Ekonominės krizės ir visuotinio atšilimo sąlygomis aviacijos sektorius daro viską, kad pereitų prie tvaresnės aviacijos. AEROAFFAIRES kalbasi su jumis apie šį naują iššūkį ir Europos oro uostų taikomas priemones.
Kas yra tvarioji aviacija?
Vyriausybės interneto svetainėje skelbiama, kad transporto sektorius apskritai sudaro beveik 31 proc. viso Prancūzijoje išmetamo šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio. Iš tiesų, dauguma šiandien naudojamų transporto priemonių (autobusai, automobiliai, sunkvežimiai, lėktuvai ir t. t.) beveik visos yra varomos iškastiniu kuru.
France info duomenimis, oro transportui tenka 2,5 proc. viso pasaulyje išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio. Kaip ir sausumos transportas, jis turi ir toliau diegti naujoves, jei norime sukurti tvarią ateitį ir neviršyti šio procentinio dydžio, kuris, daugelio nuomone, jau dabar yra per didelis ir dėl kurio kyla daug ginčų. Iki 2050 m. siekiama net 0 proc. išmetamo anglies dioksido kiekio.
Siekiant padėti oro uostams ir oro transporto bendrovėms apriboti oro eismo poveikį planetos aplinkai, pradėta įgyvendinti nemažai projektų.
Įgyvendinami tvarios aviacijos projektai
2022 m. birželio 28-30 d. Lione vykusiose „Europos jungčių dienose” įvairūs pramonės ir politikos veikėjai, taip pat Europos Komisija diskutavo apie transporto ir judumo iššūkius.
Susidūrus su TEN-E reglamentu, kuriuo siekiama toliau užtikrinti rinkos integraciją ir tiekimo saugumą siekiant mažo anglies dioksido kiekio technologijų ateities ir energetikos infrastruktūros plėtros ES, Europos žaliuoju paktu, kuris atspindi Europos Komisijos pasiūlytų iniciatyvų rinkinį, kuriuo siekiama, kad iki 2050 m. Europoje nebūtų išmetama anglies dioksido, ir tvaraus ir pažangaus judumo strategija, buvo surengta keletas apskritojo stalo diskusijų ir sprendžiami transporto sektoriaus uždaviniai.
Aviakompanijos ir tvarūs skrydžiai
2022 m. birželio 28 d., vykstant Europos infrastruktūros tinklų dienoms, „Vueling” skrydžio iš Liono į Barseloną metu buvo išmesta 40 % mažiau CO2 nei įprasto skrydžio metu. Tai padaryti pavyko naudojant „Total Energies” iš „Total Energies” išgaunamų alyvų pagamintus „tvarius aviacijos degalus” ir naujos kartos„Airbus A320NEO„. Šio tipo degalų naudojimas yra viena iš pagrindinių alternatyvų, padėsiančių artimiausiais metais sumažinti anglies dioksido išmetimą aviacijoje. Svarbu nepamiršti, kad biodegalų kaina yra daug didesnė nei įprasto parafino, o tai yra kliūtis komercinėms oro transporto bendrovėms. Be to, biodegalų kol kas pagaminama nepakankamai, kad būtų patenkinti visi aviacijos poreikiai.
Tobulesni maršrutai siekiant sumažinti išmetamo anglies dioksido kiekį
Skrydžių optimizavimas vis dar yra gana retas būdas mažinti anglies dioksido išmetimą aviacijos sektoriuje. Tačiau optimizavus orlaivių skrydžių maršrutus būtų galima gerokai sumažinti išmetamo CO2 kiekį. Pavyzdžiui, 2021 m. rugsėjo 21 d. „AirFrance” Airbus A320 skrydžio iš Paryžiaus į Tulūzą metu pavyko beveik 5 proc. sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį. Šis projektas vadinasi „ALBATROSS” – tai oro eismo valdymo bendro Europos dangaus srityje mokslinių tyrimų projektas, kuriam vadovauja „Airbus” ir DSNA (Direction des services de la Navigation Aérienne). Jo tikslas – atliekant keletą parodomųjų skrydžių Europoje įrodyti, kad derinant mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros technines ir eksploatacines naujoves galima patikimai įgyvendinti efektyviau energiją vartojančius skrydžius.
