NEDELSKITE UŽSISAKYTI SKRYDŽIŲ ŽIEMOS SEZONUI!

Ieškokite lėktuvo, miesto ar informacijos…

Lyderis privačių lėktuvų nuomos srityje visame pasaulyje

Prezidentiniai orlaiviai: jūsų vadovų orlaiviai

Privatinių lėktuvų nuoma
nuo 1991 m.

20 000
pasiekiamų prietaisų

45 000
užtikrintų skrydžių

120 000+
keleivių

4,9/5
klientų pasitenkinimas

100%
Anglies dioksido kompensacija

Valstybių vadovams kelionės yra ne tik susisiekimo, bet ir strateginis klausimas. Šių lėktuvų, specialiai pritaikytų aukščiausių pasaulio vadovų poreikiams tenkinti, šūkis – nedelsiant būti pasiekiamiems, užtikrinti didesnį saugumą ir absoliutų komfortą.

Susitikimų kambariai, miegamieji, kabinetai ir net poilsio zonos gali būti įrengtos taip, kad atitiktų vadovų poreikius. Kad jie galėtų toliau vykdyti savo profesinę veiklą vidury debesų.

Nuo Emmanuelio Macrono „Airbus A330” iki legendinio amerikiečių „Air Force One” ir prabangaus Vladimiro Putino „Ilyushin Il-96-30” – kiekvienas orlaivis atspindi ne tik jo naudotojo prestižą, bet ir jo šalies ambicijas bei prioritetus.

Šiame straipsnyje atraskite simboliškiausius prezidentinius lėktuvus, jų išskirtines savybes, o kartais net ir ginčus, kuriuos jie sukelia.

Prancūzijos prezidento lėktuvai 2025 m

1. Airbus A330

Nuo 2009 m., Nicolas Sarkozy prezidentavimo laikotarpiu, „Airbus A330″ yra oficialus Prancūzijos valstybės vadovo orlaivis. Emmanuelis Macronas jį naudoja tarptautinėms kelionėms ir svarbioms misijoms.

Pagrindinės charakteristikos:

  • Išorė: identiškas įprastiniam A330, tačiau pažymėtas Prancūzijos Respublikos spalvomis ir specialiu registracijos numeriu F-RARF (République française).
  • Interjeras: įrengtas taip, kad atitiktų prezidento reikalavimus:
    • Įrengtas biuras su saugiomis ryšių sistemomis (palydovinė prieiga, šifruotas ryšys).
    • Prezidento apartamentai su miegamuoju ir privačiu vonios kambariu.
    • Susitikimų salė, kurioje telpa 12 žmonių.
    • Medicinos zona, įskaitant mini operacinę.
    • Atskiros zonos darbuotojams (verslo zona) ir apsaugos tarnyboms (ekonominė zona).

Kaina :

  • Pirkimo kaina: ~230 mln. eurų (2009 m.).
  • EUR (įskaitant techninę priežiūrą, degalus ir įgulos narius).

Ypatinga savybė: Skirtingai nei jo pirmtakai, Emmanuelis Macronas pats pasirenka lydinčius keleivius kiekvienai kelionei.

2. „Falcon 7X” – nacionalinėms ir europinėms kelionėms

Trumpesnėms kelionėms (po Prancūziją ar Europą) Prezidentas naudoja aukščiausios klasės Prancūzijos verslo lėktuvą „Dassault Falcon 7X”.

Privalumai:

  • Greitesnės ir ekonomiškesnės kelionės, kurioms nereikia A330.
  • Galimybė leistis trumpesniuose kilimo ir tūpimo takuose, todėl galima pasiekti regioninius oro uostus.

Numatoma kaina: ~10 000 EUR už skrydžio valandą.

3. Saugumas ir protokolas

  • Eskorta: Prezidento keliones lėktuvu sistemingai lydi bent vienas Prancūzijos karinių oro pajėgų orlaivis (dažnai „Rafale”), jei kiltų grėsmė.
  • Techninė priežiūra: lėktuvų parką prižiūri Prancūzijos karinės oro pajėgos, prieš kiekvieną skrydį atliekamas griežtas patikrinimas.

