AEROAFFAIRES, Europos oro susisiekimo tarpininko nuo 1991 m., analizė
Jau daugiau nei trisdešimt metų AEROAFFAIRES padeda vadovams, bendrovėms ir įstaigoms patenkinti jų kelionių privačiais lėktuvais ir sraigtasparniais poreikius.
1991 m. įkurta bendrovė įsitvirtino kaip pavyzdinė oro transporto tarpininkė Europoje, sertifikuota viešajam keleivių vežimui ir pripažinta dėl savo veiklos griežtumo.
Šiame 2025 m. tyrime išsamiai apžvelgiamas verslo aviacijos sektorius Europoje: rinkos tendencijos, mokesčiai, technologinės naujovės ir aplinkosaugos permainos.
Ji pagrįsta oficialiaisEBAA (Europos verslo aviacijos asociacijos), Eurokontrolės, EASA (Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūros), ICAO (Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos) ir Oxford Economics paskelbtais duomenimis.
Ji skirta sprendimus priimantiems asmenims, orlaivių parkų valdytojams ir pramonės partneriams, norintiems suprasti struktūrinius pokyčius, kurie keičia Europos verslo aviacijos struktūrą.
Nepriklausomas veikėjas AEROAFFAIRES gina reiklią oro tarpininkavimo viziją:
verslo, grindžiamo atitiktimi, skaidrumu ir atsakomybe už aplinkos apsaugą, idėją.
Šis tyrimas – tai šio įsipareigojimo tęsinys, kuriame pateikiama aiški ir dokumentais pagrįsta 2025 m. rinkos būklės ir 2030 m. perspektyvų apžvalga.
Makroekonominis įvadas ir rinkos profilis
2025 m. verslo aviacija Europoje bus plėtojama po pandemijos ekonomikos sąlygomis, kurioms būdingas nuosaikus sulėtėjimas, didėjanti parafino infliacija ir geopolitinė įtampa, daranti įtaką verslo ir prabangos mobilumui. Apskaičiuota, kad šio sektoriaus indėlis į Europos BVP siekia 100 mlrd. eurų, jame sukuriama daugiau kaip 370 000 tiesioginių ir netiesioginių darbo vietų. Šiuo metu klientų ratas yra įvairus – nuo tarptautinių bendrovių iki itin didelio turto turinčių asmenų (UHNWI), pastebima aviacijos medicinai ir profesionaliam sportui skirtų paslaugų plėtra.
Eismo apžvalga 2025 m. ir strateginiai centrai
Verslo aviacijos eismas išlieka stabilus, per metus, „Argus” duomenimis, nuosaikiai augo 0,3 %, o 2024-2025 m. tam tikruose segmentuose gerokai padidės. Istoriniuose centruose, tokiuose kaip Paryžius-Le Bourget, Ženeva, Nica, Londonas ir Miunchenas, sutelkta didžioji dalis verslo skrydžių, sudarančių iki 92 % srauto Prancūzijoje. Tuo pat metu Vidurio ir Pietų Europoje (Prahoje, Ibizoje, Vienoje, Malagoje) kuriasi nauji antriniai transporto mazgai, kuriems naudinga moderni infrastruktūra ir mažiau suvaržyti laiko tarpsniai.
RemiantisEuropos verslo aviacijos asociacijos (EBAA) ” Traffic Tracker” ir konsoliduotais Eurokontrolės tinklo valdytojo duomenimis, 2025 m. verslo aviacijos veikla Europoje išliks stabili ir bus artima prieš 2020 m. krizę buvusiam lygiui.
Šiuo metu šis sektorius ne auga, o konsoliduojasi, racionalizuojant orlaivių parkus ir optimizuojant rotaciją.
Pagrindiniai skrydžių centrai – Paryžius-Le Bourget, Ženeva Cointrin, Londonas-Lutonas ir Nica-Žydrasis krantas – vis dar sudaro didžiąją dalį skrydžių – daugiau kaip 40 proc. viso Europos srauto.
