NEDELKITE UŽSISAKYTI SAVO SKRYDŽIŲ VASAROS SEZONUI!

Ieškokite lėktuvo, miesto ar informacijos…

Lyderis privačių lėktuvų nuomos srityje visame pasaulyje

Kaip perdirbti privatų lėktuvą?

Privatinių lėktuvų nuoma
nuo 1991 m.

20 000
pasiekiamų prietaisų

45 000
užtikrintų skrydžių

120 000+
keleivių

4,9/5
klientų pasitenkinimas

100%
Anglies dioksido kompensacija

Ar žinojote, kad privataus lėktuvo tarnavimo laikas – 50 metų? Kasmet į pensiją išleidžiama ne mažiau kaip 200 komercinių orlaivių. Apskaičiuota, kad iki 2030 m. visame pasaulyje reikės perdirbti daugiau kaip 20 000 privačių reaktyvinių lėktuvų. Taigi kaip perdirbti privatų lėktuvą? Kas pasirūpina išmontavimu? Kas atsitinka su dalimis? Kiek kainuoja perdirbti privatų lėktuvą?

Tai tik keletas klausimų, į kuriuos AEROAFFAIRES atsako šiame straipsnyje apie privačių lėktuvų perdirbimą.

Orlaivių perdirbimas: keli skaičiai

Ar žinojote, kad :

  • 92 % orlaivio galima perdirbti.
  • 10 % orlaivio paverčiama tauriaisiais metalais (titanu, plienu, aliuminiu)
  • perdirbtas, „naudotas” orlaivio variklis gali kainuoti iki 3 mln. eurų.
  • 1 000 dalių galima perdirbti ir grąžinti į apyvartą.
  • tik 13 proc. orlaivių dalių yra netinkamos pakartotinai naudoti atliekos.
  • kad iš didelio tolimųjų reisų orlaivio galima pagaminti iki 5 000 skardinių.

Privataus lėktuvo perdirbimas: skirtingi etapai

Apie 90 % orlaivio bus perdirbta. Taigi, kokie yra orlaivio perdirbimo etapai? Būtent tai ir paaiškinsime.

Pirmasis etapas – orlaivio perkėlimas į išmontavimo aikštelę: Tarbe arba Šautoro (Châteauroux).

Tada ekspertai išima variklį– pagrindinę orlaivio sudedamąją dalį, turinčią didelę pridėtinę vertę.

Toliau atliekama „prietaiso ekologizavimo” operacija. Jos metu prietaisas išmontuojamas ir supjaustomas.

Šiame etape ekspertai iš prietaiso išleidžia skysčius ir visiškai pašalina jo sudedamąsias dalis. Nuimami visi orlaivio komponentai: sėdynės, kabina, prietaisai, langai ir kiliminė danga.

Iš orlaivio taip pat visiškai pašalinami „skysčiai”: alyvos, benzinas, hidraulinės ir elektros grandinės.

Su pavojingomis medžiagomis susijusios sudedamosios dalys patikimos įmonėms, turinčioms patirties jas tvarkyti.

Galutinis prietaiso pjaustymo etapas trunka mažiausiai 6 savaites, o viso prietaiso perdirbimas – daugiau nei 3 mėnesius.

Kas perdirba privačius reaktyvinius lėktuvus?

Oro uostai ir juos išmontuojančios įmonės:

Du oro uostai yra gerai žinomi privačių lėktuvų ir apskritai orlaivių perdirbimo pasaulyje. Juose vykdomos orlaivių išmontavimo ir perdirbimo operacijos. Tai – Tarbo oro uostas ir Šautoro oro uostas.

Orlaivių perdirbimo rinkoje pirmaujanti bendrovė yra „Tarmac Aerosave”. Tai „Airbus”, „Safran” ir „Suez” patronuojamoji įmonė. Tarmac Aerosave” saugo 20 proc. Europos orlaivių, kurie mobilizuojami dėl pasibaigusio jų eksploatavimo laiko, kol jie yra perdirbami.

Pradedančioji įmonė „AC Dismantling”: naujas privačių lėktuvų perdirbimo rinkos dalyvis.

Anthony Chamarty vadovauja šiam novatoriškam, visiškai atitinkančiam laikmetį projektui. Tikslas? Suteikti oro linijų bendrovėms sprendimą, kaip atsikratyti nebeeksploatuojamų privačių lėktuvų ir perdirbti, o kartais ir suteikti antrą gyvenimą lėktuvų atsarginėms dalims: sėdynėms, virtuvėms, medžiagoms, pilotų kabinoms ir varikliams. Ši ambicinga bendrovė siekia tapti privačių reaktyvinių lėktuvų „metalo laužynu”.

Kiek kainuoja perdirbti privatų lėktuvą?

Apskaičiuota, kad lėktuvo perdirbimas Europoje kainuoja 150 000 eurų. Šią didelę kainą pagrindžia kvalifikuotos darbo jėgos sąnaudos. Būtent iš eksploatacijos išvestų orlaivių saugojimas yra pelningiausias perdirbimo sektoriaus įmonėms.

Kiek kainuoja perdirbti privatų lėktuvą?

Apskaičiuota, kad išmontuoto orlaivio vertė sudaro 10 % jo naujos įsigijimo kainos.

Kaina priklauso nuo žaliavų ir antrinių medžiagų kainos.

Kas atsitinka su privataus lėktuvo dalimis po perdirbimo?

Daugeliui dalių suteikiamas antrasis gyvenimas. Perdirbamos dalys yra :

  • kabeliai
  • plastikinės dalys
  • varikliai
  • fiuzeliažas, antvožai, sparnai ir varikliai
  • Atsarginės dalys: langai, šliuzai, apsauginės durys, skrydžio valdymo įtaisai, juodosios dėžės, borto kompiuteriai.
  • dalys, kuriose yra pavojingų medžiagų: akumuliatoriai, asbestas, gesintuvai ir kt

Interjero apdailos pasaulis labai domisi iliuminatoriais. Daugelis plastikinių komponentų bus naudojami tekstilės pramonėje.

Orlaivių perdirbimas: nereguliuojama rinka

Šiandien orlaivių perdirbimo rinka, nors ir sparčiai auganti, sunkiai reguliuojama. Todėl kartais matome, kaip vietiniai metalo laužo prekeiviai išmontuoja orlaivį kilimo ir tūpimo tako pabaigoje, naudodami neapibrėžtus ir neselektyvius metodus. Nevykdomas joks rūšiavimas ar perdirbimas. Tai yra „orlaivių laužyno” veikla, panaši į tą, kurią galima rasti automobilių pasaulyje.

Būtent todėl tarptautinė perdirbimo asociacija AFRA siekia reguliuoti šį sektorių, nustatydama geros praktikos kodeksą. Taip bus užtikrinta, kad naudotos dalys būtų tinkamai tikrinamos ir atsekamos. Reguliuojant šią veiklą taip pat siekiama užtikrinti, kad būtų atsižvelgiama į aplinkos apsaugą.

Orlaivių perdirbimas yra ilgas ir brangus procesas, tačiau jis būtinas aplinkai. Komercinių ar privačių orlaivių dalių rūšiavimas ir antro gyvenimo suteikimas joms yra esminiai žingsniai sprendžiant aplinkosaugos problemas. Per ateinančius kelerius metus šis sektorius vystysis ir taps svarbiu integruotu orlaivio gyvavimo ciklo etapu.