2025 m. verslo aviacijos rinka žengia į naują erą, kurią lemia dalijimosi reaktyviniais lėktuvais plėtra, tvaresnių privačių reaktyvinių lėktuvų kūrimas ir didėjantis reguliavimo spaudimas Europoje. Privačių reaktyvinių lėktuvų operatoriai, atsižvelgdami į aplinkosaugos mokesčius, dirbtinį intelektą ir itin individualizuotas paslaugas, turi pritaikyti savo modelius, kad patenkintų sparčiai besikeičiančią paklausą. AEROAFFAIRES šiame mūsų svetainės numeryje privačių reaktyvinių lėktuvų nuomos specialistas apžvelgia 2025 m. tendencijas, kurios keičia verslo aviacijos ateitį.
2024 m. ataskaita: privačios aviacijos rinkos skaičiai ir dinamika
Remiantis ” Global Market Insights” duomenimis, 2024 m. verslo reaktyvinių lėktuvų rinkoje dominavo Šiaurės Amerika, kuriai teko 63,5 proc. rinkos dalies. JAV privati aviacija sparčiai auga dėl išaugusios tolimųjų skrydžių paklausos, prabangių pritaikymo galimybių ir užsakomųjų nuomos paslaugų.
Verslo tyrimų bendrovės „The Business Research Company” prognozės rodo, kad pasaulinė privačių reaktyvinių lėktuvų užsakomųjų skrydžių paslaugų rinka išaugs nuo 21,24 mlrd. dolerių 2024 m. iki 24,28 mlrd. dolerių 2025 m., o bendras metinis augimo tempas (CAGR) sudarys 14,3 %. Šis augimas siejamas su padidėjusia lanksčių ir individualizuotų kelionių sprendimų paklausa, taip pat su padidėjusiu didelės vertės asmenų ir verslo keliautojų, ieškančių alternatyvų komerciniams skrydžiams, skaičiumi
- Vis labiau populiarėjadalinė nuosavybė ir dalijimasis reaktyviniais lėktuvais, todėl privati aviacija tampa prieinamesnė ir lankstesnė. Šie modeliai leidžia sumažinti išlaidas ir kartu naudotis išskirtiniais privataus reaktyvinio lėktuvo keliavimo privalumais.
- 2024 m. žymi verslo aviacijos transformacijos etapą, ypač dėl pagrindinių dalyvių konsolidacijos ir tvarių iniciatyvų stiprėjimo.
- Paslaugų skaitmeninimo, skrydžių valdymo ir anglies dvideginio kiekio sekimo pažanga tapo svarbiausiais skiriamaisiais bruožais.
2025 m. verslo aviacija toliau pereis prie didesnio efektyvumo, lankstumo ir tvarumo, taip patvirtindama savo pagrindinį vaidmenį įmonių ir svarbiausių tarptautinių sprendimų priėmėjų judumo srityje.
Paklausos pokytis 2024-2025 m
2025 m., palyginti su ankstesniais metais, bendra verslo aviacijos paklausa padidėjo 3,8 proc. Šis, nors ir nedidelis, augimas atspindi skirtingą dinamiką skirtinguose regionuose.
Rinkos lyderė buvoŠiaurės Amerika, kurioje paklausa padidėjo 5,2 %, o tai lėmė geri itin lengvų reaktyvinių lėktuvų rezultatai (+19,4 % per metus*).
Europoje augimas buvo nuosaikesnis (+1,9 %), o tokios rinkos kaip Belgija (+10,6 %) ir Prancūzija (+6 %) viršijo regiono vidurkį.
Priešingai, Afrikoje skrydžių skaičius smarkiai sumažėjo (-11,5 %), o tai lėmė 14,4 % sumažėjęs vidinių skrydžių skaičius, nepaisant to, kad Kenijoje (+63 % per metus) buvo pastebimas didelis atsigavimas.
Lotynų Amerikoje skrydžių skaičius išaugo 2,7 %, daugiausia Brazilijoje (+13,5 %).
Galiausiai, Azijos ir Ramiojo vandenyno regione padėtis beveik nepakito (-0,9 %), tačiau buvo keletas augimo židinių, ypač Filipinuose (+38 % per metus).
*per metus .
