Verslo aviacija iš pradžių buvo grindžiama gana paprastu modeliu. Kai verslininkas nori skristi privačiu lėktuvu, jis kreipiasi į oro linijų tarpininką. Tada brokeris peržiūri oro linijų bendroves, kad nustatytų geriausius privataus skrydžio pasiūlymus. Pasirinkus keleivį, brokeris lydi jį per visą užsakymo procesą iki pat pakilimo.
Pigių skrydžių bendrovės neabejotinai sulaukia komercinės sėkmės oro susisiekimo pramonėje. Pigių skrydžių modelis, išrastas Jungtinėse Amerikos Valstijose 2000-aisiais, demokratizavo keliones lėktuvu labai mažomis kainomis. Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) duomenimis, 2018 m. pigių skrydžių reguliariaisiais reisais vežėjai pervežė 31 proc. visų pasaulio reguliariųjų skrydžių keleivių.
Šiandien kai kurie rinkos dalyviai bando šį modelį pritaikyti verslo aviacijai. Žymiai išaugęs konkurentų skaičius ir naujų skaitmeninių priemonių atsiradimas pastaraisiais metais permaišė kortas, kai kalbama apie pigų privataus lėktuvo nuomą. Susidūrusios su padidėjusia konkurencija, šio sektoriaus įmonės nedvejodamos ėmėsi pozicionuoti save kaip pigių privačių verslo lėktuvų skrydžių teikėjus. Tačiau ką iš tikrųjų reiškia šie nauji privačios aviacijos verslo modeliai? Ir kokios pasekmės keleiviams, keliaujantiems pigiu privačiu lėktuvu?
AEROAFFAIRES atskleidžia įvairias ekonomiško skrydžio privačiu lėktuvu galimybes, atitinkančias visas viešajam transportui keliamas saugos sąlygas. Naudinga susidaryti aiškų vaizdą, kad galėtumėte pasirinkti skrydį ir nusipirkti bilietą žinodami visus faktus ir visiškai skaidriai.

Privataus lėktuvo nuoma: prieinama visiems
Priešingai nei manoma, verslo aviacija nėra išskirtinai šou verslo žvaigždžių nuosavybė. Tipinis privačios aviacijos klientas pamažu keičiasi, o tai padeda santykinai demokratizuoti šį sektorių. Šiandien atsiranda daugybė privačių oro transporto paslaugų pasiūlymų vis mažesnėmis kainomis.
Idėja yra ne įsigyti nuosavą privatų lėktuvą, o jį išsinuomoti. Verslo reaktyvinio lėktuvo įsigijimas yra investicija ne tik pinigais, bet ir laiku: reikia atsižvelgti į reguliarią orlaivio techninę priežiūrą ir patikrinimus. Išlaidos, susijusios su orlaivio išlaikymu, įgula, degalais, technine priežiūra, tūpimo ir kilimo mokesčiais ir automobilių stovėjimo aikštele, toli gražu nėra nereikšmingos. O ekspertų skaičiavimai rodo, kad reikia sukaupti 400 skraidymo valandų per metus, kad įsigytas orlaivis atsipirktų.
Taigi, užuot iš karto pirkę privatų lėktuvą, apsvarstykite kitas galimybes, pavyzdžiui, naudoto orlaivio pirkimą arba išperkamąją nuomą. Vis dažniau atsiranda naujoviškų oro transporto sprendimų mažomis kainomis. Siūlome jums geriausius pasiūlymus šiame sektoriuje – nuo bendradarbiavimo kelionių privačiu lėktuvu iki pigių tuščių skrydžių.

Nauji pigių verslo lėktuvų pasiūlymai
„Esu Lorjane įsikūrusios įmonės vadovas, todėl kiekvieną mėnesį turiu vykti į Marselį aplankyti tiekėjų. Tai kelionė į vieną pusę, kuri man užtruktų mažiausiai 8 valandas traukiniu ir daugiau nei 10 valandų automobiliu. Vienam vizitui sugaiščiau daugiau nei dvi dienas, nes turėčiau išlaidų viešbučiui, taksi ir su tuo susijusį nuovargį! Privatus lėktuvas man yra esminis verslo sprendimas ir tikras laiko taupymas. Tačiau daugybė siūlomų variantų mane dezorientuoja”, – neseniai mums sakė vienas iš mūsų klientų, žymus verslo savininkas iš Bretanės. Ir jis neklydo darydamas išvadą: privačių lėktuvų nuomos paketų gausa gali apsukti galvą, kaip rašoma ” Le Point” straipsnyje.
