
Būti sraigtasparnio pilotu – tai darbas, apie kurį svajoja daugelis žmonių. Įsivaizduojame pavojingas gelbėjimo misijas karinėje aplinkoje ir labai tiksliai vykdomas misijas civilinėje aplinkoje. Mokėjimas valdyti tokią mašiną atrodo įspūdingas.
Natūralu, kad kyla klausimas, kaip šie pilotai sugeba ją valdyti. Nesvarbu, ar jie gabena prekes, ar žmones, pilotai turi būti griežti.
tačiau ką iš tikrųjų apima šis darbas? Kokio išsilavinimo reikia norint tapti sraigtasparnio pilotu? Kokių savybių reikia ir kokios yra galimybės? AEROAFFAIRES jums apie visa tai papasakos.
Skirtingi sraigtasparnio piloto užduočių tipai
Sraigtasparnių pilotams patikėtos misijos yra tokios pat įvairios, kaip ir aplinka, kurioje jie dirba. Dėl didelio manevringumo ir galimybės nusileisti beveik bet kur sraigtasparniai gali būti naudojami įvairiems tikslams.
Štai pagrindinės galimos misijos:
- Medicininė pagalba: greitas įsikišimas evakuojant sužeistuosius arba pervežant pacientus į ligonines (sraigtasparniai, civilinės saugos sraigtasparniai).
- Stebėjimas ir saugumas: policijos, žandarmerijos ar muitinės vykdoma pažeidžiamų teritorijų priežiūra. Sraigtasparniai užtikrina strateginį matymą iš oro.
- VIP transportas: greitas, diskretiškas vadovų, VIP asmenų ar verslininkų gabenimas tarp vietų, neprieinamų reaktyviniams lėktuvams.
- Darbai iš oro: aukštos įtampos linijų tikrinimas, įrangos kėlimas kalnuotose ar miesto vietovėse, filmavimas kinui ar žiniasklaidai.
- Misijos jūroje: darbuotojų ir įrangos gabenimas į naftos platformas arba laivus jūroje.
- Gaisrų ar stichinių nelaimių gesinimas: vandens pylimas, evakuacija iš nelaimės zonų, skubi logistinė pagalba.

Kokio išsilavinimo reikia norint tapti sraigtasparnio pilotu?
Diplomas: CPL(H)
Norint dirbti profesionaliu sraigtasparnio pilotu, reikia gauti CPL(H) (komercinę sraigtasparnio piloto licenciją).
Stojimo reikalavimai:
- Turi būti ne jaunesnis kaip 18 metų;
- Turėti ne mažiau kaip 150 valandų skrydžio;
- Išlaikyti 1 klasės sveikatos patikrinimą;
- Išklausyti teorinį ir praktinį mokymą patvirtintoje mokykloje.
Karinis maršrutas
Pilotu taip pat galima tapti tarnaujant Prancūzijos karinėse oro pajėgose arba kariuomenėje. Šiuo atveju:
- Įdarbinimo metu turite būti jaunesnis nei 27 metų;
- Išlaikyti atrankos testus;
- Prieš tampant pilotu praeiti griežtą karinį mokymą.
Kokių savybių reikia norint tapti sraigtasparnio pilotu?
Norint būti sraigtasparnio pilotu, reikia ne tik techninių įgūdžių. Štai pagrindinės reikalingos savybės:
1. Geras tikslumas ir geras atsakomybės jausmas
Kaip ir galima tikėtis, norint tapti sraigtasparnio pilotu, reikia tikslumo ir tikro atsakomybės jausmo. Iš tikrųjų, kai pagalvojate apie sraigtasparnio piloto vykdomas užduotis, pirmiausia į galvą ateina žmonių vežimas, ypač jei tai yra privačios bendrovės užduotys.
Pilotas turi prisiimti atsakomybę už vieną ar daugiau žmonių ir užtikrinti jų saugumą. Taigi jis turi būti budrus ir imtis atsargumo priemonių. Vien tam, kad patektumėte į orlaivį, reikia laikytis griežtų taisyklių.
