2025 m. kovo mėn. oficialiai pristatytas ” Pilatus PC-12 PRO” yra svarbus Šveicarijos gamintojo ” Pilatus Aircraft” etapas.
Šis naujasis modelis, garsiojo PC-12 NGX įpėdinis, įkūnija aiškią filosofiją: išlaikyti geriausiai pasaulyje parduodamo vienmotorio turbopropelerinio lėktuvo tvirtumą ir universalumą, kartu panaudojant pažangiausias Pilatus PC-24 technologijas.
AEROAFFAIRES jau dabar pastebime didėjantį Europos operatorių ir privačių klientų, ieškančių lankstaus, didelio našumo orlaivio, kurį būtų galima naudoti atokiose vietovėse, susidomėjimą šiuo orlaiviu.
Ateičiai sukurtas turbosraigtinis orlaivis
PC-12 PRO yra ne tik estetinė NGX evoliucija: jis iš naujo apibrėžia techninius standartus vienmotorių suspaustųjų orlaivių segmente.
Sukurtas naudoti tiek verslo, tiek įvairioms misijoms, jis skirtas privatiems operatoriams, užsakomųjų skrydžių bendrovėms, vyriausybinėms tarnyboms ir bendrovėms, ieškančioms veržlaus orlaivių parko.
Nepažeista šveicariška filosofija
Nuo pat pirmojo skrydžio 1991 m. Pilatus PC-12 įsitvirtino kaip pusiausvyros pavyzdys: ekonomiškas, saugus ir galintis nusileisti ten, kur privatūs reaktyviniai lėktuvai nenusileidžia.
Daugiau nei 1 750 orlaivių pristatyta daugiau nei 60 šalių, todėl šis orlaivis tapo regioninės verslo aviacijos pagrindu. PC-12 PRO išlaiko šį identitetą, tačiau iš esmės modernizuota ir pilotų kabina, ir salonas.



Nauja avionika: „Garmin G3000 PRIME
Visiškai pertvarkyta kabina
Lėktuvo „PC-12 PRO” širdis – naujas „Garmin G3000 PRIME” avionikos komplektas, sukurtas pagal užsakymą Pilatus.
Ši konfigūracija siūlo tris 14 colių didelės raiškos jutiklinius ekranus, supaprastintą valdymo sistemą ir optimizuotą visų skrydžio parametrų matomumą.
Pilotams naudinga ergonomika, kurią įkvėpė šio prekės ženklo dvimotoris reaktyvinis lėktuvas PC-24, o sklandi ir intuityvi sąsaja sumažina darbo krūvį skrydžio metu.
Aiškus duomenų pateikimas, dinamiška kartografija ir palydovinis ryšys (realaus laiko orų, eismo, NOTAM) gerokai padidina skrydžių saugą.
Autopilotas ir automatinis nusileidimas: technologinis etapas
Autopiloto sistemoje dabar yra automatinio nusileidimo funkcija – pirmoji pasaulyje vienmotorio turbopropelerinio lėktuvo funkcija.
Piloto nedarbingumo atveju orlaivis gali visiškai savarankiškai nusileisti nuo nusileidimo iki galutinio stabdymo ant kilimo ir tūpimo tako.
Ši technologija, kuri jau naudojama kai kuriuose aukščiausios klasės reaktyviniuose lėktuvuose, leidžia PC-12 PRO laikyti vienu saugiausių orlaivių rinkoje.
Į reaktyvinį lėktuvą panaši kabina
Dėl valdymo elementų išdėstymo, FADEC variklio valdymo ir suderinamumo su sintetinio matymo akiniais PC-12 PRO yra tikras vienmotoris reaktyvinis lėktuvas.
Privatūs operatoriai gali naudotis sudėtingumo lygiu, prilygstančiu verslo reaktyviniam lėktuvui, tačiau išlaikydami turbosraigtinio lėktuvo eksploatacinį lankstumą.
Techninės „Pilatus PC-12 PRO” charakteristikos
Skrydžio duomenys
- Didžiausias kreiserinis greitis: 537 km/h (290 kt)
- Naudojimo riba: 30 000 pėdų
- Didžiausias skrydžio nuotolis: 3 389 km (1 830 nm)
- Mažiausias pakilimo aukštis: 758 metrai
- Tūpimo atstumas: maždaug 700 metrų
- Didžiausia naudingoji apkrova: 4 740 kg
PC-12 PRO išlaiko universalios prieigos filosofiją, būdingą NGX lėktuvams, tačiau pasižymi geresnėmis eksploatacinėmis savybėmis tarpregioniniams ir transkontinentiniams skrydžiams.
