NEDELSKITE UŽSISAKYTI SKRYDŽIŲ ŽIEMOS SEZONUI!

Pasiūlymo prašymas
Ieškokite lėktuvo, miesto ar informacijos…

Lyderis privačių lėktuvų nuomos srityje visame pasaulyje

Kaip verslo aviacijoje valdyti reaktyvinį atsilikimą, apskaičiuoti UTC laiką ir apriboti reaktyvinį atsilikimą?

Privatinių lėktuvų nuoma
nuo 1991 m.

20 000
pasiekiamų prietaisų

45 000
užtikrintų skrydžių

120 000+
keleivių

4,9/5
klientų pasitenkinimas

100%
Anglies dioksido kompensacija

Skrendant lėktuvu, išskyrus labai trumpus atstumus, laiko skirtumas tarp išvykimo ir atvykimo vietos dažnai būna didelis. Šis laiko skirtumas turi dvi pasekmes: viena vertus, gali būti sudėtinga orientuotis ir apskaičiuoti laiką, kita vertus, tai gali turėti įtakos jūsų nuotaikai ir nuovargiui. AEROAFFAIRES paaiškina, kaip laikas skaičiuojamas aviacijoje ir verslo aviacijoje, taip pat pateikia keletą patarimų, kaip apriboti reaktyvinį vėlavimą.

Skirtingi valandų pavadinimai

Nors yra keli valandų pavadinimai, kai kurie jų atitinka tą patį dalyką. Aviacijos pasaulyje vartojami keli pavadinimai:

  • GMT: Grinvičo laikas (angl. Greenwich Mean Time) – tai atskaitos laikas ties Grinvičo dienovidiniu Anglijoje, kuris kerta sostinę Londoną. Šis laikas apskaičiuojamas pagal Žemės sukimosi kryptį.
  • UTC: koordinuotas pasaulinis laikas – tai yra pasaulinis laikas. Jis yra tarptautinis ir naudojamas kaip atskaitos taškas visame pasaulyje. Jis taip pat naudojamas aviacijoje. Reikėtų pažymėti, kad UTC ir GMT yra panašūs.
  • Zulu laikas: Zulu laikas iš tikrųjų nėra oficialus, tai greičiau aviacijos specialistų, pavyzdžiui, pilotų, vartojamas terminas. Jis atitinka universalųjį laiką.
  • TU laikas: tai prancūziškas universaliojo laiko (TU) pavadinimas, tačiau jis taip pat atitinka UTC laiką.

Apibendrinant galima teigti, kad aviacijos srityje visuotinai naudojamas laikas yra UTC.

UTC laiko apskaičiavimas Prancūzijoje ir kelionėje

Prancūzijoje UTC laiką skaičiuoja Tarptautinis matmenų ir padėties biuras (Bureau International des Poids et Mesures, BIPM). BIPM renka matavimus ir duomenis iš beveik 200 laikrodžių, esančių visoje Prancūzijoje, beveik 50-yje laboratorijų.

Kadangi Prancūzijoje galioja vasaros ir žiemos laikas, šis laikas keičiasi priklausomai nuo metų laiko (t. y. 1 arba 2 valandomis).

Žiemos laiku UTC laikas Prancūzijoje apskaičiuojamas taip: UTC laikas = Prancūzijos vietinis laikas – 1 val

Vasaros laiku UTC laikas Prancūzijoje apskaičiuojamas taip: UTC laikas = Prancūzijos vietinis laikas – 2 val

Taigi žinote paprastą tarptautinio laiko Prancūzijoje apskaičiavimą, tačiau keliaudami taip pat pateiksime patarimų, kad nepasiklystumėte.

Jūsų skrydžio bilietuose arba skrydžio instrukcijose dažnai būna nurodytas vietinis laikas paskirties vietoje (išvykimo arba atvykimo). Dėl to sunku apskaičiuoti skrydžio laiką ar net laiko skirtumą.

Paprasčiausiai reikia konvertuoti vietinį laiką į UTC laiką. Ieškokite laiko juostų, atitinkančių jūsų paskirties vietas, ir atlikite tuos pačius skaičiavimus, kaip ir Prancūzijoje. Žinoma, pakeiskite indeksą, atitinkantį reikiamą laiko juostą.

Pavyzdžiui, jūsų lėktuvas į San Paulą atskrenda 14.00 val. Laiko juostoje nurodyta, kad San Paulas yra UTC-3 val. Todėl, norėdami gauti UTC laiką, prie San Paulo vietinio laiko turite pridėti 3 valandas. Todėl jūsų lėktuvas į San Paulą atskris 14.00 val. vietos laiku, bet 17.00 val.

Keletas patarimų, kaip kovoti su lėktuvo vėlavimu

Nuotrauka: Unsplash

Keliaujant, ypač tolimojo susisiekimo maršrutais, kurie kerta daug laiko juostų, kartais sunku išvengti liūdnai pagarsėjusio reaktyvinio vėlavimo.

