
Ar verslo aviacija suderinama su ekologiniu perėjimu?
Įrodymai aiškūs: rytoj nebegalėsime keliauti taip, kaip keliaujame šiandien. Dėl ekologinio perėjimo keičiasi verslo aviacijos vartojimo įpročiai ir atsiranda naujų siekių. Atsiranda technologinių bandymų kurti ne tik efektyvesnius, bet ir tvaresnius bei daug mažiau aplinką teršiančius reaktyvinius lėktuvus. Esame liudininkais, kaip danguje mažėja anglies dvideginio, o tai yra bendras iššūkis oro transporto bendrovėms, kurios vis efektyviau naudoja degalus.
Šiame straipsnyje AEROAFFAIRES apžvelgia privataus reaktyvinio lėktuvo degalų sąnaudas, pažangą tvarumo srityje ir konkrečius sprendimus, kurie lemia oro transporto ateitį.
Privatus lėktuvas: klimato draugas ar priešas?
Savaime suprantama, kad pastaraisiais metais ekologinis sąmoningumas tikrai išaugo. Labiau nei bet kada anksčiau abejojama transporto rūšimis, jos permąstomos ir optimizuojamos siekiant sumažinti liūdnai pagarsėjusį „anglies pėdsaką”.
Verslo aviacija nėra išimtis, ir daugelis skeptiškai vertina šios disciplinos ir ekologijos ryšį.
Tai nestebina, kai suskaičiuojama lėktuvo bilieto kaina, o degalų sąnaudos sudaro ketvirtadalį jos. Jungtinių Tautų Klimato ekspertų grupės duomenimis, 5 proc. išmetamo CO2 kiekio tenka oro transportui, o verslo aviacija sudaro 8 proc. šio srauto.
Todėl aviacijos sektoriaus dalyviai turi padvigubinti savo pastangas, siekdami diegti naujoves, mobilizuoti ir iš naujo sukurti ekologiškai atsakingą transporto rūšį.
Kiek degalų iš tikrųjų sunaudoja orlaivis?
Sunku pateikti vieną atsakymą į klausimą „kiek degalų sunaudoja orlaivis”, nes degalų sąnaudos priklauso nuo daugelio parametrų. Kiekvienas orlaivio modelis veikia skirtingai, priklausomai nuo jo konstrukcijos, misijos ir skrydžio sąlygų.
Pagrindiniai orlaivio degalų sąnaudas lemiantys veiksniai yra šie
- Orlaivio tipas (trumpojo, vidutinio ar ilgojo nuotolio) ;
- Teikiama paslauga (vežamų keleivių skaičius arba krovinys tonomis);
- Skrydžio atstumas (kuo trumpesnis skrydis, tuo daugiau degalų sunaudojama kylant);
- Kreiserinis greitis ir skrydžio aukštis;
- Oro sąlygos ir oro eismo sąlygos (laukimas ant žemės arba skrydžio metu);
- Kilimo svoris, į kurį įeina keleiviai, bagažas, krovinys ir degalai.
Paimkime tolimojo susisiekimo orlaivio, pavyzdžiui, „Airbus A350”, pavyzdį. Per 800 km skrydį, kurio kilimo svoris yra maždaug 245 tonos, šis orlaivis sunaudoja apie 48 tonas degalų, arba beveik 60 000 litrų parafino.
Tai reiškia, kad vienam nuvažiuotam kilometrui vidutiniškai sunaudojama 75 litrai degalų, kurie paskirstomi keliems šimtams keleivių.
Didelė pažanga siekiant tvaresnės aviacijos
1. Didėjantis energijos taupymas
Jau kelerius metus orlaivių gamintojai stengiasi mažinti oro transporto išmetamą C02 kiekį. Tokios bendrovės kaip „AirBus” ir „Boeing” pagrįstai investuoja į taupiau degalus naudojančius modelius, pavyzdžiui, „Airbus 220” ir „Boeing 787”.
2010 m. „Airbus” netgi pristatė „Neo” orlaivių seriją, kuri reiškia „new engine option” (naujas variklio variantas), skirtą šiai problemai sumažinti. Tai reiškia, kad orlaivio konstrukcija buvo pakeista, o sparnų eleronai tapo plonesni ir buvo pasirinktos lengvos medžiagos, pavyzdžiui, anglies kompozitas, titanas ir aliuminis.
Kai kurios oro linijų bendrovės pereina prie turbosraigtinių orlaivių, kurie sunaudoja mažiau degalų. Privatūs lėktuvai vidutiniškai sunaudoja tik 3,5 litro degalų 10 kilometrų ir vienam keleiviui. Todėl verslo aviacijos rinkoje įsitvirtina „ekologiška viršūnė” – prestižiniai, bet mažai taršūs orlaiviai.
2. Ekologiški degalai oro transportui
Dar vienas svarbus pokytis – naujos rūšies aviacinių degalų pateikimas į rinką. Į rinką patenka pirmosios sertifikuotų biodegalų, pagamintų iš miškininkystės ir žemės ūkio atliekų, augalinių aliejų ir runkelių, partijos.
Ši galimybė jau pasiteisino automobilių sektoriuje, tačiau ji turi didelį potencialą ir orlaiviuose. Apskaičiuota, kad šie biodegalai gali iki 80 proc. sumažinti CO2 išmetimą, nes juos gali absorbuoti augalai.
Įgyvendindama „Lab’line” programą, oro transporto bendrovė „AirFrance” pradėjo kelis skrydžius Tulūza-Paryžius naudodama biodegalais varomus orlaivius. Kelios asociacijos, pavyzdžiui, Bendrosios aviacijos gamintojų asociacija (GAMA), taip pat suvienijo jėgas, kad sukurtų tvarius ir aplinką tausojančius degalus.
Keletas šios koalicijos dalyvių pavyzdžių: „Air BP”, „Aviator”, „Bombardier”, „Dassault Aviation”, „Embraer”, „Gulfstream”, „Textron Aviation” ir „World Fuel Services”, „Avfuel”, „Diamond Aircraft”
Jei domitės šiais orlaivių gamintojais, skaitykite mūsų straipsnį apie privačių lėktuvų gamintojus.
3. Didelio našumo, nulinės taršos orlaivio iššūkis
2015 m. „Eviation” pristatė savo „Alice” – 9 vietų reaktyvinį lėktuvą su 2 įgulos nariais, žadantį 1 000 km skrydį be menkiausios teršalų emisijos.
Elektra varomas orlaivis taip pat gali skristi 520 km/val. kreiseriniu greičiu, o jo įkrovimo laikas yra perpus trumpesnis nei naudojimo laikas. Šis orlaivis, varomas trimis 260 kW galios propeleriais, atrodo, yra vienas pirmųjų perspektyvių 100 proc. elektra varomų orlaivių.
Taigi galime klausti, ar ši technologija galėtų būti naudojama ir didesniuose orlaiviuose. Atsakymas – taip: tai kitas didelis orlaivių gamintojų žingsnis..
Elektriniai privatūs reaktyviniai lėktuvai: ateities sprendimas siekiant tvaresnės aviacijos?
Susidurdama su vis didėjančiomis aplinkosaugos problemomis, verslo aviacija ieško naujų būdų, kaip sumažinti anglies dvideginio pėdsaką. Tarp jų daug žadanti alternatyva – elektriniai orlaiviai ir privatūs reaktyviniai lėktuvai. Tylūs, naujoviški ir skrydžio metu neteršiantys aplinkos, šie orlaiviai gali tapti ekologiškesnės aviacijos ateities pavyzdžiu.
Kol kas šie elektriniai orlaiviai dar tik kuriami, tačiau per ateinantį dešimtmetį jie turėtų palaipsniui patekti į rinką. Jų pritaikymas galėtų iš esmės pakeisti privataus oro transporto standartus, suderinant komfortą, efektyvumą ir tvarumą.
Norėdami sužinoti daugiau apie šiuo metu kuriamus modelius, technologinę pažangą ir būsimus iššūkius, skaitykite mūsų straipsnį, skirtą elektriniams privatiems lėktuvams ir ekologiškai atsakingai aviacijai.
aEROAFFAIRES: konkretus įsipareigojimas aplinkosaugai
Kadangi ekologija yra ne apribojimas, o atsakomybė, AEROAFFAIRES taip pat yra įsipareigojusi laikytis pagarbesnio požiūrio į mūsų planetą.
Pagal mūsų programą SkyCO2 100 % kiekvieno privataus skrydžio metu išmetamo CO2 kiekio kompensuojama remiant Peru pirminių miškų išsaugojimą. Su AEROAFFAIRES galite užsisakyti skrydį geriausiomis kainomis, visiškai saugiai ir darydami labai nedidelį poveikį aplinkai.
Norėdami užsakyti privatų lėktuvą, susisiekite su mumis visą parą veikiančiu telefonu +33 (0) 1 44 09 91 82.