Kovid-19 koronaviruso epidemija daro didelį poveikį pasauliniam oro susisiekimui. Komercinės oro transporto bendrovės sustojo ir susidūrė su precedento neturinčia krize. Verslo aviacija taip pat nukentėjo, tačiau prisitaikė ir tęsia veiklą.
Verslo lėktuvai: geriausias apsaugos sprendimas
Epidemijos metu reikėtų vengti lėktuvų su uždaromis patalpomis ir perpildytų oro uostų terminalų. Privatūs reaktyviniai lėktuvai tapo idealiu sprendimu keliauti visiškai saugiai.
Verslo reaktyvinių lėktuvų oro linijos ir privatūs terminalai ėmėsi naujų higienos priemonių, kad galėtų toliau saugiai skraidinti keleivius. Darbuotojai taip pat buvo apmokyti atpažinti ligos simptomus ir žinoti, kaip reaguoti.
Be to, atsižvelgiant į tai, kad visos oro transporto bendrovės nutraukė komercinių maršrutų vykdymą, atrodo, kad verslo aviacija tampa paskutiniu galimu kelionės lėktuvu variantu.
Verslo aviacijos dalyviai pritaikė savo veiklą
Kovid-19 koronaviruso epidemija atskleidė, kokį svarbų vaidmenį krizės metu gali atlikti privatūs lėktuvai. Visi su verslo aviacija susiję asmenys susitelkė padėti kovoti su pandemija.
Privačius reaktyvinius lėktuvus su didelėmis durimis galima paversti oro greitosios pagalbos automobiliais, kuriais gabenami pacientai. Pavyzdžiui, ” Piaggio P180 Avanti” nuo krizės pradžios Prancūzijoje ir Europoje atliko daug medicininės evakuacijos skrydžių.
Privatūs reaktyviniai lėktuvai taip pat yra išeitis žmonėms, įstrigusiems užsienyje dėl uždarytų sienų ir sumažėjus reguliariųjų skrydžių. AEROAFFAIRES padėjo repatrijuoti Mauricijuje ir Sen Bartelemi įstrigusius piliečius.
Galiausiai, specialiai pritaikyti skrydžiai leidžia greitai ir kuo arčiau paskirties vietos nugabenti medicininę įrangą. Tarptautinės krovinių vežimo bendrovės daugiausia vykdo reguliarius skrydžius į didelius krovinių gabenimo centrus, o pritaikyta aviacija leidžia gabenti krovinius į mažus regioninius oro uostus.
Kai kurie privatūs lėktuvai su krovininėmis durimis buvo pritaikyti medicininei įrangai gabenti. Pavyzdžiui, AEROAFFAIRES skraidino greitosios pagalbos automobilius iš Indijos.
Atšauktus skrydžius iš dalies kompensuoja nauji užsakymai
Vasario pabaigoje ir kovo pradžioje labai padaugėjo užsakymų. Šį padidėjimą daugiausia lėmė skubios repatriacijos prašymai tuo metu, kai viso pasaulio šalys uždarinėjo savo sienas.
Taip pat didėja medicininių skrydžių ir medicininės repatriacijos paklausa. Medicininių orlaivių nuoma leidžia sumažinti kai kurių ligoninių darbuotojų skaičių. Krovininių orlaivių paklausa taip pat labai didelė. Viso pasaulio šalys siunčia medicininę įrangą. Krovinių gabenimo oro transportu poreikis dar niekada nebuvo toks didelis.
Taip pat matome, kad atsiranda naujų klientų, kurie dar niekada neskraidė privačiu lėktuvu. Ričardas Zaheris, JAV privačių lėktuvų bendrovės generalinis direktorius, sako: „Mūsų lojaliausi klientai įprastai keliauja privačiais lėktuvais. Tačiau pastebime klientų antplūdį, kurių dauguma dar niekada neskraidė verslo lėktuvu. Šiais neramiais ir neapibrėžtais laikais daugelis yra pasirengę mokėti daugiau, kad aplenktų komercinius oro uostus.
Generalinis direktorius aiškina, kad šią kompensaciją lemia du pagrindiniai veiksniai. Pirmasis – klientų baimė dėl skrydžio sąlygų komerciniais maršrutais, todėl jie renkasi privačius skrydžius toliau nuo minios žmonių. Antrasis veiksnys yra susijęs su keleiviais, patekusiais į avarines situacijas, ir yra susijęs su repatriacijos skrydžiais.
Nepaisant to, šiame sektoriuje taip pat daug atšaukiama skrydžių. Daugelis įmonių atšaukė savo verslo keliones. Turtingi turistai atšaukė savo atostogas. Sporto komandos, turėjusios keliauti į rungtynes, taip pat turėjo jų atsisakyti.

Dėl besikeičiančių taisyklių sunku planuoti skrydžius
Valstybės, oro transporto reguliavimo institucijos ir oro uostai nuolat keičia savo taisykles. Sunkiau nei įprastai gauti skrydžių leidimus oro brokeriams.
Be to, skirtingose šalyse taisyklės skiriasi. Pavyzdžiui, kai kuriose Europos šalyse, pavyzdžiui, Bulgarijoje ir Šveicarijoje, draudžiama skraidinti keleivius, atvykstančius iš Prancūzijos.
Apskritai, kad galėtumėte keliauti privačiu lėktuvu, turite sugebėti įrodyti, kad jūsų pagrindinė gyvenamoji vieta yra paskirties vietoje, kad nesate užkrėstas covid-19 arba kad turite specialų leidimą, pavyzdžiui, esate gydytojas.
Uždaryti, bet vis dar prieinami oro uostai
Daugelis oro uostų nusprendė uždaryti savo duris ir uždrausti komercinį eismą, kad užtikrintų saugumą. Tačiau dauguma jų vis dar yra prieinami skrydžiams, susijusiems su medicininiu pacientų vežimu arba krovinių gabenimu.
Paryžiaus Orli oro uostas, vienas didžiausių Europos oro uostų, šiuo metu yra uždarytas keleiviams, tačiau ir toliau priima privačius lėktuvus pacientų pervežimui. Nuo krizės pradžios Paryžiaus-Vatry oro uostas tapo pagrindiniu krovinių vežimo centru. Sekmadienį, balandžio 19 d., jame buvo priimtas didžiausias pasaulyje krovininis lėktuvasAntonov An-225. Šis privačios bendrovės išsinuomotas orlaivis atgabeno daugiau kaip 150 tonų medicinos įrangos, įskaitant 8 mln. kaukių. Dalyvavimas vakcinos nuo koronaviruso gabenimo logistikoje taip pat yra vienas iš iššūkių, su kuriais šiandien susiduria oro uostai.
Verslo aviacija atsigauna po epidemijos
Kaip ir visus veiklos sektorius, verslo aviaciją paveikė ši pandemija. Kaip aiškina Honkonge įsikūrusios privačių reaktyvinių lėktuvų kompanijos generalinis direktorius Tangas, vyrauja bendras nuogąstavimas: „Kadangi vis daugiau šalių uždaro savo sienas, bus vis sunkiau naudotis orlaiviais, net ir privačiais reaktyviniais lėktuvais”, – baiminasi jis.
Tačiau šis sektorius sugebėjo prisitaikyti ir dabar atlieka svarbų vaidmenį stengiantis sustabdyti kovid-19 koronavirusą. Individualių skrydžių sektoriaus lankstumas leis jam atsigauti po krizės. Privatūs lėktuvai prisidės prie pasaulinės ekonominės veiklos atsigavimo. Įmonėms ir vyresniesiems vadovams reikės keliauti daugiau nei prieš krizę. O privatūs lėktuvai kaip niekada anksčiau taps saugaus susisiekimo priemone.