NEDELSKITE UŽSISAKYTI SKRYDŽIŲ ŽIEMOS SEZONUI!

Pasiūlymo prašymas
Ieškokite lėktuvo, miesto ar informacijos…

Lyderis privačių lėktuvų nuomos srityje visame pasaulyje

„AirCar”: Slovakijos skraidantis automobilis pripažintas revoliuciniu

Privatinių lėktuvų nuoma
nuo 1991 m.

20 000
pasiekiamų prietaisų

45 000
užtikrintų skrydžių

120 000+
keleivių

4,9/5
klientų pasitenkinimas

100%
Anglies dioksido kompensacija

Skraidančio automobilio „AirCar” gamintoja „Klein Vision” paskelbė pranešimą. 2022 m. sausio 24 d. Slovakijos bendrovė pranešime spaudai paskelbė, kad jos skraidantis automobilis buvo sertifikuotas. Šalies civilinės aviacijos institucija oficialiai išdavė „AirCar” koncepcijai tinkamumo skraidyti pažymėjimą. Šio slovakų skraidančio automobilio istorija prasidėjo 2016 m., kai Stefanas Kleinas atidarė savo įmonę „Klein Vision”. Kitais metais buvo pradėtas įgyvendinti projektas „AirCar” – skraidančio automobilio prototipas, kuris dabar yra sertifikuotas. AEROAFFAIRES planuoja sraigtasparnius dronus ir skraidančius taksi automobilius, todėl apžvelgia, kokia gali būti oro transporto ateitis.

„AirCar” sertifikavimas atveria duris masinei itin efektyvių skraidančių automobilių gamybai. Tai oficialus ir galutinis patvirtinimas, kad galime visiems laikams pakeisti vidutinio nuotolio keliones.

Tai profesoriaus Stefano Kleino, „AirCar” skraidančio automobilio projekto vadovo, žodžiai.

AirCar – nuotrauka: Klein Vision

„Klein Vision AirCar” istorija

Skraidančio automobilio koncepcija ir idėja nėra nauja. Nors ilgą laiką tai buvo mokslinės fantastikos filmų medžiaga, dabar skraidantis automobilis tapo realybe. Jis taip pat tampa naujove oro transporto srityje.

Projektą „AirCar” 2017 m. pradėjo Slovakijos bendrovė „Klein Vision”. Šį skraidančio automobilio projektą sukūrė 8 aeronautikos specialistų komanda. Per kelerius ateinančius metus projektas vystėsi nuo pradinių eskizų, įvairių prototipų iki variklių ir orlaivio bandymų aerodinaminiame tunelyje… Ir su visu tuo kuriant „AirCar” prireikė ne mažiau kaip 100 000 darbo valandų. AirCar yra viena iš techniškai pažangiausių kada nors sukurtų transporto priemonių ir viena pirmųjų, kuri keliauja ne tik žeme, bet ir oru.

Po kelerius metus trukusių studijų ir tyrimų atėjo laikas pristatyti AirCar plačiajai visuomenei. Automobilis „AirCar” buvo pristatytas 2019 m. lapkritį Šanchajuje, Kinijoje, vykusioje Kinijos tarptautinėje importo parodoje (CIIE).

Šiandien sertifikuota penktoji „AirCar” versija. Kad tai pasiektų, „AirCar” buvo atlikta nemažai bandymų. Iš viso jis skraidė 70 valandų ir atliko apie 200 pakilimo ir nusileidimo manevrų. Orlaivis visiškai atitinka EASA (Europos aviacijos saugos agentūros) standartus. Todėl Slovakijos civilinės aviacijos administracija išdavė „Klein Vision” skraidančiam automobiliui tinkamumo skraidyti pažymėjimą.

Kokios yra skraidančio automobilio „AirCar” savybės?