Skrydis Paryžius-Atėnai, Ženeva-Marakešas arba Londonas-Reikjavikas dabar įmanomas be sustojimo, o degalų sąnaudos, palyginti su lengvaisiais reaktyviniais lėktuvais, yra mažesnės.



Variklis ir degalų naudojimo efektyvumas
Naujasis „Pratt & Whitney PT6E-68XP” variklis po variklio dangčiu pasižymi didesne galia ir efektyvumu, kartu su dviejų kanalų FADEC elektroniniu valdymu.
Ši sistema optimizuoja našumą kiekviename skrydžio etape, kartu sumažindama techninės priežiūros išlaidas.
PT6E-68XP ir sustiprinto aliuminio lydinio karkaso derinys suteikia „PC-12 PRO” išskirtinį ilgaamžiškumą, o tai yra svarus argumentas užsakomųjų skrydžių operatoriams.
Galimybė naudotis trumpais kilimo ir tūpimo takais ir riboto naudojimo oro uostais
Kaip ir jo pirmtakai, „PC-12 PRO” gali kilti nuo žolės, žvyro ar sutankinto smėlio– tai unikalus privalumas skrendant į Alpių kurortus, vynuogių auginimo vietoves, Viduržemio jūros salas ar humanitarines zonas.
Jo tvirta važiuoklė ir aukšto slėgio padangos užtikrina saugų skrydį aplinkoje, kurioje dauguma reaktyvinių lėktuvų negali nusileisti.
Pilatus PC-24 įkvėptas salonas
Dizainas ir komfortas
PC-12 PRO interjero dizainas tiesiogiai paveldėtas iš PC-24– Pilatus flagmano – lėktuvo.
Perdarytame salone, kuriame užtikrintas aukščiausio lygio komfortas, dera tyla, erdvė ir personalizavimas.
Keleiviai gali mėgautis šviesia aplinka, ergonomiškomis pilnos odos sėdynėmis ir individualiai pritaikyta apdaila: natūralaus medžio intarpais, storais kilimais ir naujo dizaino šoninėmis panelėmis.
Triukšmo lygis, palyginti su NGX modeliu, sumažintas beveik 10 %, todėl kelionės tampa malonesnės, net jei trunka 3-4 valandas.
Talpa ir moduliškumas
PC-12 PRO gali talpinti iki 8 keleivių, jei tai labiausiai paplitusi konfigūracija, ir iki 12 keleivių, jei tai daugiafunkcinės versijos.
Slėginį bagažo skyrių (1,3 m³) galima pasiekti skrydžio metu, o tai retai pasitaiko šios kategorijos orlaiviuose.
Todėl orlaivis vienodai tinka verslo skrydžiams tarp Europos sostinių arba pervežimams į nuošalius kurortus.
Aplinkosauginis komfortas
Oro kondicionavimo ir slėgio palaikymo sistema pertvarkyta taip, kad iki 30 000 pėdų būtų užtikrintas optimalus komfortas.
Elektroninis temperatūros valdymas kartu su sustiprinta šilumos izoliacija užtikrina privataus lėktuvo vertą komforto lygį.
Naudojimo universalumas: orlaivis, kuris gali viską
Verslo aviacija
Pilatus PC-12 PRO visų pirma skirtas vadovams ir verslininkams, ieškantiems asmeninio orlaivio laisvės, galinčio greitai sujungti didžiuosius miestus ir antraeilius rajonus.
Dėl mažų degalų sąnaudų, autonomiškumo ir gebėjimo skraidyti mažuose oro uostuose šis orlaivis yra strateginė priemonė dažnoms verslo kelionėms.
Medicininė evakuacija (MEDEVAC)
Pilatus taip pat siūloma medicininė „PC-12 PRO” versija, suderinama su greitosios evakuacijos sistemomis ir moduliniais neštuvais.
Dėl galinių krovinių durų supaprastinamas medicininės įrangos montavimas, o skrydžio metu išlieka slėgis, o tai yra didelis privalumas pervežant medicininę įrangą dideliais atstumais.

Valstybinės ir specialiosios misijos
Daugelis vyriausybinių tarnybų – policijos, muitinės, kartografijos, stebėjimo – jau naudoja „PC-12 NGX”.
Modernizuota pilotų kabina ir pažangios IFR skrydžio galimybės PRO yra ideali priemonė jūrų stebėjimui, personalo pervežimui ir taktinei logistikai.