Slotų ir automobilių stovėjimo aikštelių pajėgumai išlieka dideli, ypač per didelius ekonominius ir kultūrinius renginius, kai vienu metu paklausa viršija pajėgumus.
Argus International paskelbtos 2025 m. prognozės patvirtina šią stabilizavimosi tendenciją, o metinis judėjimo augimas Europoje turėtų siekti +0,3 %.
Ši dinamika atspindi rinkos brandą: operatoriai daugiausia dėmesio skiria ne vien kiekybiniam augimui, bet ir patikimumui, atitikties reikalavimams užtikrinimui ir anglies pėdsako mažinimui.
Šaltinis: EBAA – Traffic Tracker
EBAA – Eismo stebėtojas
Eurokontrolė – Tinklo operacijų portalas
Argus International – 2025 m. prognozė
Transporto mazgai ir eismo geografija
Didžiausi Europos verslo aviacijos oro uostai ir toliau atlieka lemiamą vaidmenį.
Paryžiaus-Le Bourget oro uostas išlieka pagrindiniu žemyno verslo oro uostu, kuriame 2024 m. bus užfiksuoti 54 724 skrydžiai, t. y. 92 % Prancūzijos verslo skrydžių.
Ženeva, Nica, Londonas ir Miunchenas papildo pagrindinį oro uostų tinklą, o Vidurio Europoje atsiranda naujų oro uostų.
Šaltinis:
EBAA – Metų knyga
Eurokontrolė – Tinklo operacijų portalas
Ekonominis vaidmuo ir pridėtinė vertė
Verslo aviacija atlieka svarbų strateginį vaidmenį, nes sujungia vietoves, kuriose reguliarusis transportas nepakankamai naudojamas, ir sudaro sąlygas užsienio investicijoms, kurių vertė iki 2030 m. viršys 120 mlrd. eurų. Šis sektorius yra Europos ekonominio konkurencingumo ramstis, skatinantis plačią ekosistemą – nuo aeronautikos iki specializuotų oro uostų valdymo.
Verslo aviacijai tenka esminis vaidmuo užtikrinant Europos ekonominį ryšį.
Ji jungia daugiau kaip 1 400 oro uostų visame žemyne, iš kurių beveik 80 proc. nėra aptarnaujami reguliariųjų skrydžių bendrovių. Šis tiesioginis pasiekiamumas skatina prekybą, investicijas ir teritorinę sanglaudą.
Europos verslo aviacijos asociacijos (EBAA ) ir Bendrosios aviacijos gamintojų asociacijos (GAMA) užsakymu „Oxford Economics” atlikto tyrimo duomenimis, šiame sektoriuje sukuriama daugiau kaip 370 000 tiesioginių, netiesioginių ir skatinamųjų darbo vietų, o jo pridėtinė vertė Europos ekonomikai kasmet siekia 32 mlrd. eurų.
Ši veikla apima platų spektrą: techninę priežiūrą, įgulų mokymą, antžemines paslaugas, aeronautikos inžineriją ir oro uostų valdymą.
Oxford Economics” ateities scenarijuose pažymima, kad pernelyg dideli apribojimai verslo aviacijai gali sumažinti tiesiogines užsienio investicijas 120 mlrd. eurų iki 2030 m. ir susilpninti regionines ekosistemas, priklausančias nuo spartaus judumo.