Tačiau yra būdų, kuriuos galite naudoti, kad sumažintumėte šį poveikį savo organizmui. Patartina iš anksto pasiruošti, jei jus kamuoja didelis reaktyvinis atsilikimas. Pirmiausia apskaičiuokite, kiek valandų turėsite reaktyvinį vėlavimą, kai atvyksite, ir ar tai bus anksčiau, ar vėliau. Tada per savaitę ar kelias dienas iki išvykimo palaipsniui keiskite valgymo ir miego laiką, kad jis sutaptų su vietiniu laiku kelionės tikslo vietoje. Jūsų organizmas dar geriau prisitaikys, kai atvyksite. Prieš pat kelionę sveikai maitinkitės, o prieš pat skrydį verčiau valgykite krakmolingą maistą.

Tada skrydžio metu venkite kofeino turinčių ar net gazuotų gėrimų. Taip pat svarbu gerti daug vandens ir išlikti hidratuotam. Susipakuokite patogius drabužius ir visus kelionėje lėktuvu reikalingus reikmenis: ausų kamštukus, nedidelę pagalvėlę, storas kojines, antklodę, užkandžių, pramogų ir kt

Kad kelionė būtų kuo malonesnė, pateikiame patarimus, kaip įveikti skrydžio baimę.

Jei skrydis vyks naktį, pasistenkite kuo daugiau miegoti. Jei jūsų skrydis vyksta dieną, rekomenduojama tik trumpai snausti.

Galiausiai, kai atskrisite, pasistenkite įeiti į įprastą ritmą – tiek valgymo, tiek miego prasme. Žinoma, jei labai vėluojate, galite trumpai snausti ir užkandžiauti, tačiau kuo greičiau nusiteikite vietiniam laikui.

Ar žinojote?

Įrodyta, kad žmonės skirtingai reaguoja į reaktyvinį vėlavimą priklausomai nuo to, ar jie keliauja į rytus, ar į vakarus. Ir iš tiesų, viskas priklauso nuo mūsų smegenų, hipotaliamo. Čia yra jūsų „vidinis laikrodis”. Iš tikrųjų būtent jis pasikeitus laikui apsiverčia aukštyn kojomis.

Kadangi mūsų vidinio laikrodžio ciklas yra 24 valandos, lengviau keliauti į vakarus ir pailginti dieną būnant šviesiu paros metu nei sutrumpinti dieną keliaujant į rytus, kur naktis ateina anksčiau.

Mišelė Girvan (Michelle Girvan), Merilendo universiteto (JAV) fizikė

Laiko skirtumai jums nebeturi jokių paslapčių! Tinklalapyje AEROAFFAIRES, esame pasiekiami 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, įskaitant savaitgalius ir švenčių dienas. Greitai reaguojame į jūsų užklausą internetu arba telefonu +33 (0)1 44 09 91 82 / CH +41 22 355 06 24.

  • Kaip laiko juostos veikia verslo aviacijoje?

    Verslo aviacijoje laiko juostos valdomos labai tiksliai, kad būtų užtikrintas įvairių dalyvių (pilotų, skrydžių vadovų, oro transporto bendrovių) veiksmų koordinavimas.

    Skirtingai nuo komercinių skrydžių, kurių tvarkaraščiai yra fiksuoti, privatūs lėktuvai suteikia lankstumo, kuris gali turėti įtakos laiko valdymui. Pavyzdžiui, skrydis gali kilti UTC laiku, bet leistis pagal vietos laiką, todėl reikia prisitaikyti realiuoju laiku.

    Skrydžių įgulos naudoja specialias priemones, kad galėtų numatyti šiuos pokyčius ir išvengti planavimo klaidų.

  • Kodėl aviacijoje UTC naudojamas dažniau nei GMT?

    Nors GMT (Grinvičo laikas) ir UTC (pasaulinis koordinuotas laikas) dažnai laikomi lygiaverčiais, aviacijoje dėl mokslinio tikslumo pirmenybė teikiama UTC.

    GMT remiasi Žemės sukimusi, kuris gali šiek tiek svyruoti, o UTC reguliuoja atominiai laikrodžiai, todėl laiko atskaitos taškas yra itin stabilus. Šis tikslumas svarbus oro navigacijai, orlaiviuose esančių sistemų sinchronizavimui ir ryšiui tarp orlaivių ir valdymo bokštų.

  • Kaip pilotai valdo laiko pokyčius skrydžio metu?

    Pilotai laikosi griežtų protokolų, kad prisitaikytų prie laiko juostų pokyčių. Jie daugiausia naudoja UTC, kad išvengtų bet kokios painiavos, ypač radijo ryšio metu.

    Skrydžio planuose visada nurodomas išvykimo ir atvykimo laikas UTC, po to – vietos laiku. Lėktuvo salone įgula gali palaipsniui koreguoti valgymo ir poilsio laiką, kad sumažintų reaktyvinio vėlavimo poveikį keleiviams.

  • Ar yra įrankių, kuriais keliaujant galima lengvai apskaičiuoti UTC?

    Taip, yra keletas internetinių programų ir įrankių, leidžiančių akimirksniu perskaičiuoti vietinį laiką į UTC, pavyzdžiui, laiko juostų keitikliai arba aviacijai skirtos programos (pvz., „FlightAware”, „Jeppesen”).

