„Dassault Aviation yra Prancūzijos aviacijos gamintojas. Ši pramonės grupė buvo įkurta 1929 metais. Ją įsteigė Marcel Dassault. Aviacijos pramonėje jis specializuojasi oro transporte ir ypač gamina karinius lėktuvus, taip pat privačius lėktuvus, skirtus verslo aviacijai.
Pasakysime viską apie šios prancūzų įmonės istoriją ir pasiekimus: nuo jos pirmųjų lėktuvų iki paties naujausio Falcon 10X.
Dassault Aviation šiandien:
Keletas skaičių:
Šiandien Dassault Aviation, turinti 7,2 milijardo eurų apyvartą 2021 metais, turi 12 371 darbuotojų. 75 % jų dirba Prancūzijoje.
Aviacijos gamintojas paskelbė 2100 Falcon ir 1000 kovinių lėktuvų tarnyboje.
Įmonė patenka į 2023 metų sąrašą, kuriame yra 100 socialiai atsakingiausių įmonių. (šaltinis: Statista institutas)
Įsipareigojusi Falcon gamintoja:
Įmonė įsipareigojusi keliais lygiais:
- Klimato ir aplinkos įsipareigojimas: Dassault Aviation dalyvauja OACI aplinkos apsaugos komitete (Tarptautinė civilinė aviacijos organizacija). Šiuo atžvilgiu jie įsipareigoja dirbti link anglies dvideginio neutralumo iki 2050 metų. Aviacijos gamintojas įsipareigoja naudoti atsinaujinančius degalus (SAF). Dassault taip pat dalyvauja Clean Sky tyrimo programoje, siekdama rasti alternatyvų kuro suvartojimui mažinti.
- Socialinis: lėktuvų gamintojas skatina lygiavertį požiūrį ir įvairovę. Įmonė siekia išlaikyti savo darbuotojus per patrauklią ir motyvuojančią socialinę modelį.
Dassault Aviation istorija
Dassault Aviation yra branša, priklauso Dassault grupei (kaip Dassault-Systèmes ar Immobilière Dassault, pavyzdžiui). Jos įkūrėjas, Marcel Dassault, gimė Marcel Ferdinand Bloch. Mažai istorijos, jis pakeitė savo pavardę „Bloch“ į „Dassault“ 1949 metais. Ši pavardė buvo paimta iš „chardasso“ kodo, kurį naudojo jo brolis, generolas per pasipriešinimą. Be to, Dassault Aviation šį pavadinimą pradeda naudoti tik 1990 metais (iki tol ji buvo vadinama AMD-BA).
Dassault šaknys nuo 1918 metų
- 1918: Pirmojo pasaulinio karo pabaigoje Marcel Dassault (tuo metu dar vadinamas Bloch) įkuria SEA: aviacijos tyrimų bendrovę. Jis tuo metu tiekia 300 dviviečių lėktuvų (karinių lėktuvų) Prancūzijos oro pajėgoms.
- 1930: buvo atliktas komandos pasikeitimas ir jie kartu sukuria naują lėktuvų asortimentą: koviniai lėktuvai Prancūzijos armijai:
- trejų variklių pašto lėktuvas
- sunkių bombonešių lėktuvas
- lėktuvas transportui, keturių variklių
- vienvietis naikintuvas
Visi šie lėktuvai vadinasi MB, o po jų seka numeris, priklausomai nuo modelio.
- 1938: Prieš atsidurdama Antrojo pasaulinio karo audrose, Marcel Dassault įsteigia naują fabriką Saint-Cloud, Paryžiaus regione. Dabar jis yra pagrindinis pramoninės grupės projektavimo biuras.Šiame fabrike jis gamins propelerius ir variklius.
Dassault Aviation istorija tęsiasi po antrojo pasaulinio karo
- 1945: Šie metai pažymi naują Marcel Dassault gamyklų sukūrimą ir plėtrą. Gamyklą Boulogne bus pavadinta „Boulogne Avions Marcel Bloch“, taip pat gamykla Talence (Naujoji Akvitanija) pavadinta tuo pačiu būdu. Galiausiai, jo pagrindinė gamykla Saint-Cloud priima tą pačią nomenklatūrą, kas yra oro grupės vienybės ženklas.
- 1947: Nauji aviacijos kūriniai pasirodo, įskaitant Mystère-Étendard šeimą. Kai kurie modeliai eksportuojami į Izraelį ir Indiją. Tai buvo pirmieji prancūzų eksportai aviacijos sektoriuje.
