Naujausias Falcon šeimos narys bus didžiausias ir galingiausias kada nors Prancūzijos orlaivių gamintojo sukurtas privatus lėktuvas. Ypač erdviame salone Falcon 10X yra naujasis serijos flagmanas, galintis skristi be sustojimo iš Paryžiaus į Tokiją iki penkiolikos valandų. Su šiuo naujuoju orlaiviu Dassault tikslas aiškus: mesti iššūkį savo konkurentams Bombardier ir Gulfstream. Visai neseniai, 2022 m. gegužės 25 d., Dassault paskelbė apie gamybos pradžią. Planuojama, kad jis bus pradėtas eksploatuoti 2025 m. pabaigoje.

„Dassault” įžengimas į labai ilgų nuotolių orlaivių segmentą
Ketvirtadienį, 2021 m. gegužės 6 d., Dassault paskelbė apie visiškai naujo Falcon modelio pristatymą. Po 2010 m. pasirodžiusio Falcon 7X, 2014 m. – Falcon 8X ir 2018 m. – 6X, dabar pasirodo Falcon 10X. Šiuo orlaiviu Dassault siekia smogti stiprų smūgį ir pagaliau įžengti į labai tolimų orlaivių segmentą. Jei Falcon 8X skrydžio nuotolis siekia apie 12 000 km, tai Falcon 10X – 13 900 km. Taigi orlaivių gamintojas tikisi nutraukti Bombardier ir Gulfstream duopoliją šiame segmente. Kaip ir „Global 7500” bei G700, Falcon 10X galės sujungti visus planetos taškus, tačiau nuo dar trumpesnių kilimo ir tūpimo takų.
Taigi dėl šio galios ir naujovių koncentrato kelionių galimybės daugėja. 7 500 jūrmylių arba beveik 14 000 km nuotolio nuotolis žada ilgas keliones, nepaisant to, kad darbinis kreiserinis greitis siekia 0,85 Macho. Iš Paryžiaus bus galima be sustojimo skristi į Tokiją arba Santjago de Čilę. Taip pat bus galima skristi iš Honkongo į Keiptauną ar Beirutą, o iš Los Andželo – į Sidnėjų. Didžiausias lėktuvo greitis bus 0,925 Macho.
Šio naujojo orlaivio projektas jau baigtas, todėl dabar galima pradėti ruoštis dalių surinkimui!
Erdviausias kada nors sukurtas salonas
Norėdamas išsiskirti iš konkurentų, Dassault remiasi Falcon 10X salono dydžiu. Daugelis žmonių tikėjosi, kad salonas bus pailginta Falcon 6X versija, tačiau Dassault pasirinko didelį variantą. Kabinos lubų aukštis – 2,03 m, o plotis – 2,77 m. Dėl to ji yra erdviausia kabina verslo aviacijoje.
Pirmosiose nuotraukose matyti modernus, šviesus interjeras dėl 38 langų. Šioje XXL kabinoje yra daugybė išplanavimo variantų, nes įrengti keturi atskiri salonai, didelis liukso kambarys su vonios kambariu, namų kinas, poilsio kambarys ir didelė maitinimo zona. Dassault apgalvojo viską, kad keleiviai galėtų iki 15 valandų skrydžio praleisti itin prabangioje aplinkoje.

Prancūzijos orlaivių gamintojas siekia dar didesnio keleivių komforto. Siekiant sumažinti keleivių nuovargį, lėktuvo salone slėgis yra toks pat, kaip ir 915 metrų aukštyje. Tai sumažina su skrydžiu susijusius nepatogumus, pavyzdžiui, gerklės džiūvimą ir nuovargį. Dassault taip pat gali pasigirti tyliausiu salonu. Dėl uždarų skyrių su sėdynėmis, kurias galima paversti lovomis, sistemos keleiviai gali mėgautis visišku privatumu. Kai 2021 m. gegužę bus pradėtas eksploatuoti Falcon 10x, jis bus vadinamas „skraidančiu penkiaviečiu”.
Nauja konstrukcija ir itin efektyvūs varikliai
Falcon 10X, Dassault pristato nuostabų sparną, pagamintą iš lengvų, tvirtų kompozitinių medžiagų. Specialiai greičiui ir našumui užtikrinti orlaivio sparnuose bus sumontuotos savybės, užtikrinančios puikų manevringumą net važiuojant nedideliu greičiu.

Kalbant apie variklius, Dassault pirmą kartą kreipėsi į „Rolls-Royce”. Po nesėkmės su „Safran” gamintojas mieliau rinkosi amerikiečių variklių gamintoją.
Lėktuvą Falcon 10X varys du „Rolls-Royce Pearl 10X” varikliai. Tai naujausia, didžiausia ir galingiausia „Pearl” serijos versija, kurios traukos jėga viršija 18 000 svarų (80 kN).
Moderniausia avionika
Antroji naujausio Falcon stiprybė – moderni avionika. Iš Dassault pateiktų pilotų kabinos nuotraukų matyti, kad šiai sričiai skirtas ypatingas dėmesys. Joje įdiegta nemažai naujovių.

Pradedant nuo priekinio ekrano (HUD) sistemos, galinčios modeliuoti aplinką, todėl pilotai naktinių skrydžių metu gali matyti tarsi dienos šviesoje. Taip pat yra netikėta nauja funkcija. Droselinės sklendės svirtys pakeistos vienu išmaniuoju valdikliu, kuris automatiškai pritaiko reikiamą galią pagal poreikius ir skrydžio sąlygas. Žmogaus ir mašinos sąsajos buvo pertvarkytos, o automatika patobulinta taip, kad skrydžio valdymą galėtų perimti vienas pilotas. Avariniu atveju jis gali įjungti avarinį režimą. Sistema grąžina orlaivį į saugią konfigūraciją.
Dassault yra vizionieriška, numatanti būsimus technologinius ir reguliavimo pokyčius, susijusius su oro eismo valdymu ir pilotų darbo krūviu. Šiandien 15 valandų trukmės tolimiesiems skrydžiams reikia trijų pilotų. Tačiau taisyklės gali pasikeisti ir Falcon 10X jau bus pasirengęs pakilti.
Planuojama, kad Falcon 10X bus pradėtas eksploatuoti 2025 m. ir bus parduodamas už 75 mln. dolerių.
Mūsų aviacijos ekspertai visą parą pasirengę jūsų privačiam skrydžiui telefonu +33 (0) 1 44 09 91 82. Nedvejodami pasinaudokite mūsų internetiniu pasiūlymu ir gaukite privataus skrydžio kainos sąmatą.