Dassault Aviation yra Prancūzijos aviacinė bendrovė. Ši pramonės grupė buvo įkurta 1929 metais. Ją įkūrė Marcel Dassault. Aviacinėje pramonėje ji specializuojasi oro transporte ir gamina karinius lėktuvus, taip pat privačius lėktuvus, skirtus verslo aviacijai.
Mes jums pasakysime viską apie šios prancūzų įmonės istoriją ir pasiekimus: nuo jos pirmųjų lėktuvų iki pačio naujausio Falcon 10X.
Dassault Aviation šiandien:
Kai kurie skaičiai:
Šiandien, Dassault Aviation, su 2021 metų apyvarta 7,2 milijardo eurų, turi 12 371 darbuotoją. 75 % jų dirba Prancūzijoje.
Aviacinė bendrovė skelbia 2 100 Falcon ir 1 000 kovinių lėktuvų, kurie yra naudojami.
Įmonė įtraukta į 2023 metų 100 socialiai atsakingiausių įmonių sąrašą. (šaltinis: Statista institutas)
Įsipareigojusi Falcon gamintoja:
Įmonė yra įsipareigojusi keliuose lygiuose:
Klimato ir aplinkos apsaugos įsipareigojimas: Dassault Aviation yra OACI aplinkos apsaugos komiteto narys(Organizacija tarptautinei civilinei aviacijai). Šiuo atžvilgiu jie įsipareigoja dirbti siekiant anglies neutralumo iki 2050 metų. Aviacinė bendrovė įsipareigoja naudoti tvarius degalus (SAF). Bendrovė Dassault taip pat dalyvauja tyrimų programoje Clean Sky, siekdama rasti alternatyvas kuro suvartojimui mažinti.
Socialinė atsakomybė: lėktuvų gamintojas skatina lygiavertės galimybes ir įvairovę. Įmonė nori išlaikyti savo darbuotojus, siūlydama patrauklų ir motyvuojantį socialinį modelį.
Dassault Aviation istorija
Dassault Aviation yra Dassault grupės šaka (kaip Dassault-Systèmes ar Immobilière Dassault, pavyzdžiui). Jos įkūrėjas, Marcel Dassault, buvo pavadintas Marcel Ferdinand Bloch. Paskutinės istorijos dėka, jis 1949 metais pakeitė savo pavardę iš “Bloch” į “Dassault”. Šis pavadinimas buvo paimtas iš kodo “chardasso”, kurį naudojo jo brolis, generolas per pasipriešinimą. Be to, Dassault Aviation pavadinimą įgijo tik 1990 metais (iki tol ji vadinosi AMD-BA).
Dassault kilmė nuo 1918 m.
1918: Pabaigus Pirmajam pasauliniam karui, Marcel Dassault (tuo metu dar vadinamas Bloch) įkuria SEA: Aviacinių tyrimų bendrovę. Jie tada pristato 300 dvojų vietų lėktuvų (karinių lėktuvų) Prancūzijos oro pajėgoms.
1930: Pasikeitus komandai, jie sukuria naują lėktuvų gamą: koviniai lėktuvai Prancūzijos kariuomenei:
trimočio pašto lėktuvas
sunkusis bombonešis
transporto lėktuvas, kuris yra keturmočio,
vienviečio naikintuvo
Visi šie lėktuvai vadinami MB, sekimo numeris pagal modelį.
1938 : Kol Marcell Dassault nesusidūrė su Antruoju pasauliniu karu, jis įsteigia naują gamyklą Saint-Cloud mieste Paryžiaus regione. Šiandien tai yra pagrindinis pramonės grupės projektavimo biuras. Šioje gamykloje jis sukurs sraigto ir variklius.
Dassault Aviation istorija tęsiasi po Antrojo pasaulinio karo
1945: Šiais metais prasideda nauja Marcel Dassault gamyklų plėtra. Gamykla Boulogne bus pervadinta į “Boulogne Avions Marcel Bloch” ir gamykla Talence (Naujoji Akvitanija) bus pavadinta taip pat. Galiausiai, jo pagrindinė gamykla Saint-Cloud priima tą pačią nomenklatūrą, simbolizuojančią aeronautikos grupės vienybę.