Be to, šiuo laikotarpiu Mystère II, sukurtas aviacijos gamintojo, tampa pirmuoju lėktuvu, peržengiančiu garso barjerą. Tai sukėlė didelį susidomėjimą, nes JAV (pagal susitarimą su NATO) užsakė daugiau nei 220 lėktuvų.
- 1949-1952: naujos gamyklos atidaromos, ypač Mérignac (Naujoji Akvitanija), taip pat Villaroche (Île de France).
- 1955: Marcel Dassault mano, kad geriau sukoncentruoti visas savo įmones į Saint-Cloud, kurios vadovu bus Benno Claude Vallières.
- 1956: Mirage lėktuvų šeima palaipsniui atsiranda ir plečia savo eksportą. Šie lėktuvai iš tikrųjų yra didžiuliai pasiekimai aviacijos ir inžinerijos srityse. Mirage III pasiekia supergarso greitį Mach 2.
Dassault Aviation patenka į verslo aviacijos rinką
- 1960: Tai civilinių lėktuvų tiekimo pradžia. Įgytos technologijos, taikytos karinėje aviacijoje, Mystère-Falcon pamažu atvyksta į rinką. Tai pirmas dviejų reaktyvinių lėktuvų turbo lėktuvas iš Dassault. Jis greitai užkariauja Amerikos rinką, nes amerikiečių oro linijų kompanijos, tokios kaip „Pan Am“, skuba užsakyti orlaivių.
- 1971: Po Bréguet Aviation įsigijimo Dassault plečia savo veiklą keliuose karinių lėktuvų plėtros programose, tokiuose kaip:
- lėktuvai jūrų patrulėms
- Alpha Jet (Prancūzijos patrulių lėktuvai)
- kovos lėktuvai, tokie kaip Mirage 2000, kuriam būdingas tikrų pažangių technologijų surinkimas.
- 1974: Tai JAV, Little Rock, Arkanzase, atidaryta Dassault Falcon Jet gamykla. Ši gamykla visiškai skirta Falcon verslo lėktuvų šeimai.
Įmonės perėmimas
- 1986 m. balandžio mėn.: Marcel Dassault miršta ir palieka paveldėtoją Serge Dassault, savo sūnų, kuris tuomet perima įmonės vadovavimą.
- 1987 – 1996: Per dešimtmetį, esant pasaulinei aviacijos pramonės krizės, Dassault įmonė priversta restruktūrizuotis ir sumažinti darbuotojų skaičių. Šiais metais beveik 60 % darbuotojų turėjo palikti įmonę.
- 1993 ir 1995: atitinkamai pirmieji Falcon 2000 ir Falcon 900EX skrydžiai.
- 1999: svarbi data, nes Dassault Aviation, tuo metu specializuojantis karinėje aviacijoje, mato, kad apytikslė apyvarta pasiekia 68% civilinės aviacijos srityje.
Kompiuterių atsiradimas kuriant Dassault lėktuvus
- 2000: Serge Dassault palieka generalinio direktoriaus pareigas, jo įpėdiniu tampa Charles Edelstenne.
- 2000 – 2015 : technologinė pažanga su informatikos atsiradimu leidžia gamintojui modeliuoti savo modelius tiesiogiai virtualiai. Tai leidžia komandoms dirbti sinchronizuotai ir, taip, sutaupyti daug laiko ir padidinti produktyvumą. Būtent tuo laikotarpiu (2005 m.) buvo apdirbtas ir paruoštas veikti Falcon 7X prototipas, neskaidant jokio pakeitimo.
- 2013: Eric Trappier tampa nauju (ir dabartiniu) Dassault Aviation generaliniu direktoriumi.
- 2016: Dassault Falcon 8X atlieka savo pirmąjį skrydį verslo aviacijos rinkoje. Be to, Rafale, naikintuvas, eksportuojamas ir parduodamas tarptautiniu mastu. Tai oro kovos simbolis. 36 Rafale buvo perduoti, o jų nusileidimas įvyko Indijoje tais metais.
- 2021: Falcon 6X skrenda pirmą kartą (po Falcon 5X projekto atšaukimo). Šie metai taip pat pasižymi 3,1 milijardo eurų įspūdingu pajamų rodikliu, ypač daug dirbant su Rafale užsakymais. 2021 m. birželio mėn. Dassault Aviation pristato Falcon 10X.
- 2025: Kaip paskelbė įmonė, 2025 metais tikimasi, kad rinkoje pasirodys Falcon 10X.
