Nuo 2022 m. kovo mėn. pabaigos AIP (Aeronautical Information Publication) paskelbta, kad draudžiama privatiems vienmotoriams lėktuvams skristi į Barselonos oro uostą. Pagrindinė to priežastis – pernelyg ilgas vėlavimas nenumatytomis aplinkybėmis ir šių verslo lėktuvų intervencijos. Todėl Josep Tarradellas Barselonos-El Prato tarptautinis oro uostas uždarė duris visiems šių tipų verslo orlaiviams. Tačiau tai turi įtakos verslo aviacijos sektoriui, taip pat oro transporto bendrovėms, turinčioms vienmotorių turbosraigtinių lėktuvų parką.
Pagrindinė draudimo priežastis: reagavimo laikas

Primename, kad vieno variklio privatūs reaktyviniai lėktuvai paprastai yra nedideli orlaiviai, turintys tik vieną sraigtinį variklį. Palyginti su visais kitais privačiais reaktyviniais lėktuvais, kurie turi mažiausiai du variklius. Verslo aviacijoje daugiausia naudojami vieno variklio reaktyviniai lėktuvai ” Pilatus PC-12″, TBM 850, taip pat „Diamond DA50” ir „Piper M600”.
Taigi kodėl šie orlaiviai, kurie yra sertifikuoti naudoti viešajam keleivių vežimui, taigi ir verslo aviacijai, negali patekti į Barselonos oro uostą?
Viena iš pagrindinių priežasčių – prastas incidentų, susijusių su šiais vienmotoriais privačiais reaktyviniais lėktuvais, nagrinėjimas. Pavyzdžiui, oro linijų bendrovės „Jetfly” lėktuvas Pilatus PC-12 Barselonos oro uoste ant riedėjimo tako turėjo techninių problemų. Incidentas nebuvo rimtas, tačiau teko keisti detales. Kadangi jų nebuvo galima gauti iš karto, orlaivis turėjo stovėti oro uoste 3 dienas. Tokio incidento atveju remontas neturėjo užtrukti ilgiau nei valandą. Vis dėlto oro uosto vadovui tai buvo nepriimtina situacija.
Barselona yra antras pagal svarbą oro uostas Ispanijoje (po Madrido). Jis yra pagrindinis komercinės aviacijos centras. Verslo aviacija sudaro tik nedidelę eismo dalį. Iš tikrųjų Barselonos oro uoste kasmet užregistruojama 310 000 skrydžių. Iš šio skaičiaus tik 2 800 skrydžių atlieka verslo aviacija. Verslo aviacija tikrai nėra Barselonos oro uosto prioritetas. Tačiau šio sektoriaus specialistams tai turi nemažą poveikį.
Kaip ir daugelis oro uostų, Barselonos oro uostas yra nusiteikęs prieš verslo aviaciją. Vienmotoris turbopropelerinis lėktuvas užima komercinio orlaivio, kuris generuoja daugiau pajamų, vietą. Todėl verslo aviacija šiuose dideliuose oro uostuose yra mažiau patraukli.
Cédric Lescop, Jetfly, oro linijų bendrovės, kuri specializuojasi verslo aviacijos srityje, pirmininkas.
Šio draudimo poveikis verslo aviacijai

Pamatėme, kad Ispanijos tarptautiniame oro uoste verslo aviacija atliko 2 800 skrydžių. Taip pat reikėtų nepamiršti, kad tam tikri vienviečiai turbopropeleriniai orlaiviai, pavyzdžiui, Pilatus PC-12 ir TBM 50, yra labai vertinami ir naudojami verslo aviacijoje. Kai kurie iš jų net yra tapę savo verslu. Taip yra verslo aviacijos bendrovės „Jetfly”, kuri nusprendė į savo orlaivių parką įtraukti 40 privačių reaktyvinių lėktuvų „Pilatus PC-12”, atveju. Deja, šio operatoriaus skrydžiai į Ispanijos kosmopolitišką sostinę nebebus galimi. Nors tai neturės didelės įtakos šios oro transporto bendrovės veiklai, vis dėlto tai bus maždaug penkiasdešimt skrydžių per metus.
Poveikį patyrė ir kiti užsakomosios aviacijos sektoriaus dalyviai. Nepasitenkinimą išreiškė vieno variklio turbosraigtinių orlaivių gamintojai (Pilatus, Piper, Daher, …), GAMA (orlaivių gamintojų asociacija) ir IAOPA (pilotų ir orlaivių savininkų asociacija). Jos„yra labai susirūpinusios dėl šio draudimo patekti į vieną iš pagrindinių Europos oro uostų, taigi ir į pagrindinį verslo ir turizmo centrą – Barselonos miestą ir regioną”. Citation paimta iš jų bendro laiško, rašyto Barselonos oro uosto vadovui.
Taigi, jei šis apribojimas nebus panaikintas, verslo aviacija vis tiek galės patekti į šį Ispanijos oro uostą, tačiau su kitais privačiais lėktuvais ir verslo orlaiviais.
Tinklalapyje AEROAFFAIRES, mes esame pasiekiami 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, ištisus metus. Į jūsų užklausą dėl kainos atsakysime kuo greičiau tiek internetu, tiek telefonu +33 1 44 09 91 82.