Birželio pabaigoje ir prasidėjus vasaros sezonui oro susisiekimo pramonė yra viena svarbiausių naujienų, tačiau dėl gana neigiamų priežasčių. Nors paklausa didelė ir po dvejų metų apribojimų dėl sveikatos krizės verslas vėl įsibėgėja, skrydžių atšaukimų pasipylė daugybė. Kokios šių skrydžių atšaukimo priežastys ir pasekmės verslo aviacijai? AEROAFFAIRES paaiškina!
Oro uostų chaoso priežastys
Kaip ir daugelyje kitų Europos oro uostų, Prancūzijos oro uostuose tvyro chaosas. Pagrindinė skrydžių atšaukimo prieš vasaros atostogas priežastis – darbuotojų trūkumas. Po dvejus metus trukusio oro eismo atnaujinimo nebuvo įdarbinti darbuotojai, todėl buvo atšaukti keli skrydžiai ir susidarė ilgos eilės prie saugumo patikrų. Per sveikatos krizę oro transporto pramonė buvo priversta mažinti darbuotojų skaičių, nes paklausa buvo daug mažesnė arba net nulinė, esant apribojimams. Europos saugios oro navigacijos organizacijos „Eurocontrol” duomenimis, 2020 m. oro vežėjai patyrė 52,6 mlrd. eurų nuostolių, sumažėjo 1,7 mlrd. keleivių ir 6,1 mln. skrydžių. buvo nutrauktas 51 % Europos orlaivių parko skrydžių.
Veiklos vykdytojai ir oro transporto bendrovės nepasirengė tokiam eismo pagyvėjimui ir nenumatė didelės paklausos nuo 2022 m. pavasario.
Dauguma oro navigacijos tarnybų kaltę vertė vyriausybėms, kurios nesiėmė reikiamų veiksmų, kad padėtų oro uostams per „Covid” krizę, ir privertė juos atleisti darbuotojus eismo apribojimų laikotarpiu. Jos taip pat negalėjo masiškai įdarbinti darbuotojų, tikėdamosi atsigavimo. Praėjusių metų kovo mėn. Roissy-Charles de Gaulle oro uosto profsąjungos apskaičiavo, kad jie prarado 20 000 darbo vietų (prieš krizę jų buvo 94 000). Prancūzijoje „Aéroports de Paris” siūlo įdarbinti 4 000 naujų darbuotojų, o Vokietijoje savo oro uostų darbuotojai bus kviečiami įdarbinti užsieniečius.

Keliautojų požiūriu
Tokia padėtis erzina keliautojus, kurie nežino, ar šią vasarą galės keliauti taip, kaip norėtų. Nors oro linijų bendrovės privalo informuoti keliautojus, nes atšaukus skrydį jie turi teisę į kompensaciją, baimė, kad negalės išvykti atostogauti, yra labai reali. Ypač dėl to, kad skrydis gali būti atšauktas likus 2 ar 3 valandoms iki išvykimo. Šie neaiškumai netrukus pagerės, o grįžimo į normalią padėtį galima tikėtis 2023 m. Atsižvelgiant į tai, kad oro uostuose ir oro transporto bendrovėse reikia užimti daug darbo vietų, prireiks laiko, kol padėtis stabilizuosis, nes oro transporto bendrovių darbuotojams apmokyti reikia laiko.
Be to, šią ir taip chaotišką padėtį artimiausiomis savaitėmis gali dar labiau paaštrinti oro vežėjų raginimai streikuoti dėl per pastaruosius dvejus metus susikaupusios įtampos.
Eurokontrolės duomenimis, oro pajėgumai Europoje vėl pasiekė 85-86 proc. lygio, buvusio prieš Kovidą, o asociacija tikisi, kad 2022 m. vasarą jie pasieks 95 proc. 2019 m. lygio.
Susidūrę su šiuo darbuotojų trūkumu ir socialiniais neramumais, kai kurie keliautojai kreipiasi į verslo aviaciją, kur klientai gali patys pasirūpinti savo kelionėmis.
Chaoso komercinėje aviacijoje poveikis verslo aviacijai
Privačiais lėktuvais galima pakeisti situaciją. Privačios oro linijų bendrovės pastebi, kad daugėja naujų profilių užsakymų. Daugiau nei trečdalis užklausų gaunama iš klientų, kurie dar niekada neskraidė privačiais lėktuvais. Jei komercinių oro linijų klientai, atšaukus skrydžius, atsiduria oro uoste ir neturi kitos išeities, jie gali rinktis verslo aviaciją, nes nebegali grįžti atgal. Dėl to padidėja darbo krūvis privačių oro linijų tarpininkams, kurie privalo kuo greičiau rasti sprendimą ir pasiūlyti skrydį.
Verslo aviacijos srityje pastebime didėjančią keliautojų paklausą, nepaisant dabartinio ekonominio klimato ir kylančių degalų kainų. Iš tiesų, rinkdamiesi šį sprendimą, klientai siekia visiško lankstumo įsigyjant bilietus. Vienas iš pagrindinių privačios aviacijos bruožų taip pat yra gera aptarnavimo kokybė ir avarinių situacijų valdymas, o tai užtikrina klientą. Be to, verslo aviacijai nereikia susidurti su ilgomis eilėmis, nes keleiviai gali atvykti į oro uostą iki 15 minučių prieš numatytą išvykimo laiką.
AEROAFFAIRES siūlo paprastą galimybę užsisakyti privatų lėktuvą per mažiau nei 2 valandas, nes visą parą dirba ekspertų komanda, kuri pataria ir padeda atlikti užsakymą. Jei norite daugiau laukti, užsisakykite kitą kelionę dabar. Mūsų komanda yra pasirengusi jus aptarnauti telefonu: +33 1 44 09 91 82 arba el. paštu: charter@aeroaffaires.com. Taip pat galite prašyti pasiūlymo internetu ir gauti privataus skrydžio kainos sąmatą.