Tušti skrydžiai
Skrydžiai „tuščiomis kojomis” tapo puikiu pigių kelionių privačiu lėktuvu sprendimu. Tai skrydis, kurį klientas jau užsakė ir už kurį sumokėjo. Kadangi kartais lėktuvą reikia perkelti pas klientą skrydžiui arba po skrydžio pakeisti jo vietą, kai kurios kelionės vyksta be keleivių. Šių skrydžių metu privačios oro linijų bendrovės parduoda vietas už itin žemą kainą. Iš šių skrydžių jos jau gavo pelno, o tai joms yra grynas pelnas.
Tačiau tušti skrydžiai yra ribojantys, nes oro vežėjas gali juos atšaukti iki pat paskutinės minutės. Be to, klientai negali pasirinkti skrydžio laiko ar pakeisti galutinės paskirties vietos.
Neribotų kelionių kortelės
Kai kurios oro linijų bendrovės parduoda abonementus neribotoms kelionėms privačiu lėktuvu. Šio sprendimo privalumas – fiksuota kaina, kurią reikia sumokėti už galimybę naudotis paslauga. Tačiau, nepaisant svaiginančios sėkmės Jungtinėse Valstijose, Europoje šis pasiūlymas savo klientų nerado. Jokia Europos bendrovė jo nebeteikia, nes visos jos bankrutavo…
Privačių reaktyvinių lėktuvų užsakymo internetu platformos
Aviakompanijų tarpininkai nusprendė taikyti pigių skrydžių metodą ir pasiūlė internetines privačių reaktyvinių lėktuvų užsakymo platformas. Šios bendrovės tiesiogiai sujungia keleivius su oro vežėjais. Jos teikia žemesnio lygio paslaugas nei tradiciniai tarpininkai. Skrydžių stebėsena apsiriboja griežtu minimumu, pardavimo sąlygos yra griežtesnės, be to, už mokestį galima pasinaudoti daugeliu papildomų galimybių, pavyzdžiui, maitinimo paslaugomis ar keleivių sąrašo pakeitimais. Tai yra mažesnės kainos sąlyga.
Bendri skrydžiai
Vietos privačiu lėktuvu skrendančiam keleiviui rezervavimas – tai bendro skrydžio koncepcija. Už vieną kainą vienam asmeniui šis pasiūlymas sumažina skrydžio kainą.
Ši koncepcija turėjo ambicijų tapti privačių reaktyvinių lėktuvų „Blablacar”, tačiau Europoje sulaukė nedidelio pasisekimo. Verslo aviacijoje svarbiausia yra teikti individualiai pritaikytus sprendimus keliautojams, kurie yra pasirengę mokėti atitinkamą kainą.
Be to, bendri skrydžiai gali prilygti paslėptam keleivių vežimui. Jį galima prilyginti reguliariam komerciniam transportui, nes keleiviai rezervuoja savo vietą lėktuve, skrendančiame reguliariu reisu.

Bendras pilotavimas
Pastaruoju metu verslo aviacijoje pasirodė keletas „bendro pilotavimo” pasiūlymų. Šių bendrovių tikslas – „uberizuoti” individualiai pritaikytą aviaciją, sujungiant keliautojus, pilotus ir orlaivių savininkus į vieną platformą. Šis išlaidų pasidalijimo pasiūlymas vilioja tuo, kad yra labai pigus. Iš tikrųjų šis sprendimas neatitinka teisinės verslo skrydžio viešuoju transportu apibrėžties. Iš esmės tai yra kelionės turistiniais orlaiviais, kurių salonas siauras, o skrydžio nuotolis labai ribotas. Su vienu pilotu mėgėju, kuris neturi reikiamos kvalifikacijos vežti keleivius komerciniais tikslais.