Visi esame girdėję apie automobilį. O kaip dėl skraidančio automobilio? Šio automobilio inžinieriai ir išradėjai turėjo rasti išradingų būdų, kaip įgyvendinti savo projektą. Automobilio „AirCar” idėja yra ta, kad jį galima vairuoti ir ore, ir ant žemės. AirCar turi aerodinaminį fiuzeliažą ir modernų, patrauklų dizainą tiek viduje, tiek išorėje. Orlaivis pagamintas daugiausia iš kompozitinės medžiagos, kuri skrydžio metu padidina jo keliamąją galią. Be to, skrydžio bandymai parodė orlaivio stabilumą ore. Be to, „Klein Vision” užtikrino, kad orlaivis kildamas ir leisdamasis manevruotų taip, kad pilotui nereikėtų valdyti valdymo įtaisų.

Kalbant apie variklius, „AirCar” turi 1,6 l 160 AG BMW variklį. Jis varomas benzinu. Klein Vision pagamino keletą prototipų. Yra dvivietis, trivietis ir keturvietis automobilis, taip pat amfibija.

Dvivietės versijos svoris nesiekia 1 000 kg. Jis gali nuvažiuoti apie 1000 km atstumą ir važiuoti didesniu nei 300 km/val. greičiu.

Automatizuotas perėjimas iš kelių transporto priemonės į oro transporto priemonę ir atvirkščiai, sparnų ir uodegos išskleidimas ir (arba) įtraukimas, yra ne tik novatoriško entuziazmo, naujovių ir drąsos rezultatas, bet ir puikių inžinerinių ir profesinių žinių vaisius.

Pasak Branko Sarh, „Boeing Co.

AirCar – nuotrauka: Klein Vision

Šis skraidantis automobilis, inovacijų ir technologijų derinys, debiutavo 2021 m. birželio 28 d. AirCar atliko pirmąjį skrydį tarp dviejų miestų, kuris iš Nitros į Bratislavą truko 35 minutes. Skrydis pavyko puikiai, o nusileidus vos per 3 minutes „AirCar” sparnai susilankstė ir užleido vietą visiškai įprastam automobiliui. Tada automobilis išvažiavo į Slovakijos sostinės centrą.

Iki šiol gaminami nauji „AirCar” modeliai, o vienas iš jų turėtų būti sertifikuotas šiais metais.

Kaip sako vienas iš „AirCar” įkūrėjų Antonas Zojacas, jų skraidantis automobilis yra kelis elementus jungiantis įrenginys:„kur kelias susitinka su dangumi„.

Kol laukiame, kol skraidantis automobilis pasirodys mūsų keliuose ir ore, mūsų aviacijos ekspertai visą parą yra pasiruošę jums pasiūlyti privatų skrydį telefonu +33 (0) 1 44 09 91 82. Nedvejodami apsilankykite mūsų internetiniame pasiūlyme, kad gautumėte individualaus skrydžio kainos sąmatą.

Dažniausiai užduodami klausimai apie sertifikuotą skraidantį automobilį „AirCar

Kaip vyksta perėjimas iš automobilio į orlaivio režimą?

Perėjimas iš vieno režimo į kitą yra visiškai automatizuotas ir nereikalauja sudėtingo rankinio įsikišimo. Mygtuko paspaudimu sparnai ir uodega išskleidžiami arba įtraukiami per kelias minutes.

Transporto priemonėje esantys jutikliai ir valdymo sistemos užtikrina, kad kiekvienas žingsnis būtų atliekamas saugiai, o pilotui nereikėtų koreguoti manevro. Ši technologija pagrįsta pažangia inžinerija, griežtai išbandyta siekiant užtikrinti didžiausią patikimumą.

Kokios būtiniausios oro sąlygos, kad būtų galima skristi „AirCar”?

Kaip ir visiems orlaiviams, „AirCar” priklauso nuo oro sąlygų. Jis gali skristi esant giedram orui, minimaliam matomumui ir vidutinio stiprumo vėjui.

