Sovietų Sąjungos, sovietai varžėsi su dviem kitomis Vakarų kariuomenėmis – Prancūzija ir Didžiąja Britanija.

Šių pašėlusių lenktynių tikslas buvo sukurti civilinį viršgarsinį transporto lėktuvą (SST), Prancūzijoje vadinamą „Concorde”.

Svarbiausios viršgarsinės aviacijos pasaulyje datos :

1956 m. Prancūzija ir Didžioji Britanija pradėjo vykdyti projektą, o 1962 m. suvienijo jėgas. Pirmasis „Concorde” pakilo 1969 m., o po septynerių metų pradėtas naudoti komerciniais tikslais.

Pirmasis viršgarsinis lėktuvas 1968 m. pakilo Rusijoje. Tai buvo ” Tupolev Tu-144″.

Jungtinėse Amerikos Valstijose 1966 m. Federalinė aviacijos administracija atrinko Boeing, kad ši sukurtų amerikietiškąjį greitaeigį civilinį orlaivį (angl. High Speed Civil Transport, HSCT). Tačiau 1971 m. prezidentas R. Niksonas atšaukė projektą, nes jis buvo per brangus.

Concorde sėkmė ir nelaimės :

Kodėl „Concorde” buvo vienintelis komercinis orlaivis?

1978 m. po dviejų sunkių avarijų Tu-144 buvo atsisakyta. Nuo tada Prancūzijos ir Didžiosios Britanijos „Concorde” tapo vieninteliu komerciniu orlaiviu, galinčiu per tris valandas perskristi Atlanto vandenyną didesniu nei 2 machų greičiu. „Concorde” yra techninė sėkmė.

Konkordo katastrofos :

Nepaisant šlovės dienų, „Concorde” taip pat buvo ekonominė ir ekologinė katastrofa.

Dėl savo 4 000 mylių nuotolio jis negalėjo naudotis potencialiai pelningais maršrutais, tokiais kaip Los Andželas-Tokijas ir Los Andželas-Sidnėjus.

Išmetamosiose dujose taip pat yra azoto oksidų, kurie smarkiai pažeidžia ozono sluoksnį.

Kiek kainuoja vieta tokiame viršgarsiniame lėktuve kaip „Concorde”?

„British Airways” duomenimis, mažiausia vienos vietos eksploatavimo kaina yra 1814 JAV dolerių.

Bilietas į abi puses iš Niujorko į Londoną kainuoja 8729 dolerius, o 747 lėktuvo ekonominės klasės bilietas kainuoja tik 300 dolerių.

Priežastys, dėl kurių viršgarsiniai lėktuvai buvo išleisti į pensiją, ir bandymai juos atgaivinti:

Prancūzijos ir Didžiosios Britanijos lėktuvas „Concorde”, pradėtas eksploatuoti 1976 m., buvo nutrauktas 2003 m. dėl nepakankamo pelningumo ir Goneso katastrofos.

1975 m. pradėtas eksploatuotisovietinis lėktuvas „Tupolev Tu-144” 1978 m., atlikęs tik 102 reguliarius skrydžius, buvo išleistas į pensiją.

Kalbant apie ateities „Concorde”, ” Ouverture”, iki 2030 m. jisturėtų skraidinti 55 keleivius 8 000 km atstumu.

Ateities viršgarsinis orlaivis

Prieš 17 metų Prancūzijoje pasibaigus „Concorde” karjerai, viršgarsinis lėktuvas per planetą dar nėra skridęs.

Nuo to laiko nemažai bendrovių stengėsi atgaivinti šiuos gerai žinomus orlaivius, bandydamos pašalinti pagrindinį jų trūkumą – dideles degalų sąnaudas.

Šios bendrovės yra :

  • Aerion, kurios projektas buvo nutrauktas 2021 m. gegužės mėn. dėl lėšų trūkumo.
  • Boom Supersoinc , kuri pristatė dar vieną prototipą
  • Bendrovė „Virgin Galactic” jau daugelį metų kuria savo orlaivį.

XB-1: vienintelė tikra „Concorde” ateitis

Bendrovė „Boom Supersonic” paskelbė, kad 2020 m. spalio 7 d., trečiadienį, pradės skraidyti lėktuvu XB-1.

Nors pirmieji bandymai buvo numatyti 2021 m., dabartinis generalinis direktorius Blake’as Schollas pripažįsta, kad vėluojama, tačiau patikina, kad visi bandymai vyksta sklandžiai.

Manoma, kad XB-1 orlaiviu bus galima skraidinti nuo 65 iki 88 keleivių. O skrydį tarp Paryžiaus ir Monrealio jis galės įveikti per 3 valandas ir 45 minutes. Tačiau tikriausiai praeis dar 10 metų, kol jis bus pradėtas eksploatuoti.

Nepaisant audringos praeities, viršgarsinis lėktuvas turi ateitį. Artimiausiais metais jis gali būti vėl pradėtas naudoti.