Verslo aviacijoje, kaip ir bendrojoje aviacijoje, terminai kartais gali būti painūs arba sudėtingi suprasti. AEROAFFAIRES parengė visų šių su privačia aviacija susijusių terminų žodynėlį. Jame taip pat pateikiama aviacijoje naudojama NATO abėcėlė.
A – Alfa
Verslo aviacija: ji skiriasi nuo komercinės aviacijos su reguliariaisiais maršrutais ir nuo turistinės aviacijos. Verslo aviacijoje siekiama gauti privatų skrydį pagal užsakymą ir pagal užsakymą. Verslo aviacija turi 10 kartų daugiau oro uostų nei komercinė aviacija ir labai lanksčius tvarkaraščius, todėl verslo aviacija yra laiko taupymo ir produktyvumo išlaikymo sinonimas. Kviečiame susipažinti su 10 priežasčių, kodėl verta rinktis verslo aviaciją.
Lėktuvo užsakomoji nuoma: tai terminas, kuriuo apibūdinamas orlaivio suteikimas naudoti nuomos pagrindais.
Orlaivis – tai visi orlaiviai, galintys judėti ore. Tai apima lėktuvus, privačius reaktyvinius lėktuvus, sraigtasparnius, bepiločius orlaivius, dirižablius ir visas kitas skraidančias mašinas.
Greitoji pagalba oru : repatriacijai arba medicininei evakuacijai gali būti užsakomas privatus lėktuvas, kuris teikia medicininio transportavimo paslaugas pacientams.
Oro uostas: įrenginių ir paslaugų, reikalingų sklandžiam oro transporto maršrutų veikimui, visuma.
Altiportas : kaip, pavyzdžiui, Kurševelio, altiportas yra kalnuotoje vietovėje esantis aerodromas. Juos dažnai sunkiau pasiekti ir jie turi trumpesnius kilimo ir tūpimo takus. Į juos galima nuskristi „Vulcanair TP 600” arba sraigtasparniais.
B – Bravo
Biodegalai (SAF): Biodegalai (SAF: tvarūs aviaciniai degalai) – tai organiniai degalai, gaminami iš atsinaujinančių augalinių medžiagų. Šiais laikais vis daugiau privačių lėktuvų naudoja kai kuriuos iš šių degalų. Šis tvarią ateitį užtikrinantis sprendimas sparčiai plečiasi šiame sektoriuje.
C – Charlie
CTA: oro transporto pažymėjimas. Būtinas viešajam transportui, taigi ir verslo aviacijai. Šiuo pažymėjimu, kurį išduoda vežėjo kilmės šalis, garantuojama, kad vežėjas atitinka visus būtinus standartus ir galiojančias taisykles.
Kroviniai: Krovininiais orlaiviais gabenamos įvairios prekės. Tai gali būti didelių gabaritų dalių ar daiktų, privačių siuntinių ar medicininių siuntų, taip pat sunkių, įspūdingų ar net pavojingų krovinių gabenimas. Tam tikri reaktyviniai lėktuvai, pavyzdžiui, pagaminti ATR, idealiai tinka tokio tipo misijoms.
Trumpalaikis skrydis: tai trumpas skrydis, trunkantis apie 1 valandą, arba apie 500 km tarp dviejų paskirties vietų. Tokiam skrydžiui puikiai tinka privatus reaktyvinis lėktuvas „Citation Mustang”.
Kabotažas: oro teisėje kabotažas yra taisyklė, kurios būtina laikytis. Ji reiškia kelionę, kuri vykdoma tik vienoje šalyje, o privatus reaktyvinis lėktuvas yra kitos šalies dalis. Tokiu atveju yra kabotažas, ir jis draudžiamas (su tam tikromis išimtimis). Be kita ko, ši taisyklė leidžia išvengti konkurencijos.
D – Delta
Apledėjimo šalinimas: tai būtina operacija esant šalčiui ar sniegui. Jos metu sniegas ar ledas pašalinamas nuo sparnų ir visos privataus reaktyvinio lėktuvo kabinos. Taip siekiama išvengti orlaivio apsunkinimo kylant ir skrendant bei galimo pavojaus saugai.