Daugelio Dassault Aviation viešųjų pasirodymų
Prancūzijos lėktuvai iš Dassault turi gerą reputaciją ir jau pasirodė daugelyje viešų renginių. Iš tiesų, per 14-ąją liepos paradą, per metus pasirodė:
- Dassault Mirage 2000
- Dassault Falcon 50
- Dassault Super-Etendard
- Dassault Rafale.
Kiekvienais metais juos galime stebėti praėjusį Šampano Eliziečių iki Concorde aikštės. (Kelis metus, šis paradas gali vykti ir iš Invalidos aikštės Paryžiuje link Concorde aikštės, kaip, pavyzdžiui, 1913 arba 1930 metais).
Taigi pastebėjote, kad Dassault aviacijos grupė veikia keliose srityse ir pramonės šakose. Jis apima ir aviacijos veiklą tiek civilinėje, tiek karinės aviacijos srityse, taip pat kosmoso.
Dassault Aviation kosmoso veikla
Prancūzų įmonė vykdo veiklą kuriant kosminius transporto priemones, taip pat pirotechninės misijas. Trys sukurti kosminiai transportai turi skirtingus tikslus.
Visų pirma, jie nori ištirti transporto galimybes, kad galėtų paleisti palydovą į žemą orbitą. Tam yra naudojamas, be kitų dalykų, oro paleidimas.
Kiti aspektai, tokie kaip aerodinamika ir termodinaminės savybės, tiriamos jau erdvėje esančiuose erdvėlaiviuose.
Pirotechninių veiklų srityje Dassault Aviation yra tikras aviacijos įrenginių tiekėjas. Jis gamina daug atsarginių dalių, taip pat sistemas ir įrangą, skirtas orlaiviams. Be to, atlikus bandymų etapus, šie produktai naudojami, pavyzdžiui, palydovams. Tačiau jie taip pat naudojami tokiose paleidimo mechanizmų kaip Vega arba Ariane, taip pat už Europos ribų.
Dassault Aviation karinė aviacijos veikla
Rafale, dvivietis naikintuvas
Įsipareigojęs tautos gynimui šiais aviacijos programomis, aviacijos gamintojas ilgą laiką statė savo išskirtinį naikintuvą: Rafale Dassault.
Šis militarinės aviacijos šedevras atliko savo pirmąjį operatyvų skrydį 1986 m. Išskirtinis, šis kariniai lėktuvas yra universalus ir gali atlikti kelias užduotis vienu metu, viską vykdydamas skrydžio metu. Jis yra pajėgus, pavyzdžiui, atlikti gynimo misijas, kartu vykstant oro pripažinimo ir paviršiaus atakų procedūrų. Pilotai neturi teisės suklysti. Tai ypač svarbu, kai jie pakyla nuo lėktuvnešių, kurių kilimo takas yra labai trumpas. Laimė, kad lėktuvas turi katapultą.
Reali dangaus policija konfliktų atveju, Rafale įrodo savo išgyvenimo ir slaptumo savybes. Be to, jis turi savigyną ir išplėstinę ginklų asortimentą, kuris yra būtinas rizikingose vietose. Tai Prancūzijos naikintuvų elitas.
Galiausiai, šio karinio lėktuvo našumas taip pat matomas jo pasiektame supergarso greityje. Su maksimaliu greičiu 2223 km/h, tai atitinka Mach 1,8.
Dassault ir jo karinės paramos misija
Tai misija, kurią vykdo šis orlaivių gamintojas gynybos sektoriuje. Iš tiesų, jis padeda keliais aspektais, ar jie būtų logistiniai ar techniniai.
Jų veiksmų stebėjimas atliekamas beveik 1000 karinių lėktuvų, veikiančių Prancūzijos oro pajėgų struktūrose, taip pat užsienyje. Dassault įsipareigoja teikti paramą orlaiviams per jų tarnavimo laiką, kuris yra maždaug 40 metų. Įmonė palaiko įvairių rūšių lėktuvus, tokius kaip:
- Rafale
- Alpha Jet (Prancūzijos patrulių lėktuvai)
- skirtingi Mirage modeliai
Neuron programa
Prancūzų įmonė nuo 2006 metų valdo Neuron programą (nEUROn).
Tai europinė programa, skirta naujo lėktuvo sukūrimui, kuriame nebūtų piloto ar įgulos. Pirmieji jos tikslai yra susiję su inovacijų ir technologijų iššūkiais.
Šiuo metu aviacijos gamintojo tikslas yra patvirtinti aviacijos technologiją, skirtą autonominio lėktuvo kontrolei ir aktivavimui be nieko viduje.