Itin individualus pritaikymas – privačios aviacijos strateginis ramstis
Privačioje aviacijoje personalizuotų detalių pojūtis yra pagrindinis išskirtinumas siekiant patenkinti reikliausių klientų lūkesčius. Šiuolaikiniai operatoriai siūlo daug daugiau nei tik skrydžius: jie teikia 360 laipsnių individualiai pritaikytas paslaugas, įskaitant keleivių pageidavimams pritaikytų orlaivių parinkimą, pritaikomą interjero išdėstymą ir visapusiškas konsjeržo paslaugas. Nuo privačių pervežimų užsakymo iki išskirtinių viešnagių organizavimo – viskas numatoma taip, kad kelionės patirtis būtų vientisa, derinant komfortą, konfidencialumą ir lankstumą. Toks globalus požiūris verslo aviaciją paverčia tikru gyvenimo menu, skirtu sprendimų priėmėjų ir tarptautinio elito atstovų mobilumui.
AI, derinantis efektyvumą ir dėmesį detalėms
Šį itin individualų požiūrį dar labiau sustiprinadirbtinio intelekto, kuris palaipsniui daro perversmą privačios aviacijos sektoriuje, nes optimizuoja kiekvieną klientų patirties ir veiklos valdymo etapą,atsiradimas. Dėka dirbtinio intelekto operatoriai gali optimizuoti orlaivių paskirstymą ir pritaikyti maršrutus realiuoju laiku, kad sumažintų išlaidas ir išmetamųjų teršalų kiekį. Keleiviams dirbtinis intelektas suteikia galimybę pasiūlyti itin individualizuotą kelionės patirtį, t. y. pagal kliento profilį pritaikyti rekomendacijas, numatyti kulinarinius ar pramoginius pageidavimus ir netgi pasiūlyti kelionės tikslą. Dirbtinis intelektas tampa tikru konkurenciniu svertu ir tampa strategine priemone, leidžiančia verslo aviacijoje derinti efektyvumą, operatyvumą ir paslaugų kokybę.
Dalijimosi reaktyviniais lėktuvais ir užsakomųjų skrydžių paslaugų augimas
Viena ryškiausių tendencijų privačios aviacijos rinkoje – dalijimosi reaktyviniais lėktuvais ir užsakomųjų skrydžių paslaugų atsiradimas. Dalijimasis reaktyviniais lėktuvais ypač išplito siekiant patenkinti didžiųjų renginių transporto poreikius,kai daug klientų tuo pačiu metu keliauja į tą pačią vietą. Dalijimasis privačiais lėktuvais suteikia galimybę siūlyti kainas už vieną vietą, todėl kelionės privačiu lėktuvu tampa prieinamesnės.
Pavyzdžiui, perdidelius sporto renginius, tokius kaip „Super Bowl”, labai padaugėja privačių skrydžių. Keliautojai, norėdami dalyvauti šiuose renginiuose, renkasi dalytis išlaidomis ir optimizuoti lėktuvų užimtumą. Panašiai kultūros festivaliai ir verslo konferencijos pritraukia daug dalyvių, kurie renkasi dalijimąsi lėktuvais, kad galėtų pasinaudoti privačių lėktuvų lankstumu ir patogumu, o išlaidas optimizuotų padalydami keliems keleiviams.
Šis augimas vyksta atsižvelgiant į tai, kad per tą patį laikotarpį labai lengvų reaktyvinių lėktuvų, dažnai naudojamų šioms dalijimosi paslaugoms teikti, skaičius per metus gerokai išaugo (+19,4 %).
Šiam demokratizavimui taip pat labai svarbus vaidmuo tenka užsakymų internetu platformoms. Jos suderina keleivius su laisvų privačių orlaivių parku, taip optimizuojant orlaivių naudojimą ir mažinant klientų išlaidas. Be to, dėl didėjančio informuotumo aplinkosaugos klausimais keliautojai vis dažniau renkasi dalijimąsi lėktuvais kaip tvaresnę galimybę, nes taip optimizuojamas išteklių naudojimas ir mažinamas vienam keleiviui tenkantis anglies dioksido pėdsakas.
Šios paslaugos pritraukia naujų klientų, ieškančių alternatyvos komercinių skrydžių suvaržymams ir neinvestuojančių į asmeninį lėktuvą. Šis santykinis privačios aviacijos demokratizavimas skatina rinkos augimą ir verčia tradicinius rinkos dalyvius peržiūrėti savo pasiūlymus.