DGAC: Direction Générale de l’Aviation Civile (Prancūzijos civilinės aviacijos tarnyba). Prancūzijoje ji atsakinga už viešojo transporto sertifikatų išdavimą.
E – Echo
ETD ir ETA: tai reiškia „numatomas išvykimo laikas” ir „numatomas atvykimo laikas”. Tai yra jūsų skrydžio numatomo išvykimo ir atvykimo laiko santrumpos.
Eurokontrolė: tai Europos organizacija, kurios tikslas – valdyti oro eismo srautus ir užtikrinti oro eismo saugą.
Sustojimas : kai orlaivis turi nusileisti ir papildyti degalų atsargas prieš vėl pakildamas. Jis taip pat gali priimti kitus keleivius arba teikti, pavyzdžiui, krovinių vežimo paslaugas.
F – fokstrotas
FBO: Fiksuoto skrydžio operatorius. Verslo aviacijoje tai iš tikrųjų yra privatus terminalas, skirtas privačių reaktyvinių lėktuvų keleiviams, taip pat vieta, teikianti pagalbą oro transporto bendrovėms, vykdančioms veiklą privačioje aviacijoje.
Krovinių gabenimas oro transportu: taip vadinamas krovinių gabenimas oro transportu.
G – Golfas
Antžeminis maitinimo blokas (GPU ): Tai mobilūs arba stacionarūs generatoriai, naudojami orlaiviams tiekti elektros energiją iš žemės.
H – Viešbutis
HDV: tai skrydžio laiko santrumpa.
Sunkusis reaktyvinis lėktuvas: tai tolimojo susisiekimo privatūs reaktyviniai lėktuvai, vežantys iki 16 keleivių dideliu atstumu. Verslo aviacijoje tolimųjų reisų privatūs lėktuvai dažnai pasižymi pažangiausiomis technologijomis ir komfortu, kad būtų užtikrintas ilgas skrydis geriausiomis sąlygomis. Sunkiųjų reaktyvinių lėktuvų pavyzdžiai: „Gulfstream G800”, ” Global Express” arba „Falcon 8X”.
I – Indija
Registracija : ant visų privačių lėktuvų matomas registracijos kodas raidėmis. Šis kodas, dažnai užrašytas ant orlaivio šono, nurodo orlaivio kilmės šalį.
J – Juliette
Privačiu lėktuvu: tai orlaivis, kuris gali būti užsakomas pagal užsakymą specialistams ar privatiems asmenims. Dažnai mažesni už komercinius lainerius, jie pasiekia 10 kartų daugiau oro uostų nei kitos oro linijų bendrovės.
K – kilogramas
L – Lima
Tolimoji kelion ė: tai ilgesnė nei 3500 km kelionė. ” Challenger 850″, „Global 5000”(„Bombardier”) ir „Falcon 7X”(„Dassault Aviation”)– tai tik keli iš verslo lėktuvų, užtikrinančių išskirtinį komfortą tokiuose tolimojo susisiekimo maršrutuose.
Lengvieji reaktyviniai lėktuvai: tai lengvieji privatūs reaktyviniai lėktuvai, kuriuose paprastai telpa ne daugiau kaip 7 žmonės. Jais galima įveikti vidutiniškai iki 3 000 ar net 3 500 km atstumą. Lengvųjų reaktyvinių lėktuvų pavyzdžiai: ” Pilatus PC-12″, „Citation II” ir ” Phenom 300″.
M – Mike
Vidutinio nuotolio: tai kelionė iki 3500 km arba maždaug 3 valandų skrydis iš vienos vietos į kitą. Tokiai kelionei tinkamų privačių reaktyvinių lėktuvų pavyzdžiai – Learjet 75 arba Citation VI.
Vidutinio dydžio reaktyviniai lėktuvai: tai vidutinio dydžio reaktyviniai lėktuvai, kuriais maždaug 5 000 km atstumu skraidinama apie 10 keleivių. Šios kategorijos privačių reaktyvinių lėktuvų pavyzdžiai: „Citation Latitude”, ” Challenger 300″ ir „Gulfstream G200”.
N – lapkričio mėn
O – Oskaras
P – tėtis
Pax : Dažnai vartojamas verslo aviacijoje ir apskritai turizme – taip vadinami keleiviai.