4. Naujausi pokyčiai (2025 m.)

Siekiant sumažinti prezidento orlaivių parko anglies dioksido pėdsaką, svarstoma galimybė modernizuoti orlaivių parką, atliekant efektyvesnių orlaivių (biokuras arba hibridinis variklis) tyrimus. Tačiau iki 2030 m. neplanuojama oficialiai pakeisti A330.

šaltinis: wikimedia commons

Amerikiečių Boeing Air Force One

Kilmė ir dizainas

Amerikos prezidentinis lėktuvas, paprastai vadinamas Air Force One, sukurtas pagal karinį modelį. Tai „Boeing 747-200B aviacijos pramonės flagmanas, kuris pirmą kartą skrido 1969 m. Kad atitiktų prezidento reikalavimus, buvo atlikti pakeitimai, visų pirma siekiant optimizuoti degalų sąnaudas ir padidinti skrydžio nuotolį.

Įranga ir talpa

Jungtinių Amerikos Valstijų prezidento lėktuve yra prabangus ir funkcionalus 370 kvadratinių metrų plotas, įskaitant:

  • Privatus miegamasis
  • Vonios kambarys;
  • Treniruoklių salė;
  • Kabinetai, pritaikyti darbui skrydžio metu.

Lėktuve gali patogiai ir saugiai įsikurti iki 100 keleivių (vyriausybės narių, apsaugos darbuotojų ir svečių).

Saugumas ir prezidentinis lėktuvų parkas

Atsargumo sumetimais visuomet naudojami du identiški orlaiviai, kad kilus techninei problemai juos būtų galima nedelsiant pakeisti. Šis dubliavimas užtikrina nepertraukiamą prezidento misijų tęstinumą.

Apskaičiuota, kad iki 2025 m. „Air Force One” lėktuvų parko vertė viršys milijardą dolerių, įskaitant pažangiausias kibernetinio saugumo, priešraketinės gynybos ir saugaus ryšio technologijas.

Vizualinis atpažinimas

Lėktuvas lengvai atpažįstamas dėl :

  • Ant orlaivio uodegos esančios Amerikos vėliavos
  • Išskirtinės mėlynos ir baltos spalvos livrėjos – Amerikos prezidentavimo simbolio

Ateities pokyčiai

Šiuo metu vykdoma modernizavimo programa, pagal kurią dabartiniai 747-200B lėktuvai bus pakeisti „Boeing 747-8” lėktuvais, pasižyminčiais didesniu degalų naudojimo efektyvumu ir galingesnėmis avionikos sistemomis.

„Air Force One” tebėra kur kas daugiau nei tik orlaivis – tai galios ir suverenumo simbolis, skirtas užtikrinti Amerikos vadovavimo saugumą ir tęstinumą bet kokiomis aplinkybėmis.

šaltinis : pixabay

Iljušin Il-96-300PU: Rusijos prezidentinis lėktuvas

Bendras aprašymas

Ilyushin Il-96-300PU (Пункт Управления, „Vadavietė”) yra oficialus lėktuvas, kuriuo savo kelionėms naudojasi Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas. Prezidento lėktuvų parke yra du, todėl užtikrinamas prieinamumas ir saugumas.

Interjero dizainas

Šio orlaivio interjeras sukurtas taip, kad jame derėtų prabanga ir funkcionalumas, o aukščiausios klasės apdaila, įskaitant :

  • Aukso ir marmuro apdaila;
  • Apmušalai ir brangioji mediena;
  • Biuro patalpos ir konferencijų salė darbui skrydžio metu;
  • Saugios ryšių sistemos (krizių valdymui).