Tikslios sąlygos priklausys nuo galutinių sertifikuoto modelio specifikacijų, tačiau dabartiniai prototipai sukurti taip, kad atlaikytų standartines sąlygas, panašias į tas, kuriomis skraido maži lengvieji orlaiviai. Saugumo sumetimais nerekomenduojama skraidyti lyjant stipriam lietui, esant tirštam rūkui ar pučiant stipriam vėjui.

Ar reikia specialaus pažymėjimo vairuoti ir (arba) pilotuoti „AirCar”?

Taip, norint naudotis „AirCar”, reikia turėti kelių transporto priemonės vairuotojo pažymėjimą ir privataus piloto licenciją (PPL) arba aukštesnę, priklausomai nuo vietos taisyklių. Slovakijoje, kur orlaivis yra sertifikuotas, aviacijos institucijos leido jį naudoti tam tikromis sąlygomis.

Kitose šalyse gali būti nustatyti papildomi reikalavimai, pavyzdžiui, specialus hibridinių transporto priemonių mokymas. Bendrovė „Klein Vision” svarsto galimybę užmegzti partnerystės ryšius, kad ateityje būtų galima supaprastinti šį procesą.

Koks yra tikrasis „AirCar” nuotolio atstumas skrydžio ir kelio režimu?

Sertifikuotos dvivietės versijos skrydžio nuotolis, esant 300 km/val. kreiseriniam greičiui, yra apie 1 000 km dėl optimizuoto BMW variklio.

Kelių režimu nuvažiuojamas atstumas panašus į įprastinio automobilio su tuo pačiu varikliu, t. y. apie 500-600 km su pilnu degalų baku. Ateities versijos, ypač su elektrine arba hibridine pavara, gali pagerinti šiuos rodiklius.

Ar „AirCar” suderinamas su įprastine oro uostų infrastruktūra?

Taip, „AirCar” gali kilti ir leistis ant standartinių pakilimo takų mažuose aerodromuose, o tai reiškia, kad jį galima naudoti be specialios infrastruktūros.

Tačiau jo naudojimas miestuose priklausys nuo teisės aktų pakeitimų ir galimo „vertiportų” (platformų oro transporto priemonėms) sukūrimo. Kol kas jie naudojasi tomis pačiomis erdvėmis kaip ir lengvieji orlaiviai.

Kokios yra saugos priemonės, jei skrydžio metu sugestų variklis?

Į „AirCar” įmontuotas balistinis parašiutas – lengvojoje aviacijoje išbandyta saugos sistema, kuri avarijos atveju gali pristabdyti orlaivio kritimą.

Be to, dėl aerodinaminės konstrukcijos orlaivis gali nuskristi nemažą atstumą ir saugiai nusileisti net ir be variklio. Atliekant bandymus numatyti gedimų scenarijai, kad būtų galima patvirtinti šiuos protokolus.

Kiek kainuoja „AirCar” ir kada jis bus pradėtas pardavinėti?

Kaina dar oficialiai nepaskelbta, tačiau ekspertai mano, kad ji gali siekti apie 800 000 JAV dolerių, taigi jis priskiriamas pradinio lygio privačių lėktuvų segmentui.

Iš pradžių „Klein Vision” planuoja ribotą jo gamybą, o pirmiesiems klientams jis gali būti pristatytas jau 2026 m. Vėliau galėtų atsirasti daugiau įperkamų modelių.

Ar „AirCar” išmeta daugiau CO₂ nei tradicinis lėktuvas ar automobilis?

Naudojant dabartinį benzininį variklį, jo išmetamo anglies dioksido kiekis prilygsta mažo vienmotorio lėktuvo išmetamam anglies dioksido kiekiui. Tačiau „Klein Vision” rengia hibridines ir elektrines versijas, kad sumažintų jo poveikį aplinkai.

Į komercinius pasiūlymus galėtų būti įtrauktas anglies dioksido kompensavimas, kurį jau siūlo kai kurie operatoriai (pvz., AEROAFFAIRES).