1947: Naujų aviacinės kūrybos produktų atsiradimas, įskaitant Mystère-Étendard šeimą. Kai kurie modeliai buvo eksportuoti į Izraelį, taip pat į Indiją. Tai buvo pirmieji Prancūzijos eksporto sandoriai aviacinėje industrijoje.
Be to, būtent šiuo laikotarpiu Mystère II, sukurtas šio aviacijos gamintojo, tapo pirmuoju lėktuvu, kuris įveikė garso barjerą. Tai sukėlė didelius susidomėjimus, nes JAV (pagal susitarimą su NATO) užsakė daugiau nei 220 lėktuvų.
1949 ir 1952: naujų gamyklų atidarymas, ypač Mérignac (Naujoji Akvitanija), taip pat Villaroche (Ile de France).
1955 : Marcel Dassault mano, kad būtina sukoncentruoti visas savo įmones Saint-Cloud, kur vadovu taps Benno Claude Vallières.
1956 : Mirage lėktuvų šeima palaipsniui formuojasi ir didina savo eksportą. Šie lėktuvai iš tikrųjų yra tikros aviacijos ir inžinerijos pažangos. Mirage III tuomet pasiekia supersoninį greitį Mach 2.
Dassault Aviation įžengia į verslo aviacijos rinką
1960 : prasideda civilinių lėktuvų pristatymas. Naudodamas technologijas, sukurtas kariniams lėktuvams, Mystère-Falcon patenka į rinką. Tai pirmasis dvimotoris Dassault verslo lėktuvas. Jis greitai užkariauja Amerikos rinką, nes tokių aviacijos bendrovių kaip “Pan Am” nekantriai užsako lėktuvus.
1971 : Po Breguet Aviation įmonės įsigijimo, Dassault plečia savo veiklą į kelis karinių lėktuvų vystymo projektus, tokius kaip:
lėktuvai jūrų patruliavimui
Alpha Jet (Prancūzijos patrulių lėktuvai)
koviniai lėktuvai, tokie kaip Mirage 2000, kurie yra surinkti naudojant tikros pažangios technologijas.
1974 : JAV, Little Rock mieste Arkanzase, atidaroma Dassault Falcon Jet gamykla. Ši gamykla visiškai skirta Falcon verslo lėktuvų šeimai.
Įmonės perėmimas
1986 balandis : Marcel Dassault miršta ir palieka kaip įpėdinį Serge Dassault, savo sūnų, kuris tuomet perima jo įmonės vadovavimą.
1987 – 1996 : Per dešimt metų, susidūrusi su pasauline aviacinės pramonės krize, Dassault įmonė turi, deja, restruktūrizuoti ir sumažinti savo darbuotojų skaičių. Šiais metais net 60% darbuotojų turėjo palikti įmonę.
1993 ir 1995 : atitinkamai įvyko pirmieji Falcon 2000 and Falcon 900EX skrydžiai.
1999 : svarbi data, nes Dassault Aviation, tuo metu specializuota karinės aviacijos srityje, stebina 68% apyvartos civilinės aviacijos srityje.
Kompiuterių atsiradimas ir naudojimas Dassault lėktuvų kūrime
2000 : Serge Dassault palieka generalinio direktoriaus vietą, jam pavaduoja Charles Edelstenne.
2000 – 2015 : technologinė pažanga su informatikos atėjimu leidžia gamintojams modeliuoti savo maketus tiesiog virtualiai. Tai leidžia dirbti komandoms kartu, o tai, žinoma, leidžia sutaupyti didžiulį laiką ir padidina našumą. Būtent šiuo laikotarpiu (2005 m.) buvo pagamintas ir paruoštas naudoti Falcon 7X prototipas, nepadarius jokių pakeitimų.
2013 : Eric Trappier tampa nauju (ir dabartiniu) Dassault Aviation generaliniu direktoriumi.
2016 : Dassault Falcon 8X atlieka savo pirmąjį skrydį verslo aviacijoje. Tuo pačiu metu, Rafale, kovos lėktuvas, eksportuojamas ir parduodamas tarptautiniu mastu. Simbolis oro kovai. 36 Rafale buvo pristatyti, o jų nusileidimas įvyko Indijoje tų metų metu.
