Kaip tapti privataus lėktuvo pilotu? Tokį klausimą sau užduoda daugelis entuziastų. Nesvarbu, ar jums 13, 20, 35 ar daugiau metų, galite pradėti ruoštis profesionalaus piloto licencijai gauti jau dabar. Šiame straipsnyje AEROAFFAIRES paaiškina visus žingsnius, kuriuos turite atlikti, kad galėtumėte pradėti skraidyti.
Kodėl verta tapti privataus lėktuvo pilotu?
Esate jaunas pilotas, tobulinantis savo įgūdžius, pilotas mokinys ar visiškas naujokas? Štai raktai į sėkmę mokantis pilotuoti privatų reaktyvinį lėktuvą, pradedant nuo tam tikrų išankstinių sąlygų:
Privačių reaktyvinių lėktuvų pilotavimas – tai darbas su daugybe pareigų: be keleivių ar krovinių vežimo, būsite atsakingas ne tik už skrydžio plano sudarymą, lėktuvo patikrinimą ir paruošimą, bet ir už patogumą bei paslaugų kokybę, o svarbiausia – už keleivių saugumą.
Tai darbas, kuris daugumai žmonių kelia aistrą, nes jis taip pat susijęs su pasiaukojimu. Skirtingai nei oro linijų pilotai, jūs negausite tvarkaraščio prieš mėnesį, bet dažnai būsite iškviesti paskutinę minutę, pvz. Šis gebėjimas skraidyti pagal poreikį yra labai svarbus ir retas. Tai paaiškina, kodėl itin turtingiems žmonėms trūksta privačių lėktuvų pilotų.
Pasak privataus lėktuvo „Citation 2” piloto François-Valéry Vannimenus, norint būti geru pilotu, reikia tokių įgūdžių: „būti tvarkingam, lengvai orientuotis erdvėje, būti atviram ir įsiklausyti į kitus.” Taip pat gali tekti būti labai diskretiškam, jei skraidinate VIP asmenis.
Galiausiai, ši profesija reikalauja daug fizinių pastangų tiek profesine, tiek asmenine prasme. Prieš pradėdami bet kokią mokymo procedūrą, įsitikinkite, kad esate tinkami šiam darbui, ir atlikite 1 klasės sveikatos patikrinimą. Vėliau šią patikrą reikėtų reguliariai atlikti.
Kaip tapti privataus reaktyvinio lėktuvo pilotu?
Keletas svarbiausios informacijos apie mokymąsi tapti privataus reaktyvinio lėktuvo pilotu:
Norint tapti privačių reaktyvinių lėktuvų pilotu, reikia turėti profesinę licenciją. Komercinio piloto licencija (CPL ) – tai licencija, leidžianti gauti atlyginimą už skrydį. Ji įgyjama įteisinus 200 skrydžio valandų. Kartu reikia išlaikytiteorinę ATPL, arba „įšaldytą ATPL”, kurią sudaro 14 pažymėjimų.
Šios išankstinės sąlygos leidžia pradėti antrojo piloto (OPL) karjerą. Kad taptumėte skrydžio kapitonu (CBD), turėsite išlaikyti praktinę ATPL, t. y. 1 500 skrydžio valandų. Tačiau norint pakilti į dangų daugeliu orlaivių, nepakanka turėti CPL. Tam reikia įgyti papildomą kvalifikaciją, pavyzdžiui, naktinę arba prietaisų kvalifikaciją (IR), kuri leidžia skraidyti ypatingomis oro sąlygomis.
Galiausiai,norint specializuotis skraidyti tam tikro tipo orlaiviais, reikia įgyti tipo kvalifikaciją (QT ).Taigi pradinis privataus piloto mokymas yra toks pat, kaip ir komercinio piloto mokymas. Skirtumas yra tas, kad reikia išlaikyti papildomas kvalifikacijas.Bendrovės taisyklėse leidžiama gauti ne daugiau kaip tris tipo kvalifikacijas.
Taigi pilotui mokiniui nereikės papildomos MCC (multi-crew coordination) licencijos, kurios reikalaujama iš oro linijų pilotų, dirbančių su įgula.
