NEDELKITE UŽSISAKYTI SAVO SKRYDŽIŲ VASAROS SEZONUI!

Ieškokite lėktuvo, miesto ar informacijos…

Lyderis privačių lėktuvų nuomos srityje visame pasaulyje

Interviu su privataus lėktuvo pilotu

Privatinių lėktuvų nuoma
nuo 1991 m.

20 000
pasiekiamų prietaisų

45 000
užtikrintų skrydžių

120 000+
keleivių

4,9/5
klientų pasitenkinimas

100%
Anglies dioksido kompensacija

Interviu su privataus lėktuvo „Citation 2” pilotu François-Valéry Vannimenus.

Pasaulinis pristatymas

Jet privé Cessna Citation é
Nuotrauka: Flickr
  • Kiek laiko esate privataus reaktyvinio lėktuvo pilotas?

Apie 25 metus, bet mano karjera buvo dėmėta.

  • Ar visada norėjote dirbti šį darbą, ar kaip atsitiko, kad tapote pilotu?

Taip, visada norėjau skraidyti, nuo pat vaikystės. Man pasisekė atlikti pirmąjį skrydį; jis man labai patiko ir patvirtino mano norą tapti savo profesija.

  • Koks buvo jūsų mokymas?

Mokiausi EPAG mokykloje, įsikūrusioje Mervilyje (šiaurės Prancūzija). Mokymai susideda iš dviejų dalių: pirmoji – teorinė, skirta ATPL gauti, o antroji – praktinė. Praktinę dalį sudaro keli etapai, įskaitant komercinio piloto kvalifikaciją ir skraidymą pagal prietaisus. Iš viso tai trunka dvejus-trejus metus.

Licencijas išlaikiau 1997 m., tačiau iš karto nedirbau aviacijos srityje. Dirbau įvairius darbus skirtinguose sektoriuose, o po kelerių metų vėl grįžau į aviaciją.

  • Ar galite iš karto tapti privačių lėktuvų pilotu, ar turite pradėti nuo komercinių oro linijų piloto karjeros?

Tai du labai skirtingi dalykai; galite pradėti iš karto nuo privačios aviacijos, nes aš taip ir dariau. Kai pradėjau, buvo lėtas laikotarpis ir oro linijos nesamdė darbuotojų. Turėjau galimybę skraidyti pas privatų asmenį ir, vienas dalykas vedė prie kito, užmezgiau ryšius ir nusprendžiau likti šioje srityje, nesigailiu iki šiol.

  • Koks buvo jūsų pirmasis skrydis?

Aviacijoje yra daug pirmųjų skrydžių. Jei tai buvo mano pirmasis skrydis į bendrovę, tai, manau, 2002 m. tarp Lilio ir Tuso. Skridau vienas; tai buvo laikas, kai dar buvo galima savarankiškai skraidyti mažais lėktuvais. Dabar daugeliu atvejų reikia dviejų žmonių, ypač turbosraigtiniais ir turbopropeleriniais lėktuvais. Asmeniniu požiūriu, būdamas vienas daug ko išmoksti, tačiau iškilus problemai dviese yra daug saugiau.

  • Kokių tipų orlaiviais galite skraidyti?

Teoriškai visus, praktiškai tik tuos, kuriems esu įgijęs kvalifikaciją; man tai „Citation 2” (Cessna). Reikia išlaikyti kiekvieno modelio, kuriuo norite skraidyti, kvalifikaciją, tačiau bendrovėje taisyklės leidžia turėti ne daugiau kaip tris kvalifikacijas.

  • Ar vis dar mokotės?

Taip, mokymai vyksta nuolat. Kas šešis mėnesius vyksta tam tikrų teisės aktų punktų ir orlaivio valdymo technikos atnaujinimo kursai. Taip pat yra treniruokliai, kuriais mokomės kritinių skrydžio fazių. Neseniai buvau apmokytas naudotis naujomis navigacijos sistemomis (GPS stiliaus).

Verslo aviacija

Jet privé Cessna citation 2
Nuotrauka: Flickr
  • Kaip keičiasi piloto darbas?

Kabinoje yra antrasis pilotas ir pilotas, o skirtumas tarp jų yra darbo stažo ir atsakomybės klausimas. Prieš tapdamas kapitonu esi pirmasis pilotas. Skirtumą galite pastebėti, nes kapitono juostelės turi keturias juosteles (matomos pečių lygyje), o antrojo piloto – tris.

  • Kokie yra pagrindiniai komercinės ir verslo aviacijos skirtumai?