2021 : Falcon 6X pirmą kartą pakyla (po Falcon 5X projekto atšalimo). Šiais metais taip pat buvo įspūdinga 3,1 milijardo eurų apyvarta, ypač pasiekta su daugeliu Rafale užsakymų. 6 2021 m. birželio mėn. Dassault Aviation pristato Falcon 10X.
2025 : kaip paskelbė įmonė, 2025 metais tikimasi pasirodyti rinkoje Falcon 10X.
Dassault Aviation viešasis pristatymas
Prancūzų lėktuvai iš Dassault turi gerą reputaciją ir jau padarė daugybę viešų pasirodymų. Iš tikrųjų, per 14-julį, per daugelį metų pasirodė:
Dassault Mirage 2000
Dassault Falcon 50
Dassault Super-Etendard
Dassault Rafale.
Kiekvienais metais juos galima stebėti praeinant nuo Šampanijos Eliziejų ratu iki Concorde aikštės. (Keletą metų, šis paradas galėjo vykti nuo Invalidų aikštės Paryžiuje iki Concorde aikštės, kaip 1913 ar 1930 m. pavyzdžiui).
Kaip matėte, Dassault aviacinė grupė veikia įvairiose srityse ir pramonės šakose. Ji užima tiek aviacinę veiklą civilinėje ir karinės, bet taip pat ir kosmoso.
Dassault Aviation kosmoso veikla
Prancūzų įmonė vykdo tiek kosminius transporto priemonių kūrimo projektus, tiek ir pirotechnikos misijas. Trys sukurti kosminiai transporto priemonės turi skirtingus tikslus.
Visų pirma, jie nori ištirti galimybę transportuoti, kad būtų galima paleisti palydovą į žemą orbitą. Tai, ypač naudojant oro transporto paleidimą.
Kiti aspektai, tokie kaip aerodinamika ir termodinamika, yra studijuojami jau kosmose esančiose erdvėlaiviuose.
Apyvartos pirotechnikos veiklose Dassault Aviation yra tikras aviacinis tiekėjas. Jis gamina daugybę atsarginių dalių, taip pat sistemas ir įrangą skirtą lėktuvams. Be to, po bandymų fazių šie pasiekimai naudojami, pavyzdžiui, palydovams. Bet jie taip pat yra ant tokių paleidėjų kaip Vega ar Ariane, ir net ant paleidėjų už Europos ribų.
Dassault Aviation karinė aviacija
Rafale, dvimočio kovos lėktuvas
Įsipareigojusi nacionalinei gynybai su šiais aviaciniais projektais, aviacininkas ilgą laiką gamina savo emblematišką naikintuvą: Rafale Dassault.
Šis laisvas karinės aviacijos brangakmenis pirmą kartą 1986 m. atliko operatyvinį skrydį. Neįtikėtinas, šis karinis lėktuvas yra universalus ir gali atlikti kelis uždavinius tuo pačiu metu, visą tai, skrydžio metu. Jis yra pajėgus, pavyzdžiui, vykdyti gynimo misijas, taip pat atlikti oro žvalgybos užduotis ir paviršines atakos procedūras. Pilotai neturi teisės klysti. Tai taikoma, kai jie pakyla nuo lėktuvnešio, kurio pistas yra labai trumpas. Laimei, lėktuvas turi katapultavimo kėdes.
Nuolat oro policija konflikto atveju, Rafale patvirtina savo išgyvenamumo ir nematomumo charakteristikas visada. Be to, jis turi savigynos įrankius, taip pat išplėstą ginklų sąrašą, kuris būtinas rizikingose zonose. Tai yra Prancūzijos naikintuvo elitas.
Galų gale, šio karinio lėktuvo našumą galima matyti ir savo pasiektame supersoniniame greityje. Su maksimalia greitaveika 2223 km/h, tai yra Mach 1,8.
Dassault ir jo karinės paramos misija
Tai misija, kurią aviacinė bendrovė vykdo gynybos srityje. Iš tiesų, jis teikia pagalbą keliuose aspektuose, tiek logistikos, tiek techniniais.