Prezidentinė eskadrilė

Be dviejų lėktuvų Il-96, Rusijos prezidentas turi papildomą orlaivių parką, skirtą įvairioms misijoms vykdyti:

  • Sraigtasparniai (pvz., Mil Mi-8), skirti greitoms kelionėms arba vidaus skrydžiams.
  • Mažesni orlaiviai (pvz., „Tupolev Tu-214PU”), skirti trumpesnėms kelionėms.
  • Kariniai pajėgumai: kai kurie orlaiviai gali būti pritaikyti vadovavimo ar gynybos funkcijoms.

Atnaujinti 2025 m

Nebuvo paskelbta apie jokį svarbų Il-96-300PU pakeitimą, kuris tebėra pagrindinis oficialių kelionių lėktuvas. Tačiau sklando gandai, kad bus kuriamas modernizuotas jo įpėdinis, kuriame bus įdiegtos naujesnės saugos ir varomosios technologijos.

Pastaba: Nors šis orlaivis dažnai siejamas su V. Putinu, jis yra valstybės turtas, priskirtas prezidento funkcijoms, o ne išimtinai asmeniniam naudojimui.

šaltinis: The travelers club

Xi-Jinpingas ir jo komercinis orlaivis

Kitaip nei daugelis vadovų, Kinijos Liaudies Respublikos prezidentas Xi Jinpingas neturi specialaus privataus lėktuvo. Kai jis iš JAV oro linijų bendrovės „Delta” įsigijo lėktuvą „Boeing”, pristatydama jį Kinija aptiko keletą techninių gedimų, kurie buvo laikomi įtartinais. Įtardamas, kad bandoma šnipinėti, Pekinas pageidavo lėktuvu nesinaudoti.

Nuo to laiko Xi Jinpingas keliauja nacionaliniam oro vežėjui „Air China” priklausančiu laineriu. Prieš kiekvieną oficialią kelionę lėktuvas kruopščiai tikrinamas kelias savaites, kad būtų užtikrintas saugus skrydis. Tada lėktuvo vidus įrengiamas taip, kad atitiktų prezidento poreikius:

  • privatus miegamasis;
  • susitikimų kambarys ;
  • ir laikinai įrengtas biuras.

Pasibaigus kelionei, lėktuvas grąžinamas į pradinę konfigūraciją ir vėl įtraukiamas į „Air China” komercinį orlaivių parką, kad galėtų toliau aptarnauti civilius keleivius.

Toks pragmatiškas požiūris leidžia Kinijai išvengti išskirtinio vyriausybinio orlaivio priežiūros išlaidų ir kartu padidinti tarptautinių kelionių saugumą.

šaltinis: Defens’Aero

Japonijos prezidento lėktuvas

27 metus Japonija naudojo du „Boeing 747-400” kaip Japonijos oro savigynos pajėgų dalis. Šie legendiniai orlaiviai buvo skirti aukščiausiems šalies valdžios atstovams, įskaitant ministrą pirmininką, imperatorių, imperatorienę ir kitus imperatoriškosios šeimos narius.

Šie orlaiviai oficialiai buvo vadinami Japonijos oro pajėgų pirmuoju ir Japonijos oro pajėgų antruoju reisu. Vykdant vyriausybines misijas jie visada skrisdavo kartu: vienas skraidino aukštus pareigūnus, o kitas buvo atsarginis ir taip pat skraidino skrydžio metu dirbantį techninės priežiūros personalą.

2019 m. šiuos legendinius „Boeing 747-400” pakeitė naujos kartos orlaiviai: du „Boeing 777-300ER”, modernesni, taupiau naudojantys degalus ir geriau pritaikyti oficialių kelionių poreikiams.

Šiandien senieji orlaiviai rado antrą gyvenimą.Vienas iš jų buvo parduotas ir paverstas privačiu lėktuvu.

šaltinis: Aviationsmilitaires

Ibrahimo Boubacar Keïta prezidentinis Boeing 737: skandalas su daugybe turbulencijų

Vienas prieštaringiausiai vertinamų prezidentinių lėktuvų naujausioje istorijoje neabejotinai yra buvusio Malio prezidento Ibrahimo Boubacar Keïta (IBK) lėktuvas. Šis „Boeing 737” sukėlė ne tik Malio gyventojų, bet ir tarptautinį pasipiktinimą.