Didesnis apmokestinimas ir aplinkosaugos reguliavimas ES
Kontekstas
Verslo aviacija Europoje dėl naujų aplinkosaugos ir fiskalinių taisyklių iš esmės keičiasi. Europos Sąjunga, įgyvendindama Žaliąjį kursą ir teisės aktų paketą „Fit for 55″, įsipareigojo masiškai mažinti anglies dioksido išmetimą į atmosferą. Šioje programoje raginama iki 2030 m. 55 proc. sumažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, ypatingą dėmesį skiriant oro transportui, kurį, kaip manoma, sunku dekarbonizuoti.
Pagrindinės priemonės apima didesnį parafino apmokestinimą, privalomas tvariųjų aviacinių degalų (SAF) kvotas, anglies dioksido rinkos (ES prekybos apyvartiniais taršos leidimais sistemos) stiprinimą ir tam tikrose šalyse nacionaliniu lygmeniu nustatytas taisykles. Šie pokyčiai daro tiesioginį poveikį privačių reaktyvinių lėktuvų eksploatacijos išlaidoms ir gali iš naujo apibrėžti šio sektoriaus verslo modelius.
Parafino neapmokestinimo pabaiga: laipsniškas išlaidų didėjimas
Privačioje aviacijoje naudojamas parafinas, kuris anksčiau buvo atleistas nuo degalų mokesčių, dabar, Europos Sąjungai skatinant, vis labiau apmokestinamas. Paketu „Fit for 55” įvedamas suderintas degalų mokestis skrydžiams Europos viduje, o nuo 2025 m. jis palaipsniui didinamas. Iki 2030 m. parafino kaina gali padidėti nuo 0,33 iki 0,50 EUR už litrą, o tai reikštų, kad skrydžiui Paryžius-Nica lėktuvu „Cessna Citation CJ4”, naudojančiu 600 litrų degalų, papildomai reikės apie 200-300 EUR.
Privaloma SAF kvota: perėjimas prie ekologiškesnių degalų
Europos Sąjunga taip pat įpareigoja palaipsniui į privačių reaktyvinių lėktuvų degalų bakus įpilti tvariųjų aviacinių degalų (SAF). Nuo 2025 m. bus privaloma naudoti ne mažiau kaip 2 % SAF, o iki 2050 m. jų kiekis palaipsniui padidės iki 70 %. Nors šia priemone siekiama sumažinti verslo aviacijos anglies dioksido pėdsaką, ji taip pat padidins išlaidas, nes SAF šiuo metu yra 3-5 kartus brangesnis už įprastą parafiną.
Apsunkinta anglies dioksido rinka (ES ATLPS): didėjantis spaudimas veiklos vykdytojams
Verslo skrydžiams Europos viduje taikoma ES apyvartinių taršos leidimų prekybos sistema (ES ATLPS), pagal kurią reikalaujama, kad operatoriai pirktų kreditus, kad kompensuotų jų išmetamą CO2 kiekį. 2024 m. anglies dioksido leidimų kaina svyruos nuo 70 iki 100 eurų už toną CO2. Pavyzdžiui, lėktuvas „Cessna Citation Mustang”, skrendantis iš Paryžiaus į Ženevą, išmeta vidutiniškai 1,5-2 tonas CO2, o tai sudaro papildomas išlaidas, kurios, kaip apskaičiuota, sudaro 150-200 eurų už vieną kelionę.
Europos Sąjunga svarsto galimybę stiprinti ATLPS rinką mažinant nemokamų leidimų skaičių ir derinant ją su tarptautine CORSIA sistema. Iki 2030 m. CO2 tonos kaina gali siekti 150 EUR, o tai dar labiau padidins kelionių privačiu lėktuvu išlaidas.
Tuo pat metu kelios šalys toliau priima nacionalines mokesčių priemones, kuriomis didinama privačių reaktyvinių lėktuvų našta:
- Prancūzija: nuo 2025 m. kovo 1 d. privačios aviacijos sektoriuje smarkiai padidėjo TSBA mokestis (Taxe de Solidarité sur les Billets d’Avion) – iki 2 100 EUR vienam keleiviui už kelionę tolimųjų skrydžių metu.