Pirmieji rezultatai jau buvo pasiekti demonstraciniuose skrydžiuose. Be kita ko, orlaivis sugeba nepriklausomai įvertinti grėsmes, tiek sausumoje, tiek ore, taip pat pozicionavimą, lokalizavimą ir kt.
Šis projektas vystosi laikui bėgant ir siekia išplėsti savo technologijų kompetencijas, kad šis autonominis karinis lėktuvas būtų novatoriškiausias.
Daugiakartiniai Falcon
Jie vadinami daugiakartiniais Falcon, nes jie gali būti reikalaujami tiek karinėms misijoms, tiek civilinėms funkcijoms. Šie lėktuvai turi didelį skrydžio spindulį.
Šioje kategorijoje rasite:
- Falcon-Marine
- Falcon 2000MRA
- Falcon 900MPA
Šie orlaiviai turi plačius korpusus. Įvairių priedų galimybės bei pritaikymas visiems misijų tipams atliekamas efektyviau. Chakras orlaivis pritaikomas ir atlieka skirtingas misijas, pavyzdžiui:
- stebėjimas
- karinės įrangos krovos
- jūrų intervencijos
- tempti
- sanitarinės evakuacijos
Dassault Aviation civilinė aviacijos veikla
Falcon šeima
Kai girdite pavadinimą Falcon, tai, be abejo, yra civilinių lėktuvų šeima, skirta verslo aviacijai. Ne, jūs nerasite nė vieno keleivinio lėktuvo iš Dassault. Jau penkiasdešimt metų ši verslo lėktuvų gamyba atitinka daugelį kriterijų ir siūlo platų pasirinkimą. Ši verslo lėktuvų šeima iš tikrųjų yra viena iš lyderių plačios kabinos privačių lėktuvų skrydžio srityje.
Keletas svarbių Dassault Falcon skaičių:
Didžioji Falcon šeima žymi kokybės ir saugos garantija, kurios reputacija aviacijos rinkoje jau seniai žinoma. Štai keletas skaičių, liudijančių apie tai:
- 2500: tai Falcon lėktuvų skaičius, šiuo metu cirkuliuojantis.
- 80: atstovauja šalių skaičių pasaulyje, turinčių Falcon verslo lėktuvą.
- 16 milijonų: tai suminis skrydžių valandų skaičius 2500 Falcon. (Informuojant, tai yra beveik 8 mėnesiai nuolatinio skrydžio kiekvieno lėktuvo!)
Norint laikyti visus šiuos orlaivius, nėra geresnės galimybės nei Falcon Dassault Service, vienas iš svarbiausių techninės priežiūros centrų, esančių Paryžiuje, Le Bourget. Nieko geriau nei apsilankyti Bourget
salone, kad pamatyti savo akimis.
Bendri Falcon privalumai ir privalumai
Falcon šeima turi didžiulį pranašumą, nes ji naudojasi akiratyje daromais aviacijos karinių lėktuvų pirkimais, kuriuos Dassault gamino anksčiau.
Privačių lėktuvų didelis technologinis novatoriškumas
Iš tiesų, tai žymi didžiulius pasiekimus technologijų inovacijų srityje. Šie pokyčiai pastebimi, ypač sistemose, esančiose kabinos viduje, taip pat lėktuvų aerodinamikos srityje verslo aviacijos lėktuvuose, ar net oro kokybės pagerinimo srityje.
Dassault Falcon lėktuvai išmeta mažiau CO²
Be to, siekiant sumažinti anglies dvideginio emisijas, visi Falcon verslo lėktuvai gali patvirtinti, kad vidutiniškai sunaudoja 30-50% mažiau nei jų konkurentai. Taigi Dassault Falcon lėktuvai yra tarp mažiausiai teršiančių lėktuvų (su mažiausiu anglies dvideginio emisijos lygiu) verslo aviacijos rinkoje.
Falcon privatūs lėktuvai turi atpažįstamą dizainą ir komfortą
Be našumo, taip pat svarbus ir estetikos, funkcionalumo ir dizaino lygis Falcon. Iš tiesų, šių privačių lėktuvų kabinos siūlo išskirtinį komfortą ir patogumą.
Pastebima, kad Dassault Aviation nuolatos pertvarko ir atnaujina savo vidų, kad atitiktų pačius reiklų poreikius. Tai ypač akivaizdu jauninant Falcon 8X, kai kabina buvo pertvarkyta ir iki penkerių metų po jos pirmo skrydžio.