Šaltinis :
Oxford Economics – Verslo aviacijos socialinė ir ekonominė nauda Europoje
EBAA – Pramonės duomenys
Aplinka, reguliavimas ir tvarūs degalai
Sektoriuje vyksta struktūrinės permainos: pagal ReFuelEU aviacijos reglamentą nuo 2025 m. laipsniškai nustatoma iki 2 proc. tvariųjų aviacinių degalų (SAF) kvota, o iki 2050 m. užsibrėžtas plataus užmojo tikslas – 70 proc. Anglies dioksido kompensavimas reglamentuojamas pagal CORSIA, nustatant griežtesnius atsekamumo reikalavimus. Nuo 2025 m. ES ATLPS sistemą pradėjus taikyti ir verslo aviacijai, padidėja spaudimas veiklos vykdytojams, nes padidėja sąnaudos ir atsiranda būtinybė teikti griežtas ataskaitas. Be to, ribotas prieinamumas ir didelės sąnaudos tebėra pagrindinės kliūtys, trukdančios plačiai taikyti FAS.
3.1 Europos sistema
2025 m. Europos aviacijos aplinkosaugos ataskaitoje (EASA ir Eurokontrolė) pateikiama išsami sektoriaus išmetamųjų teršalų kiekio ir padarytos pažangos apžvalga.
Aviacijos reglamente ” ReFuelEU Aviation” nustatytos laipsniškos SAF (tvariųjų aviacinių degalų) kvotos: iki 2025 m. – 2 %, o iki 2050 m. – 70 %.
Dvi pagrindinės kliūtys, trukdančios naudoti šį kurą, tebėra ribotas jo prieinamumas ir vis dar didelė kaina.
Šaltinis:
EASA – EAER 2025
Europos Komisija – ReFuelEU Aviation
3.2 Anglies dioksido kompensavimas ir tarptautinis valdymas
Tarptautinių skrydžių metu išmetamų teršalų kompensavimas vykdomas pagal CORSIA schemą (Tarptautinės aviacijos anglies dioksido kompensavimo ir mažinimo schema), kuriai vadovaujaICAO (Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija).
Pagal šį mechanizmą reikalaujama, kad oro vežėjai deklaruotų išmetamą teršalų kiekį ir jį kompensuotų naudodami sertifikuotus anglies dioksido kreditus.
Tarpininkai ir operatoriai turi užtikrinti visišką pasirinktų programų ir jų atsekamumo skaidrumą.
Šaltinis :
ICAO – CORSIA
4. Rinka ir iššūkiai 2025 m
2025 m. Europos verslo aviacijos rinka vystysis struktūrinės įtampos sąlygomis.
Veiklos vykdytojai ir tarpininkai turi kovoti su didėjančiomis SAF (tvariųjų aviacinių degalų) kainomis, su sudėtingais mokesčių klausimais, susijusiais su nepakankamu suderinimu tarp valstybių narių, ir ribotomis oro uostų laiko tarpsnių galimybėmis judriausiose platformose.
Be to, nacionalinės valdžios institucijos ir verslo klientai kelia vis didesnius reikalavimus laikytis teisės aktų reikalavimų, užtikrinti skaidrumą ir atsekamumą.
Susidūrę su šiais apribojimais, sektoriaus dalyviai koreguoja savo verslo modelius: modernizuoja transporto priemonių parkus, integruoja patikrinamus anglies dioksido kompensavimo sprendimus, skaitmenina tarpininkavimo paslaugas ir stiprina sertifikavimo procesus.
Europos verslo aviacijos asociacija (EBAA) ir Bendrosios aviacijos gamintojų asociacija (GAMA) pabrėžia, kad reikia realistiško perėjimo, suderinančio aplinkosauginio pėdsako mažinimą su operatorių ekonominiu gyvybingumu.
Jos ragina laikytis laipsniško požiūrio, grindžiamo ne baudžiamosiomis priemonėmis, o investicijų paskatomis.