    Kai kurie prijungti pilotams skirti laikrodžiai automatiškai rodo UTC, o tai labai praktiška keliaujant tarptautiniu mastu. Privačios oro linijų bendrovės savo skrydžių dokumentuose taip pat dažnai pateikia perskaičiavimo lenteles.

  • Ar laiko skirtumas skiriasi priklausomai nuo lėktuvo tipo?

    Ne, reaktyvinis atsilikimas priklauso tik nuo kertamų laiko juostų, o ne nuo lėktuvo. Tačiau privatūs lėktuvai dažnai skrenda didesniame aukštyje ir tiesesniais maršrutais, todėl jie gali sutrumpinti skrydžio trukmę, o tai šiek tiek sumažina jet lag poveikį. Be to, didesnis komfortas (erdvesnės sėdynės, suslėgtas salonas) padeda geriau susidoroti su reaktyvinio vėlavimo poveikiu.

  • Kuriose šalyse aviacijos laiko skirtumai yra sudėtingiausi?

    Kai kuriose srityse kyla ypatingų iššūkių, pvz:

    • Rusija (11 laiko juostų, kartais taikomos specifinės vietinės taisyklės).
    • Jungtinės Amerikos Valstijos (4 pagrindinės laiko juostos, taip pat Aliaska ir Havajai).
    • Kinija (viena oficiali laiko juosta, nepaisant jos dydžio, dėl to atsiranda didelių neatitikimų su vietiniu saulės laiku).
    • Ramiojo vandenyno salos (kai kurios jų kerta datos keitimo liniją, todėl pridedama arba atimama visa diena).

    Įgulos šiuose regionuose turi būti ypač budrios, kad išvengtų planavimo klaidų.

  • Kaip reaktyvinis vėlavimas veikia verslo aviacijos įgulas?

    Įgulos dažnai patiria pasikartojančius laiko skirtumus, dėl kurių gali atsirasti nuovargis. Siekdamos tai ištaisyti, oro transporto bendrovės taiko griežtas poilsio laiko taisykles, kartais griežtesnes nei komerciniuose skrydžiuose.

    Pilotai taip pat dalyvauja nuovargio valdymo mokymuose, kurie apima strateginius miego metodus ir tinkamą mitybą.

  • Ar galima visiškai išvengti reaktyvinio vėlavimo skrendant privačiu lėktuvu?

    Visiškai jos išvengti neįmanoma, tačiau privatus lėktuvas suteikia privalumų, kurie padeda ją sumažinti:

    • Lankstus tvarkaraštis: galite pasirinkti skrydį naktį ir miegoti lėktuve.
    • Individualus komfortas: plokščia lova, lengvas maistas ir rami atmosfera padeda lengviau pailsėti.
    • Laipsniškas prisitaikymas: įgula gali reguliuoti apšvietimą ir temperatūrą, kad stimuliuotų arba ramintų, priklausomai nuo dienos laiko jūsų kelionės vietoje.
  • Kodėl kai kurie keleiviai privačiu lėktuvu jaučiasi mažiau pavėlavę?

    Be patogumo, energijos taupyti padeda ir tai, kad nereikia streso, susijusio su oro uosto formalumais, ir trumpesnis laukimo laikas. Be to, galėdami pasirinkti savo tvarkaraštį, prieš atvykdami galite geriau sinchronizuoti savo biologinį ritmą.

  • Ar yra kokių nors naujovių, kaip sumažinti pavėlavimo į lėktuvą poveikį?

    Taip, kai kuriose aukščiausios klasės kajutėse dabar yra :

    • Šviesos terapija (apšvietimas, imituojantis saulę ir reguliuojantis miego ir budrumo ciklą).
    • Optimizuotos vėdinimo sistemos (geresnis deguonies patekimas į organizmą, mažinantis nuovargį).
    • Nuo kelionės vėlavimo saugantys valgiaraščiai (kai kurios maitinimo įmonės siūlo daug melatonino arba triptofano).

    Taip pat atliekami tikslinių maisto papildų ir miego programų skrydžio metu tyrimai.

  • Kaip suplanuoti kelionę su keliais persėdimais ir skirtingomis laiko juostomis?

    Sprendimas – organizavimas:

    1. Kiekvienos stotelės sąrašas su jos laiko juosta (UTC ir vietine).
    2. Suplanuokite tinkamas pertraukas (miegoti, jei tai vietinė naktis, būti aktyviam, jei tai diena).
    3. Naudokite dviejų zonų laikrodį, kad galėtumėte stebėti išvykimo ir atvykimo laiką.
    4. Sustojimo metu dar labiau drėkinkite organizmą, kad kompensuotumėte sausumą lėktuvo salone.
  • Ar laiko skirtumas turi įtakos skrydžio saugumui?

    Netiesiogiai, taip. Dėl lėktuvo nuovargio gali sumažėti pilotų budrumas, todėl skrydžio ir poilsio laiko taisyklės yra tokios svarbios. Rimtos oro linijų bendrovės į savo tvarkaraščius visada įtraukia saugos atsargas, kad išvengtų bet kokios rizikos.