Dassault Aviation verslo lėktuvų parkas
Kviečiame jus susipažinti su gilesne informacija ir techniniais pasakojimus apie įvairius Falcon lėktuvus šio straipsnio apačioje. Tačiau jau dabar pristatome Dassault verslo lėktuvų parko apžvalgą.
Falcon 900LX:
Falcon 900 linijos lėktuvas, patvirtintas 2010 metais. Su didesniu atstumu nei jo pirmtakas, šis verslo lėktuvas gali jungti Maskvą su Niujorku, arba Pekiną su Paryžiumi.
Šis trijų variklių pristato 6 keleivius išskirtiniame kabinos komforte.
Falcon 2000 (S ir XLS modeliai):
Gavę savo sertifikatus 2013 m., šie lėktuvai priklauso lyderiams kategorijoje „Super Midsize jets“.
Gebantys talpinti 8-12 keleivių, šie lėktuvai gali be sustojimo keliauti, pavyzdžiui, pasiekiant Paris–Marrakech. Jų skrydžio atstumas yra apie 6000-7000 km.
Falcon 7X:
Pradėjęs kursą 2005 m., šiandien jau cirkuliuoja daugiau nei 270 Falcon 7X. Su didesniu 11000 km atstumu, šis verslo lėktuvas gali keliauti iki 14 keleivių ilgais atstumais.
Privačių lėktuvų viršūnė, su greičio ir komforto sąjunga, viskas sukurta tam, kad turėtumėte malonią kelionę.
Falcon 8X:
Išleidimo data 2016 m., šis lėktuvas neseniai atnaujino savo kabina. Dassault Aviation patvirtina savo norą prisitaikyti ir kuo geriau atitikti savo klientų poreikius. Falcon 8X gali skrenda ilguoju atstumu – beveik 12000 km. Jums gali būti besustojantis skrydis Paryžius – Honkongas.
Falcon 10X:
Šis lėktuvas buvo paskelbtas dėl atvykimo 2025 m. Falcon 10X, tai naujausių, kintančių pasiekimų pažadas. Didžiausia verslo aviacijoje kabina, skrydžio atstumas beveik 14000 km, tai, ką pasieks šis privatus lėktuvas per kelerius metus.
Nuotraukų kreditas: Dassault Aviation
Pagrindiniai Dassault Falcon verslo aviacijos iššūkiai ir vertybės
Šiuo metu pasaulyje yra beveik 17000 privačių lėktuvų, todėl svarbu išsiskirti. Ir tai, ką Dassault daro, pabrėžiant vertybes, kurios yra būdingos verslo aviacijai.
- Lankstumas: keliaukite kur norite, kada norite! Verslo aviacijai reikia prisitaikyti prie visų situacijų ir reikalavimų.
- Laiko taupymo: pasak tyrimų, vidutiniškai tai yra 2,5 valandos, išsaugotos skrydyje privatus lėktuvai (palyginimui su komercinėmis linijomis). Ši laikotarpio ekonomija kartais pasiekia net 5 valandas. Pasaulyje, kur laikas yra pinigai, nėra abejonių, kad verslo aviacija yra sprendimas. Dassault pabrėžia, kad šie lėktuvai galėtų pasiekti minimalios laiką operatyvumo.
- Optimalios darbo sąlygos: kodėl siūlyti kabinas, taip pat estetiškas, patogias ir sujungtas? Kadangi jos kartais yra tikrai darbo vietos. Daryti susitikimą privačiame lėktuve? Tai visiškai įmanoma. Laiko optimizavimas yra susiję su keleivių patogumo ir komforto gerinimu. Būtent todėl Dassault Aviation atnaujina privačių lėktuvų interjerus (kaip Falcon 8X, neseniai atnaujinta).
- Produktyvumo įrankis: kaip jau minėta, verslo aviacijoje laikas yra brangus. Dėl visko, ką siūlo privatus lėktuvai, laiko ir komforto srityje, nėra abejonių, kad dėmesingumas ir našumas yra užtikrinami.
Įmonėje AEROAFFAIRES mes darome viską, kad jums suteiktume jums tinkančius verslo lėktuvus. Jei norite rezervuoti savo privačiojo skrydžio vietą Dassault Aviation orlaivyje, susisiekite su mumis telefonu +33 (0) 1 44 09 91 82 arba užpildykite mūsų internetinės kainos pasiūlymo formą. Mūsų aviacijos ekspertai atsakys į jūsų užklausą.„