- Belgija: 2023 m. įvestas naujas aplinkosaugos mokestis privatiems skrydžiams iš Belgijos oro uostų. Šis mokestis apskaičiuojamas atsižvelgiant į nuvažiuotą atstumą ir orlaivio keliamo triukšmo lygį. Pavyzdžiui, už skrydį iš Briuselio į Nicą lėktuvu „Falcon 900” mokamas maždaug 600 eurų mokestis.
- Nyderlandai: nuo 2021 m. liepos mėn. privatiems reaktyviniams lėktuvams taikomas specialus aplinkosaugos mokestis. Kiekvienas keleivis turi sumokėti iki 525 eurų, palyginti su maždaug 26 eurais už vidutinio nuotolio komercinio skrydžio keleivį.
Kokį poveikį tai turės verslo aviacijai Europoje?
Šiomis naujomis taisyklėmis siekiama, kad privati aviacija taptų ekologiškesnė, tačiau jos yra didelis ekonominis iššūkis operatoriams ir klientams, net jei tai reiškia, kad reikės iš naujo nubraižyti pakilimo ir nusileidimo žemėlapį. Padidinus parafino mokesčius, palaipsniui įvedus FAS ir atsiradus anglies dioksido rinkai, Europoje gerokai padidės privačių skrydžių kainos.
Atsižvelgiant į tai, toliau sparčiau augs dalijimosi reaktyviniais lėktuvais ir dalinės bendrosios nuosavybės teisės, kuriomis siekiama optimizuoti išlaidas ir kartu mažinti poveikį aplinkai, plėtra. Be to, technologinės variklių ir aerodinamikos naujovės atliks svarbų vaidmenį pritaikant sektorių prie šios naujos tvarios aviacijos eros.
Visuomenės stebėsena
Spaudimą daro ne tik reguliavimo institucijos. Visuomenės ir žiniasklaidos požiūris į verslo aviaciją smarkiai pablogėjo dėl kampanijų, kuriose smerkiamas neproporcingai didelis anglies dvideginio emisijos pėdsakas. Privati aviacija, dažnai suvokiama kaip demonstratyvios prabangos simbolis, yra ypač kruopščiai tikrinama. Ši stigma skatina kai kurias vyriausybes svarstyti galimybę taikyti griežtesnius apribojimus:
- Kai kurios šalys svarsto galimybę uždrausti trumpesnius nei 500 km privačius skrydžius, jei yra geležinkelio alternatyva.
- Siekiant sumažinti oro uostų perpildymą ir suteikti pirmenybę komerciniams ar krovininiams skrydžiams, privatūs lėktuvai dažnai yra pirmieji, kuriems reguliuojami kilimui irtūpimui skirti laiko tarpsniai. Šie laiko tarpsniai ypač reti ir brangūs per didžiuosius renginius (Paryžiaus aviacijos parodą, Monako Didįjį prizą ir t. t.), kai paklausa išauga.
- Atsiranda iniciatyvų, kuriomis siekiama nustatyti viešą verslo skrydžių atsekamumą, kad būtų skatinama savireguliacija per visuomenės spaudimą.
Oro vežėjai turės padvigubinti pastangas, kad pagerintų savo anglies dioksido pėdsaką ir pagrįstų savo socialinę naudą.
Besikeičiantys verslo modeliai ir rinkos konsolidacija
Privačios aviacijos konkurencinė aplinka iš esmės keičiasi. Tradiciniai sektoriaus dalyviai susiduria su naujų rinkos dalyvių atėjimu. Didėjanti konkurencija skatina inovacijas ir skatina rinkos konsolidaciją.
Vis dažniau vyksta įmonių susijungimai ir įsigijimai, leidžiantys joms sutelkti savo išteklius, išplėsti pasiūlą ir pasiekti kritinę masę. Šiuo konsolidavimu siekiama sukurti masto ekonomiją ir padidinti pelningumą sektoriuje, kuriame maržos gali būti nedidelės.
Tuo pat metu atsiranda naujų verslo modelių, trinančių tradicines nuosavybės, nuomos ir užsakomųjų paslaugų ribas. Populiarėja abonentinės programos, kurios nuolatiniams klientams suteikia privilegijuotą prieigą prie orlaivių parko be nuosavybės apribojimų. Šie mišrūs modeliai atitinka verslo keliautojų poreikį būti lankstesniems.