Komercinė aviacija yra daug labiau reguliari; pilotai turi savo tvarkaraščius prieš mėnesį ir dažnai skrenda į tas pačias vietas arba turi tuos pačius tvarkaraščius. Privačioje ir verslo aviacijoje tvarkaraščiai keičiasi kiekvieną dieną ir iš anksto nežinai, kiek laiko ten būsi. Ir vieni, ir kiti turi privalumų ir trūkumų, bet man labiau patinka verslo aviacija.

  • Ar pastebėjote kokių nors klientų pasikeitimų?

Nemanau, kad taip, tai vis dar to paties stiliaus žmonės, malonūs žmonės, daug žmonių, kurie nori likti nepastebimi. Kitu atveju tai priklauso nuo metų laiko; per šventes daugiau užklausų sulaukiama iš šeimų, o tai netaikoma verslo žmonėms.

  • Kokie yra privalumai ir trūkumai dirbant privačiu lėktuvo pilotu?

Man patinka, kad tai nėra pasikartojantis darbas. Mažesnėse struktūrose taip pat yra šeimos aspektas. Pavyzdžiui, paprastai pažįsti savo partnerį. Be to, tai darbas, iš kurio po kelerių metų galima gerai uždirbti. Kalbant apie trūkumus, sakyčiau, kad trūksta planavimo ir darbo nesaugumo.

  • Ar galite papasakoti apie įprastą dieną?

Įprastos dienos iš tikrųjų nėra; gali išeiti bet kada. Tačiau paprastai iš namų išeinu likus dviem valandoms iki skrydžio (su kompiuterio krepšiu ir (arba) lagaminu) ir užsuku į restoraną pasiimti maitinimo. Tada einu į biurą atsispausdinti ir išstudijuoti su skrydžiu susijusių dokumentų (skrydžio plano, orų prognozės, patikrinti, ar lėktuve nėra galimų gedimų ir t. t.). Pasikalbu su antruoju pilotu ir paruošiu orlaivį (pavyzdžiui, atnaujinu žemėlapius ir patikrinu degalų priemokas).
Paprastai keleiviai atvyksta likus maždaug penkiolikai minučių iki išvykimo. Mes juos pasitinkame; antrasis pilotas pasirūpina, kad jie atsistotų, o aš jiems pravedu saugos instruktažą ir paaiškinu, kaip vyks skrydis. Jei keleiviai vėluoja, išvykimą atidedame. Paprastai dėl to problemų nekyla, išskyrus kelis oro uostus ir tam tikrus laikotarpius (ypač skrydžių vadovų streikų metu), kai gali tekti laukti ilgiau nei valandą su keleiviais lėktuve.
Skrydis vyksta sklandžiai: reguliariai tikriname orlaivio parametrus, klausiame keleivių, ar viskas gerai, o kartais pasikalbame.
Atvykus į paskirties vietą, po aptarnavimo paslaugų (t. y. kilimo ir tūpimo tako paslaugų, susijusių su pagalba oro uoste ir orlaivio technine priežiūra), atidaromos durys ir keleiviai gali išlipti. Tuomet sutvarkome, išvalome orlaivį ir papildome degalų. Galiausiai oro uoste laukiame keleivių grįžtant, jei skrydis į abi puses vyksta tą pačią dieną, vykstame į viešbutį ir aplankome miestą arba grįžtame tušti. Paprastai orlaivio paruošimas kitam skrydžiui užtrunka valandą.

  • Kas jums labiausiai patinka jūsų darbe?

Kelionės. Būti prie lėktuvo vairo ir skristi. Taip pat man patinka matyti žmones ir lankytis įvairiuose miestuose.

  • Kokių įgūdžių reikia norint būti geru pilotu?

Sakyčiau, būti tvarkingam, lengvai orientuotis erdvėje, būti atviram ir išklausyti kitus.

Cockpit vue de nuit
Nuotrauka: Pixabay

Asmeniniai klausimai

  • Ar jums sunku suderinti profesinį ir asmeninį gyvenimą?

Taip, tai labai sunku. Jums reikia labai supratingo partnerio. Kartais tenka išvykti kelioms dienoms, išvykti anksti ryte arba vėlai vakare. Bet tai galima padaryti.

  • Kokia buvo jūsų geriausia patirtis? Kuris skrydis jums padarė didžiausią įspūdį?

Labai daug skrydžių. Kiekvienas skrydis skirtingas, todėl išsirinkti sudėtinga.

  • Kokia buvo blogiausia patirtis?

Blogiausia patirtis buvo apledėjimas skrydžio metu per pilotų mokymus. Ant orlaivio susikaupė ledas, kuris pasunkėjo, todėl dingo galia. Ledo buvo ir ant propelerių, o tai buvo pavojinga.

  • Kokie yra jūsų mėgstamiausi ir mažiausiai mėgstami nusileidimo takai?