Ar „AirCar” galima statyti įprastoje automobilių stovėjimo aikštelėje?

Automobilio režimu, kai sulankstomi sparnai, „AirCar” yra panašaus dydžio kaip įprasta kelių transporto priemonė (maždaug 5 metrų ilgio). Todėl jį galima statyti įprastose automobilių stovėjimo aikštelėse, jei yra pakankamai vietos virš galvos (apie 2 m). Siekiant apsaugoti jautrius aeronautikos komponentus, rekomenduojama įrengti privatų garažą.

Ar yra kokių nors krovinio (bagažo, keleivių svorio) apribojimų?

Kaip ir visiems orlaiviams, „AirCar” yra nustatytas naudingosios apkrovos limitas, kuris apima keleivius, degalus ir bagažą. Apskaičiuota, kad dviviečio lėktuvo didžiausia leistina apkrova yra apie 200 kg ir pilotas. Tiksli informacija bus nurodyta naudotojo vadove, tačiau, norėdami padidinti nuotolio trukmę, turėsite keliauti nedideliu svoriu.

Koks komforto lygis lėktuve skrydžio metu?

Interjeras sukurtas taip, kad prilygsta aukščiausios klasės automobilio interjerui: ergonomiškos sėdynės, dalinė garso izoliacija ir intuityvus valdymas.

Tačiau, kaip ir lengvajame lėktuve, turbulencija gali būti jaučiama labiau nei privačiame lėktuve. Salone nėra slėgio, todėl skrydžiai nedideliame aukštyje yra ribojami.

Ar „AirCar” galėtų būti naudojamas mieste kaip skraidantis taksi?

Kol kas ne. Nors ši idėja patraukli, tačiau miesto aviacijos taisyklės, triukšmas ir pakilimo ir nusileidimo takų poreikis ją paverčia sudėtingu pasiūlymu.

Iš pradžių „Klein Vision” orientuojasi į tarpmiestinius maršrutus (pavyzdžiui, jungiančius du miestus, esančius 300 km atstumu vienas nuo kito), tačiau pokyčiai gali atverti šią rinką vėliau.

O kaip dėl aptarnavimo ir priežiūros?

AirCar reikės reguliariai atlikti technines apžiūras tiek kelyje (kaip automobiliui), tiek ore (kaip lėktuvui).

Klein Vision planuoja patvirtintų centrų tinklą, tačiau logistikos klausimai dar nėra išspręsti. Techninė priežiūra tikriausiai bus brangesnė nei įprastos transporto priemonės, nes ji atlieka dvi funkcijas.

Ar planuojama sukurti autonomines (bepilotes) versijas?

Iki šiol „AirCar” reikia kvalifikuoto piloto, tačiau bendrovė neatmeta galimybės ateityje kurti dalinio ar net visiško automatizavimo sistemas, jei pasikeis teisės aktai.

Tai taip pat priklausys nuo technologinės pažangos dronų ir autonominių taksi srityje.

Kur galima pamatyti arba išbandyti „AirCar”?

Bendrovė „Klein Vision” kartais rengia viešas demonstracijas, ypač Slovakijoje. Oro parodos (pvz., Paryžiaus oro paroda) ir naujoviškam mobilumui skirti renginiai taip pat yra potencialios galimybės. Susisiekite su bendrove tiesiogiai ir sužinokite apie jos tvarkaraštį.

Ar „AirCar” bus galima išsinuomoti kaip privatų lėktuvą?

Tai priklausys nuo paklausos ir partnerystės. Kai kurios bendrovės, pavyzdžiui, AEROAFFAIRES, galėtų siūlyti nuomą, jei modelis patiktų verslo klientams.

Tačiau dėl būtinybės turėti dvigubą kvalifikaciją (kelių ir oro transporto) ši galimybė pradiniame etape gali būti ribota.