Šaltiniai :
EBAA – Pranešimai spaudai ir pozicijos
GAMA – 2024-2029 m. Europos verslo aviacijos manifestas
IATA – Pasaulio oro uostų laiko tarpsnių gairės
Inovacijos ir skaitmeninimas
Verslo aviacija visapusiškai naudojasi transporto ir skaitmeninės pramonės technologine pažanga.Dirbtinis intelektas dabar optimizuoja skrydžių trajektorijas, įgulų tvarkaraščius ir prognozuojamą orlaivių techninę priežiūrą. Klientų aptarnavimo skaitmeninimas reiškia, kad užklausas galima iš karto nagrinėti, sklandžiai tvarkyti skrydžio dokumentus ir visiškai atsekti operacijas.
Blokų grandinė įsitvirtina aplinkosaugos atitikties srityje, siūlydama nekeičiamus registrus anglies dioksido kreditų sertifikavimui ir tvariųjų degalų atsekamumui(SAF – tvarūs aviaciniai degalai). Tuo pat metu kibernetinis saugumas ir GDPR (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) atitiktis tampa svarbiausiais sertifikuotų operatorių ir tarpininkų veiklos prioritetais.
Valdymas ir lyginamasis apmokestinimas
Verslo aviacijos apmokestinimas Europoje tebėra fragmentiškas.
Prancūzijoje privatiems skrydžiams taikomas Solidarumo mokestis už oro transporto bilietus (Taxe de Solidarité sur les Billets d’Avion, TSBA), be to, papildomai taikomas PVM už susijusias paslaugas (antžemines paslaugas, maitinimą, aptarnavimą).
Vokietijoje, Šveicarijoje, Italijoje ir Ispanijoje šios sistemos labai skiriasi – nuo dalinio atleidimo iki papildomų mokesčių, todėl Europos rinkoje atsiranda konkurencinių skirtumų.
Tačiau kartu su šia mokesčių politika taikomospaskatos naudoti tausius degalus ir modernizuoti transporto priemonių parką.
Europos verslo aviacijos asociacijos (EBAA) ir Bendrosios aviacijos gamintojų asociacijos (GAMA) pozicijose pasisakoma už laipsnišką reguliavimo konvergenciją, užtikrinančią konkurencingumą ir perėjimą prie naujos energetikos sistemos.
Klientų profilis, naudojimo būdai ir tendencijos
2025 m. rinkai būdingi aiškūs naudojimo pokyčiai.
Populiarėja dalijimasis reaktyviniais lėktuvais ir dalinė bendroji nuosavybė, suteikianti daugiau lankstumo ir geresnę išlaidų kontrolę.
Ši tendencija atspindi ir didėjančias eksploatacijos išlaidas, ir augantį klientų norą mažinti anglies dioksido išmetimą.
Dažniausi maršrutai jungia pagrindinius verslo centrus su turistų lankomiausiomis vietomis – Paryžius-Nica, Ženeva-Londonas, Ciurichas-Milanas – ir rodo, kad verslo kelionės ir privačios viešnagės papildo viena kitą.
Dabar klientai tikisi asmeninės patirties, visiško konfidencialumo ir apčiuopiamo socialinės atsakomybės įsipareigojimo.
Žvelgiant į ateitį iki 2030 m
Iki 2030 m. šis sektorius turės sumažinti išmetamų teršalų kiekį 55 proc., kaip numatyta Europos „Žaliajame susitarime” ir teisės aktų pakete ” Fit for 55″.
Gamintojai tikisi, kad bus pradėti gaminti hibridiniai arba 100 proc. elektra varomi orlaiviai, pavyzdžiui, ” Lilium Jet” arba ” VoltAero Cassio”, kurie šiuo metu yra sertifikavimo etape.
Šį perėjimą lydi mokesčių ir reguliavimo priemonių, kuriomis siekiama paspartinti švariųjų technologijų diegimą, stiprinimas.
Tai taip pat gali pakeisti Europos verslo centrų žemėlapį, suteikiant pirmenybę regioniniams centrams, kurie yra energetiškai efektyvesni ir mažiau priklausomi nuo oro uostų prisotinimo.