Taip pat ir suteiktų orlaivių savininkai ne visada turi oro vežėjo pažymėjimą (AOC). Dėl šios spragos labai trūksta skrydžio draudimo, o tai yra rizika, kurios įmonė negali prisiimti savo darbuotojų atžvilgiu. Iš tikrųjų nei pilotas, nei orlaivio savininkas, nei platforma, per kurią šalys susisiekia tarpusavyje, nėra atsakingi už skrydį. Būtent tokiomis aplinkybėmis žuvo futbolininkas Emiliano Sala, kai jo lėktuvas 2019 m. sausio mėn. sudužo virš Lamanšo sąsiaurio. Nesvarbu, ar tai būtų skrydį organizavęs agentas, ar pilotas, ar lėktuvo, „Piper PA-46”, savininkas, niekas neturėjo OVP. Todėl ir orlaivis, ir pilotas neturėjo teisės skraidinti keleivių komerciniais skrydžiais.
AEROAFFAIRES atsisako savo klientams siūlyti tokio tipo mėgėjiškus skrydžius oro transportu.
- CoJetage : lėktuvo bilietai už prieinamą kainą
2011 m. jauna Prancūzijos pradedančioji įmonė „Cojetage” išsikėlė sau uždavinį pasiūlyti prabangius skrydžius mažesnėmis kainomis. Iššūkis prasidėjo nuo paprasto pastebėjimo: 40 proc. privačių lėktuvų skrydžių yra tušti. Tai – pozicionavimo skrydžiai: privačių lėktuvų skrydžiai „atgal” į savo bazę. Oro linijų bendrovėms lėktuvo išlaikymas ant žemės kainuoja dvigubai brangiau nei skrydis juo. Į šias išlaidas įeina stovėjimo vieta, įgula, kurią reikia apgyvendinti, ir negautas pelnas dėl to, kad orlaivis negali būti naudojamas kitiems klientams. Todėl oro transporto bendrovės renkasi grąžinti orlaivį į jo bazę, kai kelionė trunka ilgiau nei 2 dienas.
Atsižvelgdama į tai, bendrovė nusprendė kuo geriau išnaudoti šiuos skrydžius siūlydama pigias keliones įvairiais privačiais lėktuvais. Pavyzdžiui, skrydį iš Paryžiaus į Kanus arba iš Londono į Paryžių galite įsigyti vos už 200 eurų. Puikiai atitinka jūsų biudžetą!
Nors šios mažos kainos yra patrauklios, jos turi keletą trūkumų: lankstumo trūkumas (tvarkaraščiai, lėktuvų tipai, kelionės kryptys) ir paskutinės minutės atšaukimo rizika. Daugiau informacijos apie „CoJetage” kelionių sąlygas ir neigiamus aspektus rasite mūsų straipsnyje šia tema.

Ką apima pigios kelionės privačiu lėktuvu?
Individualiems poreikiams pritaikytų pigių skrydžių operatorių pasiūla labai skiriasi nuo tradicinių šio sektoriaus dalyvių. Užsisakyti privataus lėktuvo bilietą dar paprasčiau nei lėktuvo bilietą.
Paslauga, kai už viską atsiskaitoma à la carte
Įvairios oro linijų bendrovės ir pigių skrydžių užsakovai, siekdami sumažinti išlaidas, mažina savo paslaugų apimtis. Jų maržos tokios mažos, kad jos naudojasi à la carte paslaugomis, kai už bet kokią papildomą paslaugą atsiskaitoma.
Maitinimas laive tampa mokama prabanga. Taip pat klientui išrašoma sąskaita už bet kokius skrydžio pakeitimus – keleivių sąrašo ar tvarkaraščio pakeitimus.
Klientų pasitenkinimas ne mažiau svarbus ir pigių skrydžių srityje, tačiau skrydžio kaina yra svarbiausias veiksnys, nes dėl jos klientai sugrįžta.
Griežtesnės skrydžių atšaukimo sąlygos
Kad jų lėktuvų parkai būtų pelningi, pigių skrydžių privačiais lėktuvais oro linijų bendrovės skraidina daugiau orlaivių nei tradiciniai operatoriai. Jei skrydis atšaukiamas likus nedaug laiko iki skrydžio, oro transporto bendrovė patiria didelių nuostolių. Todėl šie operatoriai taiko didelius atšaukimo mokesčius. Ir nors su tradicinėmis oro linijų bendrovėmis dažnai įmanoma susitarti dėl šių mokesčių arba juos atšaukti, su pigių skrydžių vežėjais tai padaryti labai sunku.
