Nors didžioji dauguma komercinių orlaivių nudažyti spalvomis, atspindinčiomis ir reprezentuojančiomis juos eksploatuojančią bendrovę, dauguma privačių lėktuvų yra balti arba turi baltą pagrindą.
Tiesą sakant, ne šiaip balta, o Matterhorn White – ypatingas baltos spalvos atspalvis, susijęs su Alpėse esančia viršūne. Ši spalva labai populiari aviacijos pasaulyje.
Komercinės aviacijos pradžioje oro linijų bendrovės rinkdavosi chromo arba metalo spalvos orlaivius. Tačiau tokios spalvos orlaiviai labai greitai pasidengdavo nešvarumais. Aviakompanijos turėjo labai reguliariai valyti šiuos orlaivius, kad nesudarytų blogo įspūdžio savo klientams. Dėl šios priežasties oro linijų bendrovės nusprendė rinktis baltą spalvą. Tačiau kokios šio pasirinkimo priežastys?

-
Saugumo pasirinkimas
Dažus tiesiogiai pasirenka oro transporto bendrovė. Dėl techninių ir finansinių priežasčių oro linijos paprastai renkasi „MatterhornWhite” spalvą. Pirmoji priežastis – balta spalva geriausiai atspindi šviesą, todėl orlaivis mažiau įkaista. Kuo tamsesnė spalva, tuo labiau ji sugeria šilumą ir įšildo orlaivį. Pavyzdžiui, juodos spalvos orlaiviui atvėsinti sunaudojama daugiau energijos, o tai didina degalų sąnaudas ir aviakompanijos skrydžio išlaidas.
Be to, baltus orlaivius lengva pastebėti naktį ore: todėl kariniai orlaiviai yra tamsesnių spalvų, pavyzdžiui, pilkos ar žalios.

Saugumo sumetimais orlaiviai reguliariai tikrinami ir analizuojami. Dėl baltos orlaivio spalvos lengviau pastebėti ir aptikti bet kokias anomalijas ar gedimus , pavyzdžiui, įtrūkimus, įlenkimus, pažeidimus ar ant orlaivio išsiliejusius tepalus, taip palengvinant techninės priežiūros darbuotojų darbą ant žemės. Tiesą sakant, pilkos ar juodos spalvos orlaivis gali užmaskuoti šiuos konstrukcinius defektus ir apsunkinti jų analizę, o tai kai kuriais atvejais gali būti labai pavojinga.
-
Balta spalva kaip reklamos priemonė
Kai kurios oro linijų bendrovės arba jų savininkai naudoja dangų kaip rinkodaros priemonę įmonei ar produktui reklamuoti. Pavyzdžiui, „TUIfly” garsėja tuo, kad savo lėktuvuose demonstruoja spalvingus „Haribo” prekės ženklą atspindinčius reklaminius motyvus.

Kai kurios bendrovės, norėdamos išskirti savo orlaivius iš konkurentų ir padidinti jų žinomumą, daugiausia dėmesio skiria orlaivio fiuzeliažo detalėms: pavyzdžiui, orlaivių gamintoja „Honda” naudoja gana ryškias spalvas, tokias kaip raudona ir geltona, kad atskirtų savo „Hondajet” nuo kitų lengvųjų privačių reaktyvinių lėktuvų.

-
Balta spalva didina nuomos vertę
Balti orlaiviai parduodami geriau nei spalvoti, nes tai leidžia naujiems savininkams pritaikyti orlaivį savo nuožiūra, pavyzdžiui, nemokant daug pinigų už tai, kad orlaivis būtų visiškai perdažytas. Tiesą sakant, balta spalva yra vienas iš kriterijų, į kurį atsižvelgia pirkėjai, norintys sutaupyti techninės priežiūros išlaidų. Tas pats pasakytina ir apie užsakomuosius orlaivius: baltai nudažytas orlaivis yra diskretiškesnis, todėl jį labiau mėgstama užsakyti, nei visiškai ryškiomis spalvomis nudažytą orlaivį. Be to, tyrimais įrodyta, kad balta spalva tradiciškai ramina keleivius.
-
Balta spalva – ekonomiškas sprendimas
Balti dažai, kitaip nei spalvoti, ne taip greitai blunka. Lėktuvai kasdien susiduria su stipriais vėjais, sniegu, temperatūros pokyčiais ir lietumi. Šios intensyvios atmosferos ir meteorologinės sąlygos gali pažeisti orlaivio dažus.
Todėl baltą orlaivį reikia perdažyti tik kas ketverius metus, priešingai nei spalvotą orlaivį, kurį reikia perdažyti vidutiniškai kas dvejus metus. Be to, lėktuvui perdažyti vidutiniškai reikia šimto litrų dažų: laikoma, kad visam lėktuvui perdažyti reikia nuo 200 000 iki 400 000 JAV dolerių, o tai reiškia, kad baltų lėktuvųsavininkai sutaupo daug lėšų, ypač turint omenyje, kad balti dažai yra pigiausi rinkoje.
Norite užsisakyti privatų lėktuvą? Mūsų aviacijos ekspertai AEROAFFAIRES visą parą, 7 dienas per savaitę yra pasirengę jums padėti privačiu skrydžiu telefonu+33 (0) 1 44 09 91 82. Nedvejodami naudokitės mūsų internetiniu pasiūlymu ir gaukite privataus skrydžio kainos sąmatą.