Vertikalioji integracija taip pat tampa populiaria strategija. Kai kurie operatoriai investuoja į savo techninės priežiūros ar pilotų mokymo centrus, siekdami kontroliuoti visą vertės grandinę ir optimizuoti savo sąnaudas. Toks požiūris taip pat užtikrina nuoseklų, aukštos kokybės paslaugų lygį, kuris yra labai svarbus aukščiausios kokybės rinkoje.
Technologinės naujovės ir tvarumas
Privačios aviacijos pramonė yra daugelio technologinių naujovių priešakyje. Gamintojai ir operatoriai daug investuoja į efektyvesnių, tylesnių ir ekologiškesnių orlaivių kūrimą. Ši raida atitinka dvejopą poreikį: mažinti veiklos sąnaudas ir gerinti sektoriaus ekologinį pėdsaką.
Žymiausi pasiekimai yra šie:
- Naujos kartos varikliai, užtikrinantys mažesnes degalų sąnaudas
- Dažniau naudojamos kompozicinės medžiagos, todėl orlaivių konstrukcijos tampa lengvesnės
- Tvariųjų aviacinių degalų (SAF) kūrimas
- Pažangių avionikos sistemų integravimas, siekiant tikslesnės ir ekonomiškesnės navigacijos
Tvarumas tampa pagrindiniu verslo aviacijos privalumu. Klientai vis jautriau reaguoja į aplinkosaugos problemas ir reikalauja ekologiškesnių kelionių sprendimų. Ši tendencija skatina pramonę spartinti ekologiškų technologijų tyrimus, įskaitant trumpųjų nuotolių orlaivių elektrifikavimą.
Toliau pateiktoje lentelėje parodytas įprastų reaktyvinių lėktuvų ir naujų ekologiškų modelių palyginimas:
Kriterijus | Įprastinis reaktyvinis lėktuvas | Ekologiškai efektyvi srovė |
---|---|---|
Kuro sąnaudos | Didelis | Sumažintos 20-30 proc |
Reikšmingas CO2 | kiekis | Sumažintas 25-35 proc |
Triukšmo lygis | Didelis | Sumažintas 50 |
Eksploatavimo išlaidos | Standartinis | Sumažintos 15-25 |
Ateities perspektyvos ir iššūkiai
Privačios aviacijos rinkos ateitis atrodo ir perspektyvi, ir sudėtinga. Tikimasi, kad pasaulinė paklausa ir toliau augs, nes visame pasaulyje, ypač besivystančios ekonomikos šalyse, daugėja itin didelės grynosios vertės asmenų (angl. UHNWI).
Naujų technologijų, tokių kaip dirbtinis intelektas ir automatizavimas,integravimas yra ir galimybė, ir iššūkis. Šios naujovės žada pagerinti saugumą ir veiklos efektyvumą, tačiau reikalauja didelių investicijų ir įgūdžių pritaikymo.
Galiausiai, pasaulinis ekonomikos nestabilumas ir geopolitinė įtampa gali daryti įtaką privačių skrydžių paklausai, todėl sektoriaus dalyviams labai svarbu įvairinti savo rinkas ir pasiūlymus.
Dabartinės tendencijos rodo, kad pramonė išgyvena permainų laikotarpį, siekdama suderinti išskirtinumą, prieinamumą ir atsakomybę už aplinką. Veikėjai, gebantys diegti naujoves ir greitai prisitaikyti prie šių naujų realijų, turės geriausias galimybes klestėti šioje besikeičiančioje aplinkoje.
Aeroaffaires jūsų paslaugoms privačioms kelionėms
AEROAFFAIRES, privačių lėktuvų užsakomųjų skrydžių specialistė, garantuoja jums individualiai pritaikytas, saugias ir konkurencingas paslaugas. Jūsų specialus skrydžio konsultantas visą parą, likus ne daugiau kaip 2 valandoms iki išvykimo, gali organizuoti skrydį pagal jūsų reikalavimus.
Daugiau nei 95 000 keleivių jau pasitikėjo mumis, skrisdami daugiau nei 20 000 privačių orlaivių. Keliaudami su AEROAFFAIRES, taip pat remiate mūsų programą ” Sky CO2″, skirtą Prancūzijos ekosistemoms išsaugoti.
Gaukite pasiūlymą internetu dabar arba susisiekite su mumis telefonu +33 (0) 1 44 09 91 82 arba el. paštu: charter@aeroaffaires.com.