Komercinės paslaugos, kurių paslaugų veiksmingumas yra ribotas
Patrauklios pigių skrydžių bendrovių siūlomos kainos pritraukia daugiau klientų, todėl užsakovai sulaukia daugiau užklausų dėl privačių lėktuvų skrydžių. Siekdami su tuo susidoroti, prekybos konsultantai atsako į visus pasiūlymus dėl labai greitų skrydžių, nepatikrinę skrydžio parametrų. Aptarnavimas nebėra toks individualus, kaip teikiant paslaugas tradiciniams brokeriams. Pastarieji paprastai pasirūpina jūsų kelionės organizavimu prieš skrydį ir po jo, vizų formalumais ar net patikrina tam tikrą informaciją apie verslo skrydžiams būdingus apribojimus (oro uostų tvarkaraščius, įgulos užimtumą, pilotų kvalifikaciją tam tikromis kryptimis, orlaivio talpą ir t. t.). Eksponentinis apdorojamų pasiūlymų kiekis reiškia, kad pigių skrydžių užsakovas gali padaryti klaidų ir praleidimų, todėl konversijos rodiklis yra žemas.
Taip pat pigių skrydžių operatorius paprastai nesirūpina alternatyvaus sprendimo paieška, jei paskutinę minutę iškyla mechaninių problemų, tuo tarpu brokeriui įprasta rasti kitą būdą, kaip klientui užbaigti skrydį ir pasiekti paskirties vietą.

Sudėtingesnės pardavimo sąlygos
Pigių skrydžių operatorių pardavimo sąlygos yra ypač reiklios, palyginti su lanksčiomis tradicinių brokerių sąlygomis. Už skrydį siūloma pardavimo kaina visuomet yra riboto laikotarpio pigių skrydžių užsakovo, o laikui bėgant kaina didėja. Taip pat, patvirtinus pasiūlymą, sutartis turi būti pasirašyta labai greitai, jei ne iš karto. Galiausiai, mokėjimo sąlygos taip pat yra griežtesnės. Pigių skrydžių tarpininkai prašo sumokėti likus kelioms dienoms iki skrydžio, nes jų grynųjų pinigų srautai yra griežtesni. Kita vertus, tradicinis tarpininkas gali sumokėti avansą arba mokėti dalimis po skrydžio.
Todėl pigių paslaugų modelis sunkiai prisitaiko prie verslo aviacijos. Sunku mažinti paslaugas ir išlaidas ten, kur viskas pritaikyta pagal poreikius. Skrydžiai privačiu lėktuvu išlieka gana brangūs, nes reikia daug garantijų, kad jie būtų vykdomi saugiomis sąlygomis. Patarėjo kompetencija, profesionalių pilotų kvalifikacija, naujausia orlaivio techninė priežiūra, draudimas su didelėmis finansinėmis lubomis ir net tokie patvirtinimai kaip oro transporto pažymėjimas – tai garantijos, kurių negalima atsisakyti, kad skrydis būtų saugus ir sklandus.
Geriausias būdas keliauti už geriausią kainą ir geriausiomis sąlygomis – naudotis tokių tarpininkų, kaip AEROAFFAIRES, paslaugomis. Mes siekiame surasti jums geriausius privačių skrydžių pasiūlymus. Mūsų skrydžiai vykdomi pagal Viešojo keleivių vežimo teisinį režimą privačiais lėktuvais, kuriuos eksploatuoja oro vežėjo pažymėjimą turinčios bendrovės. Užsakydami orlaivį pirmenybę teikiame geriausiems oro vežėjams, patvirtintiems mūsų draudimo bendrovių.
Jei norite skristi privačiu lėktuvu už nedidelę kainą, siūlome vienadienius skrydžius maršrutu Paryžius – Le Buržė – Ženeva pirmyn ir atgal. Skrisdami „Cessna” lėktuvu 4 arba 5 žmonės, galite atostogauti už labai konkurencingą kainą – apie 4 000 EUR, arba mažiau nei 1 000 EUR vienam keleiviui.

Norite sužinoti privataus lėktuvo kainą? Skaitykite mūsų straipsnį.
nuotraukos: Pixabay/ValiGreceanu