2. Didelė koncentracija ir susikaupimas
Sraigtasparnių pilotai taip pat turi būti labai susikaupę. Skrydžio metu jie neturi užsnūsti ar ką nors pamiršti ruošdami orlaivį.
Jiems taip pat tenka susidurti su rizikingomis ir nenumatytomis situacijomis, kurias jie turi spręsti šaltai ir efektyviai. Pavyzdžiui, gelbėjimo misijos arba blogos oro sąlygos.
3. Gebėjimas dirbti komandoje
Nors sraigtasparnių pilotai išlieka labai savarankiški savo darbe, kaip ir skubios pagalbos pilotai, jie dažnai dirba kartu su agentūra kaip privačių tarnybų dalis.
Greitosios pagalbos gydytojo atveju – su gydytojų komandomis, o karo lakūno atveju – su komandosų komandomis. Taigi jie neturėtų bijoti komandinio darbo.
4. Gera fizinė būklė
Be intelektinių ir emocinių savybių, kaip ir lėktuvo pilotas, sraigtasparnio pilotas turi turėti gerą regėjimą ir tam tikrą atsparumą karščiui ir šalčiui, priklausomai nuo to, kur jis dirba.
Sraigtasparnio piloto rengimo mokyklos
Keliuose Prancūzijos ir Europos centruose galima mokytis tapti sraigtasparnio pilotu. Štai keletas gerai žinomų pavyzdžių:
- Hélidax (Daksas): bendradarbiaujama su Prancūzijos kariuomene.
- „Airbus Helicopters” mokymo akademija (Marignane): visapusiškas mokymas su treniruokliais.
- Heli-Tech (Lionas): privatus EASA patvirtintas centras.
Keletas naudingos informacijos:
- Vidutinė trukmė: 12-24 mėnesiai, priklausomai nuo tempo.
- Vidutinė kaina: nuo 60 000 iki 90 000 EUR už CPL(H).
- Galimos dotacijos: asmeninė mokymo sąskaita (CPF), regioninės dotacijos, finansavimas per kariuomenę ar įmonę.

Kiek uždirba sraigtasparnio pilotas?
Darbo užmokestis priklauso nuo kelių kriterijų:
- Veiklos sektorius (viešasis ar privatusis) ;
- Misijos tipas (gelbėjimo, VIP transportavimo, stebėjimo ir t. t.);
- Patirtis ir darbo stažas;
- Skraidomo sraigtasparnio tipas.
Atlyginimas viešajame sektoriuje
Sraigtasparnių pilotai viešajame sektoriuje pradeda dirbti nuo pradedančiųjų ir gauna 1 635 EUR neto per mėnesį. Įgiję piloto licenciją, jie laikomi pradedančiaisiais pilotais ir uždirba 2626 neto per mėnesį.
Atlyginimas privačiame sektoriuje
Labiausiai patyrę pilotai gali uždirbti daugiau nei 100 000 eurų per metus (palyginti su maždaug 40 000 eurų viešajame sektoriuje), ypač dirbdami su VIP transportu, skrydžiais į užsienį ar tarptautinėmis misijomis.
Kokios karjeros perspektyvos?
Priklausomai nuo to, kaip klostysis sraigtasparnio piloto karjera, jis dirbs daugiau ar mažiau valandų ir uždirbs daugiau ar mažiau pinigų. Bėgant metams jie gali :
- Kilti kariuomenėje arba civilinėje aviacijoje;
- Specializuotis konkrečiose misijose (medicininė evakuacija, naktiniai skrydžiai, jūrų stebėjimas);
- Tapti skrydžių instruktoriumi arba vyriausiuoju pilotu;
- Po karinės karjeros persikvalifikuoti į civilinį ar privatų sektorių.
