Nuo 2025 m. kovo 1 d. Prancūzijoje gerokai padidės solidarumo mokestis už oro transporto bilietus (TSBA), kuris bus taikomas visiems iš Prancūzijos išvykstantiems keleiviams . Ši reforma turės tiesioginį poveikį verslo aviacijos sektoriui, ypač privačių reaktyvinių ir komercinių orlaivių užsakovams.
Kokios yra naujos mokesčių sumos?
Privačių lėktuvų (turbopropelerinių ir verslo lėktuvų): TSBA padidės nuo 210 iki 2100 eurų už keleivį, priklausomai nuo orlaivio tipo ir skrydžio atstumo.
- 420 vienam keleiviui už skrydį Europos viduje
- 2 100 vienam keleiviui už tolimąjį skrydį
Skrydžio tipas | Turbosraigtiniai lėktuvai | Turboreaktyvinis lėktuvas (privatus reaktyvinis lėktuvas) |
---|---|---|
Skrydis Europos viduje (Šveicarija – Jungtinė Karalystė) | 210 € | 420 € |
Tarpinė paskirties vieta (nuo 2000 iki 5500 km) už Europos ribų | 675 € | 1 015 € |
Tolimoji (> 5 500 km)* | 1 025 € | 2 100 € |
10 % PVM taip pat bus taikomas vietiniams skrydžiams Prancūzijoje, bet neturės įtakos tarptautiniams skrydžiams.
* Trumpalaikiai skrydžiai – Europos ekonominės erdvės (EEE) oro uostai ir šalys, kurių pagrindinis sostinės oro uostas nuo CDG nutolęs mažiau nei 1 000 km (pvz., Jungtinė Karalystė, Šveicarija).
Vidutinio nuotolio – oro uostai, esantys teritorijose ar valstybėse, kurios nepatenka į trumpųjų ir ilgųjų nuotolių kategorijas.
Tolimųjų skrydžių – oro uostai, esantys šalyse, kurių pagrindinis sostinės oro uostas nuo CDG nutolęs daugiau kaip 5 500 km.
Pavyzdys: privatus skrydis Nica – Valjadolidas
Prekė | Suma (€) |
---|---|
Numatoma kaina (be mokesčių) | 12 000 € (kintama, priklausomai nuo įrangos) |
Standartiniai mokesčiai ir rinkliavos | 1 500 € |
Bendra kaina prieš naujus mokesčius | 13 500 € |
Naujas mokestis (7 keleiviai x 420 EUR) | 2 940 € |
Naujos bendros išlaidos | 16 440 € (+22 %) |
Daugiau informacijos rasite oficialiame leidinyje Journal Officiel (JORF Nr. 0039, 2025 m. vasario 15 d.) ir Nacionalinės asamblėjos komiteto tekste Nr. 873-A0.
Kodėl ši reforma?
Valdžios institucijos siekia dviejų tikslų:
- Didinti valstybės pajamas, visų pirma finansuoti projektus, susijusius su ekologiniu perėjimu.
- Skatinti mažinti išmetamo CO₂ kiekį, pabrangindama oro transportą jo naudotojams.
Tačiau, siekiant skatinti tvaresnę aviaciją, numatyta 50 proc. mokesčių lengvata tvariųjų aviacinių degalų (SAF) pirkimui, o maksimali suma – 40 mln. eurų per metus.
Tiesioginis poveikis Prancūzijos verslo aviacijai
Pasak Europos verslo aviacijosasociacijos (EBAA) Prancūzijos padalinio prezidento Charleso Aguettant’o, šis naujas mokestis gali sudaryti nuo 20 iki 90 % skrydžio kainos, priklausomai nuo orlaivio ir paskirties vietos. Ši reforma daugiausia įtakos turi Prancūzijos oro vežėjams, kurių konkurencingumas gali sumažėti dėl tarptautinės konkurencijos.
Tiesioginis poveikis Prancūzijos patrauklumui
Tikėtina, kad dėl padidėjusių sąnaudų transporto srautai persikels į kitas Europos šalis.
- Kam kilti iš Nicos, jei Albenga (Italija) yra už 40 minučių kelio automobiliu be jokių papildomų mokesčių?
- Kam kilti iš Biarico, jei San Sebastianas (Ispanija) yra pigesnė alternatyva?
Grėsmė Prancūzijos oro uostams ir vietos ekonomikai
Ši reforma gali turėti rimtų pasekmių:
- Sumažės privačių lėktuvų srautas, todėl sumažės regioninių oro uostų pajamos
- Neigiamas ekonominis poveikis viešbučiams, restoranams, jachtoms ir visoms įmonėms, kurios priklauso nuo šios aukštos klasės klientų
- Sumažėjęs Prancūzijos patrauklumas tarptautiniams keliautojams, kurie galėtų rinktis tokias vietas kaip Toskana, Ibiza ar Tivatas.
Kaip AEROAFFAIRES gali jums padėti?
- Automatinis mokesčių įtraukimas į visų privačių skrydžių iš Prancūzijos kainas
- Teisės aktų pakeitimų stebėjimas siekiant užtikrinti sklandų ir reikalavimus atitinkantį skrydį
- Individualūs patarimai, kaip optimizuoti maršrutus ir pasirinkti geriausius variantus
Ar šis mokestis pakeis jūsų keliavimo būdą?
Ar norėtumėte apsvarstyti kitą privačių skrydžių išvykimo vietą, išskyrus Prancūziją?
Susisiekite su mūsų komanda, kad išanalizuotume jūsų situaciją ir rastume geriausiai jūsų poreikius atitinkančius sprendimus.