Pilotas: tai kapitonas, asmuo, atsakingas (kartu su antruoju pilotu) už privataus lėktuvo valdymą.
Q – Kvebekas
R – Romeo
Skrydžio nuotolis: Tai reiškia, kad privatus reaktyvinis lėktuvas gali įveikti didžiausią atstumą be jokių sustojimų.
S – Siera
Laiko intervalas: laiko intervalas – tai tam tikras laiko tarpas. Nesvarbu, ar tai būtų pakilimo, ar nusileidimo laikas, oro linijų bendrovėms reikia leidimo, kad jos galėtų kilti ir leistis oro uoste tam tikru laiku. Nėra laiko tarpsnių – nėra skrydžių!
STOL: „trumpas kilimas ir tūpimas” – taip apibūdinami orlaiviai, kurie gali kilti ir leistis sutrumpintuose kilimo ir tūpimo takuose (trumpesniuose nei 1000 metrų). Tai, pavyzdžiui, „Pilatus PC-24”, ” Vulcanair TP 600″ ir sraigtasparniai, pavyzdžiui,„Écureuil AS350”.
SKY CO2: Tai projektas, kurį remia AEROAFFAIRES, kad būtų užtikrinta ekologiškai atsakinga veikla. Tinklalapyje AEROAFFAIRES 100 proc. išmetamo CO2 kiekio kompensuojama vykdant miškų atkūrimo projektą.
T – Tango
Viešasis transportas (TP arba TPP: Transport Public de Passagers ): reikia aiškiai atskirti viešąjį ir privatųjį transportą. Viešajame transporte šie skrydžiai vykdomi komerciniais tikslais ir turi CTA (Certificat du Transport Aérien).
Privatus transportas: tai skrydžiai orlaiviais nekomerciniais ar laisvalaikio tikslais. Šiems skrydžiams netaikomi viešojo transporto teisės aktai, todėl jie nėra saugūs. AEROAFFAIRES skraidina tik viešajam transportui sertifikuotais orlaiviais.
Turbosraigtiniai orlaiviai: tai nedideli sraigtiniais varikliais varomi orlaiviai, kurie idealiai ir ekonomiškai tinka keliauti nedideliais atstumais. Be to, šie orlaiviai geriau leidžiasi trumpuose kilimo ir tūpimo takuose ir taip pasiekia daugiau paskirties vietų. Turbosraigtinių lėktuvų pavyzdžiai: ” Piaggio Avanti P 180″, ” Pilatus PC-12″ arba ” King Air 90 GT”.
U – Uniforma
UTC : pasaulinis koordinuotas laikas. Tai tarptautinis laikas be laiko skirtumų apribojimų. Taip lengviau suprasti skrydžių tvarkaraščius.
V – Viktoras
Grupiniai skrydžiai: Verslo aviacijoje galima užsakyti privačius reaktyvinius lėktuvus grupiniams skrydžiams. Didelėms ar mažoms grupėms, įmonės seminarams ar kitoms progoms AEROAFFAIRES gali rasti jums tinkamą orlaivį.
Tuščios kojos : kiekvienas privatus lėktuvas priklauso bazei. Po skrydžio jis turi grįžti į savo bazę, jei neturi kito tiesioginio skrydžio. Todėl šis skrydis yra tuščias, be keleivių. Tačiau, kad skrydis būtų kuo pelningesnis, jie dažnai parduodami labai mažomis kainomis.
Vizualinis skrydis: tai skrydis be jokios technologinės pagalbos. Tokio tipo skrydžiai priklauso nuo oro sąlygų (meteorologinių minimumų), nes nėra jokios navigacijos ar matomumo pagalbos.
Skrydis pagal prietaisus: Skirtingai nuo vizualiojo skrydžio, skrydis pagal prietaisus priklauso nuo technologinės navigacijos pagalbos skrydžio metu. Šio tipo skrydžiai leidžia orlaiviui skristi nepriklausomai nuo oro sąlygų.
W – viskis
Orų minimumai: Minimalios priimtinos oro sąlygos, susijusios su matomumu. Tai visų pirma atitinka debesuotumą, reikalingą nusileidimui, ypač vizualiųjų skrydžių atveju.