Pavyzdžiui, kariuomenėje tarnavęs pilotas, baigęs karjerą, gali pradėti dirbti greitosios pagalbos oro transporto bendrovėje arba turistinių skrydžių operatoriumi.
Priklausomai nuo to, ką pasirinksite, atsidursite skirtingose darbo aplinkose. Būdamas skubios pagalbos pilotas, ilgą laiką nieko konkretaus neveiksite, o atėjus laikui turėsite būti itin greitas.
Kur galiu dirbti sraigtasparnio pilotu?
Sraigtasparnio piloto profesija siūlo daugybę geografinių ir sektorinių galimybių.
Prancūzijoje
- Kalnai: gelbėjimo misijos (ypač Alpėse ir Pirėnuose).
- Pakrančių zonos: jūrų stebėjimas, patekimas į salas ar jachtas.
- Dideli miestų centrai: VIP arba medicininis transportas, filmavimai, policijos misijos.
Tarptautinės užduotys
- Humanitarinės misijos: NVO, tarptautinės organizacijos.
- Konfliktų zonos arba OPEX: kariniams pilotams.
- Privatus sektorius: naftos bendrovės, prestižinės misijos prabangaus turizmo srityje.
Pilotus įdarbinančių organizacijų tipai
- Privačios sraigtasparnių bendrovės;
- Oro pajėgos, kariuomenė ir laivynas;
- Civilinės saugos ir avarinės tarnybos;
- Oro darbų bendrovės arba atviroje jūroje esančios platformos.
Įprasta sraigtasparnio piloto gyvenimo diena
Sraigtasparnio piloto kasdienė rutina skiriasi priklausomai nuo misijos, oro sąlygų, avarinės situacijos ar kelionės tikslo. Pateikiame tipinės dienos apžvalgą:
- Pasiruošimas skrydžiui: oro sąlygų, skrydžio plano ir orlaivio techninės būklės analizė.
- Sraigtasparnio patikra: vizualinė apžiūra, mechaninė ir degalų patikra.
- Komandos instruktažas: derinimas su ant žemės esančiomis komandomis, keleiviais ar rėmėjais.
- Misija: skrydis, nusileidimas, transportavimas arba intervencija, priklausomai nuo misijos tipo.
- Grįžimas į bazę: degalų papildymas degalais, apklausa, bet kokia reikalinga techninė priežiūra.
Pilotai gali būti nuolatinės parengties, kaip gelbėjimo operacijos, arba iš anksto planuoti skrydžius privačiame sektoriuje.
Darbo privalumai ir trūkumai
Sraigtasparnio piloto darbas yra sudėtingas, bet įdomus. Pateikiame sąžiningą privalumų ir sunkumų, kurių reikia tikėtis, įvertinimą.
Privalumai :
- Didelė misijų įvairovė;
- Dažnai dirbama atviroje ir stimuliuojančioje aplinkoje;
- Didelis profesinis prestižas;
- Savarankiškumas ir sprendimų priėmimas šioje srityje.
Trūkumai:
- Nereguliarus darbo laikas (budėjimas pagal iškvietimą, naktinis budėjimas ir kt.);
- Fiziškai ir psichologiškai sunkus darbas;
- Didelės mokymo išlaidos;
- Didelė atsakomybė, ypač kritinėse misijose.
Skriskite arba užsisakykite sraigtasparnį su AEROAFFAIRES
Norite užsisakyti skrydį sraigtasparniu arba sužinoti apie sraigtasparnio nuomos galimybes privačioms, verslo ar medicininėms kelionėms? AEROAFFAIRES gali jums padėti 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, siūlydama specialiai jums pritaikytus sprendimus.
Nepamirškite užsisakyti kitos kelionės jau dabar. Mūsų komanda yra jūsų paslaugoms telefonu + 33144099182 arba el. paštu: [email protected].
Taip pat galite gauti privataus skrydžio sąmatą naudodamiesi mūsų internetiniu pasiūlymu.