2014 m., kai Malis susidūrė su kritine ekonomine padėtimi, gavęs Tarptautinio valiutos fondo (TVF) finansinę paramą, kai per kelerius metus buvo suteikta 46 mln. dolerių paskola, IBK priėmė šokiruojantį sprendimą: už sumą, artėjančią prie 30 mln. dolerių, įsigijo visiškai naują prezidentinį lėktuvą.

Šis sprendimas iš karto sukėlė pasekmių. TVF nusprendė, kad pirkinys netinkamas ir prieštarauja šalies finansiniams įsipareigojimams, ir sustabdė pagalbą Maliui. Šis sprendimas pagilino ekonomikos krizę ir padidino nepasitikėjimą valdančiąja vyriausybe.

„Boeing 737” buvo įrengtas su demonstratyvia prabanga:

  • įmantrus salonas;
  • privatus biuras ;
  • erdvus miegamasis ;
  • ir naujausiomis technologijomis aprūpintas vonios kambarys.

Ryškus kontrastas su Malio kasdienio gyvenimo realybe, kur dauguma gyventojų sunkiai tenkino savo pagrindinius poreikius.

Šis skandalas tapo lūžio tašku IBK režimo suvokime ir padėjo pakurstyti visuomenės nepasitenkinimą, kuris baigėsi jo nuvertimu 2020 m. kariniu perversmu.

Šiandien ši afera tebėra valdymo ekscesų ir abejotinų kai kurių Afrikos lyderių prioritetų simbolis.

šaltinis: Meguetan infos

Tamimo Al Thani dovana Erdoganui: itin prabangus „Boeing 737

Kataro emyras Tamimas Al Thani savo draugui ir sąjungininkui Turkijos prezidentui Recepui Tayyipui Erdoganui padovanojo itin prabangų „Boeing 737 „. Ši dovana, kurios vertė siekia apie 400 mln. dolerių, yra Kataro ir Turkijos strateginių santykių stiprinimo dalis.

Išskirtinis orlaivis

Iš pradžių sukurtas komerciniams skrydžiams, šis orlaivis buvo visiškai pertvarkytas į prezidentinį lėktuvą. Prieš oficialiai pradedant jį eksploatuoti, jis buvo kruopščiai išbandytas pagal griežčiausius aviacijos standartus, įskaitant bandomuosius skrydžius, techninius pakilimus ir nusileidimus.

Šis „Boeing 737” yra vienas iš aeronautikos pramonėje garsėjančių „Boeing” plataus korpuso orlaivių. Juo galima savarankiškai vykdyti tiek vidutinio, tiek ilgo nuotolio skrydžius.

Jau gerai aprūpintas prezidentinis orlaivių parkas

Šis lėktuvas papildys jau ir taip įspūdingą Turkijos prezidentinį orlaivių parką. Prieš šią dovaną R. T. Erdoganas jau turėjo vienuolika oficialių orlaivių, įskaitant ” Airbus A340 VIP”, kuriuo anksčiau naudojosi buvęs Tuniso prezidentas Zine’as El Abidine’as Ben Ali, taip pat tris sraigtasparnius.

Diskutuotina dovana

Šis Kataro emyro gestas atliktas tuo metu, kai Turkija skatina taupyti ir racionalizuoti viešąsias išlaidas. Šis paradoksas netruko sukelti klausimų ir kritikos.

Tačiau, be simbolikos, ši dovana dar kartą iliustruoja tvirtus Dohos ir Ankaros ryšius, ypač diplomatinėje ir ekonominėje srityse.

šaltinis : Newstourisme

Užsisakykite privatų lėktuvą su „Aéroaffaire

AEROAFFAIRES” esame jūsų paslaugoms visą parą. Nedvejodami susisiekite su mumis.

Jei norite užsisakyti verslo lėktuvo užsakymą, apsilankykite mūsų internetinėje citatų svetainėje arba skambinkite mums telefonu +33 1 44 09 91 82, arba rašykite mums el. paštu charter@aeroaffaires.com.