Jų veiksmų stebėjimas vyksta apie 1000 karinių lėktuvų, veikiančių Prancūzijos oro pajėgose, taip pat užsienyje. Dassault įsipareigoja teikti paramą įrenginiams per jų gyvenimo trukmę, kuri yra daugiau nei 40 metų. Įmonė yra skirta skirtingų tipų lėktuvams, tokiems kaip:
Rafale
Alpha Jets (Prancūzijos patrulių lėktuvai)
skirtingų Mirage modelių
Neuron programa
Prancūzų įmonė nuo 2006 m. vykdo Neuron programą (nEUROn).
Ši programa yra europinė, skirta sukurti militarinį lėktuvą, kuriame nebūtų pilotų ar įgulos. Jos pirmieji tikslai daugiausia remiasi inovacijų ir technologijų iššūkiais.
Šiuo metu aviacininkas nori patvirtinti aviacinę technologiją, sukurtą valdyti ir aktyvuoti autonominį karinį lėktuvą be žmonių.
Jau pasiektų kelių tikslų per demonstracinius skrydžius. Tarp jų oro transporto priemonė yra pajėgi savarankiškai atlikti grėsmių vertinimą, tiek ant žemės, tiek ore, taip pat sekimą, lokalizavimą ir kt.
Šis projektas vystosi laikui bėgant ir stengiasi išplėsti savo technologinių įgūdžių sritį, kad šis autonominis karo lėktuvas būtų inovacijų viršūnėje.
Multifunkciniai Falconai
Jie vadinami multifunkciniais Falconais, nes jie gali būti reikalaujami tiek karinėms misijoms, tiek civilinėms funkcijoms. Šie lėktuvai turi ilgą veikimo diapazoną.
Šioje kategorijoje rasite:
Falcon-Marine
Falcon 2000MRA
Falcon 900MPA
Šie orlaiviai turi platų korpusą. Pasirinkimo galimybės skirtingiems planams taip pat leidžia optimizuoti prisitaikymą prie visų tipo misijų. Ch kiekvienas aparatas prisitaiko ir įgyvendina skirtingas užduotis, kaip:
stebėjimas
karinės įrangos gabenimas
jūrinės intervencijos
tempti
medicininiai evakuacijos
Dassault Aviation civilinė aviacija
Falcon šeima
Kai išgirstate pavadinimą Falcon, jūs susiduriate, be jokios abejonės, su civilinių lėktuvų verslo aviacijai šeima. Ne, Dassault lėktuvų parkas neturi ne vieno keleivinio lėktuvo. Per penkiasdešimt metų, ši verslo lėktuvų gamyba atitinka daugelį kriterijų ir siūlo platesnį pasirinkimą pagal judėjimą. Ši verslo lėktuvų šeima beje yra tarp lyderių plataus kabinų privatizacijos.
Keletas pagrindinių Dassault Falcon skaičių:
Didelė Falcon šeima žymi, kad yra kokybės ir saugos garantija, kurios reputacija rinkoje neabejotinai gerai žinoma. Šie keli skaičiai rodo:
2500: tai Falcon lėktuvų skaičius šiuo metu.
80: tai pasaulio šalių skaičius turinčių Falcon verslo lėktuvus.
16 milijonų: tai bendra skrydžių valandų suma visiems 2500 Falcon (informacijos tikslais, tai beveik 8 mėnesiai nepertraukiamo skrydžio kiekvienam lėktuvui! )
Norint tinkamai prižiūrėti visus šiuos aparatus, puikiai tinka Falcon Dassault Service, vienas didžiausių priežiūros centrų, įsikūręs Paris Le Bourget. Nėra geresnio būdo pamatyti tai savo akimis, kaip Bourget salone.
Bendri Falcon aspektai ir privalumai
Falcon šeima turi didžiulį pranašumą, kad gali pasinaudoti ankstesniuose kariniuose lėktuvuose atliktais įsigijimais, kuriuos Dassault gamino anksčiau.