Neutralizuoti anglies dioksido išmetimo transporto mazgai
44 pasaulio oro uostai, įskaitant 35 Europos oro uostus, yra neutralūs anglies dioksido atžvilgiu, t. y. jie išmeta labai mažai teršalų ir juos kompensuoja vykdydami projektus. Oro uostuose išmetama daug teršalų – elektros energija šildymui ar oro kondicionavimui, apšvietimui, mašinoms ir įrangai, keleivių srautui, orlaivių judėjimui ir pan.
Aiport Carbon Accreditation” – tai pasaulinė oro uostams skirta anglies dioksido valdymo programa, pagal kurią nepriklausomai vertinamos ir pripažįstamos oro uostų pastangos valdyti savo poveikį aplinkai ir išmetamą CO2 kiekį. Veiksmai, kurių imamasi siekiant prisidėti prie šių pastangų, reikalauja investicijų, tačiau jos greitai atsiperka dėl energijos vartojimo efektyvumo. Pavyzdžiui, Prancūzijoje Nicos-Lazūrinio kranto ir Liono-Sen Egziuperi oro uostai akredituoti kaip neutralūs anglies dioksido atžvilgiu. Kad tai pasiektų, Nicos oro uostas naudoja Prancūzijoje pagamintą hidroelektrinę ir 100 proc. elektrinius maršrutinius autobusus. Paslaptis – gaminti savo atsinaujinančiąją energiją. Liono Sen Egziuperi oro uostas yra pirmasis HQE sertifikuotas terminalas Prancūzijoje. HQE reiškia „High Environmental Quality” (Aukšta aplinkosaugos kokybė) – tai sertifikatas, kuriuo skatinamas savanoriškas požiūris į pastatų statybą, renovaciją ir eksploatavimą.
Šiame projekte dalyvauja ir kiti Prancūzijos oro uostai, pavyzdžiui, Bordo Mérignac oro uostas. Praėjusių metų birželį trys orlaiviai, tarp jų ir „Falcon 900”, pakilo naudodami 30 proc. tvariųjų aviacinių degalų, kuriuos taip pat gamina „Total Energies”.
Dar visai neseniai, 2022 m. birželio 21 d., įvyko pirmasis skrydis komerciniu orlaiviu, kuriame buvo naudojami 100 proc. tvarūs degalai, praneša „AeroBuzz”.
Nors aviacijos pramonė tikisi technologinės pažangos, pavyzdžiui, elektra ar vandeniliu varomų orlaivių, alternatyvų įprastam parafinui, trajektorijų optimizavimo ir anglies dioksido kompensavimo iki 2030 m. Oro linijų pramonė vis dar turi daug nuveikti, o šiandienos iššūkis – iki 2050 m. pasiekti 0 proc. išmetamųjų teršalų kiekį ir pasipriešinti biodegalų revoliucijai. Pasaulio ir Europos oro uostai taip pat turi atlikti svarbų vaidmenį integruojant anglies dioksido požiūriu neutralią infrastruktūrą.
AEROAFFAIRES ir jos veikla aplinkos labui
AEROAFFAIRES, mums rūpi aplinka, todėl užmezgėme partnerystę ir sukūrėme biologinės įvairovės projektus. Mūsų programa ” SkyCo2″ kompensuoja visų mūsų skrydžių metu išmetamo anglies dioksido kiekį, remdama miškų naikinimo projektą. Be to, kartu su „EcoTree” esame įsipareigoję remti ir finansuoti apdulkinimo ir biologinės įvairovės atkūrimo projektą Prancūzijoje, Châtelain miške Pays de la Loire regione. Kaip klientas tampate svarbiu šio projekto dalyviu! Kaip tai darote? Dalį savo pelno skirsime šiam apdulkinimo projektui arba savanoriškas įnašas, kurį sumokėsite užsisakydami skrydį, bus panaudotas naujiems aviliams įrengti.
Keliaudami su AEROAFFAIRES tiesiogiai prisidėsite prie mūsų apdulkinimo projekto.
Mūsų komanda visą parą, 7 dienas per savaitę gali atsakyti į jūsų internetinę užklausą dėl kainos, taip pat paskambinti telefonu +33 1 44 09 91 82 ir parašyti el. paštu: charter@aeroaffaires.com.