Padėtis rinkoje ir eksploatavimo sąnaudos
Technologiją atitinkanti kaina
PC-12 PRO kainoraščio kaina prasideda nuo 6,8 mln. dolerių, t. y. maždaug 25 proc. didesnė, palyginti su NGX (3,7 mln. eurų 2024 m.).
Šis padidėjimas susijęs su naujos „Garmin” avionikos, FADEC variklio ir automatinio nusileidimo sistemos integravimu.
Lizingo sąnaudos Europoje
AEROAFFAIRES vykdomiems skrydžiams ” Pilatus PC-12 PRO” nuoma priklausys aukštų turbosraigtinių orlaivių kategorijai, o numatoma nuomos kaina bus nuo 1950 iki 2100 eurų be PVM už skrydžio valandą, priklausomai nuo konfigūracijos ir orlaivyje teikiamų paslaugų.
Tipinių misijų pavyzdžiai:
| Maršrutas | Numatoma trukmė | Orientacinis tarifas* | Skrydžio tipas |
|---|---|---|---|
| Ženeva – Milano Linatė | 0h50 | 5000 € | Verslo / įmonių pervežimas |
| Paryžius – Biaricas | 1h25 | 10500 € | Savaitgalio arba verslo kelionė |
| Nica – Florencija | 1h05 | 10500 € | Apsilankymas objekte arba išvyka į golfo varžybas |
| Ciurichas – Insbrukas | 0h40 | 7 950 € | Patekimas į kalnų ir slidinėjimo kurortą |
*Orientacinės kainos be mokesčių, priklausomai nuo vežėjo ir sezono.
Lėktuvas, skirtas oro vežėjų pelningumui užtikrinti
PC-12 PRO tiesioginės eksploatavimo sąnaudos yra 35-40 % mažesnės nei lengvojo reaktyvinio lėktuvo, o jo greitis mažesniu nei 1 500 km atstumu yra panašus.
Techninę priežiūrą taip pat optimizuoja skaitmeninė stebėjimo programa CAMP, leidžianti operatoriams numatyti variklio ir sklandmens ciklus.
Griežtumu garsėjantis „Pilatus” garantinis aptarnavimas išlieka svarbiausiu privalumu, užtikrinančiu užsakomųjų skrydžių parkų prieinamumą.
Pilatus PC-12 PRO ir konkurentai
Palyginimas su PC-12 NGX
| Funkcijos | PC-12 NGX | PC-12 PRO |
|---|---|---|
| Avionika | Honeywell Apex | Garmin G3000 PRIME |
| Variklis | PT6E-67XP | PT6E-68XP |
| Didžiausias greitis | 528 km/h | 537 km/h |
| Lubos | 30 000 pėdų | 30 000 pėdų |
| Automatinis nusileidimas | Ne | Taip |
| Kaina (USD) | 5,3 M | 6,8 M |
Perėjimas į aukštesnę klasę akivaizdus: PRO skirtas klientams, ieškantiems daugiau komforto, daugiau technologijų ir saugumo.
Konkurentai šiame segmente
- Daher TBM 960: greitesnis (610 km/val.), bet ne toks erdvus, be krovininių durų.
- Cessna Denali (Beechcraft): laukia sertifikavimo, mažesnis nuotolis.
- Epic E1000 GX: labai našus, bet mažiau tinkamas komerciniams skrydžiams.
Todėl PC-12 PRO išlaiko savo pranašumą universalumo ir patikimumo požiūriu, ypač kelių misijų operatoriams.
Poveikis Europos nuomos rinkai
AEROAFFAIRES Pilatus PC-12 jau yra vienas populiariausių turbopropelerinių lėktuvų, naudojamų regioniniuose maršrutuose: Paryžius-Ženeva, Nica-Gstaadas, Paryžius-Deauville, Ciurichas-Innsbrukas.
Iki 2026 m. PRO versija, pasižyminti didesniu komfortu ir išmaniąja kabina, turėtų palaipsniui pakeisti NGX daugumoje orlaivių parkų.
Dėl gebėjimo skraidyti trumpais, izoliuotais kilimo ir tūpimo takais ji puikiai atitinkaAEROAFFAIRES strategiją, pagal kurią siūlomas privačių lėktuvų, sraigtasparnių ir turbosraigtinių lėktuvų tęstinumas, siekiant optimizuoti kiekvieną kelionę atsižvelgiant į atstumą ir topografiją.