Šaltiniai:
EASA: 2025 M. EUROPOS AVIACIJOS APLINKOS ATASKAITA
Strateginis oro uostų vaidmuo
Jau kelerius metus AEROAFFAIRES siekia padėti savo klientams siekti tvarios verslo aviacijos, atitinkančios reguliavimo pokyčius. Būdama SAF įtraukimo į savo veiklą pradininkė ir skaidrių anglies dioksido kompensavimo programų kuratorė, AEROAFFAIRES taip pat siūlo novatoriškus skaitmeninius sprendimus, padedančius optimizuoti maršrutus ir sumažinti anglies dioksido pėdsaką. Šie veiksmai rodo mūsų įsipareigojimą siekti veiklos ir aplinkosaugos tobulumo.
Kodėl pasirinkti AEROAFFAIRES nuomotis privatų lėktuvą?
Mūsų tinklo jėga
AEROAFFAIRES yra daugiau nei 850 aviacijos operatorių tinklas visame pasaulyje, su kuriais dirbame pasitikėjimu. Atidžiai atrinkti, mūsų partneriai yra auditai ir sertifikuoti keleiviniuose viešuosiuose transportuose ir turi Oro transporto sertifikatą. AEROAFFAIRES taip pat turi daugiau nei 20 000 orlaivių parką, įskaitant 8 500 privačių reaktyvinių lėktuvų, kurie aptarnauja apie 8 000 oro uostų visame pasaulyje.
Mūsų prioritetas: jūsų pasitenkinimas
Mes didžiuojamės, kad mūsų klientai mums teikia pasitikėjimą jau 30 metų be pertraukos, pasiekdami 4,9/5 įvertinimą visose mūsų vykdomose skrydžių paslaugose: tai yra mūsų didžiausias pasiekimas!
Sekite mus!
Užsiregistruokite mūsų naujienlaiškiui: gausite mūsų naujienas apie privačią aviaciją, mūsų pasiūlymus dėl kelionių privačiu lėktuvu ir sraigtasparniu, taip pat geriausius pasiūlymus. Taip pat rasite mus Instagram ir Facebook.
Metodika
Šiame tyrime surinkti duomenys iš pagrindinių Europos ir tarptautinių institucijų: EBAA (Traffic Tracker, Yearbook), Eurocontrol (Network Operations), EASA (European Aviation Environmental Report 2025), ICAO (CORSIA gairės), Oxford Economics (socialinis ir ekonominis poveikis), Argus (rinkos prognozės) ir GAMA (European manifest 2024-2029).
Verslo aviacija 2025 m.: išvados
2025 m. patvirtina, kad verslo aviacija Europoje yra stipri, tačiau sudėtingoje ekonominėje, reguliavimo ir aplinkosaugos aplinkoje. Tvarūs veiklos rezultatai tebėra iššūkis, kurį tenka dalytis tarp technologinių naujovių, fiskalinio prisitaikymo ir socialinės atsakomybės. Atrodo, kad laipsniškas ir suderintas perėjimas yra raktas į verslo junglumo, konkurencingumo ir planetos išsaugojimo derinimą, o AEROAFFAIRES yra patikimas ekspertų partneris šioje evoliucijoje.
Reikia preliminarios kainos?
Susisiekite su AEROAFFAIRES
charter@aeroaffaires.com
+33 1 44 09 91 82

Nos Certifications
AEROAFFAIRES sélectionne ses avions avec les standards les plus élevés de l’industrie aéronautique.



Visus nurodytus šaltinius išsamiai galima rasti per :
- EBAA eismo ir pramonės duomenys
- Eurokontrolės tinklo operacijų portale
- EASA 2025 m. Europos aviacijos aplinkosaugos ataskaita
- ICAO CORSIA programa
- Oxford Economics socialinis ir ekonominis tyrimas
- Argus rinkos prognozė 2025 m
- AEROAFFAIRES iniciatyvos SAF ir tvarumas
- Privačios aviacijos apmokestinimas