  • Kodėl valstybių vadovai naudojasi privačiais lėktuvais, o ne komercinėmis oro linijomis?

    Valstybių vadovams keliami saugumo ir lankstumo reikalavimai, dėl kurių komerciniai skrydžiai yra netinkami. Prezidentiniai orlaiviai taip pat leidžia išlaikyti pokalbių konfidencialumą ir tvarkyti vyriausybės reikalus keliaujant.

  • Kas finansuoja prezidento lėktuvų pirkimą ir priežiūrą?

    Paprastai prezidentiniai lėktuvai finansuojami iš valstybės biudžeto, t. y. mokesčių mokėtojų lėšomis. Išlaidas sudaro orlaivių įsigijimo, techninės priežiūros, degalų, orlaivio personalo ir technologinių patobulinimų išlaidos.

  • Ar prezidento lėktuvai yra ginkluoti?

    Dauguma prezidentinių orlaivių turi pažangias gynybos nuo atakų sistemas, pavyzdžiui, elektronines atsakomąsias priemones ir raketų išvengimo sistemas. Tačiau jie nėra ginkluoti tradicine prasme.

  • Kiek žmonių gali keliauti prezidentiniu lėktuvu?

    Tai priklauso nuo orlaivio modelio. Pavyzdžiui, „Air Force One” gali skraidinti apie 100 žmonių, o Prancūzijos prezidento lėktuve „Airbus A330” yra kelios erdvės, skirtos palydovams ir apsaugos darbuotojams.

  • Ar prezidentiniai lėktuvai gali skristi be sustojimo dideliais atstumais?

    Taip, dauguma prezidentinių lėktuvų yra modifikuoti taip, kad jų nuotolis būtų didesnis nei standartinių komercinių modelių. Pavyzdžiui, „Air Force One” be sustojimo gali įveikti daugiau kaip 12 000 km.

  • Ar prezidento lėktuvai gali būti naudojami asmeninėms kelionėms?

    Apskritai prezidento lėktuvai yra griežtai rezervuoti oficialioms kelionėms. Tačiau kai kurie valstybės vadovai gali jais naudotis asmeniniais tikslais tam tikromis sąlygomis arba kompensuodami dalį išlaidų.

  • Ar buvę prezidentai gali toliau naudotis šiais orlaiviais pasibaigus kadencijai?

    Kai kuriose šalyse, pavyzdžiui, Jungtinėse Amerikos Valstijose, buvę prezidentai kartais gali naudotis vyriausybiniais orlaiviais konkrečioms misijoms, pavyzdžiui, diplomatinėms kelionėms ar valstybinėms laidotuvėms. Tačiau jie negali naudotis prezidentiniu orlaiviu asmeniniais tikslais.

  • Kodėl kai kurios šalys neturi specialių prezidentinių lėktuvų?

    Kai kurios šalys mano, kad pirkti ir prižiūrėti prezidentinį lėktuvą yra per brangu. Jos mieliau renkasi nuomotis arba įrengti komercinius orlaivius savo vadovų kelionėms, kaip, pavyzdžiui, Kinija naudoja „Air China”.

  • Koks yra brangiausias prezidentinis lėktuvas pasaulyje?

    „Air Force One” dažnai laikomas vienu brangiausių prezidento lėktuvų – apskaičiuota, kad viso orlaivių parko išlaidos, įskaitant saugos ir technologines modifikacijas, viršija milijardą dolerių.

  • Kodėl kai kurių valstybių vadovai naudojasi ne tik prezidentiniais orlaiviais, bet ir sraigtasparniais?

    Sraigtasparniai leidžia greičiau ir lanksčiau keliauti nedideliais atstumais, ypač perpildytose ar sunkiai pasiekiamose miesto vietovėse. Pavyzdžiui, Vladimiras Putinas naudojasi sraigtasparnių parku, kad galėtų keliauti po Rusiją.