šį mėnesį, palyginti su 2021 m., verslo aviacijos skrydžių padaugėjo + 34 %(Eurokontrolės ir EBAA duomenimis).
2021 m. buvo klestėjimo metai verslo aviacijai, kuri po Kovido laikotarpio patyrė tikrą pakilimą. Ir šis paklausos augimas nesustojo, priešingai, 2022 m. jis toliau augs ir pasieks rekordinius rodiklius. AEROAFFAIRES paaiškina šios 2022 m. vasaros verslo aviacijos bumo priežastis. Dėl ko šis laikotarpis verslo aviacijai yra istorinis?
Verslo aviacija 2022 m.: kai skaičiai kalba patys už save
Kalbant apie mūsų skrydžių skaičių, matome tvirtą +50 % augimą, palyginti su 2019 m. Tai ne mažiau kaip 600 skrydžių daugiau Europoje šiais metais.
Sako Isabelle Clerc, AEROAFFAIRES generalinė direktorė.

Viršuje matome, kad 2022 m. kreivė nuo 2022 m. gegužės mėn. sparčiai ir stabiliai kyla. Ši kreivė taip pat gerokai viršija ankstesnių 2020 ir 2021 m. kreivę, o tai liudija ir apie bendrą verslo aviacijos sektoriaus populiarumą, ir apie jo tvarumą.
Nors visoje Europoje verslo aviacijos judėjimas, palyginti su 2021 m., padidės 34 %, šis padidėjimas matomas ir oro uostuose.
Pavyzdžiui, paimkime privačių reaktyvinių lėktuvų judėjimą šiais metais trijuose judriausiuose Europos verslo oro uostuose (Šaltinis: EBAA)
- 1 – Paryžiaus Le Buržė oro uostas: 2022 m. gegužę, palyginti su ankstesniais metais, judėjimų padaugėjo 35 proc.
- 2 – Ženevos oro uostas: 14 % daugiau judėjimų (palyginti su tais pačiais laikotarpiais).
- 3 – Nicos Žydrojo kranto oro uostas: 30 % daugiau judėjimų (tais pačiais laikotarpiais).
Trijuose judriausiuose Europos oro uostuose užfiksuotas reikšmingas privačių orlaivių judėjimo (atvykimo ir išvykimo) padidėjimas.
Tačiau kituose oro uostuose skrydžių padaugėjo labiau. Pavyzdžiui,Ibizos oro uoste skrydžių padaugėjo 91 %. Arba Ciuricho oro uoste – 58 % daugiau.
Galiausiai, iš 30 didžiausių Europos oro uostų nė viename 2022 m. keleivių skaičius nesumažėjo.
Verslo aviacija: vis plačiau naudojami privatūs lėktuvai
Verslo aviacija išgyvena lūžį savo istorijoje. Viena vertus, po 2020 m. koronaviruso epidemijos jos aktyvumas išaugo, visų pirma kompensuojant komercinių skrydžių trūkumą. Šiandien, mažėjant komercinės aviacijos apimtims, kilus ginčams dėl atšauktų skrydžių, oro uostuose trūkstant darbuotojų ir didėjant degalų kainoms, verslo aviacija vėl atsilaiko prieš susilpnėjusį komercinės aviacijos sektorių. Atsiradus užsakomajai aviacijai, privatiems lėktuvams nereikia gėdytis savo buvusio nepopuliarumo.
Be to, kalbant apie klientus, verslo aviacijoje atsirado naujo tipo klientų. Iš tiesų, jei grįžtume prie sveikatos krizės, daugelis komercinės aviacijos verslo klasės keleivių pakeitė savo požiūrį ir pasirinko verslo aviaciją. Dauguma jų taip pasielgė norėdami toliau plėtoti savo verslą šiais beprecedenčiais laikais. Vieno nuostolis – kito laimėjimas, ir taip jau atsitiko, kad daugelis šių klientų pasiliko savo privačius lėktuvus, o ne komercinių skrydžių verslo klasę. Iš tiesų verslo aviacijos privalumų yra daugybė.
Galiausiai šiandien išankstinės idėjos apie privačius reaktyvinius lėktuvus pamažu nyksta užkulisiuose, palikdamos pagrindinį vaidmenį tvariems ir perspektyviems sprendimams. Būtent tuo orlaivių gamintojai tikisi pritraukti naujų klientų ir paremti ekologinį verslo aviacijos perėjimą. Juk Europa siekia, kad iki 2050 m. aviacija neišmestų anglies dioksido ir būtų neutrali.
Lėktuvų gamintojai pritraukia naujų klientų, siūlydami tvarius verslo reaktyvinius lėktuvus
Suvokdami vis didėjančius ekologinius iššūkius, orlaivių gamintojai deda visas pastangas, kad plačiajai visuomenei pasiūlytų privačių reaktyvinių lėktuvų modelius, kurie būtų ne tik techniškai ir dizaino požiūriu patrauklūs, bet ir žadėtų tvaresnę ir ekologiškesnę aviaciją.
2022 m. gegužę Ženevoje vykusioje EBACE parodoje orlaivių gamintojai iš viso pasaulio 3 dienas rinkosi į šią pasaulinę verslo aviacijos parodą. Kiekvienam iš jų tai buvo galimybė pristatyti tai, kas taps ateities verslo aviacija. Ypač daug dėmesio skiriant tvariai aviacijai! Be kita ko, buvo pristatytas ekologiškų degalų naudojimas : biodegalai, inovacijos ir elektriniai orlaiviai, vandeniliniai orlaiviai, elektriniai dronai ir visos kitos aplinkai palankios naujovės.
Svarbiausia – parodyti, kad verslo aviacija ir visi jos dalyviai atsižvelgia į Europos ir pasaulio problemas, susijusias su jos veiklos tvarumu. Nes sparčiai plečiantis veiklai, šis sektorius turi vystytis taip, kad atitiktų visų tipų klientų poreikius ir jų pageidavimus. Verslo aviacija ir privačių reaktyvinių lėktuvų naudojimas vystosi ir klesti aeronautikos sektoriuje, kuris yra oro judumo pradininkas. Kaip rodo šio beprecedenčio 2022 m. laikotarpio skaičiai, šiam augimui pabaigos nematyti!
Nepraleiskite mūsų papildomų straipsnių:
- Komercinė aviacija ir skrydžių atšaukimas, pasekmės verslo aviacijai?
- Kylančių degalų kainų poveikis verslo aviacijai.
Dėl visų jūsų privačių lėktuvų poreikių AEROAFFAIRES ir jos ekspertų komanda visą parą yra pasirengusi jums patarti ir padėti atlikti užsakymą. Jei norite daugiau numatyti, užsisakykite kitą kelionę dabar. Mūsų komanda yra jūsų paslaugoms telefonu: +33 1 44 09 91 82 arba el. paštu: charter@aeroaffaires.com. Taip pat galite prašyti pasiūlymo internetu ir gauti privataus skrydžio kainos sąmatą.