XXI amžiuje visuotinis atšilimas nebėra problema. Akivaizdu, kad oro eismui tenka dalis atsakomybės. Tačiau tuo metu, kai žmonės raginami susiveržti diržus energijos suvartojimo atžvilgiu, ypač renkantis keliones traukiniais, o ne lėktuvais. Tokios superžvaigždės kaip Kylie Jenner pernelyg dažnai naudojasi savo privačiais lėktuvais labai trumpiems atstumams įveikti.

Privačiu lėktuvu išmetamų teršalų kiekis praktikoje
Privačių lėktuvų išmetamas anglies dioksido kiekis sudaro 2 proc. viso pasaulyje išmetamo anglies dioksido kiekio. Pastaraisiais metais, suklestėjus verslo aviacijai, jų išmetamas C02 kiekis Europoje padidėjo 31 %. Be to, Europos transporto ir aplinkosaugos federacijos duomenimis, privatūs lėktuvai teršia aplinką 50 kartų daugiau nei traukiniai. Net jei 2 proc. išmetamų teršalų kiekis atrodo nedidelis, palyginti su didžiausiais anglies dioksido teršėjais, visos šios analizės verčia pagrįstai abejoti privačių lėktuvų naudojimu.
Įžymybių naudojimasis privačiais lėktuvais
Žvaigždžių privatūs lėktuvai: kas jais naudojasi dažniausiai?
Grupė „Yard” neseniai sudarė įžymybių anglies dioksido pėdsakų reitingą. Sąrašo viršūnėje yra Taylor Swift, kurios 170 skrydžių metu buvo išmesta 8 293,54 tonos C02. Sąraše taip pat yra tokie žinomi vardai kaip Jay Z ( 6 981,3 tonos per 136 skrydžius), Stevenas Spielbergas (4 465 tonos per 61 skrydį) ir Kim Kardashian (4 268,5 tonos per 57 skrydžius). Kim Kardashian šeima, Kardashian-Jenner klanas, nuolat kelia šurmulį dėl savo privataus lėktuvo naudojimo.
Kai kurios iš šių žvaigždžių gynė savo privataus lėktuvo naudojimą, pavyzdžiui, Taylor Swift, aiškindama, kad ji skolina savo lėktuvą ir kad ji nėra vienintelė jo naudotoja. Argumentas, kuris menkai nuramina pyktį tų, kurie veržiasi diržus kasdien vartodami energiją.
Įžymybės kasdienybė kaip niekas kitas
Tačiau net jei suprantame, kad žvaigždės gyvena įtemptą, varginantį kasdienį gyvenimą ir kad privatūs lėktuvai joms yra vienas geriausių sprendimų. Tačiau būtent netinkamas privačių lėktuvų naudojimas kelia šurmulį. Neseniai šurmulį sukėlė Kylie Jenner, viena iš Kardashian-Jenner klano seserų. Vienu iš tokių privačių lėktuvų ji pasinaudojo vos 15 minučių trukusiai kelionei. Šią kelionę automobiliu būtų galima įveikti per 50 minučių. Tačiau ir kitos žvaigždės taip naudojasi savo privačiais lėktuvais. Dainininkas Drake’as ir boksininkas Floydas Mayweatheris taip pat mėgaujasi šia praktika.
Tikroji privačių lėktuvų paskirtis

Nors manoma, kad privačiais lėktuvais naudojasi didžiausios žvaigždės, pavyzdžiui, dainininkai ir futbolininkai, tikrovė yra visai kitokia. Iš tikrųjų dauguma verslo aviacijos klientų 99 % atvejų yra verslo lyderiai, politikai arba paprasti žmonės. Tačiau didelių įžymybių yra labai nedaug – jos sudaro mažiau nei 1 % klientų. Šiam 1 % vartotojų tenka 99 % žiniasklaidos dėmesio.
Kad suprastume, kodėl į savo analizę turime įtraukti privataus lėktuvo naudojimo priežastis, pirmiausia turime suprasti, kad naudojimasis privačiu lėktuvu yra saugumo ir konfidencialumo garantija.
Pavyzdžiui, politikams lengviau užtikrinti savo saugumą privačiu lėktuvu nei lėktuvu. Antra, lankstumas. Pasaulyje yra 9 000 oro uostų ir sraigtasparnių aikštelių. Be to, FBO laukimo laikas yra 20 minučių, palyginti su 3 valandomis tradiciniame oro uoste. Tai tikrai taupo laiką, ypač verslininkams ir (arba) politikams, kuriems tenka spręsti skubius reikalus.
