Iki 2050 m. verslo aviacija ir apskritai aviacija sieks, kad anglies dioksido išmetimai būtų neutralūs. Siekiant pereiti prie tvarios aviacijos, šiuo metu ieškoma įvairių sprendimų, pavyzdžiui, naudojami SAF biodegalai arba elektriniai orlaiviai ir modeliai, tokie kaip ” Volocopter”, elektrinis orlaivis „Alice” arba ” CityAirBus”. Tačiau nemažai orlaivių gamintojų kuria dar vieną alternatyvą – vandeniliu varomus orlaivius. AEROAFFAIRES pristatomas šis alternatyvus sprendimas, skirtas nulinės taršos aviacijai.
Kas yra vandenilis?
Aviacijos sektoriaus anglies dioksido išmetimo mažinimas yra orlaivių gamintojų tikslas iki 2050 m. Vandenilis yra ilgalaikis sprendimas, kuris šiuo metu yra tiriamas. Tačiau kas yra vandenilis? Kokie jo privalumai?
Vandenilis yra vienas iš 2 elementų, iš kurių susidaro vanduo. Jis taip pat yra lengviausias elementas Žemėje (periodinės lentelės dalis). Jo yra vandens telkiniuose, ežeruose, vandenynuose ir net atmosferoje.
Kaip jis veikia? Vandenilis sudeginamas variklio dujų turbinose degimo kamerose. Tada kuro elemento dėka išsiskyrusi energija paverčiama elektros energija, kuri maitina variklį.
Lėktuvo viduje vandenilis gali būti laikomas dujiniu arba skystu pavidalu -235 laipsnių temperatūroje. Kadangi jo tankis yra mažesnis nei dabartinio parafino, ateityje bus galima keisti orlaivių konstrukcijas. Galiausiai, vandenilis neteršia aplinkos, nes jo išmetami teršalai yra tik vandens garai, todėl tai galimybė, kuria galime pasinaudoti ir iki 2050 m. pasiekti nulinę taršą.
Įvairūs vandeniliu varomų orlaivių ir privačių lėktuvų projektai
Daugelis aeronautikos pasaulio specialistų ieško šios alternatyvos parafino naudojimui. Į darbotvarkę įtraukus tvariąją aviaciją, dienos šviesą išvydo nemažai projektų. Pavyzdžiui, neseniai bendrovės „GE Aviation” ir „Safran” suvienijo jėgas su svetaine Airbus, kad išbandytų vandeniliu varomą variklį. O 2020 m. Tulūzoje įkurta aviacijos ir kosmoso bendrovė „Beyond Aerospace”, neseniai surinkusi lėšų, planuoja sukurti vandeniliu varomą privatų lėktuvą.
AEROAFFAIRES sužinokite daugiau apie kitus vandenilio projektus aviacijos sektoriuje.
„Airbus” ir jos ZEROe orlaivių programa
Airbus programą, šiuo metu „Airbus” bendradarbiauja su keliais variklių gamintojais, kad galėtų jais aprūpinti savo orlaivius. Pratt & Whitney, CFM International, Safran ir General Electric. Airbus palaipsniui atskleidžia vandeniliu varomų orlaivių planus. Visų pirma su savo 3 skirtingomis koncepcijomis, vadinamomis ZEROe, reiškiančiomis nulinę taršą. Iki 2035 m. orlaivių gamintojas tikisi turėti visiškai vandeniliu varomus, CO2 neišmetančius orlaivius.
Airbus šiuo metu vyksta A380 lėktuvo bandymų etapas. Nuo dabar iki 2025 m. orlaivių gamintojas kuria sistemą, kuri vandeniliu maitins vieną iš 4 orlaivio variklių. Kol kas bandymų stende esančiame A380 įrengtas 5-asis variklis, kuris varomas vandeniliu. šalia orlaivio ir jo gale įrengtos 4 talpyklos, kuriose iš viso yra 400 kg vandenilio, kad į bandomąjį variklį būtų tiekiamas skystas vandenilis. Pasak orlaivio gamintojo, įgyvendinant projektąbus „apibrėžtos vandenilinės varomosios sistemos specifikacijos, prižiūrimi skrydžio bandymai ir įrengtas bandymų stendas, kuriame bus galima išbandyti A380 vandenilinį variklį skrydžio fazėje„. Kiti 4 varikliai, esantys po sparnais, vandenilinio variklio bandymų etapais ir toliau veiks įprastai.

„Pratt & Whitney” ir jos vandenilinis variklis
Amerikos variklių gamintojas ne taip seniai atkreipė dėmesį į vandenilį. Tiesą sakant, dar 1957 m. ji iškėlė galimybę kurti vandeniliu varomus orlaivius. Ši amerikiečių bendrovė buvo viena pirmųjų, pradėjusi eksploatuoti šį sektorių ir išbandžiusi vandenilio teikiamas galimybes.
Iki šiol „Pratt & Whitney” atskleidė, kad kuria naują vandenilinį variklį, kuris ilgainiui bus skirtas orlaiviams ir privatiems reaktyviniams lėktuvams maitinti. Be to, ši aviacijos ir kosmoso bendrovė jau bendradarbiauja su orlaivių gamintojais, visų pirma Airbus. Pastaroji tiekia apie 35 % variklių Airbus A320 Neo modeliui, taip pat visus variklius šio gamintojo A220 modeliui. Pratt & Whitney sumanė sukurti variklį, galintį naudoti skystąjį vandenilį vietoj iš pradžių naudoto parafino. Žengdama dar vieną žingsnį į priekį, ji taip pat planuoja išgauti vandens garus, kurie susidaro degant vandeniliui. „Nulinės emisijos” ateitis jau pakeliui!
Partnerystė siekiant oro uostus aprūpinti vandeniliu
Aeronautikos gigantai jau vienijasi, kad pasiūlytų oro uostuose įrengti vandenilio sistemas. Tai – „Air Liquide”, Airbus ir „Vinci Airports”, kurios suvienijo jėgas, kad pereitų prie tvarios aviacijos. Jos paskelbė dešimties metų planą, kaip padėti oro uostams ir kitiems objektams apsirūpinti vandeniliu. Pirmasis bandomasis oro uostas, kuris pasinaudos šia galimybe, yra Liono Sen Egziuperi oro uostas. 2023 m. jam bus įrengti vandenilio dujų paskirstymo punktai. Iš pradžių vandenilis bus naudojamas antžeminei įrangai, pavyzdžiui, kilimo ir tūpimo tako transporto priemonėms ir aptarnavimo mašinoms, maitinti. Vėliau, iki 2030 m., šie paskirstymo punktai bus naudojami orlaiviams tiekti skystą vandenilį.
Tinklalapyje AEROAFFAIRES, esame pasiekiami 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, įskaitant savaitgalius ir švenčių dienas. Greitai reaguojame į jūsų užklausą dėl pasiūlymo internetu arba telefonu +33 (0)1 44 09 91 82 / US +1845-373-3456.