Privatūs lėktuvai su aukštu technologinių naujovių lygiu
Iš tiesų, tai pristato reikšmingą pažangą technologinėje inovacijoje. Šie pokyčiai yra ypač pastebimi lėktuvų kabinos sistemose, taip pat aviacijoje aerodinamikos ir skrydžio kokybės gerinime.
Dassault Falcon lėktuvai išmeta mažiau CO²
Be to, siekiant sumažinti CO2 emisijas, visi Falcon verslo lėktuvai sertifikuoja 30–50% mažesnį suvartojimą nei jų konkurentai. Todėl Dassault Falcon lėktuvai yra mažiausiai teršiančių lėktuvų (su mažiausiomis CO2 emisijomis) verslo aviacijos rinkoje.
Privatūs Falcon lėktuvai turi atpažįstamą dizainą ir komfortą
Be našumo aspekto, tai taip pat estetikos, funkcionalumo ir dizaino lygyje, kad Falcon gali išsiskirti. Iš tiesų, šių privačių lėktuvų kabinos siūlo pastebimą ir įspūdingą komfortą.
Pastebimas nuolatinis Dassault Aviation atnaujinimas ir naujų interjerų pasiūlymas, kad būtų atitinkami reikalavimai eksigentingiausiems. Pavyzdžiui, Falcon 8X kabina buvo perdirbta ir iš naujo sukurta po 5 metų nuo pirmo jos nuvažiavimo.
Dassault Aviation verslo lėktuvų flotilė
Kviečiame Jus supažindinti su plačiau informacija ir techniniais duomenimis apie įvairius Falcon šeimos lėktuvus žemiau šio straipsnio. Bet jau dabar štai Dassault verslo lėktuvų flotilė.
Falcon 900LX :
Panašiai kaip Falcon 900, jis certifikuotas 2010 m.. Su didesniu nuotoliu nei jo pirmtakai, šis ilgų nuotolių verslo lėktuvas gali gabenti keleivius iš Maskvos į Niujorką, arba iš Pekino į Paryžių.
Šis trečiaam motorizuotas suteikia 6 keleiviams nepaprastą kabinų komfortą.
Falcon 2000 (S ir XLS modeliai) :
Turėdami savo sertifikatus 2013 m., šie lėktuvai priklauso lyderių grupės “Super Midsize jets” kategorijoje.
Gabena 8-12 keleivių, šie lėktuvai be sustojimo gali nuskristi, pavyzdžiui, maršrutu Paryžius-Marrakešas. Jų veikimo nuotolis sudaro apie 6000–7000 km.
Falcon 7X :
Pradėjus veiklą 2005 m., dabar yra jau daugiau nei 270 Falcon 7X lėktuvų, kurie veikia šiuo metu. Su nuotoliu virš 11000 km, šis verslo lėktuvas gali gabenti iki 14 keleivių ilgose distancijose.
Prabangi privatizacija, kuri suderina greitį ir komfortą, viskas yra sukurta tam, kad jūsų kelionė būtų maloni.
Falcon 8X :
Pradėjo veikti 2016 m., jis neseniai patyrė atnaujinimus savo kabinos. Dassault Aviation patvirtina savo norą prisitaikyti ir kuo geriau atitikti savo klientų lūkesčius. Falcon 8X gali keliauti ilgoje distancijoje iki 12000 km. Jums – Paryžius – Honkongas be sustojimų.
Falcon 6X :
Paskutinis Falcon šeimos lėktuvas pasirodė rinkoje 2021 m., atliko pirmąjį skrydį.
Technologijų viršūnėje, tai tapo naujiena, aviacijos srityje. Siūlo pažangias versijas, ypač skrydžio valdymui. Jis siūlo, taip pat ilgos distancijos skrydžius pilne komforte, su 16 asmenų talpa italoniškoje erdvėje.
Falcon 10X :
Šis lėktuvas buvo paskelbtas atvykimui 2025 metais. Falcon 10X tai nauji ir neseniai išskirtiniai antriniai logistikos sprendimai. Didžiausia verslo aviacijos kabina, veikimo nuotolis net 14000 km, tai, ką šis privatus lėktuvas pasieks per kelerius metus.