Kodėl „Pilatus PC-12 PRO” jau tapo perkamiausiu lėktuvu
- Didesnis saugumas dėl automatinio nusileidimo ir FADEC variklio.
- Universalumas: verslas, medicina, kroviniai, vyriausybė.
- Išplėsta prieiga: trumpi laukai, kalnai, kaimo vietovės.
- Kontroliuojamos išlaidos, mažesnės nei lengvojo reaktyvinio lėktuvo.
- Salono komfortas, artimas PC-24 komfortui, už pusę kainos.
Dėl šio unikalaus efektyvumo, patikimumo ir modernumo derinio PC-12 PRO yra naujas etalonas aukščiausios klasės regioniniams skrydžiams.
Koks didžiausias „Pilatus PC-12 PRO” skrydžio nuotolis?
Pilatus PC-12 PRO gali nuskristi iki 3389 km (apie 1830 jūrmylių) su pilnais degalų bakais ir standartine keleivių konfigūracija.
Toks nuotolio atstumas leidžia be sustojimo skristi į daugumą didžiųjų Europos sostinių: Paryžius-Atėnai, Ženeva-Marakešas arba Londonas-Reikjavikas.
Vykdant regioninius skrydžius, šis nuotolis užtikrina didelį veiklos lankstumą, nes orlaivis gali skristi kelis segmentus be degalų papildymo, todėl sumažėja sustojimo laikas ir perskridimo išlaidos.
Koks yra „PC-12 PRO” kreiserinis greitis?
PC-12 PRO pasiekia didžiausią 537 km/h (290 kt) kreiserinį greitį 30 000 pėdų aukštyje.
Dėl tokių parametrų jis yra vienas greičiausių turbosraigtinių lėktuvų rinkoje, o degalų sunaudoja iki 30 % mažiau nei lengvasis reaktyvinis lėktuvas.
Dėl tokio greičio Ženeva-Roma galima nuskristi per 1 val. 40 min. arba Ciurichas-Barselona per mažiau nei 2 val., išlaikant puikų stabilumą net ant trumpo kilimo ir tūpimo tako ar esant sudėtingoms oro sąlygoms.
Kiek keleivių gali skraidinti „PC-12 PRO”?
Pilatus PC-12 PRO kabinoje klasikinės klubinės konfigūracijos lėktuve gali tilpti 6-8 keleiviai, tačiau, priklausomai nuo užduoties, joje gali būti įrengta iki 12 sėdimų vietų.
Pasukamos sėdynės ir PC-24 reaktyvinio lėktuvo įkvėpta apdaila garantuoja lėktuvo komfortą, nes yra daug vietos kojoms, ištraukiamos lentynos ir tiesioginė prieiga prie suslėgto bagažo skyriaus net skrydžio metu.
Dėl tokio modulinio pritaikymo orlaivis idealiai tinka verslo skrydžiams, taip pat šeimos pervežimams ar vyriausybinėms misijoms.
Kokios naujos technologinės PC-12 PRO savybės?
„PC-12 PRO” pilotų kabina buvo visiškai pertvarkyta naudojant naujausios kartos avionikos komplektą „Garmin G3000 PRIME„, kuriame yra :
- Trys 14 colių didelės raiškosjutikliniai ekranai, skirti sklandžiai ir intuityviai navigacijai.
- Išmanusis autopilotas su VNAV ir automatinio artėjimo tūpti režimais.
- Funkcija ” AutoLand”, galinti automatiškai nutupdyti orlaivį piloto nedarbingumo atveju – pirmą kartą vienmotoriam turbosraigtiniam lėktuvui.
- Palydovinis ryšys realiuoju laiku, suteikiantis prieigą prie oro sąlygų, eismo ir techninės priežiūros informacijos.
” Pilatus PC-24″ įkvėpta ergonomika, suteikianti pilotuoti aplinką, panašią į modernaus reaktyvinio lėktuvo aplinką, tačiau išlaikanti vienmotorio orlaivio paprastumą ir patikimumą.
Kokie reikalavimai keliami norint patekti į oro uostą?
Pilatus PC-12 PRO gali kilti ir leistis ne trumpesniuose kaip 758 m ilgio kilimo ir tūpimo takuose, įskaitant neasfaltuotus kilimo ir tūpimo takus (žolės, žvyro, sutankinto grunto).
Ši unikali galimybė atveria galimybes patekti į daugiau kaip 2 500 Europos oro uostų ir aerodromų, kurie įprastiniams reaktyviniams lėktuvams dažnai yra neprieinami.