Maroke, Errachidijoje, yra toks kilimo ir tūpimo takas, į kurį atskrendi skrisdamas virš kalnų masyvo, tada perskrendi vandens rezervatą ir galiausiai nusileidi dykumos apsuptame kilimo ir tūpimo take. Nuostabus vaizdas. Labai gražūs ir nusileidimai Siono ir Insbruko kilimo ir tūpimo takuose, nes nusileidžiate vidury debesų tarp kalnų. Yra ir daug kitų, kurie suteikia įspūdžių, pavyzdžiui, Alesundas su finišu palei Norvegijos fiordus.

Man visai nepatinka nusileidimas Sabadelyje Ispanijoje. Tai trumpas kilimo ir tūpimo takas, o kildamas kertate pirštus, kad nesugestų variklis, nes aplink stovi namai.

  • Ar daug bendraujate su keleiviais?

Nelabai. Priklauso nuo to, kas jie tokie; kai kurie mieliau kalbasi tarpusavyje, o mes paprastai paliekame juos ramybėje. Kiti ateina ir kalbasi su mumis, nes domisi aviacija.

  • Koks yra jūsų mėgstamiausias orlaivis?

Konkretaus mėgstamiausio neturiu, nes, deja, ne visus esu išbandęs. Šiuo metu skraidau „Citation 2” ir man jis patinka.

Ateitis

  • Kas pasikeitė verslo aviacijoje nuo tada, kai tapote pilotu, ir kokie pokyčiai, jūsų manymu, įvyks ateityje?

Pilotų kabinoje viskas labai greitai keičiasi, nes į ją įsiveržė ekranai ir automatizacija. Tačiau šios profesijos pagrindas išlieka tas pats: saugiai vežti keleivius iš taško A į tašką B. Kalbant apie ateitį, nežinau, bet vis daugėja popierizmo ir apribojimų, o tai yra našta.

  • Ką manote apie naujus verslo modelius privačioje aviacijoje (bendras pilotavimas / skrydžiai su sėdynėmis)? Kaip manote, kaip per artimiausius metus keisis oro transporto brokerio vaidmuo?

Nemanau, kad yra daug žmonių, norinčių užsisakyti privatų lėktuvą už pakankamai aukštą kainą, kad galiausiai atsidurtų su nepažįstamais žmonėmis ir negalėtų pasirinkti jų tvarkaraščių.

Jau yra buvę mirtinų nelaimingų atsitikimų, susijusių su tokia veikla. Lėktuvams netaikomos daugelis labai griežtų verslo aviacijos taisyklių, ypač kai kalbama apie techninę priežiūrą. Pilotai taip pat yra prasčiau apmokyti.

Dėl brokerio vaidmens nežinau, bet nemanau, kad artimiausiais metais įvyks daug pokyčių. Pokyčiai tikrai bus susiję su naujomis technologijomis, pavyzdžiui, su didesniu valdymu naudojant taikomąsias programas.

  • Kokį poveikį jums padarė koronavirusas?

Man asmeniškai niekas nepasikeitė. Kiti kolegos atliko daug repatriacijos ir medicininių skrydžių. Kai kurioms oro linijų bendrovėms tai neturėjo jokios įtakos; tai priklauso nuo prašomų orlaivių modelių.

  • Ar kada nors išbandėte „Garmin” sistemą „Autoland”, kuri leidžia orlaiviams savarankiškai nusileisti? Ar ji prieinama jūsų privačiame lėktuve?

Ne, nesu jos išbandęs ir ji nėra prieinama mano orlaivyje.

  • Ar galite pasitikėti tokiomis technologinėmis naujovėmis?

Taip, nes mes tai jau darome. Lėktuvuose daug kas yra automatizuota, o didžiąją dalį skrydžio atlieka autopilotas.

  • Ar manote, kad ateityje pilotai bus vis labiau automatizuoti?

Deja, taip, nuo to nepabėgsime. Automatizavimas yra puiku, kai viskas vyksta gerai, bet jei iškyla problemų, reikia alternatyvos.

  • Kokia jūsų ekologijos aviacijos srityje vizija?

Yra visokių motorizacijos būdų, kaip sumažinti degalų sąnaudas, net ir elektrinių, bet šiuo metu jais nelabai tikiu. Verčiau daugiau nieko nekomentuosiu.

  • Galiausiai, ar turite kokį nors patarimą ar žinią, kurią norėtumėte perduoti?

Patarčiau žmonėms imtis verslo aviacijos. O būsimiems pilotams – apsiginkluokite drąsa ir niekada nepasiduokite.

Jet privé tarmac
Nuotrauka: Pixabay