Galiausiai, jei tik panorėsite, galite patys tapti piloto instruktoriumi. Ši profesija suteikia dideles karjeros ir tobulėjimo galimybes. Pradėsite nuo 1 200 eurų per mėnesį ir galėsite uždirbti iki 2 000-3 000 eurų per mėnesį už FI-IRI-CRI (skrydžio instruktorius – skrydžio pagal prietaisus instruktorius – klasės instruktorius).

Kaip vyksta mokymai?
Pilotų mokymas: trys pagrindiniai srautai
Yra trijų tipų mokymai, kuriuos baigus galima gauti piloto licenciją. Kandidatai, išskyrus kai kurias išimtis, turi būti įgiję bakalauro laipsnį ir baigę dvejų metų aukštojo mokslo studijas. Bakalauras gali būti bendrasis, profesinis arba technologinis. Dauguma susidomėjusių studentų, prieš pasirinkdami mokytis piloto profesijos, toliau studijuoja tiksliuosius arba inžinerinius mokslus (CPEG, licencijos, DUT, BTS). Yra trys pasirinkimo galimybės:
-
- Valstybinis mokymas: jis yra nemokamas, tačiau į jį sunku įstoti. Jis vykstaNacionalinėje civilinės aviacijos mokykloje (École nationale de l’aviation civile,ENAC).
- Karinis kelias: jus gali įdarbinti trys ginkluotosios pajėgos (oro, sausumos ir jūrų), išlaikius konkursinį egzaminą po dvejų metų parengiamųjų kursų (tapsite karjeros karininku) arba iškart po bakalaureato (tapsite kontraktiniu karininku). Po 10 metų tarnybos galite pereiti į privatų sektorių.
- Privatus sektorius: Prancūzijoje ir užsienyje yra daug privačių pilotų mokyklų. Taip pat galite rinktis iš dviejų mokymo tipų. Pirmasis yra „kadetų” mokymas ; kai kurios oro transporto bendrovės siūlo finansuoti visą ar dalį jūsų mokymo kursų ir tada jus priimti į darbą. Viena iš jų – „Air France”, ši galimybė siūloma ir užsienyje. Antrasis – savarankiškas mokymas. Savarankiškas mokymas skiriasi priklausomai nuo oro linijų ir yra labai brangus. Vienas iš privalumų yra tas, kad, jei norite, galite mokymą paskirstyti moduliais.
Ir kad ir kokį kursą pasirinktumėte, būti pilotu visų pirma yra mėgstamas darbas.
Ką galite veikti per tą laiką?
Kad ir kokio amžiaus būtumėte, teoriškai ir (arba) praktiškai galite pradėti ruoštis jau dabar.
Nuo 13 metų galite gauti Brevet d’initiation aéronautique (BIA), kad susipažintumėte su keliomis aeronautikos istorijomis ir teorijomis. Vėliau, sulaukę 15 metų, gausite bazinį piloto pažymėjimą (Brevet de pilote de base), kurio metu išmoksite valdyti lengvąjį orlaivį. Nuo 16 metų galite gauti privataus piloto licenciją (PPL). Tai neprofesionalaus piloto licencija, kuri leidžia patvirtinti 45 valandų skraidymo laiką bet kuriame skraidymo klube ir įgyti SPE (vieno variklio stūmoklinio orlaivio) kvalifikaciją. Į privataus piloto licencijos mokymo programą taip pat įeina kelių valandų mokymai skrydžio treniruokliu.
Galiausiai, norėdami išsiskirti iš kitų, galite lankyti papildomus, pavyzdžiui, skrydžių vadovo arba aviacijos techniko, mokymo kursus.

Kiek uždirba privataus lėktuvo pilotas?
Kiek uždirba privačių reaktyvinių lėktuvų pilotas? Paaiškiname:
Jūsų uždirbamas atlyginimas priklausys nuo jus įdarbinusios oro linijų bendrovės, jūsų patirties ir darbo stažo. Oro linijų bendrovėje „Air France-KLM” antrojo piloto atlyginimas svyruoja nuo 4 000 iki 11 000 eurų per mėnesį, o kapitono – iki 18 500 eurų. Verslo aviacijos piloto darbo užmokestis paprastai būna didesnis nei komercinės aviacijos piloto darbo užmokestis.