Galiausiai privačios aviacijos nereikėtų uždrausti. Ji naudojama medicininei evakuacijai, strateginėms sutartims pasirašyti arba sugedus gamyklai.
Taip pat galime pridurti, kad verslo aviacija apskritai apima ne tik šio tipo klientūrą. Žinoma, yra ir anksčiau minėtų veikėjų. Tačiau taip pat yra krovinių ar krovinių gabenimo oro transportu lėktuvai, medicininiai skrydžiai ir skrydžiai žmonių grupėms. Kai kurios iš šių kelionių yra labai svarbios šalies geopolitiniam, ekonominiam ir sveikatos apsaugos funkcionavimui.
Ateities aviacija

Akivaizdu, kad su aviacija susiję asmenys turi prisiimti savo dalį atsakomybės už klimato kaitą. Todėl naujų technologijų ir naujų sprendimų atsiradimas yra vertingas raktas į sektoriaus tvarumą.
Vienas iš siūlomų sprendimų – anglies dioksido kompensavimas pagal programą ” Sky Co2″. Ši programa suteikia klientams galimybę mokėti kompensaciją už tai, ką jie sunaudoja skrydžio metu. Kai kurios oro linijų bendrovės jau įtraukia tai į savo bilietus.
Be to, jau padaryta tam tikra pažanga. Nuo 1990 m. iki 2020 m. vienam keleivio nuvažiuotam kilometrui tenka 54,3 proc. mažiau CO2. Pradėtas eksploatuoti pirmasis Alice elektrinis privatus lėktuvas.Ekologinis pilotavimas – tai nauja technologija, leidžianti taupyti degalus pritaikant orlaivio valdymą prie aplinkos. Galiausiai mažinamas privačių reaktyvinių lėktuvų svoris. Ypač 20 % sumažinta sėdynių apkrova, o tai reiškia, kad sunaudojama mažiau energijos.
Tačiau tuo sprendimai nesibaigia. Ateinančiais metais svarbiausias bus mokslas. Iš tiesų technologinė pažanga yra didelė ir vis labiau vystosi. Tai pasakytina apie biokuru, vandeniliu ir hibridiniais varikliais varomus privačius lėktuvus, kurie netrukus pasirodys, taip pat apie sparnus, pakeistus siekiant pagerinti keliamąją galią.
Kitaip tariant, žmonės nuolat daro pažangą. Stengiamės daryti viską, ką galime, kad rastume mus supančių, o kartais ir pačių sukurtų problemų sprendimus.
AEROAFFAIRES siūlo jums geriausią privačios aviacijos patirtį ir leidžia kompensuoti savo anglies dvideginio pėdsaką pagal mūsų SkyCo2 programą. Dėl visų savo verslo lėktuvų užsakomųjų skrydžių poreikių susisiekite su mumis tel. + 33 1 44 09 91 82, el. paštu: [email protected] arba užpildykite mūsų internetinę pasiūlymo formą. Mes su jumis susisieksime kuo greičiau.
Dažniausiai užduodami klausimai apie privačius lėktuvus ir ekologiją
Kaip privatūs reaktyviniai lėktuvai kompensuoja išmetamą anglies dioksido kiekį?
Daugelis privačių aviacijos bendrovių, pavyzdžiui, AEROAFFAIRES, dabar siūlo anglies dioksido kompensavimo programas, pavyzdžiui, „Sky CO2”.
Šios iniciatyvos leidžia keleiviams apskaičiuoti skrydžio metu išmetamų teršalų kiekį ir finansuoti aplinkosaugos projektus (miškų atkūrimas, atsinaujinančioji energija ir kt.), kad šis kiekis būtų neutralizuotas. Nors tai ir nepanaikina tiesioginės taršos, tačiau padeda iš dalies subalansuoti ekologinį poveikį.
Tačiau kai kurie kritikai mano, kad šis sprendimas neturėtų būti naudojamas kaip „leidimas teršti” be konkrečių pastangų mažinti išmetamųjų teršalų kiekį jų susidarymo vietoje.
Kodėl garsenybės taip dažnai naudojasi privačiais lėktuvais trumpoms kelionėms?
Priežastys yra ne tik paprastas komfortas, bet ir saugumas, perkrauti tvarkaraščiai ir konfidencialumas. Pavyzdžiui, tokiai žvaigždei, kaip Taylor Swift, gali prireikti surengti keletą koncertų nerizikuojant, kad komerciniai skrydžiai vėluos arba oro uostuose susidarys nekontroliuojama minia.
Tačiau labai trumpos kelionės (pavyzdžiui, 15 minučių trunkančios Kylie Jenner kelionės) kelia klausimų dėl realaus poreikio, ypač atsižvelgiant į tai, kad vietinėms kelionėms yra alternatyvų, pavyzdžiui, sraigtasparniai ar šarvuoti automobiliai.
Ar privatūs lėktuvai iš tiesų labiau teršia aplinką nei lėktuvai?
Taip, kur kas labiau. Europos aplinkos agentūros duomenimis, privatus lėktuvas išmeta vidutiniškai 10-20 kartų daugiau CO2 vienam keleiviui nei komercinis skrydis.
Taip yra dėl mažo keleivių skaičiaus (dažnai 2-5 keleiviai, palyginti su keliais šimtais lainerio keleivių) ir didelių degalų sąnaudų, kurias lemia našumas (greitis, aukštis).
Pavyzdžiui, skrendant privačiu lėktuvu maršrutu Paryžius-Nica, gali būti išmetama tiek pat teršalų, kiek per vienerius metus sunaudojama vidutinio namų ūkio šildymui.
Ar yra ekologiškų alternatyvų tradiciniams privatiems lėktuvams?
Sprendimų atsiranda, tačiau jie kol kas yra nedideli:
- Elektriniai arba hibridiniai reaktyviniai lėktuvai: kaip „Alice”, pirmasis 100 proc. elektra varomas reaktyvinis lėktuvas, tačiau jo nuotolis ribotas (apie 1 000 km).
- Biodegalai: Kai kurios bendrovės juos bando, tačiau jų gamyba vis dar brangi ir prieštaringa (žemės ūkio paskirties žemės naudojimas).
- Ekologinis pilotavimas: skrydžio maršrutų ir degalų sąnaudų optimizavimas.
Kol kas traukiniai (ypač aukščiausios klasės maršrutai, pavyzdžiui, „Orient Express”) išlieka švariausia alternatyva kelionėms sausuma, tačiau jie netinka tarpžemyninėms ar skubioms kelionėms.
Ar privatūs lėktuvai būtini tam tikrų profesijų atstovams?
Taip, tam tikrais atvejais:
- Skubios medicininės pagalbos atvejais: organų ar kritinių pacientų gabenimas į specializuotas ligonines.
- Diplomatinės ar humanitarinės krizės: greitas vadovų ar komandų perkėlimas į atokias vietoves.
- Pramonė: skubi pramonės objektų priežiūra (pvz., gedimas jūroje esančioje gamykloje).
Tačiau šie „esminiai” naudojimo atvejai sudaro mažumą skrydžių. Dažnai riba tarp būtinybės ir prabangos yra neryški.
Kodėl žiniasklaida daugiausia dėmesio skiria įžymybėms, o ne kitiems naudotojams?
Įžymybės traukia dėmesį, nes jų gyvenimo būdas yra atidžiai stebimas, o jų kelionės (kartais parodomosios) simbolizuoja nelygybę susidūrus su ekstremalia klimato kaitos situacija.
Anoniminis generalinis direktorius, išmetantis tiek pat teršalų, kiek ir garsenybė, nepateks į laikraščių antraštes, nes jo poveikis mažiau „matomas”.
Ar galime reguliuoti privačių lėktuvų naudojimą nedarydami žalos ekonomikai?
Ieškoma įvairių galimybių:
- Kaip Prancūzijoje komerciniais maršrutais (pvz., Paryžius-Bordo), jei yra traukinio alternatyva.
- Didinti anglies dioksido mokesčius: priversti žmones mokėti tikrąją ekologinę kainą, kaip siūloma ES prekybos taršos leidimais sistemoje.
- Nustatyti metinįišmetamųjų teršalų leidimų limitą oro transporto bendrovėms, o jį viršijus – baudas.
Tačiau pramonės atstovai pažymi, kad taip būtų nubaustos MVĮ, kurių veikla priklauso nuo verslo aviacijos.
Ar dėl klimato krizės išnyks privatūs lėktuvai?
Artimiausiu metu – ne, tačiau visuomenės spaudimas ir technologinės naujovės gali :
- Sumažinti privačių reaktyvinių lėktuvų skaičių dalijantis jais tarp naudotojų (pvz., bendros platformos);
- Pakeisti lėktuvų parkus mažiau taršiais orlaiviais (vandeniliniais, elektriniais);
- Rezervuoti juos „svarbiausioms” reikmėms.
Rytoj didžiulė prabanga gali būti nebe skrydis reaktyviniu lėktuvu, o galimybė pasigirti nuliniu anglies pėdsaku.