Prieinamų krypčių pavyzdžiai:
- Gštadas arba Sionas – slidinėjimo kurortai.
- Porto Červo, Kapris arba Sen Tropezas – pakrančių kurortai.
- Nedideli verslo aerodromai netoli pramonės ar logistikos centrų.
Atkreipkite dėmesį, kad Kurševelis nėra pasiekiamas „Pilatus PC-12” viešuoju keleiviniu transportu.
Dėl sustiprintos važiuoklės ir aukšto slėgio padangų „PC-12 PRO” išlieka vienu universaliausių orlaivių šiuolaikinėje verslo aviacijoje.
Kada bus galima įsigyti PC-12 PRO?
Pirmuosius orlaivius klientams planuojama pristatyti 2025 m. ketvirtąjį ketvirtį, palaipsniui juos gaminant Pilatus gamyklose Stanse, Šveicarijoje.
Tikimasi, kad pirmieji nuomos modeliai bus įtraukti į AEROAFFAIRES ir partnerių orlaivių parkus nuo 2026 m. pirmojo pusmečio.
Klientai jau dabar gali iš anksto užsisakyti skrydį arba gauti individualų pasiūlymą dėl šio modelio, susisiekę su mūsų komanda adresu charter@aeroaffaires.com.
Kokie yra pagrindiniai PC-12 PRO privalumai, palyginti su konkurentais?
PC-12 PRO išsiskiria keliais aspektais:
- Optimaliu nu otoliuir degalų sąnaudomis: iki 3389 km nuotolis, o degalų sąnaudos, palyginti su lengvuoju reaktyviniu lėktuvu, sumažintos trečdaliu.
- Galimybė skraidyti bekele: galimybė naudotis trumpais neasfaltuotais pakilimo takais, idealiai tinkančiais misijoms kalnuose ar nuošaliose vietovėse.
- Naujoviškos saugos technologijos: „Garmin G3000 PRIME” kabina, automatinis nusileidimas, FADEC, nuolatinis variklio stebėjimas.
- Kontroliuojamos eksploatacijos išlaidos: supaprastinta techninė priežiūra, valdymas vienu pilotu ir puikus veiklos efektyvumas.
- Aukščiausio lygio komfortas: PC-24 įkvėptas salonas, pritaikoma apdaila ir padidinta tyla.
Trumpai tariant, šiame orlaivyje suderintos reaktyvinio lėktuvo savybės, turbosraigtinio lėktuvo tvirtumas ir utilitaraus orlaivio lankstumas– retas derinys rinkoje.
Kokios numatomos „Pilatus PC-12 PRO” nuomos kainos?
Nuomos įkainiai priklauso nuo atstumo, sezono ir salono konfigūracijos.
Vidutiniškai jos svyruoja nuo 1950 iki 2100 eurų už skrydžio valandą, t. y. šiek tiek didesnės nei „PC-12 NGX”, tačiau pateisinamos integruotomis naujomis technologijomis ir geresniu salono komfortu.
Informacija:
- Paryžius-Ženeva: apie 5500 eurų į vieną pusę
- Nica – Florencija: apie 4 200 EUR
- Ciurichas – Insbrukas: apie 2 000 EUR
- Londonas – Liuksemburgas: apie 5 800 eurų
Į šias kainas įskaičiuota orlaivio nuoma, įgula, oro uosto mokesčiai ir veiklos planavimas.
Norėdami gauti tikslią kainą, AEROAFFAIRES konsultantai parengs išsamų pasiūlymą, remdamiesi kliento reikalavimais ir EASA patvirtintų operatorių galimybėmis.
Išsinuomokite „Pilatus PC-12 PRO” su AEROAFFAIRES
Nesvarbu, ar tai būtų verslo susitikimas, ar susisiekimas tarp Alpių kurortų, ar greitas pervežimas tarp dviejų Europos sostinių, „Pilatus PC-12 PRO” siūlo geriausią lankstumo, komforto ir ekonomiškumo kompromisą.
Mūsų komandos organizuoja kiekvieną misiją pagal užsakymą, o asmeninis asistentas visą parą koordinuoja skrydį, pervežimą ant žemės ir muitinės formalumus.
📩 charter@aeroaffaires.com
📞 🇫🇷 +33 (0)1 44 09 91 82 🇨🇭 +41 22 355 06 24 🇺🇸 +1 845 373 3456 🇬🇧 +44 84 4986 0547