Aviacijos pradžioje, kai viskas prasidėjo, tuometinius inžinierius įkvėpė dangus ir jo fauna: paukščiai ir skraidantys gyvūnai. Vienas dalykas vedė prie kito, ir skraidančių gyvūnų, taip pat sausumos ir jūros gyvūnų pavadinimai prigijo. Dėl to ne tik laineriai, bet ir privatūs reaktyviniai lėktuvai bei daugelis sraigtasparnių pavadinti gyvūnų vardais arba pravardėmis.
AEROAFFAIRES aiškinama gyvūnų kilmė ir vieta aviacijos ir verslo aviacijos pasaulyje.
Paukščiai ir skraidantys gyvūnai aviacijos ištakose
Kas yra biomimikrija – aviacijos ištakos?
Ar žinojote, kad? Vienas pirmųjų lėktuvo prototipų buvo sukurtas šikšnosparnio formos? Moksliniais terminais įkvėpimas, kurį žmonės semiasi stebėdami gamtą ir gyvūnus, kad sukurtų savo skraidančias mašinas, vadinamas„biomimikrija”. Biomimikrija yra visų rūšių aeronautikos prietaisų pagrindas. Biomimikrija aktuali ir šiandien. Galimybės lėktuvų gamintojams, kurie domisi gamta kaip įkvėpimo šaltiniu savo orlaiviams, yra neribotos. Netriukšmingas pelėdos skrydis ir migruojančių paukščių „V” formacija vis dar tiriami būsimiems orlaivių projektams.
Biomimikrijos dėka orlaivių gamintojai orlaivių sparnų galuose sukūrė sparnus. Šiek tiek pakeltą sparno galą įkvėpė grifas ir gervė. Šie dideli paukščiai skraido dideliais atstumais ir įkvėpė šias aviacijos naujoves. Pritaikius šią naujovę orlaiviuose, sumažėja turbulencijos poveikis, o kartu ir degalų sąnaudos.
Mane visada domino paukščių ir vabzdžių skrydžiai… Išbandžiau įvairiausius paukščių, šikšnosparnių ir vabzdžių sparnus, plazdančius arba pritvirtintus prie propelerio.
Prancūzų inžinierius Klemensas Aderis, vienas iš aviacijos pirmtakų, 1893 m. sakė.
Privatūs reaktyviniai lėktuvai ir paukščių orlaiviai
Inžinierius C. Aderis, trokšdamas, kad žmogus pakiltų į orą, sukūrė keletą skraidančių aparatų prototipų. Jį ypač įkvėpė šikšnosparniai ir jų sparnų sandara. Jo sumanymas buvo ne atkurti ir atkartoti paukščių ir skraidančių gyvūnų sparnų judesius, bet semtis įkvėpimo iš sparnų struktūros. Turint fiksuotus sparnus galima geriau kontroliuoti skrydį. Taigi būtent sparnų stebėjimas paskatino kurti būsimųjų orlaivių sparnus.

Nuo 1900-ųjų dar vienas skraidančios mašinos prototipas įkvėpimo rado balandžiuose! Tokius pastebėjimus padarė inžinieriai ir išradėjai broliai Wrightai, kurdami įvairius sklandytuvus.
Šiandien šis įprotis kuriant skraidymo aparatą žvelgti į dangų ir tyrinėti paukščius tebėra labai gyvas. Iš tiesų, Airbus įkvėpė albatrosas! Šis paukštis yra labai įdomus ir įkvėpimo šaltinis lėktuvų gamintojams, nes jis gali skristi didelius atstumus, kelis šimtus kilometrų, nemojuodamas sparnais! (Pagal Actu.fr). TuometAirbus inžinieriai ištyrė albatroso elgseną skrydžio metu ir padarė tokią išvadą dėl savo orlaivio modelio: „AlbatrossOne” ilgus atstumus skrisdamas sparnus laiko prispaudęs prie pečių, tačiau, kilus vėjo gūsiams ar atliekant manevrus, išsiskleidžia. TaiAirbus”AlbatrossOne” inžinieriaus Tomo Wilsono žodžiai. Dėl šio patobulinimo orlaivis taps lengvesnis ir, svarbiausia, taupiau naudos degalus. Atlikus šio naujo tipo sparno skrydžio bandymus, Airbus galėtų tokio tipo sparną sumontuoti kituose orlaiviuose, pavyzdžiui, A321.

Galiausiai dar vienas orlaivių gamintojas savo privatiems lėktuvams įkvėpimo sėmėsi iš paukščių ir skraidančių gyvūnų. Tai „Dassault Aviation”, gaminanti ” Falcon” šeimos verslo reaktyvinius lėktuvus. Kuriant pirmąjį šios šeimos privatų lėktuvą, pavadintą ” Mystère 20″, oro linijų bendrovė „Pan American” labai domėjosi šiais orlaivių modeliais. Pranešama, kad vienas iš technikos konsultantų, stebėjęs juos dar prieš pirmąjį skrydį, pasakė: „Radau mūsų paukštį”. Reiškia: „Aš radau mūsų paukštį”. Taip atsirado pavadinimas, nes vėliau verslo reaktyvinių lėktuvų šeima buvo pakrikštyta Falcon.
Kiti civilinės ir karinės aviacijos orlaiviai taip pat yra gavę paukščių pavadinimus. Tai „Focke-Wulf” lėktuvas ” Condor”, ” Milan” iš ” Dassault Aviation”, ” Vautour” iš „Sud-Ouest”, ” Hawk” iš British Aerospace, ” Dragonfly” iš Cessna ir daugelis kitų. (Iš straipsnio avionlegendaire.net).
Kiti gyvūnai, davę vardus privatiems reaktyviniams lėktuvams, sraigtasparniams ir lėktuvams
Aviacijos pasaulį įkvėpė ne tik paukščiai. Iš tiesų daugybė sausumos ir jūros gyvūnų rūšių yra davę savo vardus verslo reaktyviniams lėktuvams, sraigtasparniams ir lėktuvams.
Pavyzdžiui, beluga, prieš tapdama vienu žinomiausių krovininių lėktuvų, pirmiausia yra gyvūnų rūšis. Šis jūrų žinduolis įkvėpė „Airbus Beluga„ orlaivio, atpažįstamo pagal būdingą kuprą ir įspūdingą dydį, konstrukciją. Taip pat iš svetainės Airbus, kurioje randame ” Super Guppy”, taip pat pavadintą jūros gyvūno, šį kartą mažos žuvies, vardu.


Galiausiai daugelis orlaivių taip pat pavadinti gyvūnų vardais, kaip, pavyzdžiui, žinomiausi „Aerospatiale” sraigtasparniai ” Ecureuil AS 350″, „Dauphin AS 365″ ir ” Cougar AS 332″.
Daugelis sraigtasparnių taip pat pavadinti gyvūnų vardais. Tačiau šie pavadinimai gali skirtis priklausomai nuo sraigtasparnio paskirties. Pavyzdžiui, AS 332, civilinėje aviacijoje vadinamas „Cougar”, karinėje aviacijoje gali būti vadinamas ” Super Puma”. Kiti karinių sraigtasparnių pavadinimai, skirti „Westland” gaminamiems modeliams, yra gazelė, vapsva ir lūšis.

Dabar jau žinote šiek tiek daugiau apie fauną, suteikusią pavadinimą įvairiems privatiems reaktyviniams lėktuvams, lėktuvams ir sraigtasparniams.
Tinklalapyje AEROAFFAIRES, esame pasiekiami 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę ištisus metus. Kuo greičiau atsakysime į jūsų užklausą dėl pasiūlymo tiek internetu, tiek